Un jurat declara culpables als 4 acusats de matar a un home en Borriana

 

Un jurat popular ha declarat este dilluns culpables després de deliberar durant tot el dia als quatre acusats de matar a un home en una casa de Borriana, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), en 2014 després de lligar-li les mans amb uns grillons.

 

Segons han informat fonts jurídiques, un dels acusats ha sigut declarat culpable per unanimitat, mentres que els altres tres han rebut set vots a favor de la culpabilitat i dos en contra. Ara s’haurà de dictar sentència d’acord amb el veredicte del jurat. Les defenses, segons les mateixes fonts, recorreran la sentència davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en considerar que el veredicte no té motivació, és a dir, que la fonamentació és «molt deficient».

 

La fiscal i l’acusació particular han sol·licitat inicialment per als acusats 20 anys de presó per un delicte d’assassinat, i una indemnització per als pares de la víctima de 45.000 euros per a cada un per la mort del seu fill i de 25.000 euros per a la germana pels danys morals. Per part seua, les defenses dels processaments demanaven la seua lliure absolució.

 

Els fets de l’assassinat

Segons l’escrit de conclusions provisionals del ministeri públic, els fets es van produir entre les últimes hores del 12 d’octubre de 2014 i les primeres del 13 d’octubre, dins d’una casa de Borriana, a on es trobaven els acusats al costat de la víctima, que tenia 36 anys.

 

En un moment donat i per causes no determinades, els processaments van lligar les mans de la víctima a la seua esquena amb uns grillons, que van subjectar amb cinta adhesiva al voltant del cap, i van col·locar una mànega de dessuadora dins de la seua boca, de manera que li impedia l’entrada d’aire per les vies respiratòries.

 

Posteriorment, segons la fiscal, els acusats van abandonar la casa deixant a la víctima, que va morir de manera immediata per asfíxia mecànica per oclusió dels orificis respiratoris i compressió externa de les vies respiratòries per impediment mecànic d’entrada d’aire. Els acusats van abandonar Borriana en un cotxe i van estar en parador desconegut fins que van ser trobats en França.

Últimes notícies

Un banc de meduses obliga a extremar les precaucions a la platja de la Goleta

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta, a Tavernes de la Valldigna, i ha obligat a hissar bandera groga i avís específic de meduses.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.

Mafalda Cardenal deixa arrere el desamor: ara compon des de la felicitat

La cantant alacantina Mafalda Cardenal admet que ja no pot escriure des del desamor, celebra una nova etapa vital i artística marcada per lamor i repassa el boom de Tu fan i els seus somnis de col·laboració.

Sis motoristes detinguts a Torrent per conducció temerària en grup a l’A-7

La Guàrdia Civil ha detingut sis motoristes, dos menors, que circulaven de forma temerària en un grup d’unes 25 motocicletes per l’A-7 a l’altura de Torrent i la CV-35, i investiga possibles nous implicats.

Les donacions de sang aporten més de 77.500 unitats a la Sanitat valenciana este any

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana ha arreplegat 77.502 unitats de sang en els primers mesos de l'any, amb València com a província capdavantera, i quasi 8.000 nous donants.