Investiguen el propietari d’un gos abandonat amb dos cames trencades en Alacant

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha investigat al jove que va abandonar en el pàrquing d’un alberg d’animals, a un cadell amb les dos potes davanteres trencades, després de ser rebutjada la seua adopció per l’alberg, que va instar l’amo que el portara a una clínica per al seu tractament. Se li imputa un delicte contra la flora, la fauna i els animals domèstics. 

 

El passat 1 de març, ‘Roto’, com va ser batejat este cadell per l’alberg d’animals que el va acollir, va ser abandonat pel seu propietari, en la zona reservada per a l’aparcament dels cotxes en l’exterior del refugi, en la localitat d’Alacant. L’animal tenia a penes cinc o sis mesos. 

 

Pel que pareix, l’amo s’havia presentat allí amb la intenció de deixar-los a l’animal. Segons va relatar al personal, havia de fer urgentment un viatge a Barcelona i no podia fer-se càrrec de les cures del cadell en eixe estat. Ells li van suggerir que el deixara a càrrec d’algú de la seua confiança mentres tornava. No obstant això, en eixir d’allí, el va deixar tirat en el pàrquing i va desaparéixer sense deixar rastre.

 

El gos va ser intervingut quirúrgicament

El dia següent, els membres del refugi el van portar a una clínica veterinària d’Alacant especialitzada en traumatologia, a on va ser intervingut quirúrgicament. Dies més tard, l’alberg va contactar amb el Servei de Protecció de la Naturalesa (SEPRONA) d’Alacant per a denunciar l’abandó i les lesions que presentava l’animal. Immediatament, els agents van iniciar una investigació amb la finalitat de comprovar els fets. 

 

Els agents van poder comprovar que el gos no posseïa passaport caní en vigor, no tenia identificació, i no podent acreditar-se si ha rebut les vacunacions preceptives per a la seua edat. 

 

Després de diferents investigacions, el passat 9 de març, la Guàrdia Civil va identificar i va localitzar al presumpte autor dels fets, un xic de 20 anys. Ha sigut investigat com a presumpte autor d’un delicte relatiu a la protecció de la flora, fauna i animals domèstics, per abandó d’animal. Les diligències van ser posades a la disposició del Jutjat d’Instrucció d’Alacant.

 

A demés, els agents han proposat al xic per a una sanció administrativa davant l’Ajuntament d’Alacant, al no haver acreditat el seu propietari l’obligatori registre i vacunació de l’animal. Actualment l’animal es recupera de les lesions, mentres troba una nova casa. 

Últimes notícies

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.

Castelló mostra el privilegi que va permetre traslladar la ciutat a la Plana fa 775 anys

Castelló celebra el 775 aniversari amb l’exposició 'El privilegi d’existir 1251-2026', que exhibix el document amb què Jaume I va autoritzar el trasllat de la vila al pla. La mostra es convertix en l’acte central d’un programa commemoratiu que mira alhora al passat i al futur de la ciutat.

Quatre detinguts per retenir i agredir un home en un local d’Orihuela-Costa

Quatre hòmens han sigut detinguts a Orihuela-Costa acusats de retindre i agredir un home en un local, en un operatiu conjunt de la Policia Local i la Guàrdia Civil. La víctima va ser alliberada amb lesions i els agents van intervindre armes de foc i diverses drogues.