Investiguen el propietari d’un gos abandonat amb dos cames trencades en Alacant

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha investigat al jove que va abandonar en el pàrquing d’un alberg d’animals, a un cadell amb les dos potes davanteres trencades, després de ser rebutjada la seua adopció per l’alberg, que va instar l’amo que el portara a una clínica per al seu tractament. Se li imputa un delicte contra la flora, la fauna i els animals domèstics. 

 

El passat 1 de març, ‘Roto’, com va ser batejat este cadell per l’alberg d’animals que el va acollir, va ser abandonat pel seu propietari, en la zona reservada per a l’aparcament dels cotxes en l’exterior del refugi, en la localitat d’Alacant. L’animal tenia a penes cinc o sis mesos. 

 

Pel que pareix, l’amo s’havia presentat allí amb la intenció de deixar-los a l’animal. Segons va relatar al personal, havia de fer urgentment un viatge a Barcelona i no podia fer-se càrrec de les cures del cadell en eixe estat. Ells li van suggerir que el deixara a càrrec d’algú de la seua confiança mentres tornava. No obstant això, en eixir d’allí, el va deixar tirat en el pàrquing i va desaparéixer sense deixar rastre.

 

El gos va ser intervingut quirúrgicament

El dia següent, els membres del refugi el van portar a una clínica veterinària d’Alacant especialitzada en traumatologia, a on va ser intervingut quirúrgicament. Dies més tard, l’alberg va contactar amb el Servei de Protecció de la Naturalesa (SEPRONA) d’Alacant per a denunciar l’abandó i les lesions que presentava l’animal. Immediatament, els agents van iniciar una investigació amb la finalitat de comprovar els fets. 

 

Els agents van poder comprovar que el gos no posseïa passaport caní en vigor, no tenia identificació, i no podent acreditar-se si ha rebut les vacunacions preceptives per a la seua edat. 

 

Després de diferents investigacions, el passat 9 de març, la Guàrdia Civil va identificar i va localitzar al presumpte autor dels fets, un xic de 20 anys. Ha sigut investigat com a presumpte autor d’un delicte relatiu a la protecció de la flora, fauna i animals domèstics, per abandó d’animal. Les diligències van ser posades a la disposició del Jutjat d’Instrucció d’Alacant.

 

A demés, els agents han proposat al xic per a una sanció administrativa davant l’Ajuntament d’Alacant, al no haver acreditat el seu propietari l’obligatori registre i vacunació de l’animal. Actualment l’animal es recupera de les lesions, mentres troba una nova casa. 

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua quarta final ACB, de nou contra el Barça

El València Basket ha derrotat l'Asisa Joventut en el tercer partit de semifinals de la Lliga Endesa i disputarà la seua quarta final ACB, la segona consecutiva i la segona contra el Barça.

El Valencia Basket torna a la final ACB: quarta de la seua història i segona seguida contra el Barça

El Valencia Basket ha aconseguit el passe a la seua quarta final de la Lliga ACB després de superar l'Asisa Joventut, i repetirà presència per segon any consecutiu, ara davant el Barça, rival que ja el va superar en la final de 2003.

El Valencia Basket s’impon en Badalona i es classifica per a la final de la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha guanyat l’Asisa Joventut a Badalona per 73-87 en el tercer partit de la sèrie i s’ha classificat per a la final de la Lliga Endesa, que disputarà contra el Barça al Roig Arena.

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.