La jutgessa del cas Poli Díaz rep un anònim que li adverteix que li està planejant matar

 

La jutgessa de Violència Masclista de Les Palmes de Gran Canària, María Auxiliadora Díaz, que va ordenar l’ingrés a la presó del boxador Poli Díaz per maltractaments a la seua parella, ha denunciat que ha rebut un avís anònim que el púgil té planejat assassinar-la.

Poli Díaz va ser detingut per última vegada a la fi del mes de juny per cometre presumptes maltractaments a la seua parella en el domicili en el qual residien en el barri de Zárate de Las Palmas de Gran Canaria, després que els veïns alertaren de sorolls en l’habitatge.

Una vegada en el lloc, els agents es van trobar a la dona amb evidents signes d’haver sigut colpejada i amb seqüeles d’un possible intent d’asfíxia, sent traslladada fins a un centre hospitalari.

Després de la seua detenció, el Jutjat de Violència sobre la Dona Nº2 de Las Palmas de Gran Canaria va decretar el seu ingrés a la presó provisional comunicada i sense fiança com a presumpte autor d’un delicte de maltractaments en l’àmbit familiar i un altre de maltractament habitual, així com va dictar una ordre de protecció a favor de la seua parella amb prohibició de comunicació per qualsevol mitjà amb ella.

 

Amenaces

 

El Jutjat d’Instrucció número 2 de Las Palmas de Gran Canaria ha confirmat que han sigut incoades diligències prèvies després de la presentació de la denúncia, en la qual la magistrada dona compte que ha rebut una carta anònima en la qual la informen que, suposadament, aquest individu que actualment es troba a la presó preventiva ha manifestat la seua intenció de posar fi a la vida de la jutgessa.

En aquests moments, ha informat la Sala, s’investiga un presumpte delicte d’amenaces.

Aquest escrit és d’algú que afirma ser amic del ‘Poltre de Vallecas’ i que no s’identifica. En les seues lletres informa la magistrada de la trama que l’excampeón europeu de boxa organitza des de presó. Poli Díaz, presumptament, li hauria informat de la seua intenció de «matar-la i llevar-li la vida» tant a ella com a la seua exparella i familiars en eixir en llibertat de la presó en diverses trucades telefòniques des de la presó del Salt del Negre, a Las Palmas de Gran Canaria, com ha avançat Canarias7.

També li hauria comptat els seus plans per a posar fi a la vida de la seua exmuller, i a la jutgessa que investiga el cas. Segons la investigació del diari local, el boxador podria requerir de l’ajuda d’un altre pres, actualment en llibertat provisional, que ja anteriorment havia amenaçat a la jutgessa i contra el qual pesa una ordre d’allunyament d’almenys 100 quilòmetres com a mesura cautelar.

 

Últimes notícies

Dones venezolanES arrepleguen material sanitari a Alacant per a La Guaira després del terratrémol

Lassociació AMASVE ha iniciat una campanya durgent a Alacant per arreplegar material sanitari i medicaments que viatjaran dilluns a La Guaira, zona zero del doble terratrémol a Veneçuela. La presidenta, Míriam Álvarez, viatjarà personalment amb els subministraments mentres busca un dels seus fills, desaparegut a la ciutat veneçolana.

Infraestructures educatives: data clau per a la negociació entre Educació i sindicats

Educació i sindicats de docents es reuniran dimarts 30 de juny per a negociar el bloc d Infraestructures Educatives i el decret de jornada i horari del professorat no universitari, amb diversos plans d inversió sobre la taula.

Mig milió d’euros i equip de rescat valencià per a ajudar Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha destinat 500.000 euros a ajuda humanitària urgent per a Veneçuela i ha activat un equip especialitzat de bombers i gossos de rescat per a sumar-se al dispositiu de resposta després dels terratrémols de Caracas i La Guaira.

Benidorm obrirà SkyFest, un nou recinte d’estiu amb més de 20 concerts

Benidorm inaugurarà este diumenge SkyFest, un nou espai d’espectacles als antics camps Hermanos Martínez Munuera, amb més de vint concerts i capacitat màxima per a 25.000 assistents fins a setembre.

Dos rescatistes de la Marina Baixa viatgen a Veneçuela amb gossos per buscar supervivents

Dos membres del grup GEIR-K9 de la Marina Baixa viatgen este divendres a Caracas amb dos gossos especialitzats per buscar supervivents del doble terratrémol de Veneçuela.

Detingut a Alacant per estavellar el cotxe després d’una discussió amb la seua parella

Un home de 30 anys ha sigut detingut a Alacant acusat de violència masclista i de causar danys després d’estavellar suposadament de manera intencionada el seu vehicle contra un contenidor de vidre i dos cotxes estacionats al barri de Babel, després d’una discussió amb la seua parella.

Barrachina acusa Espanya i Morant de justificar delictes en lloc de defensar una millor financiació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha acusat els ministres socialistes Arcadi España i Diana Morant de centrar-se en justificar decisions judicialment qüestionades del Govern de Pedro Sánchez en lloc d’impulsar una nova financiació autonòmica pactada amb totes les comunitats.

Transport públic més barat fins a finals de 2026: el Consell allarga els descomptes

El Consell ha acordat prorrogar fins al 31 de desembre de 2026 les reduccions temporals de tarifes en el transport públic autonòmic, amb gratuïtat per als menors de 15 anys i descomptes importants per a jóvens i abonats.