Investiguen a una jove per estafar a un menor amb diversitat funcional en Llíria

 

L’Equip de Delictes Tecnològics (Editeco) de la Guàrdia Civil de Llíria, en el Camp de Túria (València), ha obert una investigació a una jove de 20 anys acusada d‘estafar a una persona amb diversitat a la que tutelava, segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat. La xica era voluntària d’una fundació sense ànim de lucre de València i va usar els diners per a llogar un cotxe amb conductor per a anar-se’n de compres.

 

Va ser una denúncia la que va originar les actuacions policials. La família de la víctima, una persona tutelada, es va donar compte d’uns càrrecs en la targeta bancària que li facilitaven al seu fill per a situacions d’emergència. La Guàrdia Civil va sol·licitar les dades per a vore d’on venien els càrrecs i van descobrir que arribaven de la cuidadora del menor.

 

La voluntària portava convivint cinc mesos en una casa tutelada per la fundació junt a altra gent amb diversitat funcional dins d’un programa per a fomentar la vida autònoma i independent. Valent-se de la seua posició i de la confiança que va dipositar el jove i la seua família en ella, va influir manipulant al menor que estava davall les seues cures perquè li facilitara el mitjà de pagament que tenia per a urgències.

 

La jove va vincular la targeta del menor al seu mòbil

La investigada va vincular la targeta al seu telèfon mòbil i va fer ús per a despeses personals mesos després que ja no fora l’encarregada de la tutela de la víctima. Els càrrecs feien referència a servicis de lloguer de cotxe amb conductor per a anar-se’n de compres a costa de la persona que tenia a la seua cura.

 

La jove va contravindre els valors morals i el sentit del voluntariat que per definició significa el desinterés de la persona que l’exercix. També va infringir el codi deontològic de la fundació que prohibix taxativament l’ús dels diners dels atesos o tutelats pels voluntaris, fins i tot sent per a despeses comunes que es produïren en la convivència en els seus pisos, existint ja per a esta classe de meritacions un compte facilitat per la fundació.

 

Per tot això, els agents van obrir una investigació a la jove com a autora d’un delicte d’estafa, per l’ús no autoritzat de la targeta bancària de la víctima. Les diligències instruïdes han sigut entregades al Deganat dels Jutjats de Llíria.

Últimes notícies

El professorat en vaga alça la tenda de la plaça de la Verge després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’ensenyament públic no universitari valencià ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de protesta a la plaça de la Verge de València després de déu dies d’acció reivindicativa.

El professorat en vaga alça l’acampada de la plaça de la Verge de València després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’escola pública no universitària ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de deu dies a la plaça de la Verge de València, mantinguent, però, el compromís de continuar mobilitzat.

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.