9.3 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

L’adaptació a la nova TDT costarà fins a 600 euros

El cost de l'adaptació d'edificis per permetre als ciutadans sintonitzar els canals de la Televisió Digital Terrestre (TDT), després del canvi de freqüències al que es veuran obligades les cadenes a causa del conegut com a segon dividend digital, oscil·larà entre els 100 i els 600 euros, aproximadament, per instal·lació i en funció del tipus de tecnologia.

  

Així ho ha indicat el director gerent de la Federació Nacional d'Instal·ladors i Integradors de Telecomunicacions (FENITEL), Miguel Ángel García Argüelles. L'alliberament de la banda de freqüències de 700 MHz per a la prestació de serveis de comunicacions electròniques de banda ampla sense fil amb tecnologia 5G, implicarà la migració dels serveis de TDT entre gener de 2019 i març de 2020.

 

El cost varia a cada àrea geogràfica

 

García Argüelles recorda que «hi ha bàsicament dos tipus d'instal·lacions». La primera d'elles és la que sol estar instal·lada dels edificis de xicoteta grandària, i consistix en equips compactes, centraletes programables. En aquest cas, el cost de l'adaptació rondaria els 100 euros, ja que «és molt més senzilla i solament cal programar la central».

   

Un altre cas diferent és el de l'adaptació d'edificis mitjans o grans, que utilitzen capçaleres monocanal on cada canal múltiple, que allotja un conjunt de cadenes de televisió, té un mòdul. «Pot haver-hi capçaleres monocanal amb fins a 8 mòduls, un per a cada canal múltiple», destaca García Argüelles, que estima un cost d'entre 150 i 600 euros per instal·lació.

    

«El cost varia en funció dels canals que calga canviar a cada àrea geogràfica», ha manifestat García Argüelles, qui afegix que és el Ministeri d'Economia en què ha de fer pública aquesta planificació.

  

Ajudes públiques del govern

  

En aquest escenari, el secretari d'Estat per a l'Avanç Digital, Francisco Polo, ha anunciat recentment que el Govern va a establir un conjunt d'ajudes als Pressupostos perquè els ciutadans no es vegen afectats pel segon dividend digital, que requerirà una resintonización dels canals de la TDT i suposarà un canvi tecnològic «important per al país».

 

Últimes notícies

Convoquen el 31 de gener a Benetússer una nova manifestació contra Mazón per la DANA

Més de 200 entitats, víctimes i comités de reconstrucció han convocat una marxa a Benetússer el 31 de gener a les 18.00 sota el lema 'Mazón a presó'. L'última protesta, prevista a València el 27 de desembre, va ser ajornada per la pluja.

Atur total de la flota valenciana per la nova norma de control de pesca de la UE

Entre 400 i 500 vaixells de les confraries valencianes han parat este dilluns en protesta per la nova norma de control de la UE. Una delegació s'ha concentrat a Madrid.

Basset espera tancar este dilluns la seua declaració sobre la dana

José Miguel Basset, ex inspector cap del Consorci Provincial de Bombers, ha représ el seu testimoniatge en el Jutjat de Catarroja i confia a finalitzar hui. La sessió es reprén després de quasi huit hores de preguntes el divendres.

Roberto Bautista cau davant Shang i s’acomiada en la primera ronda d’Austràlia

L'espanyol va perdre en quatre sets (6-4, 6-7(2), 6-4 i 6-0) en 2h56 després d'una baixada física en el tram final. Shang va avançar i espera rival en segona ronda.

Cancel·lat l’AVE València-Sevilla després de l’accident de Adamuz

L'accident ferroviari de Adamuz, amb almenys 39 morts, ha obligat a cancel·lar este dilluns l'únic AVE diari entre València i Sevilla. La circulació seguix interrompuda en la zona.

La tragèdia ferroviària de Adamuz ha suspés les agendes oficials en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha suspés la majoria d'actes públics després de l'accident ferroviari de Adamuz, amb minuts de silenci a les 12 hores a València i Alacant.

Basset espera concloure este dilluns la seua declaració sobre la DANA i ‘tancar este episodi’

Basset reprén la seua compareixença com a testimoni en Instrucció 3 de Catarroja després de quasi huit hores de preguntes el divendres. Confia a 'tancar este episodi'.

La tragèdia ferroviària de Adamuz suspén les agendes oficials en la Comunitat Valenciana

La majoria d'actes públics de Generalitat, Delegació del Govern i Ajuntament de València ha quedat suspesa després del sinistre en Adamuz, amb almenys 39 morts. A les 12 es guardarà un minut de silenci davant l'Ajuntament en resposta a la convocatòria de la FEMP.