L’adaptació a la nova TDT costarà fins a 600 euros

El cost de l'adaptació d'edificis per permetre als ciutadans sintonitzar els canals de la Televisió Digital Terrestre (TDT), després del canvi de freqüències al que es veuran obligades les cadenes a causa del conegut com a segon dividend digital, oscil·larà entre els 100 i els 600 euros, aproximadament, per instal·lació i en funció del tipus de tecnologia.

  

Així ho ha indicat el director gerent de la Federació Nacional d'Instal·ladors i Integradors de Telecomunicacions (FENITEL), Miguel Ángel García Argüelles. L'alliberament de la banda de freqüències de 700 MHz per a la prestació de serveis de comunicacions electròniques de banda ampla sense fil amb tecnologia 5G, implicarà la migració dels serveis de TDT entre gener de 2019 i març de 2020.

 

El cost varia a cada àrea geogràfica

 

García Argüelles recorda que «hi ha bàsicament dos tipus d'instal·lacions». La primera d'elles és la que sol estar instal·lada dels edificis de xicoteta grandària, i consistix en equips compactes, centraletes programables. En aquest cas, el cost de l'adaptació rondaria els 100 euros, ja que «és molt més senzilla i solament cal programar la central».

   

Un altre cas diferent és el de l'adaptació d'edificis mitjans o grans, que utilitzen capçaleres monocanal on cada canal múltiple, que allotja un conjunt de cadenes de televisió, té un mòdul. «Pot haver-hi capçaleres monocanal amb fins a 8 mòduls, un per a cada canal múltiple», destaca García Argüelles, que estima un cost d'entre 150 i 600 euros per instal·lació.

    

«El cost varia en funció dels canals que calga canviar a cada àrea geogràfica», ha manifestat García Argüelles, qui afegix que és el Ministeri d'Economia en què ha de fer pública aquesta planificació.

  

Ajudes públiques del govern

  

En aquest escenari, el secretari d'Estat per a l'Avanç Digital, Francisco Polo, ha anunciat recentment que el Govern va a establir un conjunt d'ajudes als Pressupostos perquè els ciutadans no es vegen afectats pel segon dividend digital, que requerirà una resintonización dels canals de la TDT i suposarà un canvi tecnològic «important per al país».

 

Últimes notícies

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.