La jutgessa del cas Poli Díaz rep un anònim que li adverteix que li està planejant matar

 

La jutgessa de Violència Masclista de Les Palmes de Gran Canària, María Auxiliadora Díaz, que va ordenar l’ingrés a la presó del boxador Poli Díaz per maltractaments a la seua parella, ha denunciat que ha rebut un avís anònim que el púgil té planejat assassinar-la.

Poli Díaz va ser detingut per última vegada a la fi del mes de juny per cometre presumptes maltractaments a la seua parella en el domicili en el qual residien en el barri de Zárate de Las Palmas de Gran Canaria, després que els veïns alertaren de sorolls en l’habitatge.

Una vegada en el lloc, els agents es van trobar a la dona amb evidents signes d’haver sigut colpejada i amb seqüeles d’un possible intent d’asfíxia, sent traslladada fins a un centre hospitalari.

Després de la seua detenció, el Jutjat de Violència sobre la Dona Nº2 de Las Palmas de Gran Canaria va decretar el seu ingrés a la presó provisional comunicada i sense fiança com a presumpte autor d’un delicte de maltractaments en l’àmbit familiar i un altre de maltractament habitual, així com va dictar una ordre de protecció a favor de la seua parella amb prohibició de comunicació per qualsevol mitjà amb ella.

 

Amenaces

 

El Jutjat d’Instrucció número 2 de Las Palmas de Gran Canaria ha confirmat que han sigut incoades diligències prèvies després de la presentació de la denúncia, en la qual la magistrada dona compte que ha rebut una carta anònima en la qual la informen que, suposadament, aquest individu que actualment es troba a la presó preventiva ha manifestat la seua intenció de posar fi a la vida de la jutgessa.

En aquests moments, ha informat la Sala, s’investiga un presumpte delicte d’amenaces.

Aquest escrit és d’algú que afirma ser amic del ‘Poltre de Vallecas’ i que no s’identifica. En les seues lletres informa la magistrada de la trama que l’excampeón europeu de boxa organitza des de presó. Poli Díaz, presumptament, li hauria informat de la seua intenció de “matar-la i llevar-li la vida” tant a ella com a la seua exparella i familiars en eixir en llibertat de la presó en diverses trucades telefòniques des de la presó del Salt del Negre, a Las Palmas de Gran Canaria, com ha avançat Canarias7.

També li hauria comptat els seus plans per a posar fi a la vida de la seua exmuller, i a la jutgessa que investiga el cas. Segons la investigació del diari local, el boxador podria requerir de l’ajuda d’un altre pres, actualment en llibertat provisional, que ja anteriorment havia amenaçat a la jutgessa i contra el qual pesa una ordre d’allunyament d’almenys 100 quilòmetres com a mesura cautelar.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo i disseny de Daniel Gómez. El podi l'han completat Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i Na Jordana, amb 200.000 i 185.000 euros de pressupost.

Convent Jerusalem, millor falla de 2026 amb la sàtira ‘Redimonis’

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo. La comissió repetix el títol de 2025; Monestir de Poblet i Na Jordana completen el podi.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026

Amb Redimonis, la comissió ha revalidat el triomf aconseguit en 2025. El jurat també ha reconegut a Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i a Na Jordana.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi d’Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial de les Falles 2026 amb 'Redimonis', de David Sánchez Llongo. La comissió, amb un monument de 260.000 euros dissenyat per Daniel Gómez, revalida el títol; Monestir i Na Jordana completen el podi.

El juí ràpid al regidor d’Altea se celebrarà a Benidorm en les pròximes setmanes

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpta agressió a la seua parella. El cas passa a Benidorm amb un juí ràpid per violència de gènere.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, conegut com a Z, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb un ninot indultat infantil i ha portat a Esparter al primer premi infantil de la Secció Especial amb Arca. El viatge de Pepet. La seua trajectòria unix formació musical, escenografia i un taller versàtil que ha sabut traduir il·lustració a volum i apostar per materials més sostenibles.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic s'ha convertit en el primer artista faller estranger a guanyar el ninot indultat infantil i a portar a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal al primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El seu projecte destaca per la coordinació amb Ramón Pla, el suport de la comissió i l'ús de materials més sostenibles.

Mor en caure per un penya-segat a Orihuela en intentar recuperar unes ulleres

Un home de 28 anys ha mort després de precipitar-se per un penya-segat d'Orihuela quan intentava recuperar unes ulleres. El GEAS de la Guàrdia Civil va recuperar el cos de la mar.