11.5 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Investiguen a una jove per estafar a un menor amb diversitat funcional en Llíria

 

L’Equip de Delictes Tecnològics (Editeco) de la Guàrdia Civil de Llíria, en el Camp de Túria (València), ha obert una investigació a una jove de 20 anys acusada d‘estafar a una persona amb diversitat a la que tutelava, segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat. La xica era voluntària d’una fundació sense ànim de lucre de València i va usar els diners per a llogar un cotxe amb conductor per a anar-se’n de compres.

 

Va ser una denúncia la que va originar les actuacions policials. La família de la víctima, una persona tutelada, es va donar compte d’uns càrrecs en la targeta bancària que li facilitaven al seu fill per a situacions d’emergència. La Guàrdia Civil va sol·licitar les dades per a vore d’on venien els càrrecs i van descobrir que arribaven de la cuidadora del menor.

 

La voluntària portava convivint cinc mesos en una casa tutelada per la fundació junt a altra gent amb diversitat funcional dins d’un programa per a fomentar la vida autònoma i independent. Valent-se de la seua posició i de la confiança que va dipositar el jove i la seua família en ella, va influir manipulant al menor que estava davall les seues cures perquè li facilitara el mitjà de pagament que tenia per a urgències.

 

La jove va vincular la targeta del menor al seu mòbil

La investigada va vincular la targeta al seu telèfon mòbil i va fer ús per a despeses personals mesos després que ja no fora l’encarregada de la tutela de la víctima. Els càrrecs feien referència a servicis de lloguer de cotxe amb conductor per a anar-se’n de compres a costa de la persona que tenia a la seua cura.

 

La jove va contravindre els valors morals i el sentit del voluntariat que per definició significa el desinterés de la persona que l’exercix. També va infringir el codi deontològic de la fundació que prohibix taxativament l’ús dels diners dels atesos o tutelats pels voluntaris, fins i tot sent per a despeses comunes que es produïren en la convivència en els seus pisos, existint ja per a esta classe de meritacions un compte facilitat per la fundació.

 

Per tot això, els agents van obrir una investigació a la jove com a autora d’un delicte d’estafa, per l’ús no autoritzat de la targeta bancària de la víctima. Les diligències instruïdes han sigut entregades al Deganat dels Jutjats de Llíria.

Últimes notícies

3-0: El Vila-real es deixa portar en Leverkusen

L'equip va tancar la liguilla amb una nova derrota davant un Bayer Leverkusen molt superior que va certificar la seua passada. Tillman va firmar un doblet i Grimaldo va sentenciar.

Leverkusen passa per damunt d’un Vila-real sense pols: 3-0 i adeu en Champions

El Vila-real va tancar la seua participació en la Lliga de Campions amb un 3-0 en Leverkusen. L'equip alemany, molt superior, va certificar la seua passada amb un doblet de Tillman i un gol de Grimaldo.

El Leverkusen devora al Vila-real al descans: 2-0 i doblet de Tillman

El Bayer Leverkusen, obligat a guanyar per a passar de ronda, es va anar al descans 2-0 després d'una primera part de domini absolut. Tillman ha firmat els dos gols.

Cepeda es presenta amb l’Elx: vol ajudar als objectius del club i fer-se un nom

L'extrem xilé es va presentar amb contracte fins a 2030 i es va fixar com a metes ajudar als objectius del club i fer-se un nom, confiat en una ràpida adaptació.

La neu dona pas a vents de fins a 150 km/h amb desenes d’incidències i una treballadora ferida

Les nevades han remés al migdia i el vent s'ha intensificat, amb ratxes de fins a 150 km/h que han provocat caigudes d'arbres, tancaments i una ferida a Altea. Alacant ha concentrat la majoria d'incidències i part del transport s'ha vist afectat.

Diatta entra en l’onze del Vila-real i Equi Fernández és titular en el Leverkusen

El Vila-real incorpora a Alassane Diatta com a gran novetat davant el Leverkusen, mentres l'argentí Equi Fernández estarà d'inici. Els dos tècnics carreguen la medul·lar per a guanyar ritme i control.

ERC defén una confluència nacionalista enfront de les polítiques reaccionàries

Rufián ha defés teixir un espai comú entre forces nacionalistes per a respondre a un escenari que qualifica de reaccionari. Junqueras ha apel·lat a aportar esperança i ha reivindicat el nou model de finançament autonòmic.

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.