Investiguen a l’amo d’un gos cec rescatat en estat molt greu en Alacant

 

La Unitat Canina de la Policia Local d’Alacant va rescatar a un gos «en estat molt greu, deshidratat i moribund», a més d’amb possibles malalties en la pell el passat dissabte, 28 de setembre. Els agents han localitzat a l’amo, a qui se li imputa un presumpte delicte d’abandó i maltracte animal.

 

La Unitat Canina de la Policia Local va localitzar dissabte passat al gos, de xicoteta grandària, després d’una investigació. Després de l’operatiu de rescat, la Unitat Canina va procedir a la lectura del xip i van poder localitzar al propietari de l’animal. Una volta en sa casa, els agents van observar que este animal era cec i que podria tindre una malaltia en la pell, com sarna o leishmaniosi. D’esta manera, van sol·licitar de forma urgent la presència de la protectora d’animals que es va fer càrrec del gos.

 

L’amo de l’animal està sent investigat per un presumpte delicte d’abandó i maltracte animal. Una volta acabades les diligències i preses les declaracions, l’expedient es traslladarà al Jutjat, segons ha informat la Policia Local en un comunicat.

 

El regidor de Seguretat de l’Ajuntament d’Alacant, José Ramón González, ha agraït a la Unitat Canina l’«excel·lent treball que està desenvolupant diàriament en la ciutat», al mateix temps que ha assenyalat que la col·laboració ciutadana «és imprescindible» i ha sol·licitat als ciutadans que «si observen algun animal que està patint maltractament, donen avís a la Policia per a poder actuar».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.

Castelló mostra el privilegi que va permetre traslladar la ciutat a la Plana fa 775 anys

Castelló celebra el 775 aniversari amb l’exposició 'El privilegi d’existir 1251-2026', que exhibix el document amb què Jaume I va autoritzar el trasllat de la vila al pla. La mostra es convertix en l’acte central d’un programa commemoratiu que mira alhora al passat i al futur de la ciutat.