Investiguen la mort d’una galga i dels seus cadells que vivien en el maleter d’un cotxe en Xixona

 

Agents de la Guàrdia Civil d’Alacant investiguen la mort d’una galga que vivia al costat dels seus cadells lligada amb una cadena dins d’un maleter d’un cotxe vell en una casa de Xixona, en l’Alacantí (Alacant), segons han confirmat fonts de l’institut armat.

 

La denúncia va ser efectuada per l’associació d’animals de la localitat el passat cap de setmana i, posteriorment, per un col·lectiu andalús que es dedica a la protecció i conservació d’esta espècie. Els dos col·lectius havien posat en coneixement de l’Ajuntament i el SEPRONA la situació en la que es trobaven els animals.

 

La protectora animalista ‘Llebrers del Sud’ va fer una publicació en xarxes socials dilluns passat, 7 de desembre, en la que sol·licitava una «intervenció urgent» davant de la possibilitat que l’amo «haguera matat als animals».

 

Les protectores es personaran com a acusació popular

A demés, el col·lectiu andalús havia denunciat també, a través d’un comunicat, que la gossa, després d’haver donat a llum cadells, es trobava lligada amb una cadena dins d’un maleter d’un cotxe vell en condicions «lamentables». Per això, demanaven una actuació al SEPRONA en considerar que la vida dels cans «corria perill».

 

Sobre este tema, fonts municipals han informat a Europa Press que el mateix dilluns, agents de la Policia Local es van personar en la casa per a interessar-se per l’estat de la gossa i els cadells. L’amo els va traslladar als efectius que els animals havien mort «enverinats» dies després de nàixer.

 

En concret, l’home va matisar als agents que la gossa havia mort tres dies després de tindre als cadells. A causa de la versió de l’amo, la Policia ha traslladat el cas al SEPRONA de la Guàrdia Civil i ha obert diligències per un possible delicte de maltractament animal.

 

En la mateixa línia, tant la protectora andalusa com la protectora de Xixona han confirmat a Europa Press que es personaran com a acusació popular si la investigació acaba en seu judicial i es decidix obrir un procés penal contra l’amo.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pérez Llorca defén prioritzar el finançament enfront del dia institucional de Les Corts

Juanfran Pérez Llorca contraposa la decisió de no celebrar el dia institucional de Les Corts el 25 d'abril amb la necessitat d'aconseguir més finançament per a la Comunitat Valenciana, que vincula a més servicis públics.

Catalá planteja reduir este estiu els festivals sorollosos a la Ciutat de les Arts i les Ciències

L'alcaldessa de València anticipa que este estiu es limitaran els festivals amb alta contaminació acústica a l'entorn de la Ciutat de les Arts i les Ciències i defén la ZAS de Russafa com un terme mitjà entre veïns i hostalers.

El València lliga el futur de David Otorbi, extrem del filial

El València ha renovat el contracte de David Otorbi, extrem de 18 anys del filial, que va debutar amb el primer equip amb només 16 anys i és internacional sub-18 amb Espanya.

Conviure Russafa rebutja la ZAS i reivindica el model de consens en el barri

La plataforma Conviure Russafa rebutja la futura declaració de Zona Acústicament Saturada en el barri i defén el model de consens aconseguit entre veïns i hostalers com a via per a compatibilitzar descans i activitat econòmica.

La reclamació patrimonial per la dana queda bloquejada a l’espera de la causa penal

La reclamació patrimonial de 58 milions d'euros per la dana en lHorta Sud està pràcticament paralitzada fins que el jutjat de Catarroja concloga la instrucció penal sobre la gestió de l'emergència.

El gir del vent desploma fins a 10 graus les màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana

El canvi de temps en la Comunitat Valenciana deixa un enfonsament de fins a 10 graus en les màximes de l'interior de València i cels coberts de núvols baixos en bona part del territori.

L’activisme digital després de la dana va superar en rapidesa i eficàcia a la resposta institucional

Un estudi de la Universitat de València conclou que, després de la dana del 29 d'octubre de 2024, les iniciatives ciutadanes en xarxes socials van reaccionar amb més rapidesa i eficàcia que les administracions públiques, generant confiança i suport als afectats.

Affengruber reafirma la fe de l’Elx: lluitarem fins al final per seguir en Primera

David Affengruber, central de l'Elx, celebra el seu gran partit davant el Atletico però insistix que l'equip només pensa en les sis finals que queden per a assegurar la permanència en Primera Division.