Comença el judici contra Maje, la ‘vídua negra’ de Patraix i el seu amant per l’assassinat del seu marit

 

El judici contra Maria Jesús Moreno, Maje, i Salvador Rodrigo, coneguda ella com la ‘Vídua Negra’ de Patraix, per l’acusació conjunta d’haver planificat i assassinat a Antonio Navarro, marit de María Jesús, l’any 2017, ha començat este dimecres, 14 d’octubre, en la Ciutat de la Justícia de València, amb jurat popular.

 

Les versions que els advocats de Maje i el seu examant Salvador, han defensat davant el jurat en la primera jornada del judici contra els dos per l’assassinat del marit d’ella suposen una acusació mútua del crim, intentant al mateix temps exculpar-se a si mateixos.

 

El judici per l’assassinat d’Antonio Navarro, apunyalat en València en 2017, ha començat primer amb l’elecció dels membres del jurat, cinc dones i quatre hòmens, i després amb la lectura dels escrits de les acusacions i de les defenses.

 

L’exculpació del cas

Ha sigut en els escrits dels advocats defensors, a on ha quedat clara la divergència de les versions de María Jesús Moreno i Salvador Rodrigo. I també que cadascun d’estos dos relats buscarà l’exculpació carregant la responsabilitat en l’altre acusat.

 

Pel seu costat, el fiscal ha anunciat multitud de proves per a condemnar a cadascun dels dos inculpats: enregistraments de telefonades de telèfons intervinguts, cartes, captures de pantalla de missatges en el mòbil i declaracions de testimonis.

 

«La relació afectiva i sexual entre els dos és la clau», ha dit el fiscal, qui ha recordat que el crim, planejat de manera molt intel·ligent segons el seu criteri, va quedar en evidència quan Maje, el 8 de novembre de 2017, va cometre un error: va parlar per telèfon amb Salvador i els dos van discutir el crim.

 

Una conversa telefònica, la prova del delicte

En el transcurs de la conversació telefònica, Salvador, presumpte assassí d’Antonio Navarro, va arribar a posar-se a plorar. La conversa va quedar gravada i serà emesa en el judici.

 

El fiscal ha relatat també davant el jurat que està segur que Salvador va complir el pla de tots dos, sorprenent a Antonio amb les seues ganivetades mitjançant un atac a traïció del qual la víctima no va poder defensar-se.

 

Mentrestant, el lletrat de l’acusació particular ha confirmat el relat de fets del fiscal, ha qualificat a María Jesús de mentidera compulsiva i ha insistit que ella és la vertadera autora d’un pla preconcebut per a l’assassinat d’Antonio.

 

Una indemnització de 1.000 euros al mes

En eixe sentit, el fiscal ha recordat que ella va guanyar amb el crim una pensió de més de mil euros al mes, diferents probables indemnitzacions per assegurança i la seua part en l’herència d’Antonio.

 

El crim era difícil de resoldre, ha recordat també el fiscal, perquè no hi havia aparent connexió entre autor i víctima, però des d’un principi els policies van vore que ella mentia contínuament. Per este motiu, es va intervenir el seu telèfon i es va vore que María Jesús Moreno tenia una doble cara: mentres clamava per l’assassinat del seu espòs, mantenia una vida de luxe.

 

A partir de la telefonada del 8 de novembre, ha insistit el fiscal i després l’acusació, va ser més fàcil de desfer la mentida: es van oferir versions contradictòries dels dos implicats i indicis que arruïnaven la credibilitat de la vídua, i finalment Salvador va acabar incriminant-se, al principi exculpant-la a ella.

 

L’amant de Maje vol al·legar trastorn mental transitori

En contra d’esta versió, en els seus escrits, els dos advocats defensors han volgut exculpar als seus clients: el lletrat de l’acusat ha argumentat que ell va ser sempre una marioneta en mans d’ella, qui va usar el seu atractiu perquè Salvador fera qualsevol cosa per la seua aprovació.

 

Encara que ha demanat l’absolució, l’advocat de Salvador ha sol·licitat, en el cas d’imposar-se una condemna, que se li diagnostique un trastorn mental transitori.

 

Quant a ella, en el seu escrit de defensa nega els fets i assenyala que la realitat dels fets és que, a partir de setembre de 2015, va començar una relació sentimental amb Salvador que va durar un temps, però que donades les circumstàncies personals dels dos el vincle va acabar per extingir-se.

 

No obstant això, després d’una crisi del matrimoni amb Antonio,els dos acusats van tornar a vore’s i, un temps més tard, ella va decidir divorciar-se. Salvador li va comentar que «una bona solució seria posar fi a la vida d’Antonio», i ella va creure que no era més que una fantasia.

Últimes notícies

Rebuig veïnal a Tavernes de la Valldigna per les agressions racistes a dos jóvens

Uns 200 veïns de Tavernes de la Valldigna s’han concentrat davant l’Ajuntament per condemnar dues agressions racistes del cap de setmana passat contra un jove magribí i un altre senegalés, que han sigut gravades i difoses a xarxes socials.

Un avió de Swiss Air aterra d’emergència a Manises i provoca 5 desviaments

Un avió A-320 de Swiss Air procedent de Zúrich ha aterrat d’emergència este divendres a l’aeroport de Manises i ha obligat a desviar cinc vols mentre la pista romania bloquejada. Aena ha confirmat que, resolta la incidència, l’aeroport ha représ la seua operativa amb normalitat.

Un jutjat d’Alacant obliga el Sabadell a tornar 6,5 milions a la Fundació Mediterráneo

Un tribunal d’Alacant ha condemnat el Banco Sabadell a restituir prop de 6,5 milions d’euros a la Fundació Mediterráneo per les quantitats abonades a afectats per les quotes participatives de la CAM, després de quasi 14 anys de litigi.

Cinc anys de presó per retindre i pegar a un menor que va aconseguir escapar i demanar ajuda

Dos hòmens han sigut condemnats a cinc anys de presó per segrestar i agredir un xic de 14 anys en un domicili de la Zona Nord d’Alacant. El menor va aprofitar que dormien per fugir, acudir a una tenda 24 hores i alertar la Policia.

Els Moros i Cristians d’Elda i Calp ja són Festa d’Interés Turístic Internacional

Indústria ha reconegut 16 noves festes d’interés turístic nacional i internacional, entre elles els Moros i Cristians d’Elda i de Calp. El ministeri destaca la participació ciutadana, la sostenibilitat i la diversitat cultural com a criteris clau.

El CCCC es transforma en el gran aparador de José Segrelles amb 155 obres úniques

El Centre del Carme Cultura Contemporània ha obert la major exposició dedicada a José Segrelles, amb 155 pintures originals de fantasia, 60 d’elles inèdites, oberta fins a gener de 2027. La mostra destaca la projecció internacional del pintor d’Albaida i el seu llegat en el cinema i la il·lustració actuals.

Tres viatges diaris tot l’any entre Tabarca i la península, en negociació amb les navilieres

La Generalitat i els ajuntaments d’Alacant i Santa Pola negocien amb huit navilieres per garantir tres connexions diàries tot l’any entre Tabarca i la península, a més de millores al port i a l’estació marítima.

La futura base logística de l’Exèrcit a Còrdova oferirà servicis a altres països aliats

La Base Logística de l’Exèrcit de Terra que es construïx a Còrdova es dissenya com un centre obert a països amb sistemes de defensa similars al d’Espanya i amb un alt component de digitalització i manteniment predictiu. Empresaris de la Comunitat Valenciana han conegut el projecte, que preveu ser operatiu en 2029 i generar 1.500 llocs de treball directes.