L’Ajuntament d’Alcoi seguix tractant de salvar la vida del ciutadà Víctor Parada

El ple de l’Ajuntament d’Alcoi demanarà este dilluns a Bolívia la seua implicació per a evitar que Víctor Parada, un ciutadà d’aquell país que va residir durant un temps al municipi alacantí, siga executat a Malàisia. El consistori està tractant des de ja fa moltes setmanes d’influir en la condemna de mort que se li ha imposat al país asiàtic per delictes de tràfic de drogues a este home de 30 anys, i hui donarà un altre pas endavant.

 

 

L’Ajuntament d’Alcoi presentarà hui una declaració institucional amb el suport de tots els grups polítics amb l’objectiu de que el govern de Bolívia, d’on és natural Parada, s’implique també en el dramàtic cas del seu ciutadà.

 

 

Víctor Parada va ser deportat d’Espanya en 2009 per no tindre papers, i quan tractava d’aconseguir diners de qualsevol forma en 2013 transportant droga a Malàisia va ser detingut. A principis d’este any, qui fóra veí d’Alcoi i Benilloba, va conéixer que estava sentenciat a morir en la forca.

 

El condemnat a mort, a l'esquerra de la foto

El condemnat a mort, a l’esquerra de la foto | Cedida

 

Últimes notícies

Trenta mitjans aeris es bolquen en l’incendi de la Vall d’Uixó després de cremar 6.500 hectàrees

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha calcinat 6.500 hectàrees des de dissabte i este dilluns compta amb 30 mitjans aeris, en un dia d’alt risc d’incendis a tota la Comunitat Valenciana.

Oratge estable i lleuger descens de temperatures a l’interior d’Alacant

La última setmana de juliol comença en la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos o rasos i un lleuger descens de les màximes a l’interior d’Alacant, mentre que en zones de València i Castelló pujaran lleugerament.

Tercer dia d’incendi a la Vall d’Uixó amb 6.500 hectàrees calcinades i 80.000 persones afectades

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó enceta el tercer dia actiu amb 6.500 hectàrees calcinades, 16.000 persones evacuades i 64.000 confinades a tres municipis.

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.