Anuncios

Comença el judici contra Maje, la ‘vídua negra’ de Patraix i el seu amant per l’assassinat del seu marit

 

El judici contra Maria Jesús Moreno, Maje, i Salvador Rodrigo, coneguda ella com la ‘Vídua Negra’ de Patraix, per l’acusació conjunta d’haver planificat i assassinat a Antonio Navarro, marit de María Jesús, l’any 2017, ha començat este dimecres, 14 d’octubre, en la Ciutat de la Justícia de València, amb jurat popular.

 

Les versions que els advocats de Maje i el seu examant Salvador, han defensat davant el jurat en la primera jornada del judici contra els dos per l’assassinat del marit d’ella suposen una acusació mútua del crim, intentant al mateix temps exculpar-se a si mateixos.

 

El judici per l’assassinat d’Antonio Navarro, apunyalat en València en 2017, ha començat primer amb l’elecció dels membres del jurat, cinc dones i quatre hòmens, i després amb la lectura dels escrits de les acusacions i de les defenses.

 

L’exculpació del cas

Ha sigut en els escrits dels advocats defensors, a on ha quedat clara la divergència de les versions de María Jesús Moreno i Salvador Rodrigo. I també que cadascun d’estos dos relats buscarà l’exculpació carregant la responsabilitat en l’altre acusat.

 

Pel seu costat, el fiscal ha anunciat multitud de proves per a condemnar a cadascun dels dos inculpats: enregistraments de telefonades de telèfons intervinguts, cartes, captures de pantalla de missatges en el mòbil i declaracions de testimonis.

 

«La relació afectiva i sexual entre els dos és la clau», ha dit el fiscal, qui ha recordat que el crim, planejat de manera molt intel·ligent segons el seu criteri, va quedar en evidència quan Maje, el 8 de novembre de 2017, va cometre un error: va parlar per telèfon amb Salvador i els dos van discutir el crim.

 

Una conversa telefònica, la prova del delicte

En el transcurs de la conversació telefònica, Salvador, presumpte assassí d’Antonio Navarro, va arribar a posar-se a plorar. La conversa va quedar gravada i serà emesa en el judici.

 

El fiscal ha relatat també davant el jurat que està segur que Salvador va complir el pla de tots dos, sorprenent a Antonio amb les seues ganivetades mitjançant un atac a traïció del qual la víctima no va poder defensar-se.

 

Mentrestant, el lletrat de l’acusació particular ha confirmat el relat de fets del fiscal, ha qualificat a María Jesús de mentidera compulsiva i ha insistit que ella és la vertadera autora d’un pla preconcebut per a l’assassinat d’Antonio.

 

Una indemnització de 1.000 euros al mes

En eixe sentit, el fiscal ha recordat que ella va guanyar amb el crim una pensió de més de mil euros al mes, diferents probables indemnitzacions per assegurança i la seua part en l’herència d’Antonio.

 

El crim era difícil de resoldre, ha recordat també el fiscal, perquè no hi havia aparent connexió entre autor i víctima, però des d’un principi els policies van vore que ella mentia contínuament. Per este motiu, es va intervenir el seu telèfon i es va vore que María Jesús Moreno tenia una doble cara: mentres clamava per l’assassinat del seu espòs, mantenia una vida de luxe.

 

A partir de la telefonada del 8 de novembre, ha insistit el fiscal i després l’acusació, va ser més fàcil de desfer la mentida: es van oferir versions contradictòries dels dos implicats i indicis que arruïnaven la credibilitat de la vídua, i finalment Salvador va acabar incriminant-se, al principi exculpant-la a ella.

 

L’amant de Maje vol al·legar trastorn mental transitori

En contra d’esta versió, en els seus escrits, els dos advocats defensors han volgut exculpar als seus clients: el lletrat de l’acusat ha argumentat que ell va ser sempre una marioneta en mans d’ella, qui va usar el seu atractiu perquè Salvador fera qualsevol cosa per la seua aprovació.

 

Encara que ha demanat l’absolució, l’advocat de Salvador ha sol·licitat, en el cas d’imposar-se una condemna, que se li diagnostique un trastorn mental transitori.

 

Quant a ella, en el seu escrit de defensa nega els fets i assenyala que la realitat dels fets és que, a partir de setembre de 2015, va començar una relació sentimental amb Salvador que va durar un temps, però que donades les circumstàncies personals dels dos el vincle va acabar per extingir-se.

 

No obstant això, després d’una crisi del matrimoni amb Antonio,els dos acusats van tornar a vore’s i, un temps més tard, ella va decidir divorciar-se. Salvador li va comentar que «una bona solució seria posar fi a la vida d’Antonio», i ella va creure que no era més que una fantasia.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.