Dos investigats per l’ús indegut d’un verí que podia haver causat la mort de dos gossos en Sant Joan d’Alacant

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha investigat a dos hòmens de nacionalitat espanyola, per la seua implicació en un delicte contra la flora, la fauna i els animals domèstics, de maltractament animal per l’ús indegut d’un plaguicida en el medi natural, que havia provocat lesions greus en
dos gossos.

 

El passat 31 de gener, un veí de Mutxamel va avisar a la Guàrdia Civil de Sant Joan d’Alacant, en l’Alacantí (Alacant), perquè dos dels seus gossos s’havien intoxicat amb algun verí, probablement provinent de la parcel·la contigua a la seua. Una patrulla es va desplaçar fins al lloc, a on van poder observar que dos persones que treballaven en l’explotació, tenien en un dels seus cotxes tres caixes buides, d’un quilo cadascuna, de rodenticida: un pesticida per a rosegadors.

 

Els agents de Seguretat Ciutadana de la Guàrdia Civil de Sant Joan van donar trasllat de les actuacions al Servici de Protecció de la Naturalesa (SEPRONA) de Xixona, en la mateixa comarca, per a que obriren una investigació pels fets.

 

Verí de color blau

El propietari dels gossos va explicar als investigadors que feia uns dies, havia vist a dos hòmens repartint una gran quantitat de bolsetes amb un contingut blau per la parcel·la confrontant a la seua. Que fins i tot els va explicar que els seus gossos s’havien intoxicat de gravetat. Al que, segons relatava, ells s’havien disculpat i li havien assegurat que no tornaria a ocórrer. No obstant això, el passat 12 de febrer, el repartiment de verí per la parcel·la s’havia tornat a repetir.

 

Els agents del SEPRONA van inspeccionar el lloc, comprovant que existien indicis evidents que coincidien amb la declaració del denunciant. Per la superfície de la parcel·la de quinze hectàrees, van trobar una gran quantitat de bolsetes repartides, d’un potent plaguicida, a l’abast de qualsevol animal que passejara per la zona. També hi havia dosis en l’exterior del recinte de la propietat. Els agents van prendre unes mostres per a la seua anàlisi.

 

Els resultats van llançar que la intoxicació dels dos gossos, segons els informes emesos pel veterinari, havien sigut provocades per un producte de tals característiques, i que coincidien també amb el producte contingut en els envasos que havien sigut intervinguts per la Guàrdia Civil de Sant Joan.

 

Professionals de l’agricultura

Els agents del SEPRONA van esbrinar que els presumptes autors havien arrendat l’explotació agrícola recentment. Coneixedors que ja anaven amb retard per a obtindre beneficis amb la producció, van decidir posar tots els mitjans al seu abast i assegurar-se la collita. Amb l’ús del verí, segons van manifestar els propis implicats, pretenien evitar que els conills, talps i perdius de la zona es menjaren la plantació.

 

Eren professionals de l’agricultura, en possessió del carnet de manipulació de productes fitosanitaris, un carnet imprescindible per a fer tractaments de plaguicides, fungicides i herbicides, entre altres productes tòxics per a la salut i el medi ambient. Un d’ells, fins i tot, posseïa el carnet d’usuari qualificat, que capacita per a actuar com a responsable en estos tractaments.

 

No obstant això, estaven fent un ús indegut. Els esquers enverinats en el medi natural són una problemàtica en els sers no selectius, causant en la majoria de les voltes la mort d’espècies diferents a les que en principi va dirigit, i podent fins i tot arribar a afectar a les persones, especialment a xiquets. En esta ocasió, este risc es va vore agreujat ja que l’escampaven en grans quantitats i a demés, fins i tot per l’exterior de l’explotació agrària.

 

Pare i fill

La Guàrdia Civil ha instruït diligències per un delicte contra la flora, fauna i animals domèstics, de maltractament animal per l’ús indegut d’un rodenticida en el medi natural, i provocant lesions greus en dos gossos. Els presumptes autors són dos hòmens de nacionalitat espanyola, pare i fill, de 34 i 70 anys d’edat, que van ser investigats per estos fets el passat 19 febrer.

 

Les diligències han sigut posades a la disposició del Jutjat d’Instrucció en funcions de Guàrdia de Sant Vicent del Raspeig. Els dos gossos, que han hagut de ser assistits en un hospital veterinari, han requerit fins i tot de transfusions de sang per a poder salvar la seua vida. En l’actualitat es troben recuperant-se de l’enverinament.

 

La Guàrdia Civil continua amb les investigacions, atés que han sigut detectats més enverinaments pareguts per la zona.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.

Obrin un expedient per pseudoteràpies de conversió a persones LGTBIQ+ a la Comunitat Valenciana

Igualtat ha obert un expedient sancionador per pràctiques de pseudoteràpies de conversió contra persones LGTBIQ+, després de denúncies que inclouen casos de la Comunitat Valenciana.

22 anys de presó per agredir sexualment durant una dècada les seues dos fillastres menors a Altea

Un home de 46 anys ha sigut condemnat per l'Audiència d'Alacant a 22 anys de presó per haver agredit sexualment de manera continuada les seues dos fillastres, que tenien 11 i 9 anys quan van començar els fets a Altea.

Feijóo es reunirà amb militants del PP en un dinar este dissabte a Sueca

Alberto Núñez Feijóo presidirà este dissabte un dinar amb militants del PP a Sueca, organitzat pel president provincial Vicent Mompó, després de la junta directiva del partit a València.

Més policia este estiu a les zones turístiques i platges de València

La Policia Nacional reforçarà entre l’1 de juliol i el 31 d’agost la presència d’agents a les platges i principals punts turístics de València, així com en estacions, aeroport, port i estació d’autobusos.

El nou decret del taxi i les VTC genera rebuig però el Consell defensa que prima l’interés general

El vicepresident segon Vicente Martínez Mus admet el malestar del taxi i les VTC amb el nou decret autonòmic però assegura que la norma prioritza l’interés general i la millora del servici públic.

Martínez Mus atribuïx a l’interés polític la petició del PSPV perquè declare per la DANA

El vicepresident tercer Vicente Martínez Mus assegura que la petició del PSPV perquè declare al jutjat de Catarroja pel dia de la DANA respon a un interés polític i defensa que el xat del Consell no aporta dades noves. El dirigent sosté que el Consell va actuar segons la informació disponible en cada moment i nega un suposat apagó informatiu.