Dos investigats per l’ús indegut d’un verí que podia haver causat la mort de dos gossos en Sant Joan d’Alacant

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha investigat a dos hòmens de nacionalitat espanyola, per la seua implicació en un delicte contra la flora, la fauna i els animals domèstics, de maltractament animal per l’ús indegut d’un plaguicida en el medi natural, que havia provocat lesions greus en
dos gossos.

 

El passat 31 de gener, un veí de Mutxamel va avisar a la Guàrdia Civil de Sant Joan d’Alacant, en l’Alacantí (Alacant), perquè dos dels seus gossos s’havien intoxicat amb algun verí, probablement provinent de la parcel·la contigua a la seua. Una patrulla es va desplaçar fins al lloc, a on van poder observar que dos persones que treballaven en l’explotació, tenien en un dels seus cotxes tres caixes buides, d’un quilo cadascuna, de rodenticida: un pesticida per a rosegadors.

 

Els agents de Seguretat Ciutadana de la Guàrdia Civil de Sant Joan van donar trasllat de les actuacions al Servici de Protecció de la Naturalesa (SEPRONA) de Xixona, en la mateixa comarca, per a que obriren una investigació pels fets.

 

Verí de color blau

El propietari dels gossos va explicar als investigadors que feia uns dies, havia vist a dos hòmens repartint una gran quantitat de bolsetes amb un contingut blau per la parcel·la confrontant a la seua. Que fins i tot els va explicar que els seus gossos s’havien intoxicat de gravetat. Al que, segons relatava, ells s’havien disculpat i li havien assegurat que no tornaria a ocórrer. No obstant això, el passat 12 de febrer, el repartiment de verí per la parcel·la s’havia tornat a repetir.

 

Els agents del SEPRONA van inspeccionar el lloc, comprovant que existien indicis evidents que coincidien amb la declaració del denunciant. Per la superfície de la parcel·la de quinze hectàrees, van trobar una gran quantitat de bolsetes repartides, d’un potent plaguicida, a l’abast de qualsevol animal que passejara per la zona. També hi havia dosis en l’exterior del recinte de la propietat. Els agents van prendre unes mostres per a la seua anàlisi.

 

Els resultats van llançar que la intoxicació dels dos gossos, segons els informes emesos pel veterinari, havien sigut provocades per un producte de tals característiques, i que coincidien també amb el producte contingut en els envasos que havien sigut intervinguts per la Guàrdia Civil de Sant Joan.

 

Professionals de l’agricultura

Els agents del SEPRONA van esbrinar que els presumptes autors havien arrendat l’explotació agrícola recentment. Coneixedors que ja anaven amb retard per a obtindre beneficis amb la producció, van decidir posar tots els mitjans al seu abast i assegurar-se la collita. Amb l’ús del verí, segons van manifestar els propis implicats, pretenien evitar que els conills, talps i perdius de la zona es menjaren la plantació.

 

Eren professionals de l’agricultura, en possessió del carnet de manipulació de productes fitosanitaris, un carnet imprescindible per a fer tractaments de plaguicides, fungicides i herbicides, entre altres productes tòxics per a la salut i el medi ambient. Un d’ells, fins i tot, posseïa el carnet d’usuari qualificat, que capacita per a actuar com a responsable en estos tractaments.

 

No obstant això, estaven fent un ús indegut. Els esquers enverinats en el medi natural són una problemàtica en els sers no selectius, causant en la majoria de les voltes la mort d’espècies diferents a les que en principi va dirigit, i podent fins i tot arribar a afectar a les persones, especialment a xiquets. En esta ocasió, este risc es va vore agreujat ja que l’escampaven en grans quantitats i a demés, fins i tot per l’exterior de l’explotació agrària.

 

Pare i fill

La Guàrdia Civil ha instruït diligències per un delicte contra la flora, fauna i animals domèstics, de maltractament animal per l’ús indegut d’un rodenticida en el medi natural, i provocant lesions greus en dos gossos. Els presumptes autors són dos hòmens de nacionalitat espanyola, pare i fill, de 34 i 70 anys d’edat, que van ser investigats per estos fets el passat 19 febrer.

 

Les diligències han sigut posades a la disposició del Jutjat d’Instrucció en funcions de Guàrdia de Sant Vicent del Raspeig. Els dos gossos, que han hagut de ser assistits en un hospital veterinari, han requerit fins i tot de transfusions de sang per a poder salvar la seua vida. En l’actualitat es troben recuperant-se de l’enverinament.

 

La Guàrdia Civil continua amb les investigacions, atés que han sigut detectats més enverinaments pareguts per la zona.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.