L’atur i la destrucció de treball marquen el segon 1 de maig en pandèmia

 

L’elevada dependència del turisme a la nostra comunitat i la duresa de la tercera onada han dut com a conseqüència les restriccions més estrictes per a frenar la corba de contagis, les quals han acabat afectant en gran manera moltes empreses.

En estos moments hi ha quasi 400.000 persones sense faena a la Comunitat Valenciana, un 16,5% de la població activa: un percentatge lleugerament superior al de la mitjana espanyola. Durant este últim any de pandèmia, a tot Espanya s’han perdut vora mig milió de llocs de treball i sense comptar-hi les més de 400.000 persones que continuen afectades per ERTE. Amb açò, la pandèmia ha obligat a dedicar la major xifra de la història a pagar prestacions per desocupació. Més de 36.000 milions d’euros.

La segona fase de la crisi econòmica que ha dut amb ella la pandèmia també arriba ara, amb els continus anuncis d’ERO de grans empreses com Ford amb 650 treballadors acomiadats, El Corte Inglés amb el nombre més elevat de despatxaments de la seua història, que afectarà 4.000 persones o els grans bancs amb un total de 18.000 persones afectades per ERO en part per les fusions i en part pel canvi de model de negoci que viuen.

Huí Día del Treball, serà una jornada on es farà balanç de la situació laboral en la qual es troba l’Estat, especialment després dels moments més durs que ha deixat la pandèmia.

Els sindicats exigeixen al govern que complisquen amb els seus compromisos

 

Davant esta situació tan complicada on hi han freqüentment acomiadaments, els sindicats consideren fonamental que treballadors i treballadores defenguen els seus drets.

A més a més, el secretari general de la UGT de la Comunitat Valenciana, Ismael Sáez, va explicar que el govern espanyol ha de complir els compromisos que va adquirir de derogar la reforma laboral, reformar el sistema de pensions i apujar el salari mínim.

«En el seu programa electoral estava la derogació de la reforma laboral dels dos partits polítics que governen hui, la derogació del sistema de pensions que es va imposar en 2013, i l’elevació del salari mínim fins al 60% del salari mitjà del nostre país al final de la legislatura.» Sáez apunta que és tracta d'»un compromís amb els electors, compromís amb les organitzacions sindicals i un compromís amb ells mateixos perquè este és un acord de coalició.»

Per la seua part, Juan Cruz, secretari general de CCOO de la Comunitat Valenciana, ha encoratjat els membres del III Congrés CCOO de Comarques de l’Interior a celebrar l’1 de Maig i «reprendre el carrer, prendre les xarxes i intensificar la reivindicació de l’agenda social i de finançament just per a dotar els serveis públics».

Concentracions de l’1de Maig per reivindicar drets laborals

Baix el lema «Ara toca complir», UGT I CCOO convoquen concentracions en diverses ciutats de tot l’Estat, on, a banda de voler reivindicar solucions per a la complicada situació actual, també vol posar en relleu el treball de les persones que han format part dels serveis públics i essencials, que han sigut claus per un moment tan complicat com està sent la pandèmia.

En la Comunitat Valenciana les concentracions, que compliran amb totes les mesures de seguretat, se celebraran en estos municipis:

Alacant, a les 11 hores. Rambla de Méndez Núñez

Alcoi, a les 11 hores. Plaça d’Espanya

Castelló de la Plana, a les 11 hores. Plaça de Maria Agustina

Elx, a les 11 hores. Passeig de l’Estació

Petrer, a les 12 hores. Parc del Campet

València, a les 11 hores. Plaça de l’Ajuntament

 

Últimes notícies

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.

Iñigo Pérez reforça la tradició del Villarreal per la banqueta espanyola

L’arribada d’Iñigo Pérez al Villarreal allarga la històrica aposta del club per tècnics espanyols: en 26 temporades a Primera només Manuel Pellegrini ha sigut estranger. El basc signa per tres temporades i s’afegix a una nòmina d’entrenadors clau en l’evolució del club groguet.

Pérez Llorca acudix a la recepció dels reis per la visita del Papa León XIV

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, acudix al Palau Reial a la recepció oferida pels reis Felipe VI i Letizia amb motiu de la primera intervenció oficial del Papa León XIV a Espanya.

Buxadé presenta Vox en València com el nexe de les forces patriotes europees

L’eurodiputat de Vox Jorge Buxadé assegura en una cimera a València que el seu partit torna a ser el punt d’unió de les forces patriòtiques europees i carrega contra la immigració massiva i el Pacte Verd.

Educació defensa que la seua última oferta supera en 1.000 milions les demandes dels sindicats

La Conselleria d'Educació assegura que el seu pla de 3.386 milions en quatre anys per a l'ensenyament públic millora en 1.000 milions les exigències inicials dels sindicats i reclama posar fi a la vaga indefinida del professorat.