Investiguen a una jove per estafar a un menor amb diversitat funcional en Llíria

 

L’Equip de Delictes Tecnològics (Editeco) de la Guàrdia Civil de Llíria, en el Camp de Túria (València), ha obert una investigació a una jove de 20 anys acusada d‘estafar a una persona amb diversitat a la que tutelava, segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat. La xica era voluntària d’una fundació sense ànim de lucre de València i va usar els diners per a llogar un cotxe amb conductor per a anar-se’n de compres.

 

Va ser una denúncia la que va originar les actuacions policials. La família de la víctima, una persona tutelada, es va donar compte d’uns càrrecs en la targeta bancària que li facilitaven al seu fill per a situacions d’emergència. La Guàrdia Civil va sol·licitar les dades per a vore d’on venien els càrrecs i van descobrir que arribaven de la cuidadora del menor.

 

La voluntària portava convivint cinc mesos en una casa tutelada per la fundació junt a altra gent amb diversitat funcional dins d’un programa per a fomentar la vida autònoma i independent. Valent-se de la seua posició i de la confiança que va dipositar el jove i la seua família en ella, va influir manipulant al menor que estava davall les seues cures perquè li facilitara el mitjà de pagament que tenia per a urgències.

 

La jove va vincular la targeta del menor al seu mòbil

La investigada va vincular la targeta al seu telèfon mòbil i va fer ús per a despeses personals mesos després que ja no fora l’encarregada de la tutela de la víctima. Els càrrecs feien referència a servicis de lloguer de cotxe amb conductor per a anar-se’n de compres a costa de la persona que tenia a la seua cura.

 

La jove va contravindre els valors morals i el sentit del voluntariat que per definició significa el desinterés de la persona que l’exercix. També va infringir el codi deontològic de la fundació que prohibix taxativament l’ús dels diners dels atesos o tutelats pels voluntaris, fins i tot sent per a despeses comunes que es produïren en la convivència en els seus pisos, existint ja per a esta classe de meritacions un compte facilitat per la fundació.

 

Per tot això, els agents van obrir una investigació a la jove com a autora d’un delicte d’estafa, per l’ús no autoritzat de la targeta bancària de la víctima. Les diligències instruïdes han sigut entregades al Deganat dels Jutjats de Llíria.

Últimes notícies

Castelló reforça els bombers davant les fortes pluges i l’alerta roja

La Diputació de Castelló ha activat un dispositiu especial del Consorci Provincial de Bombers per l’episodi de pluges molt fortes previst dijous, amb alerta roja al litoral i interior nord des de les 18.00 hores.

Castelló tanca escoles, parcs i platges per l’avís roig per pluges intenses

Castelló suspén les classes des de les 14.00 hores de dijous i durant tot el divendres, i tanca parcs, instal·lacions municipals i platges per l’avís roig per pluges i tempestes emés per Aemet.

València suspén les classes des de les 15.00 hores per l’alerta roja de pluges

L’Ajuntament de València ha ordenat el tancament de tots els centres educatius des de les 15.00 hores d’este dijous i durant divendres per l’alerta roja per pluges i tempestes al litoral.

El Port de València acollix una mostra pels 100 anys de l’esgrima valenciana

L’Edifici del Rellotge del Port de València acollirà des d’este dissabte i fins al 14 d’octubre una exposició que repassa un segle d’esgrima a la ciutat i tanca els actes del centenari de la Federació de Esgrima de la Comunitat Valenciana.

Les infeccions respiratòries creixen un 34 % a la Comunitat Valenciana i colpegen sobretot els menors de 4 anys

La incidència d’infeccions respiratòries agudes ha augmentat un 33,7 % en una setmana a la Comunitat Valenciana, amb un fort impacte en xiquets menors de 4 anys. Les hospitalitzacions greus quasi no varien i la grip i el VRS es mantenen en nivells molt baixos.

La Comunitat Valenciana celebra el Nou d’Octubre reivindicant el llegat de Jaume I 750 anys després

La Generalitat impulsa una programació amb música, gastronomia, activitats infantils, projeccions i focs artificials a diferents municipis

Detinguts cinc joves per dos agressions d’odi a Tavernes de la Valldigna

La Guàrdia Civil ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per dos agressions contra un jove magribí i un altre senegalés durant les festes de Tavernes de la Valldigna, investigades com a delictes d’odi.

El Circuit Ricardo Tormo tornarà al Mundial de Superbike en 2027

El Circuit de la Comunitat Valenciana Ricardo Tormo acollirà del 2 al 4 d’abril de 2027 la tercera prova del Mundial de Superbike, en un calendari on Jerez queda fora per obres de reforma.