12.3 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

L’atur i la destrucció de treball marquen el segon 1 de maig en pandèmia

 

L’elevada dependència del turisme a la nostra comunitat i la duresa de la tercera onada han dut com a conseqüència les restriccions més estrictes per a frenar la corba de contagis, les quals han acabat afectant en gran manera moltes empreses.

En estos moments hi ha quasi 400.000 persones sense faena a la Comunitat Valenciana, un 16,5% de la població activa: un percentatge lleugerament superior al de la mitjana espanyola. Durant este últim any de pandèmia, a tot Espanya s’han perdut vora mig milió de llocs de treball i sense comptar-hi les més de 400.000 persones que continuen afectades per ERTE. Amb açò, la pandèmia ha obligat a dedicar la major xifra de la història a pagar prestacions per desocupació. Més de 36.000 milions d’euros.

La segona fase de la crisi econòmica que ha dut amb ella la pandèmia també arriba ara, amb els continus anuncis d’ERO de grans empreses com Ford amb 650 treballadors acomiadats, El Corte Inglés amb el nombre més elevat de despatxaments de la seua història, que afectarà 4.000 persones o els grans bancs amb un total de 18.000 persones afectades per ERO en part per les fusions i en part pel canvi de model de negoci que viuen.

Huí Día del Treball, serà una jornada on es farà balanç de la situació laboral en la qual es troba l’Estat, especialment després dels moments més durs que ha deixat la pandèmia.

Els sindicats exigeixen al govern que complisquen amb els seus compromisos

 

Davant esta situació tan complicada on hi han freqüentment acomiadaments, els sindicats consideren fonamental que treballadors i treballadores defenguen els seus drets.

A més a més, el secretari general de la UGT de la Comunitat Valenciana, Ismael Sáez, va explicar que el govern espanyol ha de complir els compromisos que va adquirir de derogar la reforma laboral, reformar el sistema de pensions i apujar el salari mínim.

“En el seu programa electoral estava la derogació de la reforma laboral dels dos partits polítics que governen hui, la derogació del sistema de pensions que es va imposar en 2013, i l’elevació del salari mínim fins al 60% del salari mitjà del nostre país al final de la legislatura.” Sáez apunta que és tracta d'”un compromís amb els electors, compromís amb les organitzacions sindicals i un compromís amb ells mateixos perquè este és un acord de coalició.”

Per la seua part, Juan Cruz, secretari general de CCOO de la Comunitat Valenciana, ha encoratjat els membres del III Congrés CCOO de Comarques de l’Interior a celebrar l’1 de Maig i “reprendre el carrer, prendre les xarxes i intensificar la reivindicació de l’agenda social i de finançament just per a dotar els serveis públics”.

Concentracions de l’1de Maig per reivindicar drets laborals

Baix el lema “Ara toca complir”, UGT I CCOO convoquen concentracions en diverses ciutats de tot l’Estat, on, a banda de voler reivindicar solucions per a la complicada situació actual, també vol posar en relleu el treball de les persones que han format part dels serveis públics i essencials, que han sigut claus per un moment tan complicat com està sent la pandèmia.

En la Comunitat Valenciana les concentracions, que compliran amb totes les mesures de seguretat, se celebraran en estos municipis:

Alacant, a les 11 hores. Rambla de Méndez Núñez

Alcoi, a les 11 hores. Plaça d’Espanya

Castelló de la Plana, a les 11 hores. Plaça de Maria Agustina

Elx, a les 11 hores. Passeig de l’Estació

Petrer, a les 12 hores. Parc del Campet

València, a les 11 hores. Plaça de l’Ajuntament

 

Últimes notícies

Una dona atesa després d’un incendi amb explosió de gas en una vivenda de Bocairent

Una explosió de gas ha provocat un incendi en una vivenda de Bocairent i una dona ha sigut atesa. S'han mobilitzat bombers de València i Alacant i no hi ha hagut propagació.

El Govern exposa a les pedanies del sud de València el pla de resiliència enfront d’inundacions

El Govern ha exposat a veïns de Forn de Alcedo, Castellar-Oliveral i La Torre el Pla de Millora de la Resiliència enfront d'inundacions, amb 530 milions d'inversió. Ahir es va aprovar licitar per 3,8 milions la redacció de deu projectes amb desviaments al nou llit del Túria i millores de drenatge en infraestructures.

Raúl Fernández lidera els primers test de 2026 de MotoGP a Cheste

Raúl Fernández ha encapçalat el primer test de 2026 a Cheste amb un 1.29.373. La jornada, de set hores, ha deixat debuts, molt de rodatge i poques incidències.

La Generalitat al·lega que no pot recuperar el llistat de personal que va rebre alertes de premsa del 29-O

La Generalitat sosté que no és tècnicament possible reconstruir el llistat d'empleats que van rebre les alertes de premsa els dies 28 i 29 d'octubre. L'administració remitent les alertes rebudes, però afirma que no pot identificar a tots els subscriptors d'eixes dates.

La Fiscalia secunda transcriure les comunicacions per ràdio del CCE del 29 d’octubre

La Fiscalia recolza la petició d'Intersindical Valenciana per a transcriure i obtindre còpia de les comunicacions per ràdio del CCE del 29-O i suggerix delimitar la franja horària.

Sergio de Larrea es va mostrar ‘súper tranquil’ després de tres descartes i va confiar en més oportunitats

El base de València Basket va relativitzar les seues tres descartes per decisió tècnica, va assegurar no tindre problemes físics i va confiar que arribaran més oportunitats.

Sergio García posposa la seua final de temporada per a jugar el Saudita Internacional de Riad

El castellonenc disputarà des del dimecres el Saudita Internacional del circuit asiàtic i retarda el tancament del seu any competitiu després de l'Obert d'Espanya. Va perdre la targeta del DP World Tour al no complir el mínim de tornejos.

Camps demana un congrés del PPCV amb ‘un militant, un vot’ per a renovar la direcció

El portaveu del projecte de Francisco Camps, José Miguel Tolosa, ha reclamat un congrés del PPCV amb 'un militant, un vot' per a elegir la nova direcció després de l'anunci sobre Carlos Mazón. La proposta pretén obrir un debat d'idees i reforçar la legitimitat interna.