Dos investigats per l’ús indegut d’un verí que podia haver causat la mort de dos gossos en Sant Joan d’Alacant

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha investigat a dos hòmens de nacionalitat espanyola, per la seua implicació en un delicte contra la flora, la fauna i els animals domèstics, de maltractament animal per l’ús indegut d’un plaguicida en el medi natural, que havia provocat lesions greus en
dos gossos.

 

El passat 31 de gener, un veí de Mutxamel va avisar a la Guàrdia Civil de Sant Joan d’Alacant, en l’Alacantí (Alacant), perquè dos dels seus gossos s’havien intoxicat amb algun verí, probablement provinent de la parcel·la contigua a la seua. Una patrulla es va desplaçar fins al lloc, a on van poder observar que dos persones que treballaven en l’explotació, tenien en un dels seus cotxes tres caixes buides, d’un quilo cadascuna, de rodenticida: un pesticida per a rosegadors.

 

Els agents de Seguretat Ciutadana de la Guàrdia Civil de Sant Joan van donar trasllat de les actuacions al Servici de Protecció de la Naturalesa (SEPRONA) de Xixona, en la mateixa comarca, per a que obriren una investigació pels fets.

 

Verí de color blau

El propietari dels gossos va explicar als investigadors que feia uns dies, havia vist a dos hòmens repartint una gran quantitat de bolsetes amb un contingut blau per la parcel·la confrontant a la seua. Que fins i tot els va explicar que els seus gossos s’havien intoxicat de gravetat. Al que, segons relatava, ells s’havien disculpat i li havien assegurat que no tornaria a ocórrer. No obstant això, el passat 12 de febrer, el repartiment de verí per la parcel·la s’havia tornat a repetir.

 

Els agents del SEPRONA van inspeccionar el lloc, comprovant que existien indicis evidents que coincidien amb la declaració del denunciant. Per la superfície de la parcel·la de quinze hectàrees, van trobar una gran quantitat de bolsetes repartides, d’un potent plaguicida, a l’abast de qualsevol animal que passejara per la zona. També hi havia dosis en l’exterior del recinte de la propietat. Els agents van prendre unes mostres per a la seua anàlisi.

 

Els resultats van llançar que la intoxicació dels dos gossos, segons els informes emesos pel veterinari, havien sigut provocades per un producte de tals característiques, i que coincidien també amb el producte contingut en els envasos que havien sigut intervinguts per la Guàrdia Civil de Sant Joan.

 

Professionals de l’agricultura

Els agents del SEPRONA van esbrinar que els presumptes autors havien arrendat l’explotació agrícola recentment. Coneixedors que ja anaven amb retard per a obtindre beneficis amb la producció, van decidir posar tots els mitjans al seu abast i assegurar-se la collita. Amb l’ús del verí, segons van manifestar els propis implicats, pretenien evitar que els conills, talps i perdius de la zona es menjaren la plantació.

 

Eren professionals de l’agricultura, en possessió del carnet de manipulació de productes fitosanitaris, un carnet imprescindible per a fer tractaments de plaguicides, fungicides i herbicides, entre altres productes tòxics per a la salut i el medi ambient. Un d’ells, fins i tot, posseïa el carnet d’usuari qualificat, que capacita per a actuar com a responsable en estos tractaments.

 

No obstant això, estaven fent un ús indegut. Els esquers enverinats en el medi natural són una problemàtica en els sers no selectius, causant en la majoria de les voltes la mort d’espècies diferents a les que en principi va dirigit, i podent fins i tot arribar a afectar a les persones, especialment a xiquets. En esta ocasió, este risc es va vore agreujat ja que l’escampaven en grans quantitats i a demés, fins i tot per l’exterior de l’explotació agrària.

 

Pare i fill

La Guàrdia Civil ha instruït diligències per un delicte contra la flora, fauna i animals domèstics, de maltractament animal per l’ús indegut d’un rodenticida en el medi natural, i provocant lesions greus en dos gossos. Els presumptes autors són dos hòmens de nacionalitat espanyola, pare i fill, de 34 i 70 anys d’edat, que van ser investigats per estos fets el passat 19 febrer.

 

Les diligències han sigut posades a la disposició del Jutjat d’Instrucció en funcions de Guàrdia de Sant Vicent del Raspeig. Els dos gossos, que han hagut de ser assistits en un hospital veterinari, han requerit fins i tot de transfusions de sang per a poder salvar la seua vida. En l’actualitat es troben recuperant-se de l’enverinament.

 

La Guàrdia Civil continua amb les investigacions, atés que han sigut detectats més enverinaments pareguts per la zona.

Últimes notícies

Compromís porta a Antifrau la subvenció del Consell a la pel·lícula de Disney ‘Enredados’

Compromís ha denunciat davant l'Agència Valenciana Antifrau la subvenció nominativa de 5 milions d'euros de la Generalitat a Sol Films 2026 SLU per al rodatge de 'Enredados' a la Ciutat de la Llum, i alerta de possibles irregularitats i d'un greuge per al sector audiovisual valencià.

Nit sufocant a la costa valenciana amb mínimes per damunt dels 25 graus i molta basca

El litoral de la Comunitat Valenciana ha patit una nit tòrrida quasi generalitzada, amb mínimes superiors als 25 graus i una humitat pròxima al 90 % que ha multiplicat el bochorno.

El rector de la UV reclama finançament suficient per a garantir una universitat pública equitativa

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, defensa que la universitat pública necessita finançament suficient, planificació a llarg termini i més participació en les decisions polítiques per a garantir una societat més justa i equitativa.

Detingut a Montserrat per apunyalar greument son germà i atrinxerar-se a casa

La Guàrdia Civil ha detingut a Montserrat un home de 50 anys acusat d’intentar matar son germà a ganivetades i atrinxerar-se durant hores amb diverses armes blanques.

Dissabte amb calor extrema i tempestes fortes a la vesprada a l’interior de València

Les màximes tornen a ser molt altes a l’interior de València i sud d’Alacant este dissabte, amb tempestes fortes de vesprada i pols en suspensió. Diumenge s’esperen ruixats i tronades fortes o molt fortes a la província de València.

El FIB aguanta la calor i es rendix a l’indie amb The Kooks i Kaiser Chiefs

La segona jornada del FIB 2026 ha omplit Benicàssim d’indie britànic amb The Kooks i Kaiser Chiefs, i ha confirmat l’empenta de les bandes estatals malgrat la forta calor.

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.