Investiguen la mort d’una galga i dels seus cadells que vivien en el maleter d’un cotxe en Xixona

 

Agents de la Guàrdia Civil d’Alacant investiguen la mort d’una galga que vivia al costat dels seus cadells lligada amb una cadena dins d’un maleter d’un cotxe vell en una casa de Xixona, en l’Alacantí (Alacant), segons han confirmat fonts de l’institut armat.

 

La denúncia va ser efectuada per l’associació d’animals de la localitat el passat cap de setmana i, posteriorment, per un col·lectiu andalús que es dedica a la protecció i conservació d’esta espècie. Els dos col·lectius havien posat en coneixement de l’Ajuntament i el SEPRONA la situació en la que es trobaven els animals.

 

La protectora animalista ‘Llebrers del Sud’ va fer una publicació en xarxes socials dilluns passat, 7 de desembre, en la que sol·licitava una «intervenció urgent» davant de la possibilitat que l’amo «haguera matat als animals».

 

Les protectores es personaran com a acusació popular

A demés, el col·lectiu andalús havia denunciat també, a través d’un comunicat, que la gossa, després d’haver donat a llum cadells, es trobava lligada amb una cadena dins d’un maleter d’un cotxe vell en condicions «lamentables». Per això, demanaven una actuació al SEPRONA en considerar que la vida dels cans «corria perill».

 

Sobre este tema, fonts municipals han informat a Europa Press que el mateix dilluns, agents de la Policia Local es van personar en la casa per a interessar-se per l’estat de la gossa i els cadells. L’amo els va traslladar als efectius que els animals havien mort «enverinats» dies després de nàixer.

 

En concret, l’home va matisar als agents que la gossa havia mort tres dies després de tindre als cadells. A causa de la versió de l’amo, la Policia ha traslladat el cas al SEPRONA de la Guàrdia Civil i ha obert diligències per un possible delicte de maltractament animal.

 

En la mateixa línia, tant la protectora andalusa com la protectora de Xixona han confirmat a Europa Press que es personaran com a acusació popular si la investigació acaba en seu judicial i es decidix obrir un procés penal contra l’amo.

Últimes notícies

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.

Obres d’emergència al tram urbà del riu Magre a Utiel després de la DANA

El Consell ha avalat la declaració d’emergència per reparar amb 4,7 milions el tram urbà del riu Magre al seu pas per Utiel, molt afectat per la DANA del 29 d’octubre de 2024, i millorar-ne el funcionament hidràulic.

Catalá aposta per l’atletisme i la vela davant de la Fórmula 1 a València

L’alcaldessa María José Catalá ha defensat que València aposte per la vela i l’atletisme, per tradició i menor cost públic, i ha reobert la porta a acollir de nou la Copa de l’Amèrica.

Els pobles afectats pels incendis de l’estiu demanen ser zona d’emergència greu

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern d’Espanya que declare com a zones greument afectades per una emergència de protecció civil els municipis castigats pels principals incendis forestals d’aquest estiu a la Comunitat Valenciana.