19 C
València
Dissabte, 15 novembre, 2025

Jutgen a pederasta reincident per abusar de 2 menors després de la seua excarceració a Alacant

 

L’Audiència d’Alacant jutjarà aquesta setmana a un pederasta reincident de 73 anys que va abusar sexualment de dos menors i ho va intentar amb altres tres després d’haver estat excarcerat. En el seu escrit d’acusació provisional, al que ha tingut accés Efe, la Fiscalia reclama per a l’acusat, Antonio R.A., penes que sumen 24 anys de presó.

    

El pederasta havia estat condemnat en 1997 a un total de 96 anys de presó per huit delictes de violació comesos contra menors de 12 anys. El límit efectiu de compliment d’aquesta pena va quedar fixat en 30 anys (vencia l’11 d’octubre de 2024), però el reclús va ser excarcerat el 22 de novembre de 2013 en aplicació de l’anterior Codi Penal.

    

Segons l’acusació pública, Antonio R.A. va tornar a reincidir a partir de 2015, quan va abusar presumptament d’altres dos menors i va intentar el mateix amb altres tres, alhora que els prenia fotografies de caràcter sexual.

La primera víctima presenta trastorn per estrès postraumàtic

  

La primera de les seues víctimes va ser un xic de 15 anys amb una discapacitat mental al que va complimentar amb diversos regals com una torradora, una estufa o dos telèfons mòbils, entre uns altres. També li va lliurar xicotetes quantitats de diners en efectiu, d’entre 5 i 20 euros, i li va recarregar les targetes prepagament del seu mòbil. D’aquesta manera, va aconseguir que acudira de dos a tres vegades per setmana al seu domicili a Alacant on, presumptament, li va fotografiar i va realitzar tocaments, masturbacions i fel·lacions. L’adolescent presenta indicadors d’un trastorn per estrès postraumàtic, depressió i ansietat, pels quals el fiscal del cas demana que siga indemnitzat amb 9.000 euros.

Un altre xiquet el va atraure oferint-li menjar i beguda

El Ministeri Públic també atribuix al processament els abusos sexuals soferts al gener de 2016 per un altre xiquet, de 12 anys, al que havia conegut en un parc i li havia obsequiat amb refrescs i creïlles fregides. El fiscal sosté que va atraure a aquest menor al seu domicili, on li va tocar suposadament el penis diverses vegades, després d’enganyar-li dient-li que podria tindre relacions sexuals amb unes xiques que eren veïnes seues.  

 

Antonio R.A. va intentar també mantindre trobades sexuals amb altres dos menors, de 14 i 16 anys, als quals va conèixer en diferents xarxes socials entre desembre de 2015 i febrer de 2016. En tots dos casos, sempre segons la versió acusatoria, va obtindre fotografies de les víctimes nues i dels seus òrgans sexuals, encara que no va aconseguir mantindre relacions amb elles, malgrat oferir-los regals i diners.

Va fotografiar un xiquet de 6 anys en actituds sexuals

 

El pederasta també va fotografiar presumptament en actituds sexuals durant agost de 2015 a un xiquet de 6 anys que estava passant uns dies de vacances a la seua casa. Aquest xiquet era fill de la parella d’un amic seu a qui havia conegut a la presó de Valdemoro (Madrid) i amb el qual havia mantingut una relació sentimental.

   

La Fiscalia acusa a Antonio R.A. de sis delictes (abusos sexuals, corrupció de menors i inducció a la prostitució de menor d’edat) pels quals demana inicialment una condemna de 24 anys de presó. El judici per aquests fets, que podria celebrar-se a porta tancada per protegir la intimitat de les víctimes, segons fonts judicials, es desenvoluparà en la Secció Segona de l’Audiència d’Alacant entre el dimecres i el dijous propers.

 

Últimes notícies

Alex Márquez domina l’esprint de València; ‘poles’ per a Bezzecchi, Folgat i Adrián Fernández

Alex Márquez va guanyar l'esprint de MotoGP a Cheste després d'arrabassar el cap a Bezzecchi, autor de la 'pole'. Acosta i Di Giannantonio van completar el podi.

Urpa de Castelló el veler que tractarà de completar la primera volta al món vertical

L''Alegria Mariners' va partir amb Paula Gonzalvo i Pedro Jiménez per a intentar una ruta inèdita de 35.000 milles pels meridians, amb projectes científics i seguiment en directe.

Controlat l’incendi en un desballestament de motos d’Alboraia després d’una gran fumera

Els bombers han donat per controlat a les 12.49 l'incendi que ha afectat un desballestament de motos i a una nau contigua a Alboraia. No hi ha hagut ferits i tot apunta a un curtcircuit com a origen.

Estabilitzat l’incendi en una nau de desballestament de motocicletes a Alboraia

El foc, originat sobre les 9.45 en un desballestament de motocicletes d'Alboraia, ha sigut estabilitzat al migdia sense ferits. Es mantindrà vigilància 24 hores.

El PSOE avisa a Feijóo i Abascal: no tenen dret a decidir pels valencians

El PSOE ha exigit eleccions després de la dimissió de Carlos Mazón i ha acusat PP i Vox de voler imposar un relleu amb Juanfran Pérez Llorca. Diana Morant ha advertit a Feijóo i Abascal que no tenen dret a decidir pels valencians.

Un incendi en un desballestament d’Alboraia ha generat una gran columna de fum i ha quedat estabilitzat

Els bombers han donat per estabilitzat l'incendi en un desballestament de motos d'Alboraia al voltant de les 12, sense ferits. Sis dotacions han treballat en la zona.

El PSOE avisa a Feijóo i Abascal: no poden triar pels valencians

El PSOE ha exigit eleccions en la Comunitat Valenciana després de la dimissió de Carlos Mazón i ha advertit a PP i Vox que la successió no pot decidir-se en despatxos. Diana Morant ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de candidat encobridor i ha demanat que decidisca la ciutadania.

El PSOE avisa a Feijóo i Abascal: no poden decidir pels valencians

Diana Morant ha advertit que PP i Vox no tenen dret a triar pels valencians i ha reclamat eleccions després de la dimissió de Carlos Mazón. També ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca com a 'candidat encobridor'.