Investiguen a tres persones per difondre ‘fake news’ sobre segrests de menors en la Pobla de Vallbona

Una noia davant de l'ordinador

Imatge d’arxiu | València Diari

 

La Guàrdia Civil de València està investigant, en el marc de l’Operació ‘Crèdul’, a tres persones per presumptament difondre ‘fake news’ sobre segrestos de xiquets en la Pobla de Vallbona, en la comarca del Camp de Túria (València), segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat.

 

L’operació, que va començar l’equip Editeco Llíria, va sorgir després de la publicació i difusió en diferents localitats de la comarca del Camp del Túria d‘una notícia sobre la suposada temptativa de segrest de menors en l’eixida del col·legi de la Pobla.

 

Esta notícia va ser difosa ràpidament, a través d’àudios i fotografies, i s’assenyalava a dos persones d’ètnia àrab com a suposades autores dels fets. Hi havia «comentaris sensibles» dirigits als dos suposats autors i s’apreciava «de manera clara i recognoscible» la cara d’un d’ells.

 

El perjudicat va denunciar la difusió de la seua imatge

Des del mateix dia de la difusió d’esta ‘fake new’, la Guàrdia Civil va fer un seguiment de les publicacions en les diferents xarxes socials, especialment en les fotografies divulgades, davant la possibilitat de l’existència d’un possible perjudicat. Precisament el perjudicat va denunciar la difusió d’eixa fotografia seua i va negar haver participat en cap fet d’esta classe.

 

En la mateixa denúncia facilitava tres publicacions en una xarxa social, en les que se l’acusava directament de la temptativa del segrest, proferint greus insults i amenaces en dos d’elles, i en les que es veia de manera clara i recognoscible la cara del denunciant.

 

La difusió d’estes notícies i imàtgens es feia des de perfils privats aprofitant l’anonimat que estes atorguen, fent la publicació en una xarxa social i sent visible només durant 24 hores. Es dificultava el rastreig de les publicacions i la identificació dels usuaris dels perfils.

 

L’equip de delictes telemàtics de la Companyia de Llíria es va fer càrrec de les gestions d’investigació i va obtindre la identitat dels usuaris dels perfils utilitzats per a la difusió de la ‘fake new’. Després d’això, s’ha obert una investigació dels tres suposats autors per delicte d’injúria i calúmnies. Les diligències instruïdes han sigut entregades en els Jutjats de Primera Instància i Instrucció número 2 de Llíria.

Últimes notícies

València proposa Ferran Torres i Grimaldo com a fills adoptius de la ciutat

L’Ajuntament de València ha proposat distingir Ferran Torres i Alejandro Grimaldo com a fills adoptius i Fátima Diame i José Ballester com a fills predilectes en els Honors i Distincions de 2026, que es lliuraran el 6 d’octubre, Dia de la Comunitat Valenciana.

Saint-Supéry tria València Basket per créixer en l’Eurolliga

Mario Saint-Supéry ha explicat que ha triat València Basket per competir en l’Eurolliga, estar prop de casa i seguir creixent com a jugador. El base ha destacat el fitxatge de Mirotic i la confiança en el projecte abans de la Supercopa Endesa.

Alicant tancarà els parcs municipals dijous per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament d’Alacant ha anunciat que clausurarà tots els parcs públics municipals dijous davant l’alerta taronja per pluges i groga per tempestes decretada per Aemet al litoral sud.

Alerta taronja per fortes pluges en tota la província de València i litoral d’Alacant

El Centre de Coordinació d'Emergències ha decretat alerta taronja per fortes pluges este dimecres a l'interior i litoral nord de València i al sud de Castelló, i l'avís s'estendrà dijous al litoral d'Alacant i al litoral sud de València.

Nova campanya de la Generalitat per a deixar de normalitzar la prostitució

La Generalitat ha llançat la campanya 'La prostitución vive aquí' per a conscienciar la ciutadania que la prostitució és violència contra les dones i frenar-ne la demanda en la Comunitat Valenciana.

Sis anys de presó per violar una dona en una vivenda de Vinaròs

La Audiencia Provincial de Castelló ha imposat sis anys de presó a un home per violar una dona en la seua vivenda de Vinaròs en 2021, i tres anys més de presó a un amic seu com a còmplice.

Els plats preparats prenen força: del producte a les solucions en el supermercat

La reducció del tamany de les llars, l’envelliment i la falta de temps han impulsat una nova generació de plats preparats i han transformat el paper del supermercat, que passa de vendre productes a oferir solucions basades en salut, sabor i conveniència.

José Luis Vera nega davant el jutge haver cobrat en negre en el cas Azud

L’advocat José Luis Vera ha tornat a declarar davant el Jutjat d’Instrucció número 13 de València pel cas Azud i ha negat haver cobrat en negre o haver tingut vincles amb el PSPV-PSOE, en una macrocausa que tanca nou anys d’instrucció amb 38 processats.