Investiguen a dos homes per cometre un delicte de ‘furt màgic’

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha investigat a dos persones a les quals se’ls atribueix l’autoria d’un delicte d’estafa sota el procediment conegut com a ‘furt màgic‘. Després de diversos intents infructuosos, finalment van aconseguir que en un establiment de Santa Pola, una empleada accedira a canviar-los diversos bitllets, aconseguint consumar l’estafa.

Modus operandi

 

El passat 2 de juliol, al matí, diversos comerciants de Santa Pola van cridar a la Guàrdia Civil per a advertir que una persona havia visitat els seus establiments amb la intenció de canviar diners en efectiu, per bitllets d’un altre valor, i que els havia donat la sensació que podia estar intentant enganyar-los. Tots aportaven una descripció coincident i bastant minuciosa.

Així que els agents van començar a buscar-ho pels voltants per a comprovar si podia estar relacionat amb algun il·lícit penal.

En un moment donat, els agents van observar a una persona que eixia d’un estanc a tot córrer, i les característiques del qual responien a la descripció aportada pels testimonis.

Després d’eixir de l’establiment i després de caminar ràpidament diversos metres, es va introduir en un turisme, on li esperava una altra persona i van emprendre ràpidament la marxa. Convençuts que, efectivament, la seua actitud era sospitosa, van interceptar el vehicle i van identificar als dos ocupants.

En una renyonera, l’home al qual van veure eixir de l’estanc, portava 790 euros en bitllets de diferent valor.
Tal com havien suposat, acabava de culminar una estafa en el local del qual eixia quan van donar amb el seu parador.

Els agents van trobar a l’empleada de l’estanc nerviosa i molt preocupada: s’acabava d’adonar que havia sigut víctima d’una estafa. En la seua manifestació, va declarar que l’autor li havia sol·licitat que li canviara uns bitllets de cinc euros en uns altres de diverses fraccions.

En comprovar les imatges de la càmera de vigilància, que havia recollit tot l’ocorregut, els investigadors van poder comprovar que mentre que la víctima realitzava la transacció, l’estafador, amb gran habilitat, va retirar part dels diners entregats per l’empleada, fent creure a la víctima que encara estava pendent d’entregar-li’l.

Una vegada que ella li va entregar la resta, pensant que no li ho havia donat tot, l’autor va marxar amb els diners estafats.

Han sigut investigades dos persones com a presumptes autors d’un delicte d’estafa. Es tracta de dos homes de 44 i 47 anys, de nacionalitat romanesa. Han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció d’Elx quedant en llibertat a l’espera de celebració de judici.

Els diners ha sigut intervinguts i ficat a disposició judicial. Els 200 euros procedents de l’estafa ocorreguda en l’estanc ha sigut entregat a la seua legítima propietària. La Guàrdia Civil no descarta la localització d’altres perjudicats.

En què consisteix el mètode?

Este mètode d’estafa és conegut com a ‘furt màgic‘. Consisteix a sol·licitar a l’empleat d’un comerç que treballa amb la caixa registradora, que li canvie un o diversos bitllets de poca quantia. Quan la víctima accedeix a fer el canvi, l’autor, que posseeix gran destresa per a fer el canvi sense que el perjudicat arribe a adonar-se, es guardarà part dels diners entregats com a canvi, fent que la víctima perda part dels diners sense ser conscient de l’engany abans que a l’estafador li done temps a desaparéixer de la seua vista.

En un cotxe, en un lloc pròxim, un còmplice espera per a col·laborar a la fugida de l’estafador. Solen ser bandes itinerants, una vegada que han comés el furt en una localitat, marxaran a una altra per a continuar delinquint, i evitar així ser atrapats.

El fet que els comerciants de Santa Pola alertaren a la Guàrdia Civil davant la seua sospita que una persona podia estar cometent una estafa, just quan els fets estaven ocorrent, va facilitar que els agents pogueren localitzar a l’autor abans que li donara temps a donar-se a la fugida.

 

Últimes notícies

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.

Brugué resta importància a la derrota del Llevant i es queda amb les sensacions de la pretemporada

Roger Brugué ha valorat la pretemporada del Levante UD després de la derrota contra el Sheffield United i ha destacat que, per damunt del resultat i del seu gol, el més important són les sensacions de l’equip.

Brugué relativitza la derrota del Levante i es queda amb les sensacions de la pretemporada

Roger Brugué ha restat importància a la derrota del Levante UD contra el Sheffield United en pretemporada i ha insistit que el més important són les sensacions positives i la bona dinàmica del grup.

Rescaten amb helicòpter un jove per un colp de calor a la Creu de la Muela d’Oriola

Un jove de 27 anys ha sigut rescatat amb helicòpter després de patir un colp de calor mentre feia senderisme a la Creu de la Muela, en el terme municipal d’Oriola, i ha sigut traslladat a l’Hospital Vega Baja.

Rescaten en helicòpter un jove per un colp de calor a la Creu de la Muela d’Oriola

Un jove de 27 anys ha sigut rescatat en helicòpter a la Creu de la Muela, a Oriola, després de patir un colp de calor mentres feia senderisme.

Dani Requena reforça el mig del camp del Llevant cedit pel Villarreal

El migcampista granadí Dani Requena, de 22 anys, jugarà esta temporada al Llevant UD cedit pel Villarreal CF i s’incorporarà dilluns als entrenaments a les ordres de Luís Castro.

M. Àngels Francés assumirà la presidència de l’AVL amb una nova Junta de Govern renovada

El ple de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua ha elegit M. Àngels Francés com a nova presidenta, al capdavant d’una Junta de Govern renovada amb Rosa Agost, Immaculada Cerdà, Vicenta Tasa i Carles Segura.

Catalá, Barcala i Carrasco repetiran com a caps de cartell del PP en 2027

El PP ha ratificat que María José Catalá, Luis Barcala i Begoña Carrasco tornaran a liderar les candidatures municipals de València, Alacant i Castelló en les eleccions locals de 2027, dins d’un esquema en què el partit manté els seus 30 alcaldes i renova onze caps de llista en capitalitats on encara no governa.