L’Audiència Nacional ordena reobrir la investigació d’Orange Market per a investigar a Francisco Camps

 

La Secció Segona de la Sala del Penal de l’Audiència Nacional ha acordat la reapertura de la investigació sobre les adjudicacions de la Generalitat Valenciana a Orange Market, una de les empreses de la trama corrupta Gürtel concretament per a saber qui les ordenava, després de les revelacions de Francisco Correa, Ricardo Costa i Álvaro Pérez ‘el bigotes’ durant el judici pel finançament irregular del PP valencià que apuntaven directament a l’expresident autonòmic Francisco Camps. El tribunal atén així la petició de la Fiscalia Anticorrupció que el passat juliol demanara la reapertura d’aquesta peça 5 del cas Gürtel perquè el jutge d’instrucció José de la Mata investigue eventuals indicacions que podria haver rebut l’exdirectora general de Promoció Institucional de la Generalitat Dora Ibars per a l’adjudicació de determinats contractes a la mencionada empresa del Grup Correa. El Ministeri Públic va sol·licitar la reapertura després que l’exsecretari general del PP valencià Ricardo Costa assegurara que va ser Camps qui va decidir contractar a Orange Market per a organitzar els actes de campanya de les eleccions autonòmiques municipals de 2007 i les generals de 2008.

Francisco Correa, el líder de la Gürtel, va dir en eixe mateix judici que estos contractes foren ordenats per alts càrrecs del PP valencià, mentre que Álvaro Pérez, responsable de les empreses de la trama a la Comunitat, va mencionar el nom de Camps. Els magistrats expliquen en el seu auto que la influència d’estes revelacions en el judici és «fàcil de  comprendre, donada l’íntima relació entre les dos causes en les quals coincidixen molts dels acusats».

Per altra banda es tracta també d’esbrinar si Dora Ibars, en qualitat de directora general de Promoció Institucional, va ser qui va adoptar les decisions finals pel que fa a la contractació directa d’Orange Market «o bé la decisió va ser adoptada per altres autoritats superiors jeràrquicament a l’acusada, a les quals es referiren els acusats en el judici». Malgrat això, després del que digueren Costa, Correa i Pérez, ara la Sala del Penal ordena reobrir la peça 5 en la qual s’imputava a Ibars la contractació directa de la societat Orange Market en 2005 per a l’elaboració de la Guia de la Comunicació de la Generalitat i un pen drive que s’anava a utilitzar com a regal institucional, un procediment en el qual, per a sostraure el control administratiu les parts van acordar l’emissió de diverses factures fins arribar el valor del preu cobrat per Orange Market de 88.975,59 euros, dels quals es van arribar a pagar 58.580,96 euros.

En segon lloc, la Fiscalia acusava Ibars per fets relatius a la participació d’Orange Market com adjudicatària de forma directa, del muntatge de l’stand per a grans esdeveniments a la Comunitat en Fitur 2009, amb participació de diverses institucions i organismes oficials als quals se l’obligava a contractar amb Orange Market, utilitzant el mateix sistema del fraccionament del preu en diverses factures.

 

 

Últimes notícies

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.

Sis onades d’aire saharià des de maig calfen un inici d’estiu extrem a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha encadenat sis onades intenses d’aire saharià des de maig, amb nits boiroses, mar a quasi 30 graus i anomalies de temperatura que obliguen a extremar la vigilància de cara a la tardor.

Quarta petició d’Espanya a la UE per afrontar grans desastres naturals

El Govern espanyol ha demanat per quarta vegada el suport de la Unió Europea davant grans desastres naturals, esta volta pels greus incendis forestals que afecten diverses comunitats. L’executiu ha declarat l’emergència d’interés nacional a la Comunitat de Madrid i la província d’Àvila.

Murcia i la Comunitat Valenciana reforcen la vigilància davant el nou virus dels cítrics

La Regió de Múrcia i la Comunitat Valenciana han intensificat la coordinació científica i l’intercanvi de dades per controlar la clorosi nervial groga dels cítrics i limitar-ne l’impacte sobre les collites.

Geely injecta 221 milions per entrar en el 34 % de la planta Ford d’Almussafes

Geely Holding ha invertit 221 milions d’euros per adquirir el 34 % de la nova empresa conjunta amb Ford que gestionarà la planta d’Almussafes a partir de 2027, una operació que valora la societat en 650 milions.

El Consell qüestiona la defensa de Morant a Zapatero pel cas Plus Ultra

Miguel Barrachina ha qualificat dinexplicable la defensa que, al seu juí, fa Diana Morant de José Luis Rodríguez Zapatero, investigat per una presumpta trama de tràfic dinfluències vinculada a Plus Ultra.

Comiat emocionant a Roberto Bautista en el seu club de Castelló

El tennista castellonenc Roberto Bautista ha anunciat el seu adeu al tennis professional en un acte emotiu al club Plana Sport de Castelló, on ha repassat la seua trajectòria i ha confirmat que encara disputarà un últim partit d’exhibició en desembre.