9.5 C
València
Dimecres, 25 febrer, 2026

Jutgen a pederasta reincident per abusar de 2 menors després de la seua excarceració a Alacant

 

L’Audiència d’Alacant jutjarà aquesta setmana a un pederasta reincident de 73 anys que va abusar sexualment de dos menors i ho va intentar amb altres tres després d’haver estat excarcerat. En el seu escrit d’acusació provisional, al que ha tingut accés Efe, la Fiscalia reclama per a l’acusat, Antonio R.A., penes que sumen 24 anys de presó.

    

El pederasta havia estat condemnat en 1997 a un total de 96 anys de presó per huit delictes de violació comesos contra menors de 12 anys. El límit efectiu de compliment d’aquesta pena va quedar fixat en 30 anys (vencia l’11 d’octubre de 2024), però el reclús va ser excarcerat el 22 de novembre de 2013 en aplicació de l’anterior Codi Penal.

    

Segons l’acusació pública, Antonio R.A. va tornar a reincidir a partir de 2015, quan va abusar presumptament d’altres dos menors i va intentar el mateix amb altres tres, alhora que els prenia fotografies de caràcter sexual.

La primera víctima presenta trastorn per estrès postraumàtic

  

La primera de les seues víctimes va ser un xic de 15 anys amb una discapacitat mental al que va complimentar amb diversos regals com una torradora, una estufa o dos telèfons mòbils, entre uns altres. També li va lliurar xicotetes quantitats de diners en efectiu, d’entre 5 i 20 euros, i li va recarregar les targetes prepagament del seu mòbil. D’aquesta manera, va aconseguir que acudira de dos a tres vegades per setmana al seu domicili a Alacant on, presumptament, li va fotografiar i va realitzar tocaments, masturbacions i fel·lacions. L’adolescent presenta indicadors d’un trastorn per estrès postraumàtic, depressió i ansietat, pels quals el fiscal del cas demana que siga indemnitzat amb 9.000 euros.

Un altre xiquet el va atraure oferint-li menjar i beguda

El Ministeri Públic també atribuix al processament els abusos sexuals soferts al gener de 2016 per un altre xiquet, de 12 anys, al que havia conegut en un parc i li havia obsequiat amb refrescs i creïlles fregides. El fiscal sosté que va atraure a aquest menor al seu domicili, on li va tocar suposadament el penis diverses vegades, després d’enganyar-li dient-li que podria tindre relacions sexuals amb unes xiques que eren veïnes seues.  

 

Antonio R.A. va intentar també mantindre trobades sexuals amb altres dos menors, de 14 i 16 anys, als quals va conèixer en diferents xarxes socials entre desembre de 2015 i febrer de 2016. En tots dos casos, sempre segons la versió acusatoria, va obtindre fotografies de les víctimes nues i dels seus òrgans sexuals, encara que no va aconseguir mantindre relacions amb elles, malgrat oferir-los regals i diners.

Va fotografiar un xiquet de 6 anys en actituds sexuals

 

El pederasta també va fotografiar presumptament en actituds sexuals durant agost de 2015 a un xiquet de 6 anys que estava passant uns dies de vacances a la seua casa. Aquest xiquet era fill de la parella d’un amic seu a qui havia conegut a la presó de Valdemoro (Madrid) i amb el qual havia mantingut una relació sentimental.

   

La Fiscalia acusa a Antonio R.A. de sis delictes (abusos sexuals, corrupció de menors i inducció a la prostitució de menor d’edat) pels quals demana inicialment una condemna de 24 anys de presó. El judici per aquests fets, que podria celebrar-se a porta tancada per protegir la intimitat de les víctimes, segons fonts judicials, es desenvoluparà en la Secció Segona de l’Audiència d’Alacant entre el dimecres i el dijous propers.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.