El jurat popular declara culpable al xic que violà i matà a la seua amiga de 15 anys en Chella

 

Un jurat popular ha declarat culpable per unanimitat al jove acusat de violar i assassinar a una amiga seua, de 15 anys, en la localitat de Chella, en la comarca de la Canal de Navarrés (València), en octubre de 2016. Durant la vista, va mantindre que tot va ser un accident i que no va avisar a Emergències després de ser conscient que la menor havia mort per «pànic».

 

Després del veredicte de culpabilitat «d’assassinat, agressió sexual i profanació», ara serà l’Audiència la que fixe la pena definitiva. El jurat ha demanat que no se li apliquen beneficis penitenciaris i que no es puga proposar al Govern central el seu indult.

 

El jove s’enfronta a presó permanent revisable pel delicte d’assassinat —la màxima pena que es pot demanar en Espanya», segons reclama la Fiscalia i l’acusació particular. També se l’acusa d’agressió sexual i de profanació.

 

Ella es negava a mantindre relacions

El succés es remunta al 26 d’octubre de 2016, quan el jove va contactar amb la menor i la va citar en el seu antic domicili familiar, segons arreplega com provat el jurat. Ella va acudir a la cita pensant que hi havia altres amics amb el processat. Una volta en la casa, el jove va intentar presumptament mantindre relacions sexuals amb la víctima, però ella es va negar, pel que la va agredir. D’esta manera va conseguir consumar la violació.

 

A continuació, el jove, aprofitant que la xica estava semiinconscient, la va escanyar fins a matar-la —per a que no el denunciara—, va demanar un cotxe a un amic i va traslladar el cadàver fins a un barranc de la població, a on el va tirar amb la intenció que no poguera ser trobat.

 

El cos sense vida de la menor, que havia quedat enganxat en una branca, va ser trobat per un agent de la Guàrdia Civil al dia següent. El jove estava breument afectat per consum de substàncies estupefaents durant tot el dia i des de fa alguns anys.

 

L’acusat assegura que tot va ser un accident

El xic va afirmar en el juí que tot va ser un accident. Va narrar que la relació amb la víctima era fluida, ja que es veien «amb freqüència a soles», amb el que va indicar que quedar amb ella «no era un parany», sinó una cosa «normal».

 

Eixe dia havia consumit drogues, tal com va afirmar ell mateix, i en un moment donat li va comentar a la menor que havia conegut a una xica que li agradava. Seguidament, segons la seua versió, ella es va posar «histèrica», pel que la va agarrar del coll per a calmar-la i després va ser conscient de què no despertava. Va intentar reanimar-la però no va poder.

 

L’acusat, que va afirmar haver perdut el control, va assegurar que no va mantindre relacions sexuals amb la víctima ni tampoc la va violar. Va destacar que, després de vore que estava morta, no va avisar a Emergències per «pànic» i perquè estava «confús». També va indicar que els colps que presentava degueren produir-se mentres arrossegava el cos per a tirar-lo a un barranc.

 

Va dir que va cridar a un amic per a demanar-li el cotxe i en eixe moment no tenia clar a on anava a anar. Va arribar fins a on va poder amb el vehicle i va deixar caure el cadàver després d’embolicar-lo amb «el primer que va vore». Se sentia en eixe moment «feble i marejat».

 

Al dia següent, l’acusat va assegurar que va aparéixer drogat i amb intenció de llevar-se la vida. Va cridar a son pare, li va contar el que havia passat i van avisar a la Policia. «Em vaig entregar i vaig cooperar en tot», va dir. Va aclarir que en un principi va reconéixer relacions sexuals amb la víctima però només perquè «si ells veien que tenia certa intimitat, creurien que no tenia intenció de matar-la».

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.