Investiguen a una jove per estafar a un menor amb diversitat funcional en Llíria

 

L’Equip de Delictes Tecnològics (Editeco) de la Guàrdia Civil de Llíria, en el Camp de Túria (València), ha obert una investigació a una jove de 20 anys acusada d‘estafar a una persona amb diversitat a la que tutelava, segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat. La xica era voluntària d’una fundació sense ànim de lucre de València i va usar els diners per a llogar un cotxe amb conductor per a anar-se’n de compres.

 

Va ser una denúncia la que va originar les actuacions policials. La família de la víctima, una persona tutelada, es va donar compte d’uns càrrecs en la targeta bancària que li facilitaven al seu fill per a situacions d’emergència. La Guàrdia Civil va sol·licitar les dades per a vore d’on venien els càrrecs i van descobrir que arribaven de la cuidadora del menor.

 

La voluntària portava convivint cinc mesos en una casa tutelada per la fundació junt a altra gent amb diversitat funcional dins d’un programa per a fomentar la vida autònoma i independent. Valent-se de la seua posició i de la confiança que va dipositar el jove i la seua família en ella, va influir manipulant al menor que estava davall les seues cures perquè li facilitara el mitjà de pagament que tenia per a urgències.

 

La jove va vincular la targeta del menor al seu mòbil

La investigada va vincular la targeta al seu telèfon mòbil i va fer ús per a despeses personals mesos després que ja no fora l’encarregada de la tutela de la víctima. Els càrrecs feien referència a servicis de lloguer de cotxe amb conductor per a anar-se’n de compres a costa de la persona que tenia a la seua cura.

 

La jove va contravindre els valors morals i el sentit del voluntariat que per definició significa el desinterés de la persona que l’exercix. També va infringir el codi deontològic de la fundació que prohibix taxativament l’ús dels diners dels atesos o tutelats pels voluntaris, fins i tot sent per a despeses comunes que es produïren en la convivència en els seus pisos, existint ja per a esta classe de meritacions un compte facilitat per la fundació.

 

Per tot això, els agents van obrir una investigació a la jove com a autora d’un delicte d’estafa, per l’ús no autoritzat de la targeta bancària de la víctima. Les diligències instruïdes han sigut entregades al Deganat dels Jutjats de Llíria.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.

Presó provisional per a un dels dos germans detinguts per una violació a València

El Jutjat de Violència sobre la Dona número 1 de València reobri la causa per una presumpta agressió sexual en un cotxe i ordena presó provisional per a un dels dos germans investigats després de la denúncia de la víctima.

El funcionari que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la justícia

El funcionari responsable de tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer haver adjudicat una vivenda pública a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, mentres la justícia investiga un possible colador en la normativa.

Alacant mobilitza a 1.300 persones per a garantir la romeria de la Santa Faç

L'Ajuntament d'Alacant desplega un dispositiu de 1.300 persones per a assegurar la romeria de la Santa Faç, amb reforç de seguretat, neteja i transport.