Investiguen a dos homes per cometre un delicte de ‘furt màgic’

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha investigat a dos persones a les quals se’ls atribueix l’autoria d’un delicte d’estafa sota el procediment conegut com a ‘furt màgic‘. Després de diversos intents infructuosos, finalment van aconseguir que en un establiment de Santa Pola, una empleada accedira a canviar-los diversos bitllets, aconseguint consumar l’estafa.

Modus operandi

 

El passat 2 de juliol, al matí, diversos comerciants de Santa Pola van cridar a la Guàrdia Civil per a advertir que una persona havia visitat els seus establiments amb la intenció de canviar diners en efectiu, per bitllets d’un altre valor, i que els havia donat la sensació que podia estar intentant enganyar-los. Tots aportaven una descripció coincident i bastant minuciosa.

Així que els agents van començar a buscar-ho pels voltants per a comprovar si podia estar relacionat amb algun il·lícit penal.

En un moment donat, els agents van observar a una persona que eixia d’un estanc a tot córrer, i les característiques del qual responien a la descripció aportada pels testimonis.

Després d’eixir de l’establiment i després de caminar ràpidament diversos metres, es va introduir en un turisme, on li esperava una altra persona i van emprendre ràpidament la marxa. Convençuts que, efectivament, la seua actitud era sospitosa, van interceptar el vehicle i van identificar als dos ocupants.

En una renyonera, l’home al qual van veure eixir de l’estanc, portava 790 euros en bitllets de diferent valor.
Tal com havien suposat, acabava de culminar una estafa en el local del qual eixia quan van donar amb el seu parador.

Els agents van trobar a l’empleada de l’estanc nerviosa i molt preocupada: s’acabava d’adonar que havia sigut víctima d’una estafa. En la seua manifestació, va declarar que l’autor li havia sol·licitat que li canviara uns bitllets de cinc euros en uns altres de diverses fraccions.

En comprovar les imatges de la càmera de vigilància, que havia recollit tot l’ocorregut, els investigadors van poder comprovar que mentre que la víctima realitzava la transacció, l’estafador, amb gran habilitat, va retirar part dels diners entregats per l’empleada, fent creure a la víctima que encara estava pendent d’entregar-li’l.

Una vegada que ella li va entregar la resta, pensant que no li ho havia donat tot, l’autor va marxar amb els diners estafats.

Han sigut investigades dos persones com a presumptes autors d’un delicte d’estafa. Es tracta de dos homes de 44 i 47 anys, de nacionalitat romanesa. Han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció d’Elx quedant en llibertat a l’espera de celebració de judici.

Els diners ha sigut intervinguts i ficat a disposició judicial. Els 200 euros procedents de l’estafa ocorreguda en l’estanc ha sigut entregat a la seua legítima propietària. La Guàrdia Civil no descarta la localització d’altres perjudicats.

En què consisteix el mètode?

Este mètode d’estafa és conegut com a ‘furt màgic‘. Consisteix a sol·licitar a l’empleat d’un comerç que treballa amb la caixa registradora, que li canvie un o diversos bitllets de poca quantia. Quan la víctima accedeix a fer el canvi, l’autor, que posseeix gran destresa per a fer el canvi sense que el perjudicat arribe a adonar-se, es guardarà part dels diners entregats com a canvi, fent que la víctima perda part dels diners sense ser conscient de l’engany abans que a l’estafador li done temps a desaparéixer de la seua vista.

En un cotxe, en un lloc pròxim, un còmplice espera per a col·laborar a la fugida de l’estafador. Solen ser bandes itinerants, una vegada que han comés el furt en una localitat, marxaran a una altra per a continuar delinquint, i evitar així ser atrapats.

El fet que els comerciants de Santa Pola alertaren a la Guàrdia Civil davant la seua sospita que una persona podia estar cometent una estafa, just quan els fets estaven ocorrent, va facilitar que els agents pogueren localitzar a l’autor abans que li donara temps a donar-se a la fugida.

 

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.