Els joves detinguts per la violació grupal afirmen que el sexe amb les dos xiques va ser consentit

Els quatre joves de nacionalitat portuguesa que la nit del dissabte al diumenge van ser detinguts com a presumptes autors d’una violació múltiple van declarar dissabte davant la jutgessa de guàrdia, María Luz Rodríguez Pérez, i la fiscal. Ho van fer assistits per lletrada i intèrpret. Els lusitans, tots ells menors de 30 anys, van defensar davant la jutgessa la seua innocència, van negar els fets delictius que se’ls imputen i van assegurar que les relacions sexuals amb les dos xiques de 22 i 23 anys que els han denunciat van ser consentides. Van declarar que no van utilitzar força ni violència per a sotmetre a les dones com se’ls acusa.

Encara no es pot prendre una decisió

Després d’escoltar la seua versió dels fets, la magistrada que s’encarrega del cas, al capdavant del Jutjat d’Instrucció número 5, va decidir prorrogar l’arrest judicial dels quatre reus en considerar que falten atestats, comunicats mèdics i més testificals per a prendre una decisió.

Cronologia dels fets

– Vesprada-nit del divendres Arribada dels quatre joves lusitans a la ciutat: El grup d’amics lloga habitacions a l’hotel Albor. Un d’ells entaula contacte per Instagram amb les joves per a conéixer-se.

– Mitjanit Trobada en un bar de copes del Moll: El jove portugués exerceix de ganxo i convenç a les dos xiques perquè li acompanyen al seu hotel per a allargar la diversió nocturna. Dos de la matinada. Parany a l’hotel: De camí cap a l’establiment del barri del Carmen s’uneix un altre individu. A l’habitació esperen altres dos que les forcen i agredeixen en ramat.

– Tres del matí Intervenció de l’amiga: Una amiga de la gijonesa i la basca és informada que alguna cosa no va bé i acudeix a buscar-les al número 19 del carrer del Carmen, despertant al veïnat.

– Quatre del matí Arribat de la Policia: Davant el renou que es forma en el bloc on està la pensió, els veïns senten de boca de l’amiga donar dos noms als agents: Alberto C. i Diego M. Hora indeterminada. Les víctimes van a la seua casa després de consumar-se l’agressió: Allí es tranquil·litzen i decideixen tornar a l’hotel on han sofert la violació i avisen a la Policia Local del succeït.

– Sis i mitja del matí: Denúncia en Comissaria. Les joves relaten a la Policia el que han patit després de ser ateses a l’Hospital de Cabueñes. Es munta el dispositiu per a donar amb els autors.

– De set a vuit del matí: Detenció dels quatre homes: La Policia dona amb ells en un apartament turístic del número 16 del carrer Pedro Duro. Els sorprenen dormint i els treuen emmanillats.

Hui els quatre portuguesos hauran d’estar una altra vegada en el jutjat per al reconeixement que, si escau, facen les dos suposades víctimes, una gijonesa i una basca veïna de Vergara (Guipúscoa) que asseguren haver sofert un parany en un establiment hoteler del barri del Carmen. Ells ja no hauran de declarar una altra vegada.

Recordem

Els arrestats van conéixer a les seues víctimes en xarxes socials i es van citar en un bar des d’on es van dirigir a la pensió. Allí, van sotmetre a les dos joves a base de cops de puny. Quan les xiques van poder escapar se’n van anar a la Policia Local que les va traslladar a l’hospital de Cabueñes on van ser ateses.

 

Últimes notícies

L’aeroport d’Alacant-Elx supera els 2 milions de passatgers en maig i s’acosta als 8 milions en 2025

L’aeroport Alicante-Elche Miguel Hernández ha superat en maig els 2 milions de passatgers, un 12 % més que en 2025, i ha fregat els 8 milions de viatgers en els cinc primers mesos de l’any.

Compromís exigix la dimissió de Camarero i Martínez Mus pels missatges durant la dana

Compromís ha reclamat la dimissió immediata de Susana Camarero i Vicente Martínez Mus pels seus missatges en el xat del Consell durant la dana, i ha registrat un ple extraordinari en Les Corts. Joan Baldoví també ha carregat contra Juanfran Pérez Llorca per no pronunciar-se sobre els missatges de Carlos Mazón i l'ha acusat de protegir-lo.

Anàlisis biomètrics en l’Operació Pas de l’Estret 2026 als ports de València i Alacant

L’Operació Pas de l’Estret 2026 incorpora anàlisis biomètrics i nous sistemes digitals als ports de València i sobretot d’Alacant per a millorar la seguretat i la fluïdesa del trànsit de passatgers i vehicles.

822 vivendes públiques noves a Torrevieja estaran llestes en 2028 amb el Pla Vive

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha anunciat l’inici de les obres de 822 vivendes de protecció pública a Torrevieja, repartides en quatre solars municipals i emmarcades en el Pla Vive, amb previsió que estiguen acabades en 2028.

Morant reafirma el seu suport a Zapatero i critica el doble raser de la justícia espanyola

Diana Morant manté el seu suport a José Luis Rodríguez Zapatero davant la investigació del cas Plus Ultra i denuncia un doble raser en la justícia espanyola i en les filtracions a la premsa.

Juan Echanove porta a l’escenari ‘La escopeta nacional’ amb una nova mirada musical

Juan Echanove dirigeix al Teatro Español de Madrid una nova versió teatral de ‘La escopeta nacional’, clàssic de Luis García Berlanga i Rafael Azcona, que incorpora moments musicals sense convertir-se en un musical.

El Consell reclama al Govern central que no limite les competències valencianes sobre la costa

El Consell ha aprovat un informe amb què exigeix al Govern d'Espanya que respecte les competències de la Generalitat en ordenació del territori i del litoral i que paralitze canvis normatius que podrien limitar el marc legal valencià.

Pérez Llorca es reunirà dilluns amb el ministre d’Hisenda al Palau de la Generalitat

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, es reunirà dilluns al Palau amb el ministre d’Hisenda, Arcadi España, per tractar assumptes urgents i rellevants per a la Comunitat Valenciana.