Els joves detinguts per la violació grupal afirmen que el sexe amb les dos xiques va ser consentit

Els quatre joves de nacionalitat portuguesa que la nit del dissabte al diumenge van ser detinguts com a presumptes autors d’una violació múltiple van declarar dissabte davant la jutgessa de guàrdia, María Luz Rodríguez Pérez, i la fiscal. Ho van fer assistits per lletrada i intèrpret. Els lusitans, tots ells menors de 30 anys, van defensar davant la jutgessa la seua innocència, van negar els fets delictius que se’ls imputen i van assegurar que les relacions sexuals amb les dos xiques de 22 i 23 anys que els han denunciat van ser consentides. Van declarar que no van utilitzar força ni violència per a sotmetre a les dones com se’ls acusa.

Encara no es pot prendre una decisió

Després d’escoltar la seua versió dels fets, la magistrada que s’encarrega del cas, al capdavant del Jutjat d’Instrucció número 5, va decidir prorrogar l’arrest judicial dels quatre reus en considerar que falten atestats, comunicats mèdics i més testificals per a prendre una decisió.

Cronologia dels fets

– Vesprada-nit del divendres Arribada dels quatre joves lusitans a la ciutat: El grup d’amics lloga habitacions a l’hotel Albor. Un d’ells entaula contacte per Instagram amb les joves per a conéixer-se.

– Mitjanit Trobada en un bar de copes del Moll: El jove portugués exerceix de ganxo i convenç a les dos xiques perquè li acompanyen al seu hotel per a allargar la diversió nocturna. Dos de la matinada. Parany a l’hotel: De camí cap a l’establiment del barri del Carmen s’uneix un altre individu. A l’habitació esperen altres dos que les forcen i agredeixen en ramat.

– Tres del matí Intervenció de l’amiga: Una amiga de la gijonesa i la basca és informada que alguna cosa no va bé i acudeix a buscar-les al número 19 del carrer del Carmen, despertant al veïnat.

– Quatre del matí Arribat de la Policia: Davant el renou que es forma en el bloc on està la pensió, els veïns senten de boca de l’amiga donar dos noms als agents: Alberto C. i Diego M. Hora indeterminada. Les víctimes van a la seua casa després de consumar-se l’agressió: Allí es tranquil·litzen i decideixen tornar a l’hotel on han sofert la violació i avisen a la Policia Local del succeït.

– Sis i mitja del matí: Denúncia en Comissaria. Les joves relaten a la Policia el que han patit després de ser ateses a l’Hospital de Cabueñes. Es munta el dispositiu per a donar amb els autors.

– De set a vuit del matí: Detenció dels quatre homes: La Policia dona amb ells en un apartament turístic del número 16 del carrer Pedro Duro. Els sorprenen dormint i els treuen emmanillats.

Hui els quatre portuguesos hauran d’estar una altra vegada en el jutjat per al reconeixement que, si escau, facen les dos suposades víctimes, una gijonesa i una basca veïna de Vergara (Guipúscoa) que asseguren haver sofert un parany en un establiment hoteler del barri del Carmen. Ells ja no hauran de declarar una altra vegada.

Recordem

Els arrestats van conéixer a les seues víctimes en xarxes socials i es van citar en un bar des d’on es van dirigir a la pensió. Allí, van sotmetre a les dos joves a base de cops de puny. Quan les xiques van poder escapar se’n van anar a la Policia Local que les va traslladar a l’hospital de Cabueñes on van ser ateses.

 

Últimes notícies

Bautista s’acomiada a la primera ronda de Stuttgart davant Marcos Giron

El tennista castellonenc Roberto Bautista ha quedat eliminat en la primera ronda del torne sobre herba de Stuttgart en perdre en dos sets contra l’estatunidenc Marcos Giron, que s’enfrontarà ara al primer cap de sèrie, Ben Shelton.

Huit claus per a entendre la vaga indefinida del professorat valencià que ja fa 30 dies

La vaga indefinida del professorat no universitari de la pública valenciana complix 30 dies amb mobilitzacions massives, una sola pujada salarial acordada i huit grans reivindicacions sobre la taula.

La mostra immersiva sobre Frida Kahlo arriba a València per a descobrir la seua cara més emocional

L’experiència ‘Frida Kahlo by Woman Experiences’ ha aterrat a l’Ateneo Mercantil de València després de passar per la seu de l’ONU a Nova York, amb cartes originals, fotografies inèdites i un recorregut teatralitzat que acosta al públic la dimensió més humana de l’artista mexicana.

El Roig Arena dona avantatge al València Basket davant el Joventut en les semifinals

València Basket i Asisa Joventut s’enfronten des d’este dimecres en unes semifinals de Lliga Endesa al millor de cinc partits, marcades fins ara pel factor pista. Els tres duels d’esta temporada s’han resolt amb victòria de l’equip que jugava en el seu pavelló.

Els municipis afectats per la dana reclamen més flexibilitat fiscal al Consell

Els secretaris, interventors i tresorers de l’Administració local han demanat a la Generalitat flexibilitzar les regles fiscals als municipis afectats per la dana i reduir càrregues burocràtiques per a facilitar la reconstrucció.

Cau al Prat de València amb 3,5 quilos d’heroïna amagats dins la maleta

La Policia Nacional ha detingut al aeroport de València un home de 48 anys que portava més de tres quilos i mig d’heroïna amagats en carpetes i caixes de sabó dins la seua maleta.

Nous tractaments epigenètics aconseguixen revertir part del dany per cirrosi en ratolins

Un estudi liderat per la UMH d’Elx ha demostrat en ratolins que diversos compostos epigenètics recuperen la proteïna protectora LSECtin, reduïxen la inflamació hepàtica i limiten la fibrosi associada a la cirrosi. Els resultats obrin una nova via de tractament per a futures teràpies contra les malalties hepàtiques cròniques.

Així és l’última campanya d’abonaments a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla

El Valencia CF ha llançat la campanya d’abonaments 2026-27, l’última a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla, amb preus congelats però menys descompte per als accionistes i un anunci que recorre més de cent anys d’història valencianista.