12.8 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

El jurat popular declara culpable al xic que violà i matà a la seua amiga de 15 anys en Chella

 

Un jurat popular ha declarat culpable per unanimitat al jove acusat de violar i assassinar a una amiga seua, de 15 anys, en la localitat de Chella, en la comarca de la Canal de Navarrés (València), en octubre de 2016. Durant la vista, va mantindre que tot va ser un accident i que no va avisar a Emergències després de ser conscient que la menor havia mort per «pànic».

 

Després del veredicte de culpabilitat «d’assassinat, agressió sexual i profanació», ara serà l’Audiència la que fixe la pena definitiva. El jurat ha demanat que no se li apliquen beneficis penitenciaris i que no es puga proposar al Govern central el seu indult.

 

El jove s’enfronta a presó permanent revisable pel delicte d’assassinat —la màxima pena que es pot demanar en Espanya», segons reclama la Fiscalia i l’acusació particular. També se l’acusa d’agressió sexual i de profanació.

 

Ella es negava a mantindre relacions

El succés es remunta al 26 d’octubre de 2016, quan el jove va contactar amb la menor i la va citar en el seu antic domicili familiar, segons arreplega com provat el jurat. Ella va acudir a la cita pensant que hi havia altres amics amb el processat. Una volta en la casa, el jove va intentar presumptament mantindre relacions sexuals amb la víctima, però ella es va negar, pel que la va agredir. D’esta manera va conseguir consumar la violació.

 

A continuació, el jove, aprofitant que la xica estava semiinconscient, la va escanyar fins a matar-la —per a que no el denunciara—, va demanar un cotxe a un amic i va traslladar el cadàver fins a un barranc de la població, a on el va tirar amb la intenció que no poguera ser trobat.

 

El cos sense vida de la menor, que havia quedat enganxat en una branca, va ser trobat per un agent de la Guàrdia Civil al dia següent. El jove estava breument afectat per consum de substàncies estupefaents durant tot el dia i des de fa alguns anys.

 

L’acusat assegura que tot va ser un accident

El xic va afirmar en el juí que tot va ser un accident. Va narrar que la relació amb la víctima era fluida, ja que es veien «amb freqüència a soles», amb el que va indicar que quedar amb ella «no era un parany», sinó una cosa «normal».

 

Eixe dia havia consumit drogues, tal com va afirmar ell mateix, i en un moment donat li va comentar a la menor que havia conegut a una xica que li agradava. Seguidament, segons la seua versió, ella es va posar «histèrica», pel que la va agarrar del coll per a calmar-la i després va ser conscient de què no despertava. Va intentar reanimar-la però no va poder.

 

L’acusat, que va afirmar haver perdut el control, va assegurar que no va mantindre relacions sexuals amb la víctima ni tampoc la va violar. Va destacar que, després de vore que estava morta, no va avisar a Emergències per «pànic» i perquè estava «confús». També va indicar que els colps que presentava degueren produir-se mentres arrossegava el cos per a tirar-lo a un barranc.

 

Va dir que va cridar a un amic per a demanar-li el cotxe i en eixe moment no tenia clar a on anava a anar. Va arribar fins a on va poder amb el vehicle i va deixar caure el cadàver després d’embolicar-lo amb «el primer que va vore». Se sentia en eixe moment «feble i marejat».

 

Al dia següent, l’acusat va assegurar que va aparéixer drogat i amb intenció de llevar-se la vida. Va cridar a son pare, li va contar el que havia passat i van avisar a la Policia. «Em vaig entregar i vaig cooperar en tot», va dir. Va aclarir que en un principi va reconéixer relacions sexuals amb la víctima però només perquè «si ells veien que tenia certa intimitat, creurien que no tenia intenció de matar-la».

Últimes notícies

El futbol es bolca amb Fernando Martín després del naufragi a Indonèsia

RFEF, LaLiga i nombrosos clubs han expressat el seu pesar per l'entrenador del València femení B i tres dels seus fills després d'un naufragi a Indonèsia. El rescat continua en marxa.

Desapareixen en un naufragi a Indonèsia un exfutbolista valencià i tres dels seus fills

Els quatre desapareguts després de l'enfonsament prop de l'illa de Padar són Fernando Martín Carreras, de 44 anys, i tres dels seus fills. La mare i una altra filla van ser rescatades i continua un operatiu de busca de 3 a 4 dies.

Luís Castro arriba al Llevant amb convicció i sense exigir fitxatges

El nou tècnic del Llevant firma fins a 2027 i fixa la permanència com a objectiu. Confia en la plantilla, no imposa reforços i incorpora a Vicente Iborra al seu cos tècnic.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar, a l'est de Bali. Les operacions s'han vist limitades per ones, corrents i pluges.

Quatre membres d’una família valenciana, desapareguts després d’un naufragi a Indonèsia

Quatre espanyols de València seguixen desapareguts després de l'enfonsament d'una embarcació turística prop de l'illa de Padar. Exteriors fa costat a les famílies i el rescat continua.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un ciutadà espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar. L'esposa i una altra filla van ser rescatades, al costat de quatre tripulants i un guia.

Un familiar dels desapareguts a Indonèsia assumix que la probabilitat de trobar-los vius és poca

L'avi de tres menors desapareguts després d'un naufragi a Indonèsia ha admés que les opcions de trobar-los amb vida són poques. La mare i una altra filla han sigut rescatades i la família ha assenyalat el suport de les autoritats.

Pérez Llorca valora la compensació al taulell però advertix que és insuficient

Pérez Llorca ha celebrat que la UE incloga al taulell en la compensació de costos indirectes de CO₂ des de 2026, però ha avisat que és insuficient. Ha exigit fons, suspendre l'MTS i evitar retallades a la cogeneració.