Investiguen el propietari d’un gos abandonat amb dos cames trencades en Alacant

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha investigat al jove que va abandonar en el pàrquing d’un alberg d’animals, a un cadell amb les dos potes davanteres trencades, després de ser rebutjada la seua adopció per l’alberg, que va instar l’amo que el portara a una clínica per al seu tractament. Se li imputa un delicte contra la flora, la fauna i els animals domèstics. 

 

El passat 1 de març, ‘Roto’, com va ser batejat este cadell per l’alberg d’animals que el va acollir, va ser abandonat pel seu propietari, en la zona reservada per a l’aparcament dels cotxes en l’exterior del refugi, en la localitat d’Alacant. L’animal tenia a penes cinc o sis mesos. 

 

Pel que pareix, l’amo s’havia presentat allí amb la intenció de deixar-los a l’animal. Segons va relatar al personal, havia de fer urgentment un viatge a Barcelona i no podia fer-se càrrec de les cures del cadell en eixe estat. Ells li van suggerir que el deixara a càrrec d’algú de la seua confiança mentres tornava. No obstant això, en eixir d’allí, el va deixar tirat en el pàrquing i va desaparéixer sense deixar rastre.

 

El gos va ser intervingut quirúrgicament

El dia següent, els membres del refugi el van portar a una clínica veterinària d’Alacant especialitzada en traumatologia, a on va ser intervingut quirúrgicament. Dies més tard, l’alberg va contactar amb el Servei de Protecció de la Naturalesa (SEPRONA) d’Alacant per a denunciar l’abandó i les lesions que presentava l’animal. Immediatament, els agents van iniciar una investigació amb la finalitat de comprovar els fets. 

 

Els agents van poder comprovar que el gos no posseïa passaport caní en vigor, no tenia identificació, i no podent acreditar-se si ha rebut les vacunacions preceptives per a la seua edat. 

 

Després de diferents investigacions, el passat 9 de març, la Guàrdia Civil va identificar i va localitzar al presumpte autor dels fets, un xic de 20 anys. Ha sigut investigat com a presumpte autor d’un delicte relatiu a la protecció de la flora, fauna i animals domèstics, per abandó d’animal. Les diligències van ser posades a la disposició del Jutjat d’Instrucció d’Alacant.

 

A demés, els agents han proposat al xic per a una sanció administrativa davant l’Ajuntament d’Alacant, al no haver acreditat el seu propietari l’obligatori registre i vacunació de l’animal. Actualment l’animal es recupera de les lesions, mentres troba una nova casa. 

Últimes notícies

El PSPV exigeix la dimissió de Mazón per un escrit sobre la DANA que qualifica d’insultant

El síndic del PSPV, José Muñoz, ha titlat d’insultant i indignant l’escrit que Carlos Mazón ha remés al jutjat sobre la DANA i li ha reclamat que dimitisca com a diputat, renuncie a l’aforament i entregue el registre de cridades.

Dos detinguts per estafar 76.000 euros a una dona major d’Altea amb la banca digital

La Guàrdia Civil ha detingut una dona de 22 anys i un home de 33 per estafar més de 76.000 euros a una veïna de 72 anys d’Altea, després de suplantar la seua identitat i accedir a la seua banca digital.

Roy Revivo fa història com a primer futbolista israelià de l’Elx

El lateral esquerre Roy Revivo, fitxat en l’últim dia de mercat, s’ha convertit en el primer jugador israelià que defensa la samarreta de l’Elx en 103 anys d’història.

Ingressen a presó quatre detinguts per robatoris en vivendes habitades amb la tècnica de l’‘impresioning’

Quatre hòmens d’origen georgià han ingressat en presó provisional després que la Policia Nacional haja desarticulat a València una cèl·lula d’una banda itinerant especialitzada en robatoris en vivendes habitades mitjançant la tècnica de l’‘impresioning’. Els agents els han detingut in fraganti quan es disposaven a cometre nous robatoris i han intervingut ferramentes, joies i més de 13.000 euros en efectiu.

Villena crearà una comissió per a aclarir les responsabilitats pel robatori del Tresor

El ple de Villena ha aprovat per unanimitat crear una comissió municipal per a analitzar l’origen del MUVI i les seues mesures de seguretat després del robatori exprés del Tresor de Villena. L’alcalde també ha sol·licitat un informe per a determinar qui és el responsable de la guarda i custòdia de la col·lecció.

Hereu reclama normalitzar al més prompte possible la vida a Ceuta i esquiva valorar el paper de Marroc

El ministre d'Indústria i Turisme, Jordi Hereu, ha defensat a Castelló que la prioritat ara és recuperar la normalitat social, econòmica i urbana a Ceuta, i ha evitat pronunciar-se sobre l'informe policial que apunta a una possible implicació de Marroc en l'entrada massiva de migrants.

Hereu exigix més sensibilitat de Brussel·les amb la ceràmica de Castelló

El ministre Jordi Hereu ha demanat a la Comissió Europea un ‘benchmark’ específic per a la indústria ceràmica i ha reclamat més sensibilitat amb l’impacte de les seues decisions sobre un sector clau per a Castelló.

Veïns d’Alacant criden a manifestar-se contra el model turístic el 19 de setembre

Diverses plataformes de vivenda d’Alacant han convocat per al 19 de setembre una manifestació contra el model turístic actual i per una ciutat més habitable. Critiquen la precarietat laboral i l’encariment de la vivenda que, segons afirmen, genera el monocultiu turístic.