12.7 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

L’atur i la destrucció de treball marquen el segon 1 de maig en pandèmia

 

L’elevada dependència del turisme a la nostra comunitat i la duresa de la tercera onada han dut com a conseqüència les restriccions més estrictes per a frenar la corba de contagis, les quals han acabat afectant en gran manera moltes empreses.

En estos moments hi ha quasi 400.000 persones sense faena a la Comunitat Valenciana, un 16,5% de la població activa: un percentatge lleugerament superior al de la mitjana espanyola. Durant este últim any de pandèmia, a tot Espanya s’han perdut vora mig milió de llocs de treball i sense comptar-hi les més de 400.000 persones que continuen afectades per ERTE. Amb açò, la pandèmia ha obligat a dedicar la major xifra de la història a pagar prestacions per desocupació. Més de 36.000 milions d’euros.

La segona fase de la crisi econòmica que ha dut amb ella la pandèmia també arriba ara, amb els continus anuncis d’ERO de grans empreses com Ford amb 650 treballadors acomiadats, El Corte Inglés amb el nombre més elevat de despatxaments de la seua història, que afectarà 4.000 persones o els grans bancs amb un total de 18.000 persones afectades per ERO en part per les fusions i en part pel canvi de model de negoci que viuen.

Huí Día del Treball, serà una jornada on es farà balanç de la situació laboral en la qual es troba l’Estat, especialment després dels moments més durs que ha deixat la pandèmia.

Els sindicats exigeixen al govern que complisquen amb els seus compromisos

 

Davant esta situació tan complicada on hi han freqüentment acomiadaments, els sindicats consideren fonamental que treballadors i treballadores defenguen els seus drets.

A més a més, el secretari general de la UGT de la Comunitat Valenciana, Ismael Sáez, va explicar que el govern espanyol ha de complir els compromisos que va adquirir de derogar la reforma laboral, reformar el sistema de pensions i apujar el salari mínim.

“En el seu programa electoral estava la derogació de la reforma laboral dels dos partits polítics que governen hui, la derogació del sistema de pensions que es va imposar en 2013, i l’elevació del salari mínim fins al 60% del salari mitjà del nostre país al final de la legislatura.” Sáez apunta que és tracta d'”un compromís amb els electors, compromís amb les organitzacions sindicals i un compromís amb ells mateixos perquè este és un acord de coalició.”

Per la seua part, Juan Cruz, secretari general de CCOO de la Comunitat Valenciana, ha encoratjat els membres del III Congrés CCOO de Comarques de l’Interior a celebrar l’1 de Maig i “reprendre el carrer, prendre les xarxes i intensificar la reivindicació de l’agenda social i de finançament just per a dotar els serveis públics”.

Concentracions de l’1de Maig per reivindicar drets laborals

Baix el lema “Ara toca complir”, UGT I CCOO convoquen concentracions en diverses ciutats de tot l’Estat, on, a banda de voler reivindicar solucions per a la complicada situació actual, també vol posar en relleu el treball de les persones que han format part dels serveis públics i essencials, que han sigut claus per un moment tan complicat com està sent la pandèmia.

En la Comunitat Valenciana les concentracions, que compliran amb totes les mesures de seguretat, se celebraran en estos municipis:

Alacant, a les 11 hores. Rambla de Méndez Núñez

Alcoi, a les 11 hores. Plaça d’Espanya

Castelló de la Plana, a les 11 hores. Plaça de Maria Agustina

Elx, a les 11 hores. Passeig de l’Estació

Petrer, a les 12 hores. Parc del Campet

València, a les 11 hores. Plaça de l’Ajuntament

 

Últimes notícies

La Generalitat concedix més de 336 milions en ajudes a més de 86.600 afectats per la DANA

Més de 86.600 persones han rebut suport econòmic per la riuada del 29 d'octubre de 2024. El Consell també ha ampliat terminis per a facilitar la baixa definitiva dels vehicles.

València invertix 3,4 milions a renovar voreres, un 160% més que en 2021-2023

L'Ajuntament ha destinat 3,4 milions a renovar voreres des del segon trimestre de 2023, un 160% més que en 2021-2023, amb 29.000 m² ja intervinguts.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia valoren el reforç de l’operatiu de busca

En la quinta jornada de busca després del naufragi, les famílies han valorat el reforç amb bussejadors, sonar i drons. L'operatiu es prolongarà entre tres i sis dies més, encara que este dimarts no hi ha hagut resultats rellevants.

Compromís acusa el PP de pagar el silenci de l’excap de gabinet de Mazón amb un altre càrrec

Compromís ha denunciat el nomenament de José Manuel Cuenca com a assessor en l'oficina del expresident i ha acusat el PP de pagar el seu silenci. La formació ha assenyalat el salari, superior a 58.000 euros, i ha advertit sobre la seua pròxima declaració en la comissió de la dana.

Maccabi Tel Aviv, multat amb 10.000 euros per càntics contra el València i Pedro Martínez

L'Eurolliga ha imposat una multa de 10.000 euros al Maccabi per càntics ofensius contra el València Basket i Pedro Martínez, després de la denúncia del club espanyol. La resolució, publicada este dimarts, situa la conducta com a infracció menor segons l'article 29.2.f del codi disciplinari.

La Generalitat impulsa el parc públic municipal amb 5,9 milions per a 68 vivendes

La Generalitat concedix 5,9 milions a 14 ajuntaments per a incorporar 68 vivendes al parc públic dins del Pla ADHA. Les cases es destinaran a lloguer o cessió d'ús durant almenys 50 anys.

La Comunitat Valenciana lidera el comerç minorista al novembre amb un 8,2% més

Les vendes minoristes van repuntar un 3,7% interanual al novembre i van encadenar 17 mesos a l'alça. La Comunitat Valenciana va encapçalar l'avanç amb un 8,2%.

AVA aplaudix el control de senglars de la Generalitat i exigix actuar fora dels vedats

AVA-ASAJA recolza les ajudes de la Generalitat per a controlar senglars com a prevenció enfront de la PPA i reclama mesures fermes també fora dels vedats.