Els joves detinguts per la violació grupal afirmen que el sexe amb les dos xiques va ser consentit

Els quatre joves de nacionalitat portuguesa que la nit del dissabte al diumenge van ser detinguts com a presumptes autors d’una violació múltiple van declarar dissabte davant la jutgessa de guàrdia, María Luz Rodríguez Pérez, i la fiscal. Ho van fer assistits per lletrada i intèrpret. Els lusitans, tots ells menors de 30 anys, van defensar davant la jutgessa la seua innocència, van negar els fets delictius que se’ls imputen i van assegurar que les relacions sexuals amb les dos xiques de 22 i 23 anys que els han denunciat van ser consentides. Van declarar que no van utilitzar força ni violència per a sotmetre a les dones com se’ls acusa.

Encara no es pot prendre una decisió

Després d’escoltar la seua versió dels fets, la magistrada que s’encarrega del cas, al capdavant del Jutjat d’Instrucció número 5, va decidir prorrogar l’arrest judicial dels quatre reus en considerar que falten atestats, comunicats mèdics i més testificals per a prendre una decisió.

Cronologia dels fets

– Vesprada-nit del divendres Arribada dels quatre joves lusitans a la ciutat: El grup d’amics lloga habitacions a l’hotel Albor. Un d’ells entaula contacte per Instagram amb les joves per a conéixer-se.

– Mitjanit Trobada en un bar de copes del Moll: El jove portugués exerceix de ganxo i convenç a les dos xiques perquè li acompanyen al seu hotel per a allargar la diversió nocturna. Dos de la matinada. Parany a l’hotel: De camí cap a l’establiment del barri del Carmen s’uneix un altre individu. A l’habitació esperen altres dos que les forcen i agredeixen en ramat.

– Tres del matí Intervenció de l’amiga: Una amiga de la gijonesa i la basca és informada que alguna cosa no va bé i acudeix a buscar-les al número 19 del carrer del Carmen, despertant al veïnat.

– Quatre del matí Arribat de la Policia: Davant el renou que es forma en el bloc on està la pensió, els veïns senten de boca de l’amiga donar dos noms als agents: Alberto C. i Diego M. Hora indeterminada. Les víctimes van a la seua casa després de consumar-se l’agressió: Allí es tranquil·litzen i decideixen tornar a l’hotel on han sofert la violació i avisen a la Policia Local del succeït.

– Sis i mitja del matí: Denúncia en Comissaria. Les joves relaten a la Policia el que han patit després de ser ateses a l’Hospital de Cabueñes. Es munta el dispositiu per a donar amb els autors.

– De set a vuit del matí: Detenció dels quatre homes: La Policia dona amb ells en un apartament turístic del número 16 del carrer Pedro Duro. Els sorprenen dormint i els treuen emmanillats.

Hui els quatre portuguesos hauran d’estar una altra vegada en el jutjat per al reconeixement que, si escau, facen les dos suposades víctimes, una gijonesa i una basca veïna de Vergara (Guipúscoa) que asseguren haver sofert un parany en un establiment hoteler del barri del Carmen. Ells ja no hauran de declarar una altra vegada.

Recordem

Els arrestats van conéixer a les seues víctimes en xarxes socials i es van citar en un bar des d’on es van dirigir a la pensió. Allí, van sotmetre a les dos joves a base de cops de puny. Quan les xiques van poder escapar se’n van anar a la Policia Local que les va traslladar a l’hospital de Cabueñes on van ser ateses.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Ramazani decidix de penal repetit i el València pren aire davant Osasuna

Un penal transformat per Largie Ramazani, repetit per invasió d'àrea de Gayà, va donar al València un 1-0 a Mestalla que talla la ratxa d'Osasuna i amplia a cinc punts el seu matalàs sobre el descens.

Un penal repetit de Ramazani dona la victòria al València davant Osasuna (1-0)

Ramazani va transformar un penal repetit per a segellar el 1-0 i tallar la ratxa de sis partits sense perdre d'Osasuna. El València va prendre aire i es va allunyar cinc punts del descens.

Un penal de Ramazani dona al València un triomf vital davant Osasuna

Ramazani va anotar de penal després de repetició per entrada de Gayà en l'àrea. El 1-0 a Mestalla allunya al València cinc punts del descens i frena a Osasuna.

El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li que va arribar en pastera

Omar El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li 'Vas vindre en pastera' durant l'Elx-Espanyol; l'àrbitre no va sentir la frase però va activar el protocol antiracista.

El València perdona i es va 0-0 al descans davant Osasuna

El València va generar més perill, amb set rematades sense trobar porteria, mentres Osasuna va avisar amb dos accions clares, inclosa una de Budimir que va tapar Dimitrievski.

Elx i Espanyol empaten 2-2 en un dol tibant i seguixen sense guanyar en 2026

L'empat 2-2 en el Martínez Valero va arribar amb un penal de Rafa Mir al 89' després de revisió del VAR i una aturada de cinc minuts per un incident racista. Pickel va ser expulsat en l'afegit.

Elx i Espanyol firmen un 2-2 amb polèmica i seguixen sense guanyar en 2026

Elx i Espanyol van empatar 2-2 en un partit amb alternatives, aturada per insults racistes i un penal de Rafa Mir en el 89. Els dos seguixen sense guanyar en 2026.

Elx i Espanyol empaten 2-2 i seguixen sense guanyar en 2026

Elx i Espanyol van firmar un 2-2 en el Martínez Valero després d'un dol amb VAR, aturada per incident racista i alternatives. Cap gana encara en 2026.