9.9 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Dos investigats per l’ús indegut d’un verí que podia haver causat la mort de dos gossos en Sant Joan d’Alacant

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha investigat a dos hòmens de nacionalitat espanyola, per la seua implicació en un delicte contra la flora, la fauna i els animals domèstics, de maltractament animal per l’ús indegut d’un plaguicida en el medi natural, que havia provocat lesions greus en
dos gossos.

 

El passat 31 de gener, un veí de Mutxamel va avisar a la Guàrdia Civil de Sant Joan d’Alacant, en l’Alacantí (Alacant), perquè dos dels seus gossos s’havien intoxicat amb algun verí, probablement provinent de la parcel·la contigua a la seua. Una patrulla es va desplaçar fins al lloc, a on van poder observar que dos persones que treballaven en l’explotació, tenien en un dels seus cotxes tres caixes buides, d’un quilo cadascuna, de rodenticida: un pesticida per a rosegadors.

 

Els agents de Seguretat Ciutadana de la Guàrdia Civil de Sant Joan van donar trasllat de les actuacions al Servici de Protecció de la Naturalesa (SEPRONA) de Xixona, en la mateixa comarca, per a que obriren una investigació pels fets.

 

Verí de color blau

El propietari dels gossos va explicar als investigadors que feia uns dies, havia vist a dos hòmens repartint una gran quantitat de bolsetes amb un contingut blau per la parcel·la confrontant a la seua. Que fins i tot els va explicar que els seus gossos s’havien intoxicat de gravetat. Al que, segons relatava, ells s’havien disculpat i li havien assegurat que no tornaria a ocórrer. No obstant això, el passat 12 de febrer, el repartiment de verí per la parcel·la s’havia tornat a repetir.

 

Els agents del SEPRONA van inspeccionar el lloc, comprovant que existien indicis evidents que coincidien amb la declaració del denunciant. Per la superfície de la parcel·la de quinze hectàrees, van trobar una gran quantitat de bolsetes repartides, d’un potent plaguicida, a l’abast de qualsevol animal que passejara per la zona. També hi havia dosis en l’exterior del recinte de la propietat. Els agents van prendre unes mostres per a la seua anàlisi.

 

Els resultats van llançar que la intoxicació dels dos gossos, segons els informes emesos pel veterinari, havien sigut provocades per un producte de tals característiques, i que coincidien també amb el producte contingut en els envasos que havien sigut intervinguts per la Guàrdia Civil de Sant Joan.

 

Professionals de l’agricultura

Els agents del SEPRONA van esbrinar que els presumptes autors havien arrendat l’explotació agrícola recentment. Coneixedors que ja anaven amb retard per a obtindre beneficis amb la producció, van decidir posar tots els mitjans al seu abast i assegurar-se la collita. Amb l’ús del verí, segons van manifestar els propis implicats, pretenien evitar que els conills, talps i perdius de la zona es menjaren la plantació.

 

Eren professionals de l’agricultura, en possessió del carnet de manipulació de productes fitosanitaris, un carnet imprescindible per a fer tractaments de plaguicides, fungicides i herbicides, entre altres productes tòxics per a la salut i el medi ambient. Un d’ells, fins i tot, posseïa el carnet d’usuari qualificat, que capacita per a actuar com a responsable en estos tractaments.

 

No obstant això, estaven fent un ús indegut. Els esquers enverinats en el medi natural són una problemàtica en els sers no selectius, causant en la majoria de les voltes la mort d’espècies diferents a les que en principi va dirigit, i podent fins i tot arribar a afectar a les persones, especialment a xiquets. En esta ocasió, este risc es va vore agreujat ja que l’escampaven en grans quantitats i a demés, fins i tot per l’exterior de l’explotació agrària.

 

Pare i fill

La Guàrdia Civil ha instruït diligències per un delicte contra la flora, fauna i animals domèstics, de maltractament animal per l’ús indegut d’un rodenticida en el medi natural, i provocant lesions greus en dos gossos. Els presumptes autors són dos hòmens de nacionalitat espanyola, pare i fill, de 34 i 70 anys d’edat, que van ser investigats per estos fets el passat 19 febrer.

 

Les diligències han sigut posades a la disposició del Jutjat d’Instrucció en funcions de Guàrdia de Sant Vicent del Raspeig. Els dos gossos, que han hagut de ser assistits en un hospital veterinari, han requerit fins i tot de transfusions de sang per a poder salvar la seua vida. En l’actualitat es troben recuperant-se de l’enverinament.

 

La Guàrdia Civil continua amb les investigacions, atés que han sigut detectats més enverinaments pareguts per la zona.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Galbiati reivindica la defensa de Baskonia per a tombar al Barça i ficar-se en la final

Galbiati va destacar que la defensa en l'últim quart va sostindre a Baskonia en la semifinal davant el Barça. Va elogiar a Diakité i va anticipar una final exigent davant el Reial Madrid.

Kurucs reivindica el col·lectiu després de véncer al Barça: ‘No tenim egos i juguem junts’

Kurucs va subratllar que la victòria de Baskonia davant el Barça en la Copa del Rei va arribar des del joc coral i una defensa amb energia. Diakite va decidir amb un tap a 7 segons.

Xavi Pascual apunta a l’últim quart després de l’eliminació del Barça davant Baskonia

El tècnic del Barça va lamentar una última habitació desastrosa amb només nou punts, que va fer inútil el control previ del partit i els va deixar sense final.

Laprovittola lamenta la derrota del Barça i l’avantatge de deu punts perduda davant Baskonia

El base del Barça va lamentar caure en semifinals davant Baskonia després de dilapidar una renda de deu punts en l'últim quart. Parra va assenyalar accions clau que van decantar el final.

67-70: el Baskonia sobreviu al Barça i torna a la final 17 anys després

El Baskonia va guanyar 67-70 al Barça després de resistir a rebuf i aprofitar el descans de Laprovittola per a canviar el comandament. Jugarà la final 17 anys després.

El Kosner Baskonia tomba al Barça i jugarà la final davant el Reial Madrid (67-70)

El Kosner Baskonia va véncer al Barça per 67-70 en el Roig Arena i es mesurarà al Reial Madrid en la final de la Copa del Rei, fixada per al diumenge a les 19.00 CET.

La maledicció de l’amfitrió suma 24 anys: el València Basket cau 106-108 davant el Reial Madrid

La ratxa sense campions locals en la Copa del Rei s'ha mantingut amb l'eliminació del València Basket en semifinals davant el Reial Madrid per 106-108. L'última vegada que un amfitrió va alçar el títol va ser en 2002, amb el Baskonia; abans, només el CAI Zaragoza ho va aconseguir en 1983-84.

Hezonja iguala el rècord de triples en la Copa i guia el 106-108 del Reial Madrid en una semifinal històrica

Hezonja va anotar set triples i 25 punts i va decidir amb dos encerts en els últims trenta segons el 106-108 del Reial Madrid davant el València Basket, en una semifinal sense pròrroga que va batre el rècord històric d'anotació amb 214 punts.