20 C
València
Dilluns, 10 novembre, 2025

Jutgen a pederasta reincident per abusar de 2 menors després de la seua excarceració a Alacant

 

L’Audiència d’Alacant jutjarà aquesta setmana a un pederasta reincident de 73 anys que va abusar sexualment de dos menors i ho va intentar amb altres tres després d’haver estat excarcerat. En el seu escrit d’acusació provisional, al que ha tingut accés Efe, la Fiscalia reclama per a l’acusat, Antonio R.A., penes que sumen 24 anys de presó.

    

El pederasta havia estat condemnat en 1997 a un total de 96 anys de presó per huit delictes de violació comesos contra menors de 12 anys. El límit efectiu de compliment d’aquesta pena va quedar fixat en 30 anys (vencia l’11 d’octubre de 2024), però el reclús va ser excarcerat el 22 de novembre de 2013 en aplicació de l’anterior Codi Penal.

    

Segons l’acusació pública, Antonio R.A. va tornar a reincidir a partir de 2015, quan va abusar presumptament d’altres dos menors i va intentar el mateix amb altres tres, alhora que els prenia fotografies de caràcter sexual.

La primera víctima presenta trastorn per estrès postraumàtic

  

La primera de les seues víctimes va ser un xic de 15 anys amb una discapacitat mental al que va complimentar amb diversos regals com una torradora, una estufa o dos telèfons mòbils, entre uns altres. També li va lliurar xicotetes quantitats de diners en efectiu, d’entre 5 i 20 euros, i li va recarregar les targetes prepagament del seu mòbil. D’aquesta manera, va aconseguir que acudira de dos a tres vegades per setmana al seu domicili a Alacant on, presumptament, li va fotografiar i va realitzar tocaments, masturbacions i fel·lacions. L’adolescent presenta indicadors d’un trastorn per estrès postraumàtic, depressió i ansietat, pels quals el fiscal del cas demana que siga indemnitzat amb 9.000 euros.

Un altre xiquet el va atraure oferint-li menjar i beguda

El Ministeri Públic també atribuix al processament els abusos sexuals soferts al gener de 2016 per un altre xiquet, de 12 anys, al que havia conegut en un parc i li havia obsequiat amb refrescs i creïlles fregides. El fiscal sosté que va atraure a aquest menor al seu domicili, on li va tocar suposadament el penis diverses vegades, després d’enganyar-li dient-li que podria tindre relacions sexuals amb unes xiques que eren veïnes seues.  

 

Antonio R.A. va intentar també mantindre trobades sexuals amb altres dos menors, de 14 i 16 anys, als quals va conèixer en diferents xarxes socials entre desembre de 2015 i febrer de 2016. En tots dos casos, sempre segons la versió acusatoria, va obtindre fotografies de les víctimes nues i dels seus òrgans sexuals, encara que no va aconseguir mantindre relacions amb elles, malgrat oferir-los regals i diners.

Va fotografiar un xiquet de 6 anys en actituds sexuals

 

El pederasta també va fotografiar presumptament en actituds sexuals durant agost de 2015 a un xiquet de 6 anys que estava passant uns dies de vacances a la seua casa. Aquest xiquet era fill de la parella d’un amic seu a qui havia conegut a la presó de Valdemoro (Madrid) i amb el qual havia mantingut una relació sentimental.

   

La Fiscalia acusa a Antonio R.A. de sis delictes (abusos sexuals, corrupció de menors i inducció a la prostitució de menor d’edat) pels quals demana inicialment una condemna de 24 anys de presó. El judici per aquests fets, que podria celebrar-se a porta tancada per protegir la intimitat de les víctimes, segons fonts judicials, es desenvoluparà en la Secció Segona de l’Audiència d’Alacant entre el dimecres i el dijous propers.

 

Últimes notícies

Investiguen l’agressió a un policia anara de servici a Vinalesa: ferit greu

Un policia nacional va ser trobat greument ferit en un carrer de Vinalesa la vesprada del dissabte. La investigació seguix oberta per a esclarir com va ocórrer l'agressió.

López-Arostegui: l’ambició i la concentració han de ser màximes

López-Arostegui va reconéixer la dificultat del dol d'Eurolliga davant el Reial Madrid i va fixar les claus: energia, defensa i córrer, amb l'empenyiment del Roig Arena. Després de dos derrotes seguides, València Basket va buscar retrobar-se amb el seu joc.

La jutgessa de la dana rebutja citar a Barrachina i demana l’informe de la presa de Buseo

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha rebutjat la testifical de Barrachina i ha demanat l'informe de la presa de Buseo i la identitat dels operaris. També sol·licita dades a Emergències i admet una acusació popular amb fiança.

Detinguda una dona per lesionar els ulls del seu fill de 2 anys amb un líquid irritant

Una dona de 27 anys ha sigut detinguda a Alacant per presumptament abocar un líquid irritant en els ulls del seu fill de 2 anys. El menor ha millorat després d'un llarg ingrés i ha quedat sota tutela de la Generalitat.

La jutgessa de la DANA demana a la Generalitat detallar les alertes de mitjans del 28 i 29-O

La instructora de Catarroja ha reclamat a la Generalitat que precise per quina via es van rebre alertes i dossiers de mitjans el 28 i 29-O i qui els va rebre. També ha incorporat comunicacions de teleassistència i ha rebutjat una prova sobre documents firmats per Mazón.

La jutgessa de la DANA ha desestimat obrir peça separada per possible fals testimoniatge de Vilaplana

La instructora de la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat obrir una peça separada pel possible fals testimoniatge de Maribel Vilaplana. Manté les testificals ja acordades i recorda que eixa valoració només pot fer-se al final del procediment.

L’IVAM vol internacionalitzar-se en 2026 amb més presència de dones artistes i focus territorial

L'IVAM ha presentat el seu programa per a 2026, amb tretze projectes orientats a internacionalització, sostenibilitat i territori, i una aposta per dones artistes. L'agenda inclou mostres de Tania Candiani, Melanie Smith i Joana Vasconcelos, una relectura de la col·lecció i un homenatge a l'Albufera.

John Eliot Gardiner debuta en Els Arts amb simfonies de Sibelius i Dvořák

El mestre britànic dirigirà per primera vegada a Espanya al capdavant de la OCV, en un programa que unix a Dvořák i Sibelius en Els Arts. La cita, una de les més esperades de la temporada, marcarà una fita per a l'orquestra valenciana.