Un jurat declara culpables als 4 acusats de matar a un home en Borriana

 

Un jurat popular ha declarat este dilluns culpables després de deliberar durant tot el dia als quatre acusats de matar a un home en una casa de Borriana, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), en 2014 després de lligar-li les mans amb uns grillons.

 

Segons han informat fonts jurídiques, un dels acusats ha sigut declarat culpable per unanimitat, mentres que els altres tres han rebut set vots a favor de la culpabilitat i dos en contra. Ara s’haurà de dictar sentència d’acord amb el veredicte del jurat. Les defenses, segons les mateixes fonts, recorreran la sentència davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en considerar que el veredicte no té motivació, és a dir, que la fonamentació és «molt deficient».

 

La fiscal i l’acusació particular han sol·licitat inicialment per als acusats 20 anys de presó per un delicte d’assassinat, i una indemnització per als pares de la víctima de 45.000 euros per a cada un per la mort del seu fill i de 25.000 euros per a la germana pels danys morals. Per part seua, les defenses dels processaments demanaven la seua lliure absolució.

 

Els fets de l’assassinat

Segons l’escrit de conclusions provisionals del ministeri públic, els fets es van produir entre les últimes hores del 12 d’octubre de 2014 i les primeres del 13 d’octubre, dins d’una casa de Borriana, a on es trobaven els acusats al costat de la víctima, que tenia 36 anys.

 

En un moment donat i per causes no determinades, els processaments van lligar les mans de la víctima a la seua esquena amb uns grillons, que van subjectar amb cinta adhesiva al voltant del cap, i van col·locar una mànega de dessuadora dins de la seua boca, de manera que li impedia l’entrada d’aire per les vies respiratòries.

 

Posteriorment, segons la fiscal, els acusats van abandonar la casa deixant a la víctima, que va morir de manera immediata per asfíxia mecànica per oclusió dels orificis respiratoris i compressió externa de les vies respiratòries per impediment mecànic d’entrada d’aire. Els acusats van abandonar Borriana en un cotxe i van estar en parador desconegut fins que van ser trobats en França.

Últimes notícies

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.

L’incendi de la Vall d’Uixó té diversos focus i obliga a confinar la Vilavella

L’incendi declarat este dissabte a la Vall d’Uixó, amb diversos focus que fan sospitar que siga intencionat, s’ha desplaçat cap al nord i ha obligat a desallotjar fins a 60 persones i a confinar la Vilavella.

Confinen Vilavella pel fum de l’incendi de La Vall d’Uixó i demanen quedar-se a casa

Emergències ha ordenat el confinament de Vilavella per l’incendi de vegetació de La Vall d’Uixó, que evoluciona de manera negativa i ha activat la situació 2 del Pla especial.

Juanfran Pérez Llorca seguix in situ l’incendi forestal de la Vall d’Uixó

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, s’ha desplaçat al PMA de l’incendi declarat a la Vall d’Uixó, que ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals i a desallotjar preventivament una urbanització.

Arnau Tenas reforça la porteria del Mallorca cedit pel Villarreal

El porter del Villarreal Arnau Tenas jugarà al RCD Mallorca cedit fins a final de temporada, amb l’ascens com a gran objectiu. El meta català arriba com a primera opció per reforçar una porteria amb dubtes.

Set mitjans aeris i nombroses dotacions terrestres combaten un incendi a la Vall d’Uixó

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en un incendi declarat este dissabte a la Vall d'Uixó, que ja ha afectat zona forestal i ha obligat a desallotjar una urbanització de forma preventiva.

Seixanta bombers valencians s’incorporen als incendis de Madrid i Àvila

La Comunitat Valenciana ha enviat 60 bombers i més de trenta vehicles i mitjans especialitzats per a ajudar en l’extinció dels incendis forestals de Madrid i Ávila, en una jornada marcada també pel risc extrem de foc en territori valencià.