Investiguen a una jove per estafar a un menor amb diversitat funcional en Llíria

 

L’Equip de Delictes Tecnològics (Editeco) de la Guàrdia Civil de Llíria, en el Camp de Túria (València), ha obert una investigació a una jove de 20 anys acusada d‘estafar a una persona amb diversitat a la que tutelava, segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat. La xica era voluntària d’una fundació sense ànim de lucre de València i va usar els diners per a llogar un cotxe amb conductor per a anar-se’n de compres.

 

Va ser una denúncia la que va originar les actuacions policials. La família de la víctima, una persona tutelada, es va donar compte d’uns càrrecs en la targeta bancària que li facilitaven al seu fill per a situacions d’emergència. La Guàrdia Civil va sol·licitar les dades per a vore d’on venien els càrrecs i van descobrir que arribaven de la cuidadora del menor.

 

La voluntària portava convivint cinc mesos en una casa tutelada per la fundació junt a altra gent amb diversitat funcional dins d’un programa per a fomentar la vida autònoma i independent. Valent-se de la seua posició i de la confiança que va dipositar el jove i la seua família en ella, va influir manipulant al menor que estava davall les seues cures perquè li facilitara el mitjà de pagament que tenia per a urgències.

 

La jove va vincular la targeta del menor al seu mòbil

La investigada va vincular la targeta al seu telèfon mòbil i va fer ús per a despeses personals mesos després que ja no fora l’encarregada de la tutela de la víctima. Els càrrecs feien referència a servicis de lloguer de cotxe amb conductor per a anar-se’n de compres a costa de la persona que tenia a la seua cura.

 

La jove va contravindre els valors morals i el sentit del voluntariat que per definició significa el desinterés de la persona que l’exercix. També va infringir el codi deontològic de la fundació que prohibix taxativament l’ús dels diners dels atesos o tutelats pels voluntaris, fins i tot sent per a despeses comunes que es produïren en la convivència en els seus pisos, existint ja per a esta classe de meritacions un compte facilitat per la fundació.

 

Per tot això, els agents van obrir una investigació a la jove com a autora d’un delicte d’estafa, per l’ús no autoritzat de la targeta bancària de la víctima. Les diligències instruïdes han sigut entregades al Deganat dels Jutjats de Llíria.

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.