13.1 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Investiguen a tres persones per difondre ‘fake news’ sobre segrests de menors en la Pobla de Vallbona

Una noia davant de l'ordinador

Imatge d’arxiu | València Diari

 

La Guàrdia Civil de València està investigant, en el marc de l’Operació ‘Crèdul’, a tres persones per presumptament difondre ‘fake news’ sobre segrestos de xiquets en la Pobla de Vallbona, en la comarca del Camp de Túria (València), segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat.

 

L’operació, que va començar l’equip Editeco Llíria, va sorgir després de la publicació i difusió en diferents localitats de la comarca del Camp del Túria d‘una notícia sobre la suposada temptativa de segrest de menors en l’eixida del col·legi de la Pobla.

 

Esta notícia va ser difosa ràpidament, a través d’àudios i fotografies, i s’assenyalava a dos persones d’ètnia àrab com a suposades autores dels fets. Hi havia «comentaris sensibles» dirigits als dos suposats autors i s’apreciava «de manera clara i recognoscible» la cara d’un d’ells.

 

El perjudicat va denunciar la difusió de la seua imatge

Des del mateix dia de la difusió d’esta ‘fake new’, la Guàrdia Civil va fer un seguiment de les publicacions en les diferents xarxes socials, especialment en les fotografies divulgades, davant la possibilitat de l’existència d’un possible perjudicat. Precisament el perjudicat va denunciar la difusió d’eixa fotografia seua i va negar haver participat en cap fet d’esta classe.

 

En la mateixa denúncia facilitava tres publicacions en una xarxa social, en les que se l’acusava directament de la temptativa del segrest, proferint greus insults i amenaces en dos d’elles, i en les que es veia de manera clara i recognoscible la cara del denunciant.

 

La difusió d’estes notícies i imàtgens es feia des de perfils privats aprofitant l’anonimat que estes atorguen, fent la publicació en una xarxa social i sent visible només durant 24 hores. Es dificultava el rastreig de les publicacions i la identificació dels usuaris dels perfils.

 

L’equip de delictes telemàtics de la Companyia de Llíria es va fer càrrec de les gestions d’investigació i va obtindre la identitat dels usuaris dels perfils utilitzats per a la difusió de la ‘fake new’. Després d’això, s’ha obert una investigació dels tres suposats autors per delicte d’injúria i calúmnies. Les diligències instruïdes han sigut entregades en els Jutjats de Primera Instància i Instrucció número 2 de Llíria.

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.