11.4 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

Un jurat declara culpables als 4 acusats de matar a un home en Borriana

 

Un jurat popular ha declarat este dilluns culpables després de deliberar durant tot el dia als quatre acusats de matar a un home en una casa de Borriana, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), en 2014 després de lligar-li les mans amb uns grillons.

 

Segons han informat fonts jurídiques, un dels acusats ha sigut declarat culpable per unanimitat, mentres que els altres tres han rebut set vots a favor de la culpabilitat i dos en contra. Ara s’haurà de dictar sentència d’acord amb el veredicte del jurat. Les defenses, segons les mateixes fonts, recorreran la sentència davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en considerar que el veredicte no té motivació, és a dir, que la fonamentació és «molt deficient».

 

La fiscal i l’acusació particular han sol·licitat inicialment per als acusats 20 anys de presó per un delicte d’assassinat, i una indemnització per als pares de la víctima de 45.000 euros per a cada un per la mort del seu fill i de 25.000 euros per a la germana pels danys morals. Per part seua, les defenses dels processaments demanaven la seua lliure absolució.

 

Els fets de l’assassinat

Segons l’escrit de conclusions provisionals del ministeri públic, els fets es van produir entre les últimes hores del 12 d’octubre de 2014 i les primeres del 13 d’octubre, dins d’una casa de Borriana, a on es trobaven els acusats al costat de la víctima, que tenia 36 anys.

 

En un moment donat i per causes no determinades, els processaments van lligar les mans de la víctima a la seua esquena amb uns grillons, que van subjectar amb cinta adhesiva al voltant del cap, i van col·locar una mànega de dessuadora dins de la seua boca, de manera que li impedia l’entrada d’aire per les vies respiratòries.

 

Posteriorment, segons la fiscal, els acusats van abandonar la casa deixant a la víctima, que va morir de manera immediata per asfíxia mecànica per oclusió dels orificis respiratoris i compressió externa de les vies respiratòries per impediment mecànic d’entrada d’aire. Els acusats van abandonar Borriana en un cotxe i van estar en parador desconegut fins que van ser trobats en França.

Últimes notícies

Retirades 109 nasas il·legals per a capturar polp en Torre de la Perforada (Alacant)

La Guàrdia Civil ha localitzat i retirat 109 nasas per a polp a dos milles de la costa de Torre de la Perforada. S'ha obert una investigació amb possibles multes.

Desarticulat un punt de venda de droga a Torrent amb tres detinguts

La Policia Nacional ha desmantellat un 'punt negre' de sovintege en el barri del Xenillet de Torrent i ha detingut a un matrimoni i el seu fill. En els registres s'han intervingut 130 plantes de marihuana i 3.660 euros.

Intervingudes 136.000 paquets de tabac de contraban en Benifairó i Riba-roja

La Guàrdia Civil investiga a una persona i ha proposat sanció a una altra després de confiscar 136.000 paquets en dos operatius en Benifairó i Riba-roja de Túria.

Cinc detinguts per tràfic de drogues a Torrevieja i Almoradí després de desarticular una xarxa de cocaïna

Cinc persones han sigut detingudes i s'ha desarticulat un grup que subministrava cocaïna a redistribuïdors de la Vega Baixa. Es van confiscar 4,5 quilos de cocaïna, un quilo de pastilles d'èxtasis i 14.000 euros, i s'ha decretat presó per a tres arrestats.

La UPV desenrotlla una IA que prediu l’evolució de les turbulències i revela les zones clau

Investigadors de la UPV i la Universitat de Michigan han creat una IA que prediu l'evolució de la turbulència i identifica les regions del flux que més influïxen, amb aplicacions en seguretat aèria i indústria.

Els valencians gastaran este any més de 85 euros per habitant en Loteria de Nadal

El gasto mig previst en la Comunitat Valenciana aconseguix 85,17 euros, per damunt de la mitjana nacional de 76,08. La consignació suma 452,8 milions en 2,26 milions de bitllets.

València es mobilitza pel dret a la vivenda i exigix un pla de xoc

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar la situació de la vivenda i exigir un pla de xoc. La Generalitat replica que el problema és la falta d'oferta i detalla mesures en marxa.

Guanyar la Grossa de Nadal és 1 entre 100.000: més probable que un llamp i menys que un accident

La probabilitat de guanyar la Grossa de Nadal és d'1 entre 100.000. És més probable que et toque que que et caiga un llamp, però menys que morir en un accident de trànsit.