21.1 C
València
Diumenge, 26 octubre, 2025

L’atur i la destrucció de treball marquen el segon 1 de maig en pandèmia

 

L’elevada dependència del turisme a la nostra comunitat i la duresa de la tercera onada han dut com a conseqüència les restriccions més estrictes per a frenar la corba de contagis, les quals han acabat afectant en gran manera moltes empreses.

En estos moments hi ha quasi 400.000 persones sense faena a la Comunitat Valenciana, un 16,5% de la població activa: un percentatge lleugerament superior al de la mitjana espanyola. Durant este últim any de pandèmia, a tot Espanya s’han perdut vora mig milió de llocs de treball i sense comptar-hi les més de 400.000 persones que continuen afectades per ERTE. Amb açò, la pandèmia ha obligat a dedicar la major xifra de la història a pagar prestacions per desocupació. Més de 36.000 milions d’euros.

La segona fase de la crisi econòmica que ha dut amb ella la pandèmia també arriba ara, amb els continus anuncis d’ERO de grans empreses com Ford amb 650 treballadors acomiadats, El Corte Inglés amb el nombre més elevat de despatxaments de la seua història, que afectarà 4.000 persones o els grans bancs amb un total de 18.000 persones afectades per ERO en part per les fusions i en part pel canvi de model de negoci que viuen.

Huí Día del Treball, serà una jornada on es farà balanç de la situació laboral en la qual es troba l’Estat, especialment després dels moments més durs que ha deixat la pandèmia.

Els sindicats exigeixen al govern que complisquen amb els seus compromisos

 

Davant esta situació tan complicada on hi han freqüentment acomiadaments, els sindicats consideren fonamental que treballadors i treballadores defenguen els seus drets.

A més a més, el secretari general de la UGT de la Comunitat Valenciana, Ismael Sáez, va explicar que el govern espanyol ha de complir els compromisos que va adquirir de derogar la reforma laboral, reformar el sistema de pensions i apujar el salari mínim.

“En el seu programa electoral estava la derogació de la reforma laboral dels dos partits polítics que governen hui, la derogació del sistema de pensions que es va imposar en 2013, i l’elevació del salari mínim fins al 60% del salari mitjà del nostre país al final de la legislatura.” Sáez apunta que és tracta d'”un compromís amb els electors, compromís amb les organitzacions sindicals i un compromís amb ells mateixos perquè este és un acord de coalició.”

Per la seua part, Juan Cruz, secretari general de CCOO de la Comunitat Valenciana, ha encoratjat els membres del III Congrés CCOO de Comarques de l’Interior a celebrar l’1 de Maig i “reprendre el carrer, prendre les xarxes i intensificar la reivindicació de l’agenda social i de finançament just per a dotar els serveis públics”.

Concentracions de l’1de Maig per reivindicar drets laborals

Baix el lema “Ara toca complir”, UGT I CCOO convoquen concentracions en diverses ciutats de tot l’Estat, on, a banda de voler reivindicar solucions per a la complicada situació actual, també vol posar en relleu el treball de les persones que han format part dels serveis públics i essencials, que han sigut claus per un moment tan complicat com està sent la pandèmia.

En la Comunitat Valenciana les concentracions, que compliran amb totes les mesures de seguretat, se celebraran en estos municipis:

Alacant, a les 11 hores. Rambla de Méndez Núñez

Alcoi, a les 11 hores. Plaça d’Espanya

Castelló de la Plana, a les 11 hores. Plaça de Maria Agustina

Elx, a les 11 hores. Passeig de l’Estació

Petrer, a les 12 hores. Parc del Campet

València, a les 11 hores. Plaça de l’Ajuntament

 

Últimes notícies

Gerard Moreno celebra 300 partits amb el Vila-real amb gol i triomf a Mestalla

El davanter va aconseguir els 300 partits amb el Vila-real i el va celebrar amb un gol a Mestalla en un 0-2. Va destacar la paciència de l'equip i va defendre el penal després de la revisió del VAR.

Gerard Moreno guia el 0-2 del Vila-real a Mestalla en el seu partit 300

El Vila-real va véncer 0-2 a Mestalla amb un penal de Gerard Moreno al caient del descans en el seu partit 300 i una miqueta de Santi Comesaña. El València va malgastar les seues millors opcions i encadena cinc jornades sense guanyar.

0-2: Gerard i Comesaña donen la victòria al Vila-real a Mestalla

El Vila-real va véncer 0-2 a Mestalla: Gerard Moreno va marcar de penal en el 45' en el seu partit 300 i Santi Comesaña va fer el 0-2 en el 57. El València va perdonar en la primera part

Gerard Moreno va avançar al Vila-real de penal abans del descans a Mestalla (0-1)

Gerard Moreno va convertir un penal en el minut 45 en el seu partit 300 i va posar per davant al Vila-real a Mestalla. El València havia estret amb dos clares ocasions abans del descans.

Gerard Moreno avança al Vila-real de penal abans del descans (0-1)

Gerard Moreno va marcar de penal en el minut 45 per a posar el 0-1 a Mestalla, en el seu partit 300 amb el Vila-real. El València va fregar el gol en dos accions.

València i Vila-real homenatgen a Mestalla als afectats per la DANA en el seu primer aniversari

Mestalla va acollir un homenatge als afectats per la DANA i als qui van participar en la recuperació de la província, abans del derbi regional. Va haver-hi senyera, 22 xiquets de zones afectades, minut de silenci, himne i un vídeo de record.

Quevedo tanca el seu gira espanyola davant 18.000 fans en el Roig Arena de València

Quevedo ha clausurat l'etapa espanyola de la seua Bona nit Tour en el Roig Arena de València, amb 18.000 assistents i entrades esgotades. El tour seguix al novembre als Estats Units.

Multitudinària protesta a València pel primer any de la DANA exigix la dimissió de Mazón

Milers de persones han recorregut el centre de València en el primer aniversari de la DANA que va deixar 229 morts, reclamant responsabilitats i la dimissió de Carlos Mazón.