Jutgen a pederasta reincident per abusar de 2 menors després de la seua excarceració a Alacant

 

L’Audiència d’Alacant jutjarà aquesta setmana a un pederasta reincident de 73 anys que va abusar sexualment de dos menors i ho va intentar amb altres tres després d’haver estat excarcerat. En el seu escrit d’acusació provisional, al que ha tingut accés Efe, la Fiscalia reclama per a l’acusat, Antonio R.A., penes que sumen 24 anys de presó.

    

El pederasta havia estat condemnat en 1997 a un total de 96 anys de presó per huit delictes de violació comesos contra menors de 12 anys. El límit efectiu de compliment d’aquesta pena va quedar fixat en 30 anys (vencia l’11 d’octubre de 2024), però el reclús va ser excarcerat el 22 de novembre de 2013 en aplicació de l’anterior Codi Penal.

    

Segons l’acusació pública, Antonio R.A. va tornar a reincidir a partir de 2015, quan va abusar presumptament d’altres dos menors i va intentar el mateix amb altres tres, alhora que els prenia fotografies de caràcter sexual.

La primera víctima presenta trastorn per estrès postraumàtic

  

La primera de les seues víctimes va ser un xic de 15 anys amb una discapacitat mental al que va complimentar amb diversos regals com una torradora, una estufa o dos telèfons mòbils, entre uns altres. També li va lliurar xicotetes quantitats de diners en efectiu, d’entre 5 i 20 euros, i li va recarregar les targetes prepagament del seu mòbil. D’aquesta manera, va aconseguir que acudira de dos a tres vegades per setmana al seu domicili a Alacant on, presumptament, li va fotografiar i va realitzar tocaments, masturbacions i fel·lacions. L’adolescent presenta indicadors d’un trastorn per estrès postraumàtic, depressió i ansietat, pels quals el fiscal del cas demana que siga indemnitzat amb 9.000 euros.

Un altre xiquet el va atraure oferint-li menjar i beguda

El Ministeri Públic també atribuix al processament els abusos sexuals soferts al gener de 2016 per un altre xiquet, de 12 anys, al que havia conegut en un parc i li havia obsequiat amb refrescs i creïlles fregides. El fiscal sosté que va atraure a aquest menor al seu domicili, on li va tocar suposadament el penis diverses vegades, després d’enganyar-li dient-li que podria tindre relacions sexuals amb unes xiques que eren veïnes seues.  

 

Antonio R.A. va intentar també mantindre trobades sexuals amb altres dos menors, de 14 i 16 anys, als quals va conèixer en diferents xarxes socials entre desembre de 2015 i febrer de 2016. En tots dos casos, sempre segons la versió acusatoria, va obtindre fotografies de les víctimes nues i dels seus òrgans sexuals, encara que no va aconseguir mantindre relacions amb elles, malgrat oferir-los regals i diners.

Va fotografiar un xiquet de 6 anys en actituds sexuals

 

El pederasta també va fotografiar presumptament en actituds sexuals durant agost de 2015 a un xiquet de 6 anys que estava passant uns dies de vacances a la seua casa. Aquest xiquet era fill de la parella d’un amic seu a qui havia conegut a la presó de Valdemoro (Madrid) i amb el qual havia mantingut una relació sentimental.

   

La Fiscalia acusa a Antonio R.A. de sis delictes (abusos sexuals, corrupció de menors i inducció a la prostitució de menor d’edat) pels quals demana inicialment una condemna de 24 anys de presó. El judici per aquests fets, que podria celebrar-se a porta tancada per protegir la intimitat de les víctimes, segons fonts judicials, es desenvoluparà en la Secció Segona de l’Audiència d’Alacant entre el dimecres i el dijous propers.

 

Últimes notícies

La comissió de les VPP citarà a Barcala i a 81 testimonis però deixa fora a Camarero i Pérez Llorca

La comissió d'investigació de Les Corts sobre les vivendes de protecció pública a Alacant cita a l'alcalde Luis Barcala i a 81 compareixents, però exclou a Susana Camarero i a Juanfran Pérez Llorca, la qual cosa enfronta als grups.

El professorat culmina la segona setmana de vaga amb protestes en el centre de València

El professorat de l'ensenyança pública no universitària de la Comunitat Valenciana tanca la seua segona setmana de vaga indefinida amb una gran manifestació a València i concentracions a Alacant i Castelló.

Catalá veu preocupant la imputació de Zapatero per delictes tan greus

María José Catalá considera preocupant que José Luis Rodríguez Zapatero siga el primer expresident imputat per delictes que qualifica de molt greus i reclama reflexió interna en el PSOE.

Sarabia apel·la a controlar tots els detalls davant el Girona per a amarrar la permanència

Eder Sarabia reclama màxima concentració davant el Girona en un dol directe per la permanència i assegura que l'Elx arriba amb confiança després del seu triomf davant el Getafe.

Marcelino s’acomiada del Vila-real després d’una etapa en la qual diu haver sigut molt feliç

Marcelino García Toral dirigirà davant l'Atlètic de Madrid el seu últim partit com a entrenador del Vila-real i afirma que marxa satisfet, agraït i sense haver tancat encara el seu pròxim destí.

Compromís reclama prudència davant la citació de Zapatero i descarta trencar el Govern de coalició

Joan Baldoví demana escoltar primer la declaració de José Luis Rodríguez Zapatero en l'Audiència Nacional i sosté que no hi ha motius per a posar en risc el Govern de coalició PSOE-Sumar.

València destinarà 58 milions al vell llit del Túria en els pròxims cinc anys

L'Ajuntament de València invertirà 58 milions d'euros en el vell llit del riu Túria en cinc anys, combinant obres de millora amb una gestió i manteniment integral del gran jardí urbà.

La Generalitat afronta la fase final de Salvem els Fotos per a rescatar 800.000 imatges danyades per la dana

La Generalitat reforça la fase final de Salvem els Fotos, projecte de la Universitat de València que busca recuperar 800.000 fotografies i 6.552 objectes danyats per la dana mitjançant un protocol pioner.