15 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Investiguen a l’amo d’un gos cec rescatat en estat molt greu en Alacant

 

La Unitat Canina de la Policia Local d’Alacant va rescatar a un gos «en estat molt greu, deshidratat i moribund», a més d’amb possibles malalties en la pell el passat dissabte, 28 de setembre. Els agents han localitzat a l’amo, a qui se li imputa un presumpte delicte d’abandó i maltracte animal.

 

La Unitat Canina de la Policia Local va localitzar dissabte passat al gos, de xicoteta grandària, després d’una investigació. Després de l’operatiu de rescat, la Unitat Canina va procedir a la lectura del xip i van poder localitzar al propietari de l’animal. Una volta en sa casa, els agents van observar que este animal era cec i que podria tindre una malaltia en la pell, com sarna o leishmaniosi. D’esta manera, van sol·licitar de forma urgent la presència de la protectora d’animals que es va fer càrrec del gos.

 

L’amo de l’animal està sent investigat per un presumpte delicte d’abandó i maltracte animal. Una volta acabades les diligències i preses les declaracions, l’expedient es traslladarà al Jutjat, segons ha informat la Policia Local en un comunicat.

 

El regidor de Seguretat de l’Ajuntament d’Alacant, José Ramón González, ha agraït a la Unitat Canina l’«excel·lent treball que està desenvolupant diàriament en la ciutat», al mateix temps que ha assenyalat que la col·laboració ciutadana «és imprescindible» i ha sol·licitat als ciutadans que «si observen algun animal que està patint maltractament, donen avís a la Policia per a poder actuar».

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.