14.6 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Investiguen la mort d’una galga i dels seus cadells que vivien en el maleter d’un cotxe en Xixona

 

Agents de la Guàrdia Civil d’Alacant investiguen la mort d’una galga que vivia al costat dels seus cadells lligada amb una cadena dins d’un maleter d’un cotxe vell en una casa de Xixona, en l’Alacantí (Alacant), segons han confirmat fonts de l’institut armat.

 

La denúncia va ser efectuada per l’associació d’animals de la localitat el passat cap de setmana i, posteriorment, per un col·lectiu andalús que es dedica a la protecció i conservació d’esta espècie. Els dos col·lectius havien posat en coneixement de l’Ajuntament i el SEPRONA la situació en la que es trobaven els animals.

 

La protectora animalista ‘Llebrers del Sud’ va fer una publicació en xarxes socials dilluns passat, 7 de desembre, en la que sol·licitava una «intervenció urgent» davant de la possibilitat que l’amo «haguera matat als animals».

 

Les protectores es personaran com a acusació popular

A demés, el col·lectiu andalús havia denunciat també, a través d’un comunicat, que la gossa, després d’haver donat a llum cadells, es trobava lligada amb una cadena dins d’un maleter d’un cotxe vell en condicions «lamentables». Per això, demanaven una actuació al SEPRONA en considerar que la vida dels cans «corria perill».

 

Sobre este tema, fonts municipals han informat a Europa Press que el mateix dilluns, agents de la Policia Local es van personar en la casa per a interessar-se per l’estat de la gossa i els cadells. L’amo els va traslladar als efectius que els animals havien mort «enverinats» dies després de nàixer.

 

En concret, l’home va matisar als agents que la gossa havia mort tres dies després de tindre als cadells. A causa de la versió de l’amo, la Policia ha traslladat el cas al SEPRONA de la Guàrdia Civil i ha obert diligències per un possible delicte de maltractament animal.

 

En la mateixa línia, tant la protectora andalusa com la protectora de Xixona han confirmat a Europa Press que es personaran com a acusació popular si la investigació acaba en seu judicial i es decidix obrir un procés penal contra l’amo.

Últimes notícies

Una nova manifestació per la dana ha demanat que Mazón entregue l’acta de diputat

La protesta ha reunit ciutadans i familiars de víctimes per a reclamar que el expresident entregue el seu escó i comparega davant la jutgessa. El recorregut ha passat per Benetússer, Sedaví i Alfafar, algunes de les localitats més afectades.

Compromís exigix al Govern desbloquejar ja la norma que impedix orxata amb menys sucre

Compromís ha enviat una carta als ministres d'Agricultura i de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 per a exigir la reforma del Reial decret 1338/1988. Reclama un calendari immediat que permeta vendre orxata amb menys sucre sense perdre la denominació de xufa.

La UPV desenrotllarà una plataforma per a avaluar en temps real la salut de l’Albufera

La UPV desenrotllarà una plataforma pública de monitoratge en temps real de l'Albufera dins de OBEREK. Permetrà decisions ràpides, restauració després de desastres i agricultura de precisió.

Barrachina: els agricultors no temen al mercat, però exigixen igualtat de tracte

El conseller defén que el camp valencià competix si se li apliquen les mateixes regles i retrau que l'acord UE-Mercosur se subscriguera sense salvaguardes inicials.

Avís groc per vent a València i fenòmens costaners a Alacant

Aemet ha establit l'avís groc per ratxes de fins a 70 km/h en el litoral nord i interior sud de València i per mala mar a Alacant. El vent del sud-oest deixarà ones de fins a 3 metres i els avisos es prolongaran del diumenge a la vesprada al dimarts de matinada segons el fenomen.

Domingo amb cels nuvolosos i possibles pluges en la Comunitat Valenciana

Este diumenge 1 de febrer es preveuen cels nuvolosos en tota la Comunitat i precipitacions més probables en la mitat sud, amb temperatures amb pocs canvis.

Barrachina: els agricultors no temen al mercat, però exigixen igualtat de tracte

El conseller d'Agricultura sosté que el camp valencià competix sense por, però reclama un marc just. Critica l'acord UE-Mercosur sense salvaguardes i demana una PAC específica.

L’IVO complix 50 anys: d’ajudar a bé morir a un referent que cura i cuida

L'Institut Valencià d'Oncologia celebra el seu 50 aniversari després de transformar-se d'un centre centrat en el final de la vida a un referent integral del càncer. La institució prepara una ampliació per a incorporar noves tecnologies i modalitats assistencials.