16.3 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

L’adaptació a la nova TDT costarà fins a 600 euros

El cost de l'adaptació d'edificis per permetre als ciutadans sintonitzar els canals de la Televisió Digital Terrestre (TDT), després del canvi de freqüències al que es veuran obligades les cadenes a causa del conegut com a segon dividend digital, oscil·larà entre els 100 i els 600 euros, aproximadament, per instal·lació i en funció del tipus de tecnologia.

  

Així ho ha indicat el director gerent de la Federació Nacional d'Instal·ladors i Integradors de Telecomunicacions (FENITEL), Miguel Ángel García Argüelles. L'alliberament de la banda de freqüències de 700 MHz per a la prestació de serveis de comunicacions electròniques de banda ampla sense fil amb tecnologia 5G, implicarà la migració dels serveis de TDT entre gener de 2019 i març de 2020.

 

El cost varia a cada àrea geogràfica

 

García Argüelles recorda que «hi ha bàsicament dos tipus d'instal·lacions». La primera d'elles és la que sol estar instal·lada dels edificis de xicoteta grandària, i consistix en equips compactes, centraletes programables. En aquest cas, el cost de l'adaptació rondaria els 100 euros, ja que «és molt més senzilla i solament cal programar la central».

   

Un altre cas diferent és el de l'adaptació d'edificis mitjans o grans, que utilitzen capçaleres monocanal on cada canal múltiple, que allotja un conjunt de cadenes de televisió, té un mòdul. «Pot haver-hi capçaleres monocanal amb fins a 8 mòduls, un per a cada canal múltiple», destaca García Argüelles, que estima un cost d'entre 150 i 600 euros per instal·lació.

    

«El cost varia en funció dels canals que calga canviar a cada àrea geogràfica», ha manifestat García Argüelles, qui afegix que és el Ministeri d'Economia en què ha de fer pública aquesta planificació.

  

Ajudes públiques del govern

  

En aquest escenari, el secretari d'Estat per a l'Avanç Digital, Francisco Polo, ha anunciat recentment que el Govern va a establir un conjunt d'ajudes als Pressupostos perquè els ciutadans no es vegen afectats pel segon dividend digital, que requerirà una resintonización dels canals de la TDT i suposarà un canvi tecnològic «important per al país».

 

Últimes notícies

Mor una dona en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona ha mort en l'incendi d'una vivenda situada en el tercer pis d'un edifici de cinc altures a Vila-real. Dos dotacions de bombers han intervingut i els sanitaris han confirmat la defunció.

Pérez Llorca defén impulsar una llei valenciana de costes per a protegir el litoral

Pérez Llorca ha defés la gestió del Consell en la protecció del litoral i ha anunciat l'impuls d'una llei valenciana de costes. La norma, basada en l'Estatut, ha sigut presentada com una via per a reforçar la capacitat autonòmica i millorar la defensa de platges i fronts urbans.

Pérez Llorca es mostra preocupat després de la filtració de les seues dades personals

Pérez Llorca ha reconegut que part de la seua informació personal s'ha filtrat i ha contactat amb la policia per a conéixer l'abast. Confia que els servicis tècnics aclarisquen l'ocorregut al llarg del dia

Una tractorada i una manifestació agrària recorreran València el dijous contra retallades i acords sense reciprocitat

Una tractorada i una manifestació impulsades per organitzacions agràries recorreran València dijous que ve. Protestaran contra acords sense reciprocitat, retallades de la PAC, burocràcia i polítiques que, al seu juí, posen en risc el camp.

Cap de setmana amb pluges febles, cota de neu a 500-700 m i vent fort a l’interior

La Comunitat Valenciana afronta un cap de setmana nuvolós amb pluges febles, notable descens de la cota de neu el dissabte i ponent intens el diumenge a l'interior.

La jutgessa de la dana cita al cap dels escortes de Mazón el 20 de febrer

La magistrada que investiga la gestió de la dana de 2024 ha fixat noves testificals, entre elles la del cap dels escortes de Carlos Mazón. També ha requerit a Emergències que detall quins municipis van rebre el segon És-Alert del 29 d'octubre.

El Govern valencià elimina el topall de 72 assessors i recupera el límit de 116

El Consell ha eliminat l'autolimitació de 72 assessors i ha tornat al sostre de 116 places de personal eventual, al·legant noves necessitats i la gestió de la dana.

L’Audiència de València ha absolt a 14 acusats per la partida de 1.650 quilos de cocaïna per falta de garanties

La Secció Tercera ha absolt a 14 acusats en descartar com a prova principal els missatges de Sky ECC per falta d'autenticitat i integritat. La confiscació de 2020 no es va vincular als processaments.