El jurat popular declara culpable al xic que violà i matà a la seua amiga de 15 anys en Chella

 

Un jurat popular ha declarat culpable per unanimitat al jove acusat de violar i assassinar a una amiga seua, de 15 anys, en la localitat de Chella, en la comarca de la Canal de Navarrés (València), en octubre de 2016. Durant la vista, va mantindre que tot va ser un accident i que no va avisar a Emergències després de ser conscient que la menor havia mort per «pànic».

 

Després del veredicte de culpabilitat «d’assassinat, agressió sexual i profanació», ara serà l’Audiència la que fixe la pena definitiva. El jurat ha demanat que no se li apliquen beneficis penitenciaris i que no es puga proposar al Govern central el seu indult.

 

El jove s’enfronta a presó permanent revisable pel delicte d’assassinat —la màxima pena que es pot demanar en Espanya», segons reclama la Fiscalia i l’acusació particular. També se l’acusa d’agressió sexual i de profanació.

 

Ella es negava a mantindre relacions

El succés es remunta al 26 d’octubre de 2016, quan el jove va contactar amb la menor i la va citar en el seu antic domicili familiar, segons arreplega com provat el jurat. Ella va acudir a la cita pensant que hi havia altres amics amb el processat. Una volta en la casa, el jove va intentar presumptament mantindre relacions sexuals amb la víctima, però ella es va negar, pel que la va agredir. D’esta manera va conseguir consumar la violació.

 

A continuació, el jove, aprofitant que la xica estava semiinconscient, la va escanyar fins a matar-la —per a que no el denunciara—, va demanar un cotxe a un amic i va traslladar el cadàver fins a un barranc de la població, a on el va tirar amb la intenció que no poguera ser trobat.

 

El cos sense vida de la menor, que havia quedat enganxat en una branca, va ser trobat per un agent de la Guàrdia Civil al dia següent. El jove estava breument afectat per consum de substàncies estupefaents durant tot el dia i des de fa alguns anys.

 

L’acusat assegura que tot va ser un accident

El xic va afirmar en el juí que tot va ser un accident. Va narrar que la relació amb la víctima era fluida, ja que es veien «amb freqüència a soles», amb el que va indicar que quedar amb ella «no era un parany», sinó una cosa «normal».

 

Eixe dia havia consumit drogues, tal com va afirmar ell mateix, i en un moment donat li va comentar a la menor que havia conegut a una xica que li agradava. Seguidament, segons la seua versió, ella es va posar «histèrica», pel que la va agarrar del coll per a calmar-la i després va ser conscient de què no despertava. Va intentar reanimar-la però no va poder.

 

L’acusat, que va afirmar haver perdut el control, va assegurar que no va mantindre relacions sexuals amb la víctima ni tampoc la va violar. Va destacar que, després de vore que estava morta, no va avisar a Emergències per «pànic» i perquè estava «confús». També va indicar que els colps que presentava degueren produir-se mentres arrossegava el cos per a tirar-lo a un barranc.

 

Va dir que va cridar a un amic per a demanar-li el cotxe i en eixe moment no tenia clar a on anava a anar. Va arribar fins a on va poder amb el vehicle i va deixar caure el cadàver després d’embolicar-lo amb «el primer que va vore». Se sentia en eixe moment «feble i marejat».

 

Al dia següent, l’acusat va assegurar que va aparéixer drogat i amb intenció de llevar-se la vida. Va cridar a son pare, li va contar el que havia passat i van avisar a la Policia. «Em vaig entregar i vaig cooperar en tot», va dir. Va aclarir que en un principi va reconéixer relacions sexuals amb la víctima però només perquè «si ells veien que tenia certa intimitat, creurien que no tenia intenció de matar-la».

Últimes notícies

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.