Investiguen a tres persones per difondre ‘fake news’ sobre segrests de menors en la Pobla de Vallbona

Una noia davant de l'ordinador

Imatge d’arxiu | València Diari

 

La Guàrdia Civil de València està investigant, en el marc de l’Operació ‘Crèdul’, a tres persones per presumptament difondre ‘fake news’ sobre segrestos de xiquets en la Pobla de Vallbona, en la comarca del Camp de Túria (València), segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat.

 

L’operació, que va començar l’equip Editeco Llíria, va sorgir després de la publicació i difusió en diferents localitats de la comarca del Camp del Túria d‘una notícia sobre la suposada temptativa de segrest de menors en l’eixida del col·legi de la Pobla.

 

Esta notícia va ser difosa ràpidament, a través d’àudios i fotografies, i s’assenyalava a dos persones d’ètnia àrab com a suposades autores dels fets. Hi havia «comentaris sensibles» dirigits als dos suposats autors i s’apreciava «de manera clara i recognoscible» la cara d’un d’ells.

 

El perjudicat va denunciar la difusió de la seua imatge

Des del mateix dia de la difusió d’esta ‘fake new’, la Guàrdia Civil va fer un seguiment de les publicacions en les diferents xarxes socials, especialment en les fotografies divulgades, davant la possibilitat de l’existència d’un possible perjudicat. Precisament el perjudicat va denunciar la difusió d’eixa fotografia seua i va negar haver participat en cap fet d’esta classe.

 

En la mateixa denúncia facilitava tres publicacions en una xarxa social, en les que se l’acusava directament de la temptativa del segrest, proferint greus insults i amenaces en dos d’elles, i en les que es veia de manera clara i recognoscible la cara del denunciant.

 

La difusió d’estes notícies i imàtgens es feia des de perfils privats aprofitant l’anonimat que estes atorguen, fent la publicació en una xarxa social i sent visible només durant 24 hores. Es dificultava el rastreig de les publicacions i la identificació dels usuaris dels perfils.

 

L’equip de delictes telemàtics de la Companyia de Llíria es va fer càrrec de les gestions d’investigació i va obtindre la identitat dels usuaris dels perfils utilitzats per a la difusió de la ‘fake new’. Després d’això, s’ha obert una investigació dels tres suposats autors per delicte d’injúria i calúmnies. Les diligències instruïdes han sigut entregades en els Jutjats de Primera Instància i Instrucció número 2 de Llíria.

Últimes notícies

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.

Avís de crescudes sobtades en barrancs i rius menuts de Castelló este divendres

La Confederación Hidrográfica del Ebro ha alertat de possibles crescudes sobtades en barrancs i cursos menuts de Castelló i altres províncies per la vesprada d'este divendres, davant els avisos grocs per pluges intenses i tempestes de l'Aemet.

STAS denuncia que el reforç de vigilància forestal arriba massa tard

La secció sindical de STAS en Vaersa a València ha acusat la Generalitat d’improvisar en el reforç de la vigilància forestal, que arriba en ple agost, i ha criticat les condicions laborals dels brigadistes. El sindicat dona suport a la incorporació de 122 efectius però no descarta mobilitzacions ni una possible vaga.
FILMOTECA D'ESTIU