Investiguen el propietari d’un gos abandonat amb dos cames trencades en Alacant

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha investigat al jove que va abandonar en el pàrquing d’un alberg d’animals, a un cadell amb les dos potes davanteres trencades, després de ser rebutjada la seua adopció per l’alberg, que va instar l’amo que el portara a una clínica per al seu tractament. Se li imputa un delicte contra la flora, la fauna i els animals domèstics. 

 

El passat 1 de març, ‘Roto’, com va ser batejat este cadell per l’alberg d’animals que el va acollir, va ser abandonat pel seu propietari, en la zona reservada per a l’aparcament dels cotxes en l’exterior del refugi, en la localitat d’Alacant. L’animal tenia a penes cinc o sis mesos. 

 

Pel que pareix, l’amo s’havia presentat allí amb la intenció de deixar-los a l’animal. Segons va relatar al personal, havia de fer urgentment un viatge a Barcelona i no podia fer-se càrrec de les cures del cadell en eixe estat. Ells li van suggerir que el deixara a càrrec d’algú de la seua confiança mentres tornava. No obstant això, en eixir d’allí, el va deixar tirat en el pàrquing i va desaparéixer sense deixar rastre.

 

El gos va ser intervingut quirúrgicament

El dia següent, els membres del refugi el van portar a una clínica veterinària d’Alacant especialitzada en traumatologia, a on va ser intervingut quirúrgicament. Dies més tard, l’alberg va contactar amb el Servei de Protecció de la Naturalesa (SEPRONA) d’Alacant per a denunciar l’abandó i les lesions que presentava l’animal. Immediatament, els agents van iniciar una investigació amb la finalitat de comprovar els fets. 

 

Els agents van poder comprovar que el gos no posseïa passaport caní en vigor, no tenia identificació, i no podent acreditar-se si ha rebut les vacunacions preceptives per a la seua edat. 

 

Després de diferents investigacions, el passat 9 de març, la Guàrdia Civil va identificar i va localitzar al presumpte autor dels fets, un xic de 20 anys. Ha sigut investigat com a presumpte autor d’un delicte relatiu a la protecció de la flora, fauna i animals domèstics, per abandó d’animal. Les diligències van ser posades a la disposició del Jutjat d’Instrucció d’Alacant.

 

A demés, els agents han proposat al xic per a una sanció administrativa davant l’Ajuntament d’Alacant, al no haver acreditat el seu propietari l’obligatori registre i vacunació de l’animal. Actualment l’animal es recupera de les lesions, mentres troba una nova casa. 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Gerard Moreno demana calma després de la derrota del Vila-real a Girona

Gerard Moreno assumix el mal partit del Vila-real a Girona, però reclama calma i recorda que l'equip continua tercer i depén de si mateix per a la Champions.

El Girona tomba al Vila-real i s’acosta a la salvació amb un autogol decisiu

El Girona s'imposa per la mínima al Vila-real en Montilivi gràcies a un autogol de Pau Navarro i s'allunya del descens mentres compromet la lluita groga per la tercera plaça.

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.