Els joves detinguts per la violació grupal afirmen que el sexe amb les dos xiques va ser consentit

Els quatre joves de nacionalitat portuguesa que la nit del dissabte al diumenge van ser detinguts com a presumptes autors d’una violació múltiple van declarar dissabte davant la jutgessa de guàrdia, María Luz Rodríguez Pérez, i la fiscal. Ho van fer assistits per lletrada i intèrpret. Els lusitans, tots ells menors de 30 anys, van defensar davant la jutgessa la seua innocència, van negar els fets delictius que se’ls imputen i van assegurar que les relacions sexuals amb les dos xiques de 22 i 23 anys que els han denunciat van ser consentides. Van declarar que no van utilitzar força ni violència per a sotmetre a les dones com se’ls acusa.

Encara no es pot prendre una decisió

Després d’escoltar la seua versió dels fets, la magistrada que s’encarrega del cas, al capdavant del Jutjat d’Instrucció número 5, va decidir prorrogar l’arrest judicial dels quatre reus en considerar que falten atestats, comunicats mèdics i més testificals per a prendre una decisió.

Cronologia dels fets

– Vesprada-nit del divendres Arribada dels quatre joves lusitans a la ciutat: El grup d’amics lloga habitacions a l’hotel Albor. Un d’ells entaula contacte per Instagram amb les joves per a conéixer-se.

– Mitjanit Trobada en un bar de copes del Moll: El jove portugués exerceix de ganxo i convenç a les dos xiques perquè li acompanyen al seu hotel per a allargar la diversió nocturna. Dos de la matinada. Parany a l’hotel: De camí cap a l’establiment del barri del Carmen s’uneix un altre individu. A l’habitació esperen altres dos que les forcen i agredeixen en ramat.

– Tres del matí Intervenció de l’amiga: Una amiga de la gijonesa i la basca és informada que alguna cosa no va bé i acudeix a buscar-les al número 19 del carrer del Carmen, despertant al veïnat.

– Quatre del matí Arribat de la Policia: Davant el renou que es forma en el bloc on està la pensió, els veïns senten de boca de l’amiga donar dos noms als agents: Alberto C. i Diego M. Hora indeterminada. Les víctimes van a la seua casa després de consumar-se l’agressió: Allí es tranquil·litzen i decideixen tornar a l’hotel on han sofert la violació i avisen a la Policia Local del succeït.

– Sis i mitja del matí: Denúncia en Comissaria. Les joves relaten a la Policia el que han patit després de ser ateses a l’Hospital de Cabueñes. Es munta el dispositiu per a donar amb els autors.

– De set a vuit del matí: Detenció dels quatre homes: La Policia dona amb ells en un apartament turístic del número 16 del carrer Pedro Duro. Els sorprenen dormint i els treuen emmanillats.

Hui els quatre portuguesos hauran d’estar una altra vegada en el jutjat per al reconeixement que, si escau, facen les dos suposades víctimes, una gijonesa i una basca veïna de Vergara (Guipúscoa) que asseguren haver sofert un parany en un establiment hoteler del barri del Carmen. Ells ja no hauran de declarar una altra vegada.

Recordem

Els arrestats van conéixer a les seues víctimes en xarxes socials i es van citar en un bar des d’on es van dirigir a la pensió. Allí, van sotmetre a les dos joves a base de cops de puny. Quan les xiques van poder escapar se’n van anar a la Policia Local que les va traslladar a l’hospital de Cabueñes on van ser ateses.

 

Últimes notícies

Els taxistes autònoms acusen el decret de transport de permetre que els VTC facen de taxi

La Confederación de Taxistas Autónomos de Valencia critica que el nou decret de transport públic del Consell elimina el temps mínim de precontractació i permet als VTC operar quasi com a taxis per tota la Comunitat Valenciana. L’entitat acusa el conseller Vicente Martínez Mus de protegir les plataformes i multinacionals i d’haver actuat d’una forma deshonesta.

A la presó un jove per robar i amenaçar comerciants a Torrevieja a canvi de diners

Un jove de 21 anys ha sigut enviat a la presó provisional acusat de diversos robatoris amb violència i d’extorsionar comerciants de Torrevieja i voltants, exigint-los diners a canvi d’oferta de seguretat en els seus locals.

Presó preventiva per a dos hòmens acusats d’una vintena de robatoris a Moncada

Dos hòmens de 46 anys han ingressat en presó preventiva acusats de quasi una vintena de robatoris amb força a vivendes i comerços de Moncada, després de ser sorprésos quan assaltaven un domicili d’una urbanització del municipi.

Onzena reunió clau entre Educació i els sindicats en plena vaga indefinida del professorat

La Conselleria d'Educació i els cinc sindicats docents afronten este dilluns a València l'onzena reunió de la mesa sectorial, en la cinquena setmana de vaga indefinida a l'ensenyament públic no universitari. Les organitzacions arriben amb dubtes sobre l'última proposta del Consell, que preveu una inversió de 3.388 milions en quatre anys.

La vivenda es dispara un 14,3 % fins a març en la Comunitat Valenciana

El preu de la vivenda augmenta un 12,9 % a Espanya en el primer trimestre de 2026 i arriba al 14,3 % en la Comunitat Valenciana, encadenant 44 trimestres seguits a l’alça i agreujant els problemes d’accés a l’habitatge.

La Unió de Consumidors reclama la devolució total de les entrades del Festival de Les Arts

La Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana exigix a l’organització del Festival de Les Arts que torne el 100 % de les entrades i abonaments, i que compense també els gastos de transport i allotjament de les persones afectades per la cancel·lació de la segona jornada i les incidències del primer dia.

L’oratge comença la setmana amb més calor, sobretot a l’interior de València

Este dilluns l’oratge a la Comunitat Valenciana serà estable i poc nuvolós, amb pujada de les temperatures màximes, especialment a l’interior de València, i vent fluix variable. Dimarts es preveu un descens de les màximes i un lleuger augment de les mínimes.

La vaga indefinida del professorat valencià enceta la cinquena setmana amb una nova reunió clau

La vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari valencià entra este dilluns en la cinquena setmana, amb 21 dies lectius de mobilitzacions i una nova mesa sectorial clau entre Educació i sindicats, mentre l’acampada al centre de València complix una setmana.