Comença el judici contra Maje, la ‘vídua negra’ de Patraix i el seu amant per l’assassinat del seu marit

 

El judici contra Maria Jesús Moreno, Maje, i Salvador Rodrigo, coneguda ella com la ‘Vídua Negra’ de Patraix, per l’acusació conjunta d’haver planificat i assassinat a Antonio Navarro, marit de María Jesús, l’any 2017, ha començat este dimecres, 14 d’octubre, en la Ciutat de la Justícia de València, amb jurat popular.

 

Les versions que els advocats de Maje i el seu examant Salvador, han defensat davant el jurat en la primera jornada del judici contra els dos per l’assassinat del marit d’ella suposen una acusació mútua del crim, intentant al mateix temps exculpar-se a si mateixos.

 

El judici per l’assassinat d’Antonio Navarro, apunyalat en València en 2017, ha començat primer amb l’elecció dels membres del jurat, cinc dones i quatre hòmens, i després amb la lectura dels escrits de les acusacions i de les defenses.

 

L’exculpació del cas

Ha sigut en els escrits dels advocats defensors, a on ha quedat clara la divergència de les versions de María Jesús Moreno i Salvador Rodrigo. I també que cadascun d’estos dos relats buscarà l’exculpació carregant la responsabilitat en l’altre acusat.

 

Pel seu costat, el fiscal ha anunciat multitud de proves per a condemnar a cadascun dels dos inculpats: enregistraments de telefonades de telèfons intervinguts, cartes, captures de pantalla de missatges en el mòbil i declaracions de testimonis.

 

«La relació afectiva i sexual entre els dos és la clau», ha dit el fiscal, qui ha recordat que el crim, planejat de manera molt intel·ligent segons el seu criteri, va quedar en evidència quan Maje, el 8 de novembre de 2017, va cometre un error: va parlar per telèfon amb Salvador i els dos van discutir el crim.

 

Una conversa telefònica, la prova del delicte

En el transcurs de la conversació telefònica, Salvador, presumpte assassí d’Antonio Navarro, va arribar a posar-se a plorar. La conversa va quedar gravada i serà emesa en el judici.

 

El fiscal ha relatat també davant el jurat que està segur que Salvador va complir el pla de tots dos, sorprenent a Antonio amb les seues ganivetades mitjançant un atac a traïció del qual la víctima no va poder defensar-se.

 

Mentrestant, el lletrat de l’acusació particular ha confirmat el relat de fets del fiscal, ha qualificat a María Jesús de mentidera compulsiva i ha insistit que ella és la vertadera autora d’un pla preconcebut per a l’assassinat d’Antonio.

 

Una indemnització de 1.000 euros al mes

En eixe sentit, el fiscal ha recordat que ella va guanyar amb el crim una pensió de més de mil euros al mes, diferents probables indemnitzacions per assegurança i la seua part en l’herència d’Antonio.

 

El crim era difícil de resoldre, ha recordat també el fiscal, perquè no hi havia aparent connexió entre autor i víctima, però des d’un principi els policies van vore que ella mentia contínuament. Per este motiu, es va intervenir el seu telèfon i es va vore que María Jesús Moreno tenia una doble cara: mentres clamava per l’assassinat del seu espòs, mantenia una vida de luxe.

 

A partir de la telefonada del 8 de novembre, ha insistit el fiscal i després l’acusació, va ser més fàcil de desfer la mentida: es van oferir versions contradictòries dels dos implicats i indicis que arruïnaven la credibilitat de la vídua, i finalment Salvador va acabar incriminant-se, al principi exculpant-la a ella.

 

L’amant de Maje vol al·legar trastorn mental transitori

En contra d’esta versió, en els seus escrits, els dos advocats defensors han volgut exculpar als seus clients: el lletrat de l’acusat ha argumentat que ell va ser sempre una marioneta en mans d’ella, qui va usar el seu atractiu perquè Salvador fera qualsevol cosa per la seua aprovació.

 

Encara que ha demanat l’absolució, l’advocat de Salvador ha sol·licitat, en el cas d’imposar-se una condemna, que se li diagnostique un trastorn mental transitori.

 

Quant a ella, en el seu escrit de defensa nega els fets i assenyala que la realitat dels fets és que, a partir de setembre de 2015, va començar una relació sentimental amb Salvador que va durar un temps, però que donades les circumstàncies personals dels dos el vincle va acabar per extingir-se.

 

No obstant això, després d’una crisi del matrimoni amb Antonio,els dos acusats van tornar a vore’s i, un temps més tard, ella va decidir divorciar-se. Salvador li va comentar que «una bona solució seria posar fi a la vida d’Antonio», i ella va creure que no era més que una fantasia.

Últimes notícies

Les Corts fixen el debat de Política General per als dies 28 i 30 de setembre

El debat de Política General o sobre l'estat de la Comunitat de l'actual legislatura se celebrarà en Les Corts el 28 i el 30 de setembre, i serà el primer de Juanfran Pérez Llorca com a president de la Generalitat.

Lidl, DIA i Consum guanyen quota mentre Mercadona i Carrefour es frenen

Lidl, DIA i Consum s’han situat com les cadenes de supermercats que més quota han guanyat fins agost, mentre Mercadona i Carrefour mantenen posicions estables en un context de consumidors més sensibles al preu.

El PP reclama millores urgents al tren entre Sagunt i Saragossa

El portaveu d’Infraestructures del GPP en Les Corts, Joserra González de Zárate, acusa el Ministeri de Transportes d’abandonar la Comunitat Valenciana i exigix millores immediates a la connexió ferroviària entre Sagunt i Saragossa.

Detingut a Vall d’Alba per amenaçar dos clients d’un bar amb un ganivet

La Guàrdia Civil ha detingut a Vall d’Alba un home de 44 anys per presumptes amenaces greus amb arma blanca a dos persones en un bar i per resistència greu als agents. El detingut acumulava cinc reclamacions judicials prèvies a la província de Castelló.

Investigat per circular a 219 km/h a l’A7 a Castalla amb límit de 120

La Guàrdia Civil ha enxampat un conductor de 34 anys quan circulava a 219 km/h per l’A7 a Castalla, on el límit era de 120. Ara està investigat per un delicte contra la seguretat viària.

Mirotic reforça el Valencia Basket per a la pròxima temporada

Nikola Mirotic s’incorpora al Valencia Basket per a esta temporada com a ala-pivot de formació local, aportant talent i un nou cup per a l’equip taronja. El montenegrí nacionalitzat espanyol, amb una llarga trajectòria en l’NBA i Eurolliga, arriba després del seu pas pel Mónaco.

Nikola Mirotic jugarà en el Valencia Basket esta temporada

Nikola Mirotic i el Valencia Basket han tancat un acord perquè l’ala-pivot jugue esta temporada amb l’equip taronja, tal com han anunciat en un vídeo a les xarxes socials gravat a l’aeroport de Manises.

La inflació puja en totes les autonomies i la Comunitat Valenciana es manté entre les més baixes

La taxa anual de l’IPC ha pujat al mes d’agost en totes les comunitats autònomes fins a una mitjana del 4,3%, mentre que la Comunitat Valenciana s’ha situat en el 4,1%, entre els increments més moderats.