Investiguen la mort d’una galga i dels seus cadells que vivien en el maleter d’un cotxe en Xixona

 

Agents de la Guàrdia Civil d’Alacant investiguen la mort d’una galga que vivia al costat dels seus cadells lligada amb una cadena dins d’un maleter d’un cotxe vell en una casa de Xixona, en l’Alacantí (Alacant), segons han confirmat fonts de l’institut armat.

 

La denúncia va ser efectuada per l’associació d’animals de la localitat el passat cap de setmana i, posteriorment, per un col·lectiu andalús que es dedica a la protecció i conservació d’esta espècie. Els dos col·lectius havien posat en coneixement de l’Ajuntament i el SEPRONA la situació en la que es trobaven els animals.

 

La protectora animalista ‘Llebrers del Sud’ va fer una publicació en xarxes socials dilluns passat, 7 de desembre, en la que sol·licitava una «intervenció urgent» davant de la possibilitat que l’amo «haguera matat als animals».

 

Les protectores es personaran com a acusació popular

A demés, el col·lectiu andalús havia denunciat també, a través d’un comunicat, que la gossa, després d’haver donat a llum cadells, es trobava lligada amb una cadena dins d’un maleter d’un cotxe vell en condicions «lamentables». Per això, demanaven una actuació al SEPRONA en considerar que la vida dels cans «corria perill».

 

Sobre este tema, fonts municipals han informat a Europa Press que el mateix dilluns, agents de la Policia Local es van personar en la casa per a interessar-se per l’estat de la gossa i els cadells. L’amo els va traslladar als efectius que els animals havien mort «enverinats» dies després de nàixer.

 

En concret, l’home va matisar als agents que la gossa havia mort tres dies després de tindre als cadells. A causa de la versió de l’amo, la Policia ha traslladat el cas al SEPRONA de la Guàrdia Civil i ha obert diligències per un possible delicte de maltractament animal.

 

En la mateixa línia, tant la protectora andalusa com la protectora de Xixona han confirmat a Europa Press que es personaran com a acusació popular si la investigació acaba en seu judicial i es decidix obrir un procés penal contra l’amo.

Últimes notícies

Iniciativa-Compromís planta cara a qui criminalitza les baixes mèdiques i reivindica treball digne

Iniciativa-Compromís ha reivindicat el treball digne, la sanitat pública i els drets laborals davant de les paraules d’Alberto Núñez Feijóo sobre les baixes mèdiques, que qualifica de molt perilloses, i ha definit la seua estratègia política fins a les eleccions de 2027.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu sumar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes gràcies a nous plans urbanístics i a la reactivació de diversos PAI, que també impulsaran quasi 13.000 vivendes, 3.000 d’elles de protecció pública.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu incorporar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes amb nous plans urbanístics com el Delta Verd, el Parc Central o el PAI del Grau, alhora que impulsa quasi 13.000 vivendes, 3.000 de protecció pública.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ sacsegen la mirada a la Llotja del Peix d’Alacant

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins al mes de novembre les exposicions ‘La ciudad de las torres’, de Miquel Navarro, i ‘Museo Imaginario’, d’Andrés Rábago ‘El Roto’, que conviden a una experiència profunda i reflexiva.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ convertixen la Llotja del Peix d’Alacant en un espai de reflexió

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins novembre dues exposicions de Miquel Navarro i Andrés Rábago ‘El Roto’ que conviden a una experiència artística profunda i reflexiva.

Pacients d’Elx podran fer la hemodiàlisi des de casa amb suport de l’hospital

L’Hospital General Universitari d’Elx ha posat en marxa un programa de hemodiàlisi domiciliària per a pacients amb malaltia renal crònica, amb formació prèvia i seguiment del servici de Nefrologia.

Campanya d’inspeccions de ulleres per a vore l’eclipsi en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha iniciat una campanya d’inspeccions d’ulleres d’observació solar, físiques i en línia, davant l’eclipsi total del 12 d’agost, que tindrà millors vistes al nord de la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca defensa a La Pobla que el canvi iniciat al País Valencià arribarà fins al final

Juanfran Pérez Llorca assegura a La Pobla de Vallbona que el PPCV ha obert el camí del canvi al País Valencià i que el seguirà fins al final, i augura possibles eleccions generals anticipades el pròxim curs polític.