Investiguen a dos homes per cometre un delicte de ‘furt màgic’

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha investigat a dos persones a les quals se’ls atribueix l’autoria d’un delicte d’estafa sota el procediment conegut com a ‘furt màgic‘. Després de diversos intents infructuosos, finalment van aconseguir que en un establiment de Santa Pola, una empleada accedira a canviar-los diversos bitllets, aconseguint consumar l’estafa.

Modus operandi

 

El passat 2 de juliol, al matí, diversos comerciants de Santa Pola van cridar a la Guàrdia Civil per a advertir que una persona havia visitat els seus establiments amb la intenció de canviar diners en efectiu, per bitllets d’un altre valor, i que els havia donat la sensació que podia estar intentant enganyar-los. Tots aportaven una descripció coincident i bastant minuciosa.

Així que els agents van començar a buscar-ho pels voltants per a comprovar si podia estar relacionat amb algun il·lícit penal.

En un moment donat, els agents van observar a una persona que eixia d’un estanc a tot córrer, i les característiques del qual responien a la descripció aportada pels testimonis.

Després d’eixir de l’establiment i després de caminar ràpidament diversos metres, es va introduir en un turisme, on li esperava una altra persona i van emprendre ràpidament la marxa. Convençuts que, efectivament, la seua actitud era sospitosa, van interceptar el vehicle i van identificar als dos ocupants.

En una renyonera, l’home al qual van veure eixir de l’estanc, portava 790 euros en bitllets de diferent valor.
Tal com havien suposat, acabava de culminar una estafa en el local del qual eixia quan van donar amb el seu parador.

Els agents van trobar a l’empleada de l’estanc nerviosa i molt preocupada: s’acabava d’adonar que havia sigut víctima d’una estafa. En la seua manifestació, va declarar que l’autor li havia sol·licitat que li canviara uns bitllets de cinc euros en uns altres de diverses fraccions.

En comprovar les imatges de la càmera de vigilància, que havia recollit tot l’ocorregut, els investigadors van poder comprovar que mentre que la víctima realitzava la transacció, l’estafador, amb gran habilitat, va retirar part dels diners entregats per l’empleada, fent creure a la víctima que encara estava pendent d’entregar-li’l.

Una vegada que ella li va entregar la resta, pensant que no li ho havia donat tot, l’autor va marxar amb els diners estafats.

Han sigut investigades dos persones com a presumptes autors d’un delicte d’estafa. Es tracta de dos homes de 44 i 47 anys, de nacionalitat romanesa. Han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció d’Elx quedant en llibertat a l’espera de celebració de judici.

Els diners ha sigut intervinguts i ficat a disposició judicial. Els 200 euros procedents de l’estafa ocorreguda en l’estanc ha sigut entregat a la seua legítima propietària. La Guàrdia Civil no descarta la localització d’altres perjudicats.

En què consisteix el mètode?

Este mètode d’estafa és conegut com a ‘furt màgic‘. Consisteix a sol·licitar a l’empleat d’un comerç que treballa amb la caixa registradora, que li canvie un o diversos bitllets de poca quantia. Quan la víctima accedeix a fer el canvi, l’autor, que posseeix gran destresa per a fer el canvi sense que el perjudicat arribe a adonar-se, es guardarà part dels diners entregats com a canvi, fent que la víctima perda part dels diners sense ser conscient de l’engany abans que a l’estafador li done temps a desaparéixer de la seua vista.

En un cotxe, en un lloc pròxim, un còmplice espera per a col·laborar a la fugida de l’estafador. Solen ser bandes itinerants, una vegada que han comés el furt en una localitat, marxaran a una altra per a continuar delinquint, i evitar així ser atrapats.

El fet que els comerciants de Santa Pola alertaren a la Guàrdia Civil davant la seua sospita que una persona podia estar cometent una estafa, just quan els fets estaven ocorrent, va facilitar que els agents pogueren localitzar a l’autor abans que li donara temps a donar-se a la fugida.

 

Últimes notícies

La Oreja de Van Gogh converteix el Roig Arena en una festa de nostàlgia a València

La Oreja de Van Gogh ha omplit el Roig Arena de València amb 15.000 persones en el primer dels seus dos concerts, convertint el retrobament amb Amaia Montero en una autèntica festa de nostàlgia. El recinte celebra també el seu primer aniversari com a referent del mapa musical valencià.

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.