Investiguen la mort d’una galga i dels seus cadells que vivien en el maleter d’un cotxe en Xixona

 

Agents de la Guàrdia Civil d’Alacant investiguen la mort d’una galga que vivia al costat dels seus cadells lligada amb una cadena dins d’un maleter d’un cotxe vell en una casa de Xixona, en l’Alacantí (Alacant), segons han confirmat fonts de l’institut armat.

 

La denúncia va ser efectuada per l’associació d’animals de la localitat el passat cap de setmana i, posteriorment, per un col·lectiu andalús que es dedica a la protecció i conservació d’esta espècie. Els dos col·lectius havien posat en coneixement de l’Ajuntament i el SEPRONA la situació en la que es trobaven els animals.

 

La protectora animalista ‘Llebrers del Sud’ va fer una publicació en xarxes socials dilluns passat, 7 de desembre, en la que sol·licitava una «intervenció urgent» davant de la possibilitat que l’amo «haguera matat als animals».

 

Les protectores es personaran com a acusació popular

A demés, el col·lectiu andalús havia denunciat també, a través d’un comunicat, que la gossa, després d’haver donat a llum cadells, es trobava lligada amb una cadena dins d’un maleter d’un cotxe vell en condicions «lamentables». Per això, demanaven una actuació al SEPRONA en considerar que la vida dels cans «corria perill».

 

Sobre este tema, fonts municipals han informat a Europa Press que el mateix dilluns, agents de la Policia Local es van personar en la casa per a interessar-se per l’estat de la gossa i els cadells. L’amo els va traslladar als efectius que els animals havien mort «enverinats» dies després de nàixer.

 

En concret, l’home va matisar als agents que la gossa havia mort tres dies després de tindre als cadells. A causa de la versió de l’amo, la Policia ha traslladat el cas al SEPRONA de la Guàrdia Civil i ha obert diligències per un possible delicte de maltractament animal.

 

En la mateixa línia, tant la protectora andalusa com la protectora de Xixona han confirmat a Europa Press que es personaran com a acusació popular si la investigació acaba en seu judicial i es decidix obrir un procés penal contra l’amo.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.

L’Elx arriba al dol davant l’Atlètic amb l’últim precedent a favor en el Martínez Valero

L'Elx afronta la visita de l'Atlètic de Madrid amb el precedent favorable de la seua victòria en la temporada 2022-23, que va trencar la ratxa blanc-i-vermella en el Martínez Valero i va equilibrar el balanç històric en Primera Divisió.

El València Basket vol prolongar a Girona la seua ratxa per a blindar la segona plaça

El València Basket visita la pista del Bàsquet Girona a la recerca de la seua quinta victòria consecutiva en la Lliga Endesa, clau per a mantindre la segona plaça davant la pressió de UCAM Murcia i Baskonia.

El València s’embossa a Son Moix: només dos triomfs en les seues últimes deu visites de lliga

El València afrontarà la seua pròxima visita a Son Moix amb un pobre balanç recent: només dos victòries en els seus últims deu partits de Lliga en el camp del Mallorca, amb sis derrotes i dos empats.

Matt Costello avisa de la dificultat de visitar al Girona en la Lliga Endesa

Matt Costello advertix que jugar en la pista del Bàsquet Girona és sempre molt difícil i subratlla el gran moment del conjunt català abans del dol davant València Basket.