La jutgessa del cas Poli Díaz rep un anònim que li adverteix que li està planejant matar

 

La jutgessa de Violència Masclista de Les Palmes de Gran Canària, María Auxiliadora Díaz, que va ordenar l’ingrés a la presó del boxador Poli Díaz per maltractaments a la seua parella, ha denunciat que ha rebut un avís anònim que el púgil té planejat assassinar-la.

Poli Díaz va ser detingut per última vegada a la fi del mes de juny per cometre presumptes maltractaments a la seua parella en el domicili en el qual residien en el barri de Zárate de Las Palmas de Gran Canaria, després que els veïns alertaren de sorolls en l’habitatge.

Una vegada en el lloc, els agents es van trobar a la dona amb evidents signes d’haver sigut colpejada i amb seqüeles d’un possible intent d’asfíxia, sent traslladada fins a un centre hospitalari.

Després de la seua detenció, el Jutjat de Violència sobre la Dona Nº2 de Las Palmas de Gran Canaria va decretar el seu ingrés a la presó provisional comunicada i sense fiança com a presumpte autor d’un delicte de maltractaments en l’àmbit familiar i un altre de maltractament habitual, així com va dictar una ordre de protecció a favor de la seua parella amb prohibició de comunicació per qualsevol mitjà amb ella.

 

Amenaces

 

El Jutjat d’Instrucció número 2 de Las Palmas de Gran Canaria ha confirmat que han sigut incoades diligències prèvies després de la presentació de la denúncia, en la qual la magistrada dona compte que ha rebut una carta anònima en la qual la informen que, suposadament, aquest individu que actualment es troba a la presó preventiva ha manifestat la seua intenció de posar fi a la vida de la jutgessa.

En aquests moments, ha informat la Sala, s’investiga un presumpte delicte d’amenaces.

Aquest escrit és d’algú que afirma ser amic del ‘Poltre de Vallecas’ i que no s’identifica. En les seues lletres informa la magistrada de la trama que l’excampeón europeu de boxa organitza des de presó. Poli Díaz, presumptament, li hauria informat de la seua intenció de «matar-la i llevar-li la vida» tant a ella com a la seua exparella i familiars en eixir en llibertat de la presó en diverses trucades telefòniques des de la presó del Salt del Negre, a Las Palmas de Gran Canaria, com ha avançat Canarias7.

També li hauria comptat els seus plans per a posar fi a la vida de la seua exmuller, i a la jutgessa que investiga el cas. Segons la investigació del diari local, el boxador podria requerir de l’ajuda d’un altre pres, actualment en llibertat provisional, que ja anteriorment havia amenaçat a la jutgessa i contra el qual pesa una ordre d’allunyament d’almenys 100 quilòmetres com a mesura cautelar.

 

Últimes notícies

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.