14 C
València
Divendres, 5 desembre, 2025

L’atur i la destrucció de treball marquen el segon 1 de maig en pandèmia

 

L’elevada dependència del turisme a la nostra comunitat i la duresa de la tercera onada han dut com a conseqüència les restriccions més estrictes per a frenar la corba de contagis, les quals han acabat afectant en gran manera moltes empreses.

En estos moments hi ha quasi 400.000 persones sense faena a la Comunitat Valenciana, un 16,5% de la població activa: un percentatge lleugerament superior al de la mitjana espanyola. Durant este últim any de pandèmia, a tot Espanya s’han perdut vora mig milió de llocs de treball i sense comptar-hi les més de 400.000 persones que continuen afectades per ERTE. Amb açò, la pandèmia ha obligat a dedicar la major xifra de la història a pagar prestacions per desocupació. Més de 36.000 milions d’euros.

La segona fase de la crisi econòmica que ha dut amb ella la pandèmia també arriba ara, amb els continus anuncis d’ERO de grans empreses com Ford amb 650 treballadors acomiadats, El Corte Inglés amb el nombre més elevat de despatxaments de la seua història, que afectarà 4.000 persones o els grans bancs amb un total de 18.000 persones afectades per ERO en part per les fusions i en part pel canvi de model de negoci que viuen.

Huí Día del Treball, serà una jornada on es farà balanç de la situació laboral en la qual es troba l’Estat, especialment després dels moments més durs que ha deixat la pandèmia.

Els sindicats exigeixen al govern que complisquen amb els seus compromisos

 

Davant esta situació tan complicada on hi han freqüentment acomiadaments, els sindicats consideren fonamental que treballadors i treballadores defenguen els seus drets.

A més a més, el secretari general de la UGT de la Comunitat Valenciana, Ismael Sáez, va explicar que el govern espanyol ha de complir els compromisos que va adquirir de derogar la reforma laboral, reformar el sistema de pensions i apujar el salari mínim.

“En el seu programa electoral estava la derogació de la reforma laboral dels dos partits polítics que governen hui, la derogació del sistema de pensions que es va imposar en 2013, i l’elevació del salari mínim fins al 60% del salari mitjà del nostre país al final de la legislatura.” Sáez apunta que és tracta d'”un compromís amb els electors, compromís amb les organitzacions sindicals i un compromís amb ells mateixos perquè este és un acord de coalició.”

Per la seua part, Juan Cruz, secretari general de CCOO de la Comunitat Valenciana, ha encoratjat els membres del III Congrés CCOO de Comarques de l’Interior a celebrar l’1 de Maig i “reprendre el carrer, prendre les xarxes i intensificar la reivindicació de l’agenda social i de finançament just per a dotar els serveis públics”.

Concentracions de l’1de Maig per reivindicar drets laborals

Baix el lema “Ara toca complir”, UGT I CCOO convoquen concentracions en diverses ciutats de tot l’Estat, on, a banda de voler reivindicar solucions per a la complicada situació actual, també vol posar en relleu el treball de les persones que han format part dels serveis públics i essencials, que han sigut claus per un moment tan complicat com està sent la pandèmia.

En la Comunitat Valenciana les concentracions, que compliran amb totes les mesures de seguretat, se celebraran en estos municipis:

Alacant, a les 11 hores. Rambla de Méndez Núñez

Alcoi, a les 11 hores. Plaça d’Espanya

Castelló de la Plana, a les 11 hores. Plaça de Maria Agustina

Elx, a les 11 hores. Passeig de l’Estació

Petrer, a les 12 hores. Parc del Campet

València, a les 11 hores. Plaça de l’Ajuntament

 

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana suma 62 ofegaments dels 441 a Espanya fins a novembre

Espanya ha sumat 441 morts per ofegament fins a novembre, 62 en la Comunitat Valenciana, després de 13 morts en el mes. 2025 es convertirà en el segon pitjor any de la dècada per darrere de 2024 si desembre supera 2017.

La Va unir convoca una tractorada a València per a denunciar la inacció amb el camp

La Va unir Llauradora i Ramadera ha convocat una tractorada el dijous 18 de desembre a València per a denunciar la inacció de la UE, el Govern i la Generalitat. La marxa partirà del Palau de la Generalitat i acabarà en la Delegació del Govern.

Compromís urgix intensificar la lluita contra el terrorisme feixista després de la desarticulació d’una cèl·lula neonazi

Compromís ha instat el Govern a intensificar la lluita contra el terrorisme feixista després de la desarticulació d'una cèl·lula de 'The Base' a Castelló. Alberto Ibáñez ha registrat preguntes per a conéixer els objectius dels detinguts i les mesures enfront d'esta amenaça.

Pérez Llorca dissenyarà un Govern que es pose a treballar com més prompte millor

El nou president ha assenyalat que, després de la presa de possessió, perfilarà un Executiu operatiu des de l'inici. No ha avançat noms i ha demanat mesurar els temps.

Torrevieja, Gandia i Benidorm lideren el creixement de població en 2024

Espanya va aconseguir 49,1 milions a 1 de gener de 2025, amb augments en totes les comunitats excepte Extremadura. Torrevieja, Gandia i Benidorm van ser les que més van créixer.

Detingut per robatoris en autocaravanes en l’Albufera després d’infringir el veto als cámpines

Un home ha sigut detingut per una sèrie de robatoris i furts en autocaravanes i cámpines de l'entorn de l'Albufera. Va incomplir una orde d'allunyament vigent.

Quatre investigats per furts de perfums de luxe amb bossa de Faraday a Calp

La Guàrdia Civil ha investigat a quatre persones per cinc furts de cosmètica i perfumeria de luxe a Calp mitjançant la bossa de Faraday. S'han recuperat productes valorats en uns 2.000 euros i els sospitosos han quedat en llibertat a l'espera de juí ràpid.

Dos detinguts per intentar robar en un caixer amb el llaç libanés

Dos hòmens de 25 i 49 anys van ser detinguts a Alacant quan manipulaven un caixer amb el llaç libanés. La ràpida intervenció policial va frustrar el frau i la fugida.