Un jurat declara culpables als 4 acusats de matar a un home en Borriana

 

Un jurat popular ha declarat este dilluns culpables després de deliberar durant tot el dia als quatre acusats de matar a un home en una casa de Borriana, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), en 2014 després de lligar-li les mans amb uns grillons.

 

Segons han informat fonts jurídiques, un dels acusats ha sigut declarat culpable per unanimitat, mentres que els altres tres han rebut set vots a favor de la culpabilitat i dos en contra. Ara s’haurà de dictar sentència d’acord amb el veredicte del jurat. Les defenses, segons les mateixes fonts, recorreran la sentència davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en considerar que el veredicte no té motivació, és a dir, que la fonamentació és «molt deficient».

 

La fiscal i l’acusació particular han sol·licitat inicialment per als acusats 20 anys de presó per un delicte d’assassinat, i una indemnització per als pares de la víctima de 45.000 euros per a cada un per la mort del seu fill i de 25.000 euros per a la germana pels danys morals. Per part seua, les defenses dels processaments demanaven la seua lliure absolució.

 

Els fets de l’assassinat

Segons l’escrit de conclusions provisionals del ministeri públic, els fets es van produir entre les últimes hores del 12 d’octubre de 2014 i les primeres del 13 d’octubre, dins d’una casa de Borriana, a on es trobaven els acusats al costat de la víctima, que tenia 36 anys.

 

En un moment donat i per causes no determinades, els processaments van lligar les mans de la víctima a la seua esquena amb uns grillons, que van subjectar amb cinta adhesiva al voltant del cap, i van col·locar una mànega de dessuadora dins de la seua boca, de manera que li impedia l’entrada d’aire per les vies respiratòries.

 

Posteriorment, segons la fiscal, els acusats van abandonar la casa deixant a la víctima, que va morir de manera immediata per asfíxia mecànica per oclusió dels orificis respiratoris i compressió externa de les vies respiratòries per impediment mecànic d’entrada d’aire. Els acusats van abandonar Borriana en un cotxe i van estar en parador desconegut fins que van ser trobats en França.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.