7.9 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

L’Audiència Nacional ordena reobrir la investigació d’Orange Market per a investigar a Francisco Camps

 

La Secció Segona de la Sala del Penal de l’Audiència Nacional ha acordat la reapertura de la investigació sobre les adjudicacions de la Generalitat Valenciana a Orange Market, una de les empreses de la trama corrupta Gürtel concretament per a saber qui les ordenava, després de les revelacions de Francisco Correa, Ricardo Costa i Álvaro Pérez ‘el bigotes’ durant el judici pel finançament irregular del PP valencià que apuntaven directament a l’expresident autonòmic Francisco Camps. El tribunal atén així la petició de la Fiscalia Anticorrupció que el passat juliol demanara la reapertura d’aquesta peça 5 del cas Gürtel perquè el jutge d’instrucció José de la Mata investigue eventuals indicacions que podria haver rebut l’exdirectora general de Promoció Institucional de la Generalitat Dora Ibars per a l’adjudicació de determinats contractes a la mencionada empresa del Grup Correa. El Ministeri Públic va sol·licitar la reapertura després que l’exsecretari general del PP valencià Ricardo Costa assegurara que va ser Camps qui va decidir contractar a Orange Market per a organitzar els actes de campanya de les eleccions autonòmiques municipals de 2007 i les generals de 2008.

Francisco Correa, el líder de la Gürtel, va dir en eixe mateix judici que estos contractes foren ordenats per alts càrrecs del PP valencià, mentre que Álvaro Pérez, responsable de les empreses de la trama a la Comunitat, va mencionar el nom de Camps. Els magistrats expliquen en el seu auto que la influència d’estes revelacions en el judici és «fàcil de  comprendre, donada l’íntima relació entre les dos causes en les quals coincidixen molts dels acusats».

Per altra banda es tracta també d’esbrinar si Dora Ibars, en qualitat de directora general de Promoció Institucional, va ser qui va adoptar les decisions finals pel que fa a la contractació directa d’Orange Market «o bé la decisió va ser adoptada per altres autoritats superiors jeràrquicament a l’acusada, a les quals es referiren els acusats en el judici». Malgrat això, després del que digueren Costa, Correa i Pérez, ara la Sala del Penal ordena reobrir la peça 5 en la qual s’imputava a Ibars la contractació directa de la societat Orange Market en 2005 per a l’elaboració de la Guia de la Comunicació de la Generalitat i un pen drive que s’anava a utilitzar com a regal institucional, un procediment en el qual, per a sostraure el control administratiu les parts van acordar l’emissió de diverses factures fins arribar el valor del preu cobrat per Orange Market de 88.975,59 euros, dels quals es van arribar a pagar 58.580,96 euros.

En segon lloc, la Fiscalia acusava Ibars per fets relatius a la participació d’Orange Market com adjudicatària de forma directa, del muntatge de l’stand per a grans esdeveniments a la Comunitat en Fitur 2009, amb participació de diverses institucions i organismes oficials als quals se l’obligava a contractar amb Orange Market, utilitzant el mateix sistema del fraccionament del preu en diverses factures.

 

 

Últimes notícies

Héctor Fort serà baixa a l’Elx després de ser operat del muscle

El lateral cedit pel Barcelona es perdrà els pròxims partits després d'una intervenció exitosa en el muscle esquerre. El termini dependrà de la seua evolució.

El temporal ha deixat almenys 23.000 hectàrees de cultiu afectades i 80 intervencions a València

La Diputació xifra de manera provisional més de 23.000 hectàrees de cultiu afectades i el Consorci de Bombers ha gestionat 306 avisos, amb 80 intervencions. Tretze de les 14 carreteres tallades ja han reobert i es preveu l'obertura de la CV-543 entre hui i demà.

El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges

Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.

Queralt Casas, primera a arribar a 300 partits amb el València Basket

La capitana taronja s'ha convertit en la primera jugadora a firmar 300 partits amb el València Basket. El registre va arribar en la jornada 13 davant el Joventut.

El Vila-real oficialitza l’eixida d’Adrià Altimira amb carta de llibertat

El lateral s'ha desvinculat del club i queda lliure per a firmar en el mercat hivernal després de tres temporades. Esta campanya només ha disputat tres partits de Copa i un de Lliga.

La Generalitat defén que la simplificació administrativa generarà ocupació i riquesa

El Consell ha defés el seu decret de simplificació per a accelerar projectes i atraure inversió, mentres Govern i Compromís alerten de menys controls i riscos ambientals. El debat s'ha intensificat malgrat que la norma encara no s'ha publicat oficialment.

El PSOE avisa que Feijóo oferirà racisme i masclisme institucional si governa

Diana Morant ha vinculat el projecte del PP als seus pactes amb Vox i ha denunciat exemples de 'racisme institucional' i 'masclisme institucional' en diverses autonomies. També ha acusat a Feijóo de mancar de projecte propi, de normalitzar a Vox i ha defés que el PSOE ha expulsat als qui van incórrer en conductes reprotxables.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.