Investiguen la mort d’una galga i dels seus cadells que vivien en el maleter d’un cotxe en Xixona

 

Agents de la Guàrdia Civil d’Alacant investiguen la mort d’una galga que vivia al costat dels seus cadells lligada amb una cadena dins d’un maleter d’un cotxe vell en una casa de Xixona, en l’Alacantí (Alacant), segons han confirmat fonts de l’institut armat.

 

La denúncia va ser efectuada per l’associació d’animals de la localitat el passat cap de setmana i, posteriorment, per un col·lectiu andalús que es dedica a la protecció i conservació d’esta espècie. Els dos col·lectius havien posat en coneixement de l’Ajuntament i el SEPRONA la situació en la que es trobaven els animals.

 

La protectora animalista ‘Llebrers del Sud’ va fer una publicació en xarxes socials dilluns passat, 7 de desembre, en la que sol·licitava una «intervenció urgent» davant de la possibilitat que l’amo «haguera matat als animals».

 

Les protectores es personaran com a acusació popular

A demés, el col·lectiu andalús havia denunciat també, a través d’un comunicat, que la gossa, després d’haver donat a llum cadells, es trobava lligada amb una cadena dins d’un maleter d’un cotxe vell en condicions «lamentables». Per això, demanaven una actuació al SEPRONA en considerar que la vida dels cans «corria perill».

 

Sobre este tema, fonts municipals han informat a Europa Press que el mateix dilluns, agents de la Policia Local es van personar en la casa per a interessar-se per l’estat de la gossa i els cadells. L’amo els va traslladar als efectius que els animals havien mort «enverinats» dies després de nàixer.

 

En concret, l’home va matisar als agents que la gossa havia mort tres dies després de tindre als cadells. A causa de la versió de l’amo, la Policia ha traslladat el cas al SEPRONA de la Guàrdia Civil i ha obert diligències per un possible delicte de maltractament animal.

 

En la mateixa línia, tant la protectora andalusa com la protectora de Xixona han confirmat a Europa Press que es personaran com a acusació popular si la investigació acaba en seu judicial i es decidix obrir un procés penal contra l’amo.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’Oviedo es queda curt davant el Vila-real després d’un empat marcat per un penal repetit

Real Oviedo i Vila-real empaten 1-1 en el Tartiere en un dol condicionat per la repetició d'un penal i que deixa als asturians a sis punts de la permanència mentres reforça l'avantatge groc en la part alta.

La Generalitat reactiva la comissió assessora per recuperar el Dret Civil valencià

La consellera de Justícia anuncia la reactivació d’un òrgan paralitzat des de 2006 i defensa que permetrà avançar en l’autogovern valencià

Morant reafirma que el Govern no aplicarà un marc inconstitucional, xenòfob i racista impulsat per Vox

La ministra Diana Morant assegura que el Govern recorrerà davant el Tribunal Constitucional qualsevol intent d'aplicar la prioritat nacional en ajudes i servicis públics, i acusa a Vox i al PP de promoure un model excloent i contrari a la igualtat.

Detinguts dos jóvens per delictes d’odi en tirar a migrants dels seus patinets a Aldaia

Dos jóvens espanyols de 18 i 20 anys van ser detinguts a Aldaia per presumptes delictes d'odi, lesions i contra la seguretat viària després de tirar a migrants dels seus patinets i gravar les agressions en vídeo.

Detinguda una cuidadora per traficar amb drogues a la casa de l’anciana a la qual assistia

La Policia Nacional ha detingut a València a una dona de 32 anys acusada de traficar amb diverses drogues en el domicili de l'anciana amb deterioració cognitiva a la qual cuidava.

El Vila-real busca ampliar la seua ratxa de quatre victòries seguides davant el Celta en La Ceràmica

El Vila-real rep al Celta en La Ceràmica en la jornada 32 de Lliga després d'encadenar quatre triomfs seguits a casa davant l'equip gallec, l'últim amb un 4-3 ple de gols i tensió fins al final.

Immobilitzen un autobús a València després de donar positiu en cocaïna el xofer que esperava a 25 turistes

La Policia Local de València immobilitza un autobús turístic el conductor del qual va donar positiu en cocaïna en un control rutinari quan es disposava a arreplegar a 25 turistes xinesos. El vehicle estava carregat d'equipatges i els viatgers van haver de continuar la seua ruta en taxis fins a Benicàssim.

La Plataforma de l’Ensenyament Públic recolza la vaga indefinida en la Comunitat Valenciana

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic recolza la convocatòria de vaga indefinida i noves mobilitzacions en l'educació pública valenciana i exigix a la Conselleria un canvi en la seua manera de negociar.