El jurat popular declara culpable al xic que violà i matà a la seua amiga de 15 anys en Chella

 

Un jurat popular ha declarat culpable per unanimitat al jove acusat de violar i assassinar a una amiga seua, de 15 anys, en la localitat de Chella, en la comarca de la Canal de Navarrés (València), en octubre de 2016. Durant la vista, va mantindre que tot va ser un accident i que no va avisar a Emergències després de ser conscient que la menor havia mort per «pànic».

 

Després del veredicte de culpabilitat «d’assassinat, agressió sexual i profanació», ara serà l’Audiència la que fixe la pena definitiva. El jurat ha demanat que no se li apliquen beneficis penitenciaris i que no es puga proposar al Govern central el seu indult.

 

El jove s’enfronta a presó permanent revisable pel delicte d’assassinat —la màxima pena que es pot demanar en Espanya», segons reclama la Fiscalia i l’acusació particular. També se l’acusa d’agressió sexual i de profanació.

 

Ella es negava a mantindre relacions

El succés es remunta al 26 d’octubre de 2016, quan el jove va contactar amb la menor i la va citar en el seu antic domicili familiar, segons arreplega com provat el jurat. Ella va acudir a la cita pensant que hi havia altres amics amb el processat. Una volta en la casa, el jove va intentar presumptament mantindre relacions sexuals amb la víctima, però ella es va negar, pel que la va agredir. D’esta manera va conseguir consumar la violació.

 

A continuació, el jove, aprofitant que la xica estava semiinconscient, la va escanyar fins a matar-la —per a que no el denunciara—, va demanar un cotxe a un amic i va traslladar el cadàver fins a un barranc de la població, a on el va tirar amb la intenció que no poguera ser trobat.

 

El cos sense vida de la menor, que havia quedat enganxat en una branca, va ser trobat per un agent de la Guàrdia Civil al dia següent. El jove estava breument afectat per consum de substàncies estupefaents durant tot el dia i des de fa alguns anys.

 

L’acusat assegura que tot va ser un accident

El xic va afirmar en el juí que tot va ser un accident. Va narrar que la relació amb la víctima era fluida, ja que es veien «amb freqüència a soles», amb el que va indicar que quedar amb ella «no era un parany», sinó una cosa «normal».

 

Eixe dia havia consumit drogues, tal com va afirmar ell mateix, i en un moment donat li va comentar a la menor que havia conegut a una xica que li agradava. Seguidament, segons la seua versió, ella es va posar «histèrica», pel que la va agarrar del coll per a calmar-la i després va ser conscient de què no despertava. Va intentar reanimar-la però no va poder.

 

L’acusat, que va afirmar haver perdut el control, va assegurar que no va mantindre relacions sexuals amb la víctima ni tampoc la va violar. Va destacar que, després de vore que estava morta, no va avisar a Emergències per «pànic» i perquè estava «confús». També va indicar que els colps que presentava degueren produir-se mentres arrossegava el cos per a tirar-lo a un barranc.

 

Va dir que va cridar a un amic per a demanar-li el cotxe i en eixe moment no tenia clar a on anava a anar. Va arribar fins a on va poder amb el vehicle i va deixar caure el cadàver després d’embolicar-lo amb «el primer que va vore». Se sentia en eixe moment «feble i marejat».

 

Al dia següent, l’acusat va assegurar que va aparéixer drogat i amb intenció de llevar-se la vida. Va cridar a son pare, li va contar el que havia passat i van avisar a la Policia. «Em vaig entregar i vaig cooperar en tot», va dir. Va aclarir que en un principi va reconéixer relacions sexuals amb la víctima però només perquè «si ells veien que tenia certa intimitat, creurien que no tenia intenció de matar-la».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA de València exigixen justícia i critiquen la inacció política

Tres associacions de víctimes de la DANA de València exigixen en el Congrés justícia, la fi de l'aforament de Carlos Mazón i mesures eficaces davant futurs episodis climàtics extrems.

Pérez Llorca i l’oposició s’enreden en Les Corts per la corrupció i les peticions de perdó

La sessió de control en Les Corts es convertix en un encreuament d'acusacions de corrupció entre Juanfran Pérez Llorca i l'oposició, que s'exigix mútuament dimissions i peticions de perdó.

Desmantellades tres clíniques estètiques il·legals que aplicaven bòtox a 150 euros en vivendes

La Guàrdia Civil desmantella tres clíniques estètiques il·legals en domicilis de Tarragona, València i Alacant que oferien bòtox i àcid hialurònic sense control sanitari a preus molt per davall del mercat.

La meteoròloga d’À Punt defén que la dana ja advertia d’un risc brutal per a la població

La meteoròloga d'À Punt Victoria Roselló sosté davant la jutgessa que les previsions de la dana del 29 d'octubre ja anunciaven pluges històriques i un risc màxim per a la població, amb dades accessibles per a institucions i ciutadania.

Tibant encreuament d’acusacions de corrupció entre Pérez Llorca i l’oposició en Les Corts

Juanfran Pérez Llorca i els grups de l'oposició s'enfronten en la sessió de control de Les Corts amb dures acusacions de corrupció i exigències de dimissió i perdó.

El Govern retrau a la Generalitat que rebutge 3.669 milions més per a la Comunitat Valenciana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, defén en el Congrés la proposta de nou model de finançament, que atorga 3.669 milions addicionals a la Comunitat Valenciana i acusa a la Generalitat de rebutjar una oferta que considera beneficiosa per al conjunt de les autonomies.

Comencen les declaracions judicials pel repartiment de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan

La jutgessa que investiga les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan inicia la ronda de testimonis amb tres alts càrrecs de Vivenda citats a declarar.

Carlos Espí impulsa al Llevant: huit gols i cap partit perdut quan marca

Carlos Espí s'ha convertit en el gran talismà ofensiu del Llevant: ha marcat huit gols en sis partits de Lliga esta temporada i l'equip sempre ha guanyat o empatat quan veu porta.