Investiguen a dos homes per cometre un delicte de ‘furt màgic’

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha investigat a dos persones a les quals se’ls atribueix l’autoria d’un delicte d’estafa sota el procediment conegut com a ‘furt màgic‘. Després de diversos intents infructuosos, finalment van aconseguir que en un establiment de Santa Pola, una empleada accedira a canviar-los diversos bitllets, aconseguint consumar l’estafa.

Modus operandi

 

El passat 2 de juliol, al matí, diversos comerciants de Santa Pola van cridar a la Guàrdia Civil per a advertir que una persona havia visitat els seus establiments amb la intenció de canviar diners en efectiu, per bitllets d’un altre valor, i que els havia donat la sensació que podia estar intentant enganyar-los. Tots aportaven una descripció coincident i bastant minuciosa.

Així que els agents van començar a buscar-ho pels voltants per a comprovar si podia estar relacionat amb algun il·lícit penal.

En un moment donat, els agents van observar a una persona que eixia d’un estanc a tot córrer, i les característiques del qual responien a la descripció aportada pels testimonis.

Després d’eixir de l’establiment i després de caminar ràpidament diversos metres, es va introduir en un turisme, on li esperava una altra persona i van emprendre ràpidament la marxa. Convençuts que, efectivament, la seua actitud era sospitosa, van interceptar el vehicle i van identificar als dos ocupants.

En una renyonera, l’home al qual van veure eixir de l’estanc, portava 790 euros en bitllets de diferent valor.
Tal com havien suposat, acabava de culminar una estafa en el local del qual eixia quan van donar amb el seu parador.

Els agents van trobar a l’empleada de l’estanc nerviosa i molt preocupada: s’acabava d’adonar que havia sigut víctima d’una estafa. En la seua manifestació, va declarar que l’autor li havia sol·licitat que li canviara uns bitllets de cinc euros en uns altres de diverses fraccions.

En comprovar les imatges de la càmera de vigilància, que havia recollit tot l’ocorregut, els investigadors van poder comprovar que mentre que la víctima realitzava la transacció, l’estafador, amb gran habilitat, va retirar part dels diners entregats per l’empleada, fent creure a la víctima que encara estava pendent d’entregar-li’l.

Una vegada que ella li va entregar la resta, pensant que no li ho havia donat tot, l’autor va marxar amb els diners estafats.

Han sigut investigades dos persones com a presumptes autors d’un delicte d’estafa. Es tracta de dos homes de 44 i 47 anys, de nacionalitat romanesa. Han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció d’Elx quedant en llibertat a l’espera de celebració de judici.

Els diners ha sigut intervinguts i ficat a disposició judicial. Els 200 euros procedents de l’estafa ocorreguda en l’estanc ha sigut entregat a la seua legítima propietària. La Guàrdia Civil no descarta la localització d’altres perjudicats.

En què consisteix el mètode?

Este mètode d’estafa és conegut com a ‘furt màgic‘. Consisteix a sol·licitar a l’empleat d’un comerç que treballa amb la caixa registradora, que li canvie un o diversos bitllets de poca quantia. Quan la víctima accedeix a fer el canvi, l’autor, que posseeix gran destresa per a fer el canvi sense que el perjudicat arribe a adonar-se, es guardarà part dels diners entregats com a canvi, fent que la víctima perda part dels diners sense ser conscient de l’engany abans que a l’estafador li done temps a desaparéixer de la seua vista.

En un cotxe, en un lloc pròxim, un còmplice espera per a col·laborar a la fugida de l’estafador. Solen ser bandes itinerants, una vegada que han comés el furt en una localitat, marxaran a una altra per a continuar delinquint, i evitar així ser atrapats.

El fet que els comerciants de Santa Pola alertaren a la Guàrdia Civil davant la seua sospita que una persona podia estar cometent una estafa, just quan els fets estaven ocorrent, va facilitar que els agents pogueren localitzar a l’autor abans que li donara temps a donar-se a la fugida.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Juan Roig assegura que gestionar el València Basket li costa més que Mercadona i es descarta per al València CF

El president de Mercadona ha afirmat que el València Basket li exigix més que la seua pròpia empresa i ha rebutjat involucrar-se al València CF, fins i tot si hi haguera un canvi accionarial.

Elx registra quasi 70 l/m² en tres hores i suspén classes en tres centres per les pluges

Les intenses precipitacions d'este dimarts han deixat fins a 69,8 l/m² a l'entorn del Martínez Valero i múltiples incidències a la ciutat. Tres centres educatius han suspés classes, s'han registrat talls de llum i problemes de trànsit per semàfors inactius.

Elx registra quasi 70 litres en tres hores i suspén classes en tres centres per les pluges

Les pluges d'este dimarts han deixat fins a 69,8 l/m² a Elx i han obligat a suspendre classes en tres centres. També s'han registrat talls elèctrics i problemes de trànsit.

Evacuen en helicòpter a un conductor després de caure la seua furgoneta per un barranc de 15 metres a Sot de Chera

Un home de 29 anys ha sigut rescatat i traslladat en helicòpter a l'Hospital La Fe després de caure la seua furgoneta per un barranc d'uns 15 metres en el Camí del Pla. Bombers del Consorci i el GERA el van excarcerar i el CICU va informar de politraumatisme.

La pluja impedix disparar tot el material en la mascletà d’este dimarts a València

La pluja va danyar el sistema elèctric i va obligar a un tret manual parcial en la dècima mascletà del cicle faller. La plaça va reobrir sobre les 15.30 després de retirar el material.

Díaz ha reclamat als empresaris contindre els preus i revisar màrgens

La vicepresidenta segona ha respost a Garamendi i a Juan Roig en defendre que el Govern no es lucra amb els impostos i demanar a les empreses que continguen preus. Ha advertit que una rebaixa generalitzada de l'IVA no assegura abaratir gasolina, ous o llet i ha instat a facilitar cistelles de la compra assequibles.

Alcoi inaugurarà l’11 de juny el museu de Camilo Sesto

L'Ajuntament inaugurarà l'11 de juny el museu de Camilo Sesto a Alcoi, amb més de 2.000 peces. El projecte, pròxim al milió d'euros, inclourà un holograma.

Roig advoca per un IVA zero en aliments i afirma que Mercadona no ha pujat preus

Juan Roig ha defés aplicar un IVA zero als aliments per a esmorteir l'impacte de la guerra de l'Iran i ha recalcat que els preus depenen de les matèries primeres. Ha assegurat que, ara com ara, no s'han traslladat pujades i que entre gener i març s'han abaratit 300 productes.