L’Ajuntament d’Alcoi seguix tractant de salvar la vida del ciutadà Víctor Parada

El ple de l’Ajuntament d’Alcoi demanarà este dilluns a Bolívia la seua implicació per a evitar que Víctor Parada, un ciutadà d’aquell país que va residir durant un temps al municipi alacantí, siga executat a Malàisia. El consistori està tractant des de ja fa moltes setmanes d’influir en la condemna de mort que se li ha imposat al país asiàtic per delictes de tràfic de drogues a este home de 30 anys, i hui donarà un altre pas endavant.

 

 

L’Ajuntament d’Alcoi presentarà hui una declaració institucional amb el suport de tots els grups polítics amb l’objectiu de que el govern de Bolívia, d’on és natural Parada, s’implique també en el dramàtic cas del seu ciutadà.

 

 

Víctor Parada va ser deportat d’Espanya en 2009 per no tindre papers, i quan tractava d’aconseguir diners de qualsevol forma en 2013 transportant droga a Malàisia va ser detingut. A principis d’este any, qui fóra veí d’Alcoi i Benilloba, va conéixer que estava sentenciat a morir en la forca.

 

El condemnat a mort, a l'esquerra de la foto

El condemnat a mort, a l’esquerra de la foto | Cedida

 

Últimes notícies

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.

Sis detinguts per una trentena de robatoris en gasolineres, comerços i vivendes a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones vinculades a una trentena de robatoris amb força en gasolineres, comerços i vivendes a les províncies de València i Alacant, i quatre d'elles han ingressat en presó.

Com protegir els ulls davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Mirar directament l’eclipsi solar del 12 d’agost sense filtres homologats pot causar lesions irreversibles en la retina. Els òptics de la Comunitat Valenciana expliquen quines ulleres són segures i com utilitzar-les.

Un jaguar bate rècords al Brasil i obliga a repensar la protecció de grans felins

El jaguar Gaspar, monitoritzat per científics bascos, alacantins i brasilers, ha recorregut més de 2.100 quilòmetres en 381 dies a l’Amazònia, un desplaçament inusualment llarg que posa en dubte que les àrees protegides actuals siguen suficients per a grans carnívors.

Quatre morts i sis ferits greus en un xoc múltiple nocturn a Benicàssim

Quatre persones han mort i sis hòmens han resultat ferits greus en un accident múltiple esta matinada a la N-340, al terme de Benicàssim, en sentit Castellón de la Plana.

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.