L’adaptació a la nova TDT costarà fins a 600 euros

El cost de l'adaptació d'edificis per permetre als ciutadans sintonitzar els canals de la Televisió Digital Terrestre (TDT), després del canvi de freqüències al que es veuran obligades les cadenes a causa del conegut com a segon dividend digital, oscil·larà entre els 100 i els 600 euros, aproximadament, per instal·lació i en funció del tipus de tecnologia.

  

Així ho ha indicat el director gerent de la Federació Nacional d'Instal·ladors i Integradors de Telecomunicacions (FENITEL), Miguel Ángel García Argüelles. L'alliberament de la banda de freqüències de 700 MHz per a la prestació de serveis de comunicacions electròniques de banda ampla sense fil amb tecnologia 5G, implicarà la migració dels serveis de TDT entre gener de 2019 i març de 2020.

 

El cost varia a cada àrea geogràfica

 

García Argüelles recorda que «hi ha bàsicament dos tipus d'instal·lacions». La primera d'elles és la que sol estar instal·lada dels edificis de xicoteta grandària, i consistix en equips compactes, centraletes programables. En aquest cas, el cost de l'adaptació rondaria els 100 euros, ja que «és molt més senzilla i solament cal programar la central».

   

Un altre cas diferent és el de l'adaptació d'edificis mitjans o grans, que utilitzen capçaleres monocanal on cada canal múltiple, que allotja un conjunt de cadenes de televisió, té un mòdul. «Pot haver-hi capçaleres monocanal amb fins a 8 mòduls, un per a cada canal múltiple», destaca García Argüelles, que estima un cost d'entre 150 i 600 euros per instal·lació.

    

«El cost varia en funció dels canals que calga canviar a cada àrea geogràfica», ha manifestat García Argüelles, qui afegix que és el Ministeri d'Economia en què ha de fer pública aquesta planificació.

  

Ajudes públiques del govern

  

En aquest escenari, el secretari d'Estat per a l'Avanç Digital, Francisco Polo, ha anunciat recentment que el Govern va a establir un conjunt d'ajudes als Pressupostos perquè els ciutadans no es vegen afectats pel segon dividend digital, que requerirà una resintonización dels canals de la TDT i suposarà un canvi tecnològic «important per al país».

 

Últimes notícies

Les oposicions de mestres arrenquen amb quasi 15.700 aspirants en la Comunitat

Educació inicia este cap de setmana les oposicions al cos de Mestres d’Infantil i Primària amb 15.697 aspirants per a 1.959 places en la Comunitat Valenciana, mentre CSIF reclama la màxima transparència i informació en tot el procés selectiu.

El PSPV acusa Catalá d’un discurs ‘racista’ que assenyala la població migrant pels assentaments

El portaveu socialista a l’Ajuntament de València, Borja Sanjuan, ha acusat l’alcaldessa María José Catalá d’emprar un discurs ‘racista’ en responsabilitzar la població migrant dels problemes vinculats als assentaments de persones sense llar, i li retreu que no assenyale els fons voltor i inversors que especulen amb la vivenda.

Morant planteja lleis d’equitat per garantir plaça universitària a tot l’alumnat

La ministra Diana Morant defensa a València unes lleis d’equitat que obliguen les autonomies a finançar prou places públiques, cosa que a la Comunitat Valenciana suposaria fins a 10.000 noves places. La Generalitat replica que ja autoritza totes les places sol·licitades i destaca l’augment de beques i del finançament universitari.

Morant retreu al PP que només haja creat odi a Ceuta mentre reclama dimissions

La ministra Diana Morant qüestiona els qui exigixen dimissions per la crisi migratòria a Ceuta i els acusa de crear odi i alimentar la tensió social, mentre defensa la gestió del Govern central.

Rebaixes d’impostos i campanya per a reactivar l’hostaleria d’El Saler després de l’incendi

L’Ajuntament de València ha aprovat rebaixes fiscals i una campanya de promoció per a bars i restaurants d’El Saler, El Palmar i El Perellonet afectats per l’incendi de la Devesa, i es personarà en la causa judicial per exigir responsabilitats.

Tres joves detinguts a la A-3 amb un quilo de cocaïna en un fals fons del cotxe

La Guàrdia Civil ha interceptat a l’A-3, a Requena, un vehicle d’alta gamma que s’havia donat a la fuga en un control i en el qual s’ha localitzat un quilo de cocaïna ocult en un doble fons. El conductor, de 20 anys, i els altres dos ocupants, de 24 i 33 anys, han sigut posats a disposició judicial acusats de diversos delictes.

Quatre joves detinguts pels greus incidents violents fora de Mestalla al maig

La Policia Nacional ha detingut a València quatre joves, d’entre 18 i 21 anys, acusats de desordes públics i atemptat a agents per les agressions registrades abans del partit Valencia-Barça del 23 de maig als voltants de Mestalla.

Mor un jove de 25 anys en bolcar el seu cotxe a Castelló

Un jove de 25 anys ha mort i una dona de 29 ha resultat ferida en eixir-se un turisme de la via a l’avinguda del Castell Vell de Castelló, esta matinada. La Policia Local ha obert una investigació per aclarir les causes del sinistre.