Investiguen a tres persones per difondre ‘fake news’ sobre segrests de menors en la Pobla de Vallbona

Una noia davant de l'ordinador

Imatge d’arxiu | València Diari

 

La Guàrdia Civil de València està investigant, en el marc de l’Operació ‘Crèdul’, a tres persones per presumptament difondre ‘fake news’ sobre segrestos de xiquets en la Pobla de Vallbona, en la comarca del Camp de Túria (València), segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat.

 

L’operació, que va començar l’equip Editeco Llíria, va sorgir després de la publicació i difusió en diferents localitats de la comarca del Camp del Túria d‘una notícia sobre la suposada temptativa de segrest de menors en l’eixida del col·legi de la Pobla.

 

Esta notícia va ser difosa ràpidament, a través d’àudios i fotografies, i s’assenyalava a dos persones d’ètnia àrab com a suposades autores dels fets. Hi havia «comentaris sensibles» dirigits als dos suposats autors i s’apreciava «de manera clara i recognoscible» la cara d’un d’ells.

 

El perjudicat va denunciar la difusió de la seua imatge

Des del mateix dia de la difusió d’esta ‘fake new’, la Guàrdia Civil va fer un seguiment de les publicacions en les diferents xarxes socials, especialment en les fotografies divulgades, davant la possibilitat de l’existència d’un possible perjudicat. Precisament el perjudicat va denunciar la difusió d’eixa fotografia seua i va negar haver participat en cap fet d’esta classe.

 

En la mateixa denúncia facilitava tres publicacions en una xarxa social, en les que se l’acusava directament de la temptativa del segrest, proferint greus insults i amenaces en dos d’elles, i en les que es veia de manera clara i recognoscible la cara del denunciant.

 

La difusió d’estes notícies i imàtgens es feia des de perfils privats aprofitant l’anonimat que estes atorguen, fent la publicació en una xarxa social i sent visible només durant 24 hores. Es dificultava el rastreig de les publicacions i la identificació dels usuaris dels perfils.

 

L’equip de delictes telemàtics de la Companyia de Llíria es va fer càrrec de les gestions d’investigació i va obtindre la identitat dels usuaris dels perfils utilitzats per a la difusió de la ‘fake new’. Després d’això, s’ha obert una investigació dels tres suposats autors per delicte d’injúria i calúmnies. Les diligències instruïdes han sigut entregades en els Jutjats de Primera Instància i Instrucció número 2 de Llíria.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.