9.5 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

Comença el judici contra Maje, la ‘vídua negra’ de Patraix i el seu amant per l’assassinat del seu marit

 

El judici contra Maria Jesús Moreno, Maje, i Salvador Rodrigo, coneguda ella com la ‘Vídua Negra’ de Patraix, per l’acusació conjunta d’haver planificat i assassinat a Antonio Navarro, marit de María Jesús, l’any 2017, ha començat este dimecres, 14 d’octubre, en la Ciutat de la Justícia de València, amb jurat popular.

 

Les versions que els advocats de Maje i el seu examant Salvador, han defensat davant el jurat en la primera jornada del judici contra els dos per l’assassinat del marit d’ella suposen una acusació mútua del crim, intentant al mateix temps exculpar-se a si mateixos.

 

El judici per l’assassinat d’Antonio Navarro, apunyalat en València en 2017, ha començat primer amb l’elecció dels membres del jurat, cinc dones i quatre hòmens, i després amb la lectura dels escrits de les acusacions i de les defenses.

 

L’exculpació del cas

Ha sigut en els escrits dels advocats defensors, a on ha quedat clara la divergència de les versions de María Jesús Moreno i Salvador Rodrigo. I també que cadascun d’estos dos relats buscarà l’exculpació carregant la responsabilitat en l’altre acusat.

 

Pel seu costat, el fiscal ha anunciat multitud de proves per a condemnar a cadascun dels dos inculpats: enregistraments de telefonades de telèfons intervinguts, cartes, captures de pantalla de missatges en el mòbil i declaracions de testimonis.

 

«La relació afectiva i sexual entre els dos és la clau», ha dit el fiscal, qui ha recordat que el crim, planejat de manera molt intel·ligent segons el seu criteri, va quedar en evidència quan Maje, el 8 de novembre de 2017, va cometre un error: va parlar per telèfon amb Salvador i els dos van discutir el crim.

 

Una conversa telefònica, la prova del delicte

En el transcurs de la conversació telefònica, Salvador, presumpte assassí d’Antonio Navarro, va arribar a posar-se a plorar. La conversa va quedar gravada i serà emesa en el judici.

 

El fiscal ha relatat també davant el jurat que està segur que Salvador va complir el pla de tots dos, sorprenent a Antonio amb les seues ganivetades mitjançant un atac a traïció del qual la víctima no va poder defensar-se.

 

Mentrestant, el lletrat de l’acusació particular ha confirmat el relat de fets del fiscal, ha qualificat a María Jesús de mentidera compulsiva i ha insistit que ella és la vertadera autora d’un pla preconcebut per a l’assassinat d’Antonio.

 

Una indemnització de 1.000 euros al mes

En eixe sentit, el fiscal ha recordat que ella va guanyar amb el crim una pensió de més de mil euros al mes, diferents probables indemnitzacions per assegurança i la seua part en l’herència d’Antonio.

 

El crim era difícil de resoldre, ha recordat també el fiscal, perquè no hi havia aparent connexió entre autor i víctima, però des d’un principi els policies van vore que ella mentia contínuament. Per este motiu, es va intervenir el seu telèfon i es va vore que María Jesús Moreno tenia una doble cara: mentres clamava per l’assassinat del seu espòs, mantenia una vida de luxe.

 

A partir de la telefonada del 8 de novembre, ha insistit el fiscal i després l’acusació, va ser més fàcil de desfer la mentida: es van oferir versions contradictòries dels dos implicats i indicis que arruïnaven la credibilitat de la vídua, i finalment Salvador va acabar incriminant-se, al principi exculpant-la a ella.

 

L’amant de Maje vol al·legar trastorn mental transitori

En contra d’esta versió, en els seus escrits, els dos advocats defensors han volgut exculpar als seus clients: el lletrat de l’acusat ha argumentat que ell va ser sempre una marioneta en mans d’ella, qui va usar el seu atractiu perquè Salvador fera qualsevol cosa per la seua aprovació.

 

Encara que ha demanat l’absolució, l’advocat de Salvador ha sol·licitat, en el cas d’imposar-se una condemna, que se li diagnostique un trastorn mental transitori.

 

Quant a ella, en el seu escrit de defensa nega els fets i assenyala que la realitat dels fets és que, a partir de setembre de 2015, va començar una relació sentimental amb Salvador que va durar un temps, però que donades les circumstàncies personals dels dos el vincle va acabar per extingir-se.

 

No obstant això, després d’una crisi del matrimoni amb Antonio,els dos acusats van tornar a vore’s i, un temps més tard, ella va decidir divorciar-se. Salvador li va comentar que «una bona solució seria posar fi a la vida d’Antonio», i ella va creure que no era més que una fantasia.

Últimes notícies

Pérez Llorca insistix: el congrés del PPCV serà després de la reconstrucció per la dana

Pérez Llorca ha reiterat que el congrés del PPCV no es convocarà fins que concloga la reconstrucció després de la dana i ha assegurat que hi ha temps suficient. Els militants decidiran el futur del partit quan finalitze eixa fase, mentres un gestor integra totes les sensibilitats.

Pérez Llorca continuarà intentant pactes amb l’oposició malgrat el no de Morant

Pérez Llorca ha ratificat que continuarà buscant acords amb l'oposició malgrat el no de Diana Morant. Reivindica diàleg per a rebaixar la crispació i apel·la a donar exemple després de la DANA.

Llorca defén la col·laboració del PP en la investigació de la dana

Pérez Llorca ha sostingut que els dirigents del PP estan col·laborant amb la justícia en la causa per la dana del 29 d'octubre de 2024 i ha contrastat eixa actitud amb la del Govern d'Espanya. També ha dit que compten amb la presència de Edmundo González i María Corina Machado per als premis de la Fundació Broseta.

El Decret de Convivència valencià ha entrat en vigor amb més protecció a l’alumnat

La nova norma ha entrat en vigor per a reforçar la protecció de l'alumnat, previndre la violència i el ciberassetjament i consolidar entorns segurs i inclusius. Inclou una coordinació de benestar, límits al mòbil i procediments disciplinaris més àgils.

Generalitat i Ajuntament de València busquen seu temporal per al museu de Sorolla

Generalitat i Ajuntament van acordar buscar una seu provisional, probablement el Museu de la Ciutat, per a exhibir les obres de Sorolla de la Hispanic Society fins al seu trasllat al Palau de les Comunicacions.

Pérez Llorca insistix: el congrés del PPCV serà després de la reconstrucció per la DANA

Pérez Llorca ha reafirmat que el congrés del PPCV es convocarà quan acabe la reconstrucció després de la DANA i sosté que hi ha temps suficient.

L’advocat de Ábalos renúncia al seu defensa a les portes del juí i amb l’exministre a la presó

Carlos Bautista ha presentat la renúncia a la defensa de José Luis Ábalos i ha demanat suspendre terminis per a evitar indefensió. És el segon relleu d'advocats en la causa, amb l'exministre a la presó preventiva i una vista del Suprem fixada per al 15 de gener.

Les últimes pluges eleven les reserves del Xúquer en 21 hm³ i les del Segura en 16 hm³

Les precipitacions han impulsat al Xúquer fins al 51,5% i al Segura al 26,1%, amb pujades de 21 i 16 hm³. El conjunt del país aconseguix el 56,6%.