El jurat popular declara culpable al xic que violà i matà a la seua amiga de 15 anys en Chella

Ejemplo de shortcode con estilo
  Un jurat popular ha declarat culpable per unanimitat al jove acusat de violar i assassinar a una amiga seua, de 15 anys, en la localitat de Chella, en la comarca de la Canal de Navarrés (València), en octubre de 2016. Durant la vista, va mantindre que tot va ser un accident i que no va […]

 

Un jurat popular ha declarat culpable per unanimitat al jove acusat de violar i assassinar a una amiga seua, de 15 anys, en la localitat de Chella, en la comarca de la Canal de Navarrés (València), en octubre de 2016. Durant la vista, va mantindre que tot va ser un accident i que no va avisar a Emergències després de ser conscient que la menor havia mort per «pànic».

 

Després del veredicte de culpabilitat «d’assassinat, agressió sexual i profanació», ara serà l’Audiència la que fixe la pena definitiva. El jurat ha demanat que no se li apliquen beneficis penitenciaris i que no es puga proposar al Govern central el seu indult.

 

El jove s’enfronta a presó permanent revisable pel delicte d’assassinat —la màxima pena que es pot demanar en Espanya», segons reclama la Fiscalia i l’acusació particular. També se l’acusa d’agressió sexual i de profanació.

 

Ella es negava a mantindre relacions

El succés es remunta al 26 d’octubre de 2016, quan el jove va contactar amb la menor i la va citar en el seu antic domicili familiar, segons arreplega com provat el jurat. Ella va acudir a la cita pensant que hi havia altres amics amb el processat. Una volta en la casa, el jove va intentar presumptament mantindre relacions sexuals amb la víctima, però ella es va negar, pel que la va agredir. D’esta manera va conseguir consumar la violació.

 

A continuació, el jove, aprofitant que la xica estava semiinconscient, la va escanyar fins a matar-la —per a que no el denunciara—, va demanar un cotxe a un amic i va traslladar el cadàver fins a un barranc de la població, a on el va tirar amb la intenció que no poguera ser trobat.

 

El cos sense vida de la menor, que havia quedat enganxat en una branca, va ser trobat per un agent de la Guàrdia Civil al dia següent. El jove estava breument afectat per consum de substàncies estupefaents durant tot el dia i des de fa alguns anys.

 

L’acusat assegura que tot va ser un accident

El xic va afirmar en el juí que tot va ser un accident. Va narrar que la relació amb la víctima era fluida, ja que es veien «amb freqüència a soles», amb el que va indicar que quedar amb ella «no era un parany», sinó una cosa «normal».

 

Eixe dia havia consumit drogues, tal com va afirmar ell mateix, i en un moment donat li va comentar a la menor que havia conegut a una xica que li agradava. Seguidament, segons la seua versió, ella es va posar «histèrica», pel que la va agarrar del coll per a calmar-la i després va ser conscient de què no despertava. Va intentar reanimar-la però no va poder.

 

L’acusat, que va afirmar haver perdut el control, va assegurar que no va mantindre relacions sexuals amb la víctima ni tampoc la va violar. Va destacar que, després de vore que estava morta, no va avisar a Emergències per «pànic» i perquè estava «confús». També va indicar que els colps que presentava degueren produir-se mentres arrossegava el cos per a tirar-lo a un barranc.

 

Va dir que va cridar a un amic per a demanar-li el cotxe i en eixe moment no tenia clar a on anava a anar. Va arribar fins a on va poder amb el vehicle i va deixar caure el cadàver després d’embolicar-lo amb «el primer que va vore». Se sentia en eixe moment «feble i marejat».

 

Al dia següent, l’acusat va assegurar que va aparéixer drogat i amb intenció de llevar-se la vida. Va cridar a son pare, li va contar el que havia passat i van avisar a la Policia. «Em vaig entregar i vaig cooperar en tot», va dir. Va aclarir que en un principi va reconéixer relacions sexuals amb la víctima però només perquè «si ells veien que tenia certa intimitat, creurien que no tenia intenció de matar-la».

Últimes notícies

Vox iniciarà la campanya a Madrid i la tancarà a València

Vox començarà la campanya de les generals del 29N a Madrid el 13 de novembre i la tancarà a València el dia 27.

La dimissió de Óscar Puente marca la resposta a l’accident d’Urda

Arcadi España ha defensat la dimissió de Óscar Puente després de l’accident ferroviari d’Urda i ha destacat la necessitat de recuperar la confiança en el tren.

Arcadi España alerta pels 3.669 milions valencians

Arcadi España sosté que un govern de PP i Vox no aprovaria un nou model de finançament ni aportaria 3.669 milions a la Comunitat Valenciana.

La desena jornada de Tercera Federación intensifica la lluita per l’ascens

Huit equips estan separats per dos punts en la lluita pels llocs de promoció. La jornada es disputa dissabte 7 i diumenge, amb duels directes per l’ascens i la permanència.

Vinícius es perdrà el duel de Mestalla per la seua sanció

Vinícius no jugarà dissabte a Mestalla perquè complirà el quart i últim partit de sanció. L’expulsió de 2025 i els episodis anteriors mantenen viva la seua relació conflictiva amb l’estadi.

La campanya de Fran Sol per a la família de Jesús de Miguel frega els 100.000 euros

La iniciativa per a ajudar la família de Jesús de Miguel s’acosta als 100.000 euros i aspira a arribar als 110.000. Prop d’un miler de persones hi han col·laborat.

La Tercera Federación, més igualada que mai en el grup VI

Huit equips del grup VI estan separats per només dos punts, mentre el Villarreal C lidera amb huit victòries en nou jornades.

El Govern obliga les almàsseres a guardar el 12 % de l’oli d’oliva declarat des de novembre

La mesura afecta també les almàsseres valencianes i mantindrà una part de la producció fora del mercat fins al 30 de setembre de 2027