Els joves detinguts per la violació grupal afirmen que el sexe amb les dos xiques va ser consentit

Els quatre joves de nacionalitat portuguesa que la nit del dissabte al diumenge van ser detinguts com a presumptes autors d’una violació múltiple van declarar dissabte davant la jutgessa de guàrdia, María Luz Rodríguez Pérez, i la fiscal. Ho van fer assistits per lletrada i intèrpret. Els lusitans, tots ells menors de 30 anys, van defensar davant la jutgessa la seua innocència, van negar els fets delictius que se’ls imputen i van assegurar que les relacions sexuals amb les dos xiques de 22 i 23 anys que els han denunciat van ser consentides. Van declarar que no van utilitzar força ni violència per a sotmetre a les dones com se’ls acusa.

Encara no es pot prendre una decisió

Després d’escoltar la seua versió dels fets, la magistrada que s’encarrega del cas, al capdavant del Jutjat d’Instrucció número 5, va decidir prorrogar l’arrest judicial dels quatre reus en considerar que falten atestats, comunicats mèdics i més testificals per a prendre una decisió.

Cronologia dels fets

– Vesprada-nit del divendres Arribada dels quatre joves lusitans a la ciutat: El grup d’amics lloga habitacions a l’hotel Albor. Un d’ells entaula contacte per Instagram amb les joves per a conéixer-se.

– Mitjanit Trobada en un bar de copes del Moll: El jove portugués exerceix de ganxo i convenç a les dos xiques perquè li acompanyen al seu hotel per a allargar la diversió nocturna. Dos de la matinada. Parany a l’hotel: De camí cap a l’establiment del barri del Carmen s’uneix un altre individu. A l’habitació esperen altres dos que les forcen i agredeixen en ramat.

– Tres del matí Intervenció de l’amiga: Una amiga de la gijonesa i la basca és informada que alguna cosa no va bé i acudeix a buscar-les al número 19 del carrer del Carmen, despertant al veïnat.

– Quatre del matí Arribat de la Policia: Davant el renou que es forma en el bloc on està la pensió, els veïns senten de boca de l’amiga donar dos noms als agents: Alberto C. i Diego M. Hora indeterminada. Les víctimes van a la seua casa després de consumar-se l’agressió: Allí es tranquil·litzen i decideixen tornar a l’hotel on han sofert la violació i avisen a la Policia Local del succeït.

– Sis i mitja del matí: Denúncia en Comissaria. Les joves relaten a la Policia el que han patit després de ser ateses a l’Hospital de Cabueñes. Es munta el dispositiu per a donar amb els autors.

– De set a vuit del matí: Detenció dels quatre homes: La Policia dona amb ells en un apartament turístic del número 16 del carrer Pedro Duro. Els sorprenen dormint i els treuen emmanillats.

Hui els quatre portuguesos hauran d’estar una altra vegada en el jutjat per al reconeixement que, si escau, facen les dos suposades víctimes, una gijonesa i una basca veïna de Vergara (Guipúscoa) que asseguren haver sofert un parany en un establiment hoteler del barri del Carmen. Ells ja no hauran de declarar una altra vegada.

Recordem

Els arrestats van conéixer a les seues víctimes en xarxes socials i es van citar en un bar des d’on es van dirigir a la pensió. Allí, van sotmetre a les dos joves a base de cops de puny. Quan les xiques van poder escapar se’n van anar a la Policia Local que les va traslladar a l’hospital de Cabueñes on van ser ateses.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Empat vibrant entre Elx i Atlètic després d’una primera part plena d’alternatives

Elx i Atlètic de Madrid firmen un empat 2-2 en un dol molt obert, amb remuntada local, doblet de Nico González i mitja hora de joc colchonero en inferioritat numèrica.

Un accident de camió provoca una gran apagada a Requena i Utiel i deixa sense llum a 14.000 usuaris

Un accident de camió a la província d'Albacete ha danyat una línia de molt alta tensió de 132 kV i ha deixat sense subministrament elèctric a uns 14.000 clients de Requena i Utiel des de les 16.30 hores.

La Generalitat garantix que la jutgessa de la dana mantindrà el seu equip de funcionaris a Catarroja

La Conselleria de Justícia assegura que el jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024 conservarà el mateix nombre de funcionaris després del procés d'estabilització de la plantilla.

Xàtiva marca la temperatura màxima d’Espanya amb 32,6 graus en un nou repunt de calor

Xàtiva registra 32,6 graus i se situa com la màxima d'Espanya en una jornada d'ascensos generalitzats en la Comunitat Valenciana, amb diverses localitats per damunt dels 30 graus.

Diana Morant s’oferix per a liderar el PSPV i veu un empat tècnic entre blocs en la Comunitat

Diana Morant anuncia que es presentarà per a encapçalar la llista del PSPV a la Generalitat quan el partit òbriga el procés i sosté que existix un empat tècnic entre els blocs d'esquerra i dreta en la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana al Govern que exigisca a la UE més flexibilitat en fitosanitaris per al camp valencià

Pérez Llorca urgix al Govern a reclamar a la Unió Europea més flexibilitat en l'ús de fitosanitaris perquè el camp valencià competisca en igualtat de condicions enfront dels productes extracomunitaris.

Pérez Llorca titlla d’estèril el debat sobre la prioritat nacional i reivindica la prioritat valenciana

Pérez Llorca considera estèril el debat sobre la prioritat nacional vinculat al pacte PP-Vox a Extremadura i defén prioritzar l'arrelament i la Comunitat Valenciana. Nega que estes polítiques suposen racisme i recorda que ja s'apliquen criteris similars en ajudes i vivenda.

Marcelino alerta sobre el millor moment de l’Oviedo i reclama màxima exigència al Vila-real

Marcelino advertix que l'Oviedo travessa la seua millor fase de la temporada malgrat estar en descens i exigix al Vila-real màxima concentració per a defendre la tercera plaça i l'objectiu de Champions.