Un jurat declara culpables als 4 acusats de matar a un home en Borriana

 

Un jurat popular ha declarat este dilluns culpables després de deliberar durant tot el dia als quatre acusats de matar a un home en una casa de Borriana, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), en 2014 després de lligar-li les mans amb uns grillons.

 

Segons han informat fonts jurídiques, un dels acusats ha sigut declarat culpable per unanimitat, mentres que els altres tres han rebut set vots a favor de la culpabilitat i dos en contra. Ara s’haurà de dictar sentència d’acord amb el veredicte del jurat. Les defenses, segons les mateixes fonts, recorreran la sentència davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en considerar que el veredicte no té motivació, és a dir, que la fonamentació és «molt deficient».

 

La fiscal i l’acusació particular han sol·licitat inicialment per als acusats 20 anys de presó per un delicte d’assassinat, i una indemnització per als pares de la víctima de 45.000 euros per a cada un per la mort del seu fill i de 25.000 euros per a la germana pels danys morals. Per part seua, les defenses dels processaments demanaven la seua lliure absolució.

 

Els fets de l’assassinat

Segons l’escrit de conclusions provisionals del ministeri públic, els fets es van produir entre les últimes hores del 12 d’octubre de 2014 i les primeres del 13 d’octubre, dins d’una casa de Borriana, a on es trobaven els acusats al costat de la víctima, que tenia 36 anys.

 

En un moment donat i per causes no determinades, els processaments van lligar les mans de la víctima a la seua esquena amb uns grillons, que van subjectar amb cinta adhesiva al voltant del cap, i van col·locar una mànega de dessuadora dins de la seua boca, de manera que li impedia l’entrada d’aire per les vies respiratòries.

 

Posteriorment, segons la fiscal, els acusats van abandonar la casa deixant a la víctima, que va morir de manera immediata per asfíxia mecànica per oclusió dels orificis respiratoris i compressió externa de les vies respiratòries per impediment mecànic d’entrada d’aire. Els acusats van abandonar Borriana en un cotxe i van estar en parador desconegut fins que van ser trobats en França.

Últimes notícies

El TSJCV alerta dels perjudicis per la falta de reforços als jutjats valencians

El TSJCV ha advertit dels perjudicis que causarà al servici públic de justícia la decisió del Ministeri de Justícia de denegar la dotació econòmica per a 18 mesures de reforç als òrgans judicials valencians, entre elles les dels jutjats de clàusules sòl. La Sala de Govern ha demanat al CGPJ que inste el Ministeri a reconsiderar la seua decisió.

Jesús Lancis, nou rector de l’UJI, exigix una financiació suficient i estable per a les universitats públiques

El nou rector de la Universitat Jaume I, Jesús Lancis, ha defensat una financiació suficient i estable per a les universitats públiques i el desplegament íntegre de l’acord plurianual 2026-2029, i ha reivindicat la universitat com a motor de cohesió social i ascensor social.

Reconegut l’ascens històric del Rugby Turia a la màxima categoria femenina

L’Ajuntament de València ha rebut el Rugby Turia per celebrar el seu primer ascens a Divisió d’Honor femenina, un èxit que culmina sis anys de treball i consolida la ciutat en l’elit del rugbi estatal.

Detingut per furtar les joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a l’hospital

Un home de 39 anys ha sigut detingut per furtar diverses joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a urgències del Hospital de la Marina Baixa, a la Vila Joiosa. La Guàrdia Civil ha recuperat quasi totes les peces venudes en establiments de compravenda d’or.

Morata renova al capdavant de Cambra València amb un nou ple orientat a la competitivitat empresarial

José Vicente Morata ha sigut reelegit per unanimitat president de Cambra València per al període 2026-2030, amb un nou Ple de 60 representants empresarials i un Comitè Executiu renovat orientat a reforçar la competitivitat de les empreses valencianes.

Jutgen un germà d’Antonio Anglés per un brutal segrest i agressió a València

Joaquín Martins, germà d’Antonio Anglés, s’asseu a la banqueta amb altres cinc hòmens acusats de segrestar i torturar un home en 2021. La Fiscalia demana per a ell 27 anys de presó.

Més de 78 milions en beques de menjador i transport escolar per al curs 2026-2027

Educació destina més de 78 milions d’euros a beques de menjador i ajudes individuals de transport escolar per al curs 2026-2027, amb especial atenció a zones rurals i famílies vulnerables.

Juny tanca amb 62 morts per calor a la Comunitat Valenciana, la pitjor xifra des de 2015

Les altes temperatures han provocat 62 morts per calor en juny a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència en la setmana del 22 al 28, i situen 2026 com el pitjor any des que hi ha registres del MoMo.