L’adaptació a la nova TDT costarà fins a 600 euros

El cost de l'adaptació d'edificis per permetre als ciutadans sintonitzar els canals de la Televisió Digital Terrestre (TDT), després del canvi de freqüències al que es veuran obligades les cadenes a causa del conegut com a segon dividend digital, oscil·larà entre els 100 i els 600 euros, aproximadament, per instal·lació i en funció del tipus de tecnologia.

  

Així ho ha indicat el director gerent de la Federació Nacional d'Instal·ladors i Integradors de Telecomunicacions (FENITEL), Miguel Ángel García Argüelles. L'alliberament de la banda de freqüències de 700 MHz per a la prestació de serveis de comunicacions electròniques de banda ampla sense fil amb tecnologia 5G, implicarà la migració dels serveis de TDT entre gener de 2019 i març de 2020.

 

El cost varia a cada àrea geogràfica

 

García Argüelles recorda que «hi ha bàsicament dos tipus d'instal·lacions». La primera d'elles és la que sol estar instal·lada dels edificis de xicoteta grandària, i consistix en equips compactes, centraletes programables. En aquest cas, el cost de l'adaptació rondaria els 100 euros, ja que «és molt més senzilla i solament cal programar la central».

   

Un altre cas diferent és el de l'adaptació d'edificis mitjans o grans, que utilitzen capçaleres monocanal on cada canal múltiple, que allotja un conjunt de cadenes de televisió, té un mòdul. «Pot haver-hi capçaleres monocanal amb fins a 8 mòduls, un per a cada canal múltiple», destaca García Argüelles, que estima un cost d'entre 150 i 600 euros per instal·lació.

    

«El cost varia en funció dels canals que calga canviar a cada àrea geogràfica», ha manifestat García Argüelles, qui afegix que és el Ministeri d'Economia en què ha de fer pública aquesta planificació.

  

Ajudes públiques del govern

  

En aquest escenari, el secretari d'Estat per a l'Avanç Digital, Francisco Polo, ha anunciat recentment que el Govern va a establir un conjunt d'ajudes als Pressupostos perquè els ciutadans no es vegen afectats pel segon dividend digital, que requerirà una resintonización dels canals de la TDT i suposarà un canvi tecnològic «important per al país».

 

Últimes notícies

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.

Florida Portazgo es corona com la millor foguera Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026

La comissió Florida Portazgo ha aconseguit el primer premi de categoria Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant amb el monument 'Génesi' de Josué Beitia. Baver-Els Antigons queda segona i Diputación-Renfe, tercera.

Una mascletà de Pirotecnia Mediterráneo arriba als 128 decibelis en la plaça dels Luceros

Pirotecnia Mediterráneo ha firmat la seua segona mascletà de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros amb un màxim de 128 decibelis i 150 quilos de pólvora, en el seu primer dispar oficial de concurs.

Tallada la N-234 i tancat el port de Sagunt per un incendi de vegetació a Estivella

Un incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha obligat a tallar l’accés a la N-234 i a tancar el port de Sagunt, amb cinc mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres treballant en l’extincio.