Jutgen a pederasta reincident per abusar de 2 menors després de la seua excarceració a Alacant

 

L’Audiència d’Alacant jutjarà aquesta setmana a un pederasta reincident de 73 anys que va abusar sexualment de dos menors i ho va intentar amb altres tres després d’haver estat excarcerat. En el seu escrit d’acusació provisional, al que ha tingut accés Efe, la Fiscalia reclama per a l’acusat, Antonio R.A., penes que sumen 24 anys de presó.

    

El pederasta havia estat condemnat en 1997 a un total de 96 anys de presó per huit delictes de violació comesos contra menors de 12 anys. El límit efectiu de compliment d’aquesta pena va quedar fixat en 30 anys (vencia l’11 d’octubre de 2024), però el reclús va ser excarcerat el 22 de novembre de 2013 en aplicació de l’anterior Codi Penal.

    

Segons l’acusació pública, Antonio R.A. va tornar a reincidir a partir de 2015, quan va abusar presumptament d’altres dos menors i va intentar el mateix amb altres tres, alhora que els prenia fotografies de caràcter sexual.

La primera víctima presenta trastorn per estrès postraumàtic

  

La primera de les seues víctimes va ser un xic de 15 anys amb una discapacitat mental al que va complimentar amb diversos regals com una torradora, una estufa o dos telèfons mòbils, entre uns altres. També li va lliurar xicotetes quantitats de diners en efectiu, d’entre 5 i 20 euros, i li va recarregar les targetes prepagament del seu mòbil. D’aquesta manera, va aconseguir que acudira de dos a tres vegades per setmana al seu domicili a Alacant on, presumptament, li va fotografiar i va realitzar tocaments, masturbacions i fel·lacions. L’adolescent presenta indicadors d’un trastorn per estrès postraumàtic, depressió i ansietat, pels quals el fiscal del cas demana que siga indemnitzat amb 9.000 euros.

Un altre xiquet el va atraure oferint-li menjar i beguda

El Ministeri Públic també atribuix al processament els abusos sexuals soferts al gener de 2016 per un altre xiquet, de 12 anys, al que havia conegut en un parc i li havia obsequiat amb refrescs i creïlles fregides. El fiscal sosté que va atraure a aquest menor al seu domicili, on li va tocar suposadament el penis diverses vegades, després d’enganyar-li dient-li que podria tindre relacions sexuals amb unes xiques que eren veïnes seues.  

 

Antonio R.A. va intentar també mantindre trobades sexuals amb altres dos menors, de 14 i 16 anys, als quals va conèixer en diferents xarxes socials entre desembre de 2015 i febrer de 2016. En tots dos casos, sempre segons la versió acusatoria, va obtindre fotografies de les víctimes nues i dels seus òrgans sexuals, encara que no va aconseguir mantindre relacions amb elles, malgrat oferir-los regals i diners.

Va fotografiar un xiquet de 6 anys en actituds sexuals

 

El pederasta també va fotografiar presumptament en actituds sexuals durant agost de 2015 a un xiquet de 6 anys que estava passant uns dies de vacances a la seua casa. Aquest xiquet era fill de la parella d’un amic seu a qui havia conegut a la presó de Valdemoro (Madrid) i amb el qual havia mantingut una relació sentimental.

   

La Fiscalia acusa a Antonio R.A. de sis delictes (abusos sexuals, corrupció de menors i inducció a la prostitució de menor d’edat) pels quals demana inicialment una condemna de 24 anys de presó. El judici per aquests fets, que podria celebrar-se a porta tancada per protegir la intimitat de les víctimes, segons fonts judicials, es desenvoluparà en la Secció Segona de l’Audiència d’Alacant entre el dimecres i el dijous propers.

 

Últimes notícies

Els partits es mouen per pactar els pressupostos buscant el millor per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca confia que tots els partits de Les Corts buscaran el millor per a la Comunitat Valenciana en la negociació dels pressupostos, defensa la seguretat al metro 20 anys després de l’accident i carrega contra la candidatura de Diana Morant.

Carbonell garanteix plantilles molt competitives en el Valencia Basket malgrat les eixides clau

El director general del Valencia Basket, Enric Carbonell, assegura que el club mantindrà el seu model actual i disposarà d’un pressupost major per a configurar plantilles molt competitives tant en el primer equip masculí com en el femení, malgrat les eixides de jugadors importants i del tècnic Pedro Martínez.

Pérez Llorca critica la rapidesa de la regularització extraordinària d’immigrants

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha criticat des de Benidorm la rapidesa de la regularització extraordinària d’immigrants, qüestionada pel Tribunal Suprem, i ha remarcat el seu respecte a la decisió final de la Justícia.

El Valencia Basket dona per perdut Pedro Martínez, que apunta al Reial Madrid

El Valencia Basket ha assumit que Pedro Martínez eixirà del club després de comunicar-los que vol marxar i que té un acord amb el Reial Madrid, tot i haver renovat fins a 2028 fa només uns mesos.

Consum compra més de 8.720 tones de fruita d’os per a la campanya d’estiu

La cooperativa incrementa un 11% les compres respecte a 2025 i preveu superar els 1,13 milions de quilos procedents de la Comunitat Valenciana

El PSPV denuncia Carlos Mazón al Suprem per fals testimoni sobre la DANA

El PSPV-PSOE ha presentat una querella al Tribunal Suprem contra l'expresident de la Generalitat Carlos Mazón per fals testimoni en la comissió d'investigació de la DANA al Congrés, basant-se en contradiccions amb la investigació judicial de Catarroja i missatges de WhatsApp del Govern valencià.

Els dies més calorosos impulsen l’activitat física moderada entre els adolescents

Un estudi amb participació de la Universitat de València revela que els dies més calorosos augmenten l’activitat física moderada entre adolescents, mentre que la pràctica d’exercici vigorós disminuïx.

Els dies més calorosos impulsen l’activitat física moderada entre els adolescents

Un estudi liderat per la Universitat de València constata que els dies més calorosos augmenta l’activitat física moderada en adolescents, mentre que les activitats més intenses disminuïxen.