Investiguen el propietari d’un gos abandonat amb dos cames trencades en Alacant

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha investigat al jove que va abandonar en el pàrquing d’un alberg d’animals, a un cadell amb les dos potes davanteres trencades, després de ser rebutjada la seua adopció per l’alberg, que va instar l’amo que el portara a una clínica per al seu tractament. Se li imputa un delicte contra la flora, la fauna i els animals domèstics. 

 

El passat 1 de març, ‘Roto’, com va ser batejat este cadell per l’alberg d’animals que el va acollir, va ser abandonat pel seu propietari, en la zona reservada per a l’aparcament dels cotxes en l’exterior del refugi, en la localitat d’Alacant. L’animal tenia a penes cinc o sis mesos. 

 

Pel que pareix, l’amo s’havia presentat allí amb la intenció de deixar-los a l’animal. Segons va relatar al personal, havia de fer urgentment un viatge a Barcelona i no podia fer-se càrrec de les cures del cadell en eixe estat. Ells li van suggerir que el deixara a càrrec d’algú de la seua confiança mentres tornava. No obstant això, en eixir d’allí, el va deixar tirat en el pàrquing i va desaparéixer sense deixar rastre.

 

El gos va ser intervingut quirúrgicament

El dia següent, els membres del refugi el van portar a una clínica veterinària d’Alacant especialitzada en traumatologia, a on va ser intervingut quirúrgicament. Dies més tard, l’alberg va contactar amb el Servei de Protecció de la Naturalesa (SEPRONA) d’Alacant per a denunciar l’abandó i les lesions que presentava l’animal. Immediatament, els agents van iniciar una investigació amb la finalitat de comprovar els fets. 

 

Els agents van poder comprovar que el gos no posseïa passaport caní en vigor, no tenia identificació, i no podent acreditar-se si ha rebut les vacunacions preceptives per a la seua edat. 

 

Després de diferents investigacions, el passat 9 de març, la Guàrdia Civil va identificar i va localitzar al presumpte autor dels fets, un xic de 20 anys. Ha sigut investigat com a presumpte autor d’un delicte relatiu a la protecció de la flora, fauna i animals domèstics, per abandó d’animal. Les diligències van ser posades a la disposició del Jutjat d’Instrucció d’Alacant.

 

A demés, els agents han proposat al xic per a una sanció administrativa davant l’Ajuntament d’Alacant, al no haver acreditat el seu propietari l’obligatori registre i vacunació de l’animal. Actualment l’animal es recupera de les lesions, mentres troba una nova casa. 

Últimes notícies

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha aportat tota la informació sobre les vivendes públiques de Les Naus i critica la gestió del PSOE a Alcoi en un cas d’irregularitats administratives.

Villar defensa que a Alacant hi ha transparència en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP està col·laborant amb transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de Sant Joan, i ha comparat esta actitud amb la del cas d'Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus i assenyala el PSOE dAlcoi per la gestió dun expedient disciplinari. El cas ha obert un enfrontament polític entre PP i esquerra al voltant de la transparència en ladministració local.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP ha actuat amb transparència i col·laboració en la comissió municipal que investiga la promoció de vivendes públiques de Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant Manuel Villar defensa que el govern del PP està aportant tota la informació en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la platja de San Juan, i compara esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha complit amb la transparència i la col·laboració en la comissió que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de San Juan, i compara esta actuació amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre Les Naus i critica el PSPV-PSOE per l'expedient a una tècnica a Alcoy.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la documentació sobre la promoció de Les Naus i rebutja les crítiques de falta de transparència, comparant la gestió amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.