11.9 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Investiguen a dos homes per cometre un delicte de ‘furt màgic’

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha investigat a dos persones a les quals se’ls atribueix l’autoria d’un delicte d’estafa sota el procediment conegut com a ‘furt màgic‘. Després de diversos intents infructuosos, finalment van aconseguir que en un establiment de Santa Pola, una empleada accedira a canviar-los diversos bitllets, aconseguint consumar l’estafa.

Modus operandi

 

El passat 2 de juliol, al matí, diversos comerciants de Santa Pola van cridar a la Guàrdia Civil per a advertir que una persona havia visitat els seus establiments amb la intenció de canviar diners en efectiu, per bitllets d’un altre valor, i que els havia donat la sensació que podia estar intentant enganyar-los. Tots aportaven una descripció coincident i bastant minuciosa.

Així que els agents van començar a buscar-ho pels voltants per a comprovar si podia estar relacionat amb algun il·lícit penal.

En un moment donat, els agents van observar a una persona que eixia d’un estanc a tot córrer, i les característiques del qual responien a la descripció aportada pels testimonis.

Després d’eixir de l’establiment i després de caminar ràpidament diversos metres, es va introduir en un turisme, on li esperava una altra persona i van emprendre ràpidament la marxa. Convençuts que, efectivament, la seua actitud era sospitosa, van interceptar el vehicle i van identificar als dos ocupants.

En una renyonera, l’home al qual van veure eixir de l’estanc, portava 790 euros en bitllets de diferent valor.
Tal com havien suposat, acabava de culminar una estafa en el local del qual eixia quan van donar amb el seu parador.

Els agents van trobar a l’empleada de l’estanc nerviosa i molt preocupada: s’acabava d’adonar que havia sigut víctima d’una estafa. En la seua manifestació, va declarar que l’autor li havia sol·licitat que li canviara uns bitllets de cinc euros en uns altres de diverses fraccions.

En comprovar les imatges de la càmera de vigilància, que havia recollit tot l’ocorregut, els investigadors van poder comprovar que mentre que la víctima realitzava la transacció, l’estafador, amb gran habilitat, va retirar part dels diners entregats per l’empleada, fent creure a la víctima que encara estava pendent d’entregar-li’l.

Una vegada que ella li va entregar la resta, pensant que no li ho havia donat tot, l’autor va marxar amb els diners estafats.

Han sigut investigades dos persones com a presumptes autors d’un delicte d’estafa. Es tracta de dos homes de 44 i 47 anys, de nacionalitat romanesa. Han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció d’Elx quedant en llibertat a l’espera de celebració de judici.

Els diners ha sigut intervinguts i ficat a disposició judicial. Els 200 euros procedents de l’estafa ocorreguda en l’estanc ha sigut entregat a la seua legítima propietària. La Guàrdia Civil no descarta la localització d’altres perjudicats.

En què consisteix el mètode?

Este mètode d’estafa és conegut com a ‘furt màgic‘. Consisteix a sol·licitar a l’empleat d’un comerç que treballa amb la caixa registradora, que li canvie un o diversos bitllets de poca quantia. Quan la víctima accedeix a fer el canvi, l’autor, que posseeix gran destresa per a fer el canvi sense que el perjudicat arribe a adonar-se, es guardarà part dels diners entregats com a canvi, fent que la víctima perda part dels diners sense ser conscient de l’engany abans que a l’estafador li done temps a desaparéixer de la seua vista.

En un cotxe, en un lloc pròxim, un còmplice espera per a col·laborar a la fugida de l’estafador. Solen ser bandes itinerants, una vegada que han comés el furt en una localitat, marxaran a una altra per a continuar delinquint, i evitar així ser atrapats.

El fet que els comerciants de Santa Pola alertaren a la Guàrdia Civil davant la seua sospita que una persona podia estar cometent una estafa, just quan els fets estaven ocorrent, va facilitar que els agents pogueren localitzar a l’autor abans que li donara temps a donar-se a la fugida.

 

Últimes notícies

Detingut a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord de València

La Guàrdia Civil ha arrestat a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va incomplir una mesura judicial.

Cau a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord: tenia tres ordes d’ingrés a la presó

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va infringir mesures.

Felipe Orts arriba en el seu millor moment i somia amb el podi a Benidorm

Felipe Orts afronta la Copa del Món de Benidorm en el seu millor moment i es marca el podi com a somni realista malgrat l'alt nivell i la presència de Van der Poel. Sofía Rodríguez aspira a un top 15 davant les grans favorites.

Les temperatures han baixat en la Comunitat Valenciana i les màximes s’han quedat en 15 graus

El descens tèrmic ha deixat les màximes en 15 graus a Rojales i Orihuela, per davall dels 19 del divendres a Pego. El diumenge baixaran les mínimes i les màximes seran similars.

Manifestació a Llíria contra la planta de biometà i per energies segures

Veïns de Llíria han protestat contra la macroplanta de biometà i han reclamat alternatives més netes, segures i sostenibles per a la comarca.

Luis Castro va lamentar que el penal de Mbappé va canviar el partit

El tècnic del Llevant va atribuir el 2-0 a un punt d'inflexió en la pena màxima transformada per Mbappé i va lamentar no capitalitzar les primeres ocasions.

Iván Romero va lamentar la baixada després del penal i va defendre l’actitud del Llevant

El davanter del Llevant va lamentar la derrota 2-0 davant el Reial Madrid, va assegurar que el seu equip va tindre les millors ocasions i que el penal de Mbappé va canviar el partit.

Emergències llança un avís especial per pluges fortes i temporal marítim des del dilluns

El Centre de Coordinació d'Emergències ha emés un avís especial per temporal marítim, pluges fortes i vent des del dilluns a la vesprada en la Comunitat Valenciana. Aemet preveu un episodi amb precipitacions molt persistents, ratxes molt fortes i neu copiosa en muntanya.