L’Audiència Nacional ordena reobrir la investigació d’Orange Market per a investigar a Francisco Camps

 

La Secció Segona de la Sala del Penal de l’Audiència Nacional ha acordat la reapertura de la investigació sobre les adjudicacions de la Generalitat Valenciana a Orange Market, una de les empreses de la trama corrupta Gürtel concretament per a saber qui les ordenava, després de les revelacions de Francisco Correa, Ricardo Costa i Álvaro Pérez ‘el bigotes’ durant el judici pel finançament irregular del PP valencià que apuntaven directament a l’expresident autonòmic Francisco Camps. El tribunal atén així la petició de la Fiscalia Anticorrupció que el passat juliol demanara la reapertura d’aquesta peça 5 del cas Gürtel perquè el jutge d’instrucció José de la Mata investigue eventuals indicacions que podria haver rebut l’exdirectora general de Promoció Institucional de la Generalitat Dora Ibars per a l’adjudicació de determinats contractes a la mencionada empresa del Grup Correa. El Ministeri Públic va sol·licitar la reapertura després que l’exsecretari general del PP valencià Ricardo Costa assegurara que va ser Camps qui va decidir contractar a Orange Market per a organitzar els actes de campanya de les eleccions autonòmiques municipals de 2007 i les generals de 2008.

Francisco Correa, el líder de la Gürtel, va dir en eixe mateix judici que estos contractes foren ordenats per alts càrrecs del PP valencià, mentre que Álvaro Pérez, responsable de les empreses de la trama a la Comunitat, va mencionar el nom de Camps. Els magistrats expliquen en el seu auto que la influència d’estes revelacions en el judici és «fàcil de  comprendre, donada l’íntima relació entre les dos causes en les quals coincidixen molts dels acusats».

Per altra banda es tracta també d’esbrinar si Dora Ibars, en qualitat de directora general de Promoció Institucional, va ser qui va adoptar les decisions finals pel que fa a la contractació directa d’Orange Market «o bé la decisió va ser adoptada per altres autoritats superiors jeràrquicament a l’acusada, a les quals es referiren els acusats en el judici». Malgrat això, després del que digueren Costa, Correa i Pérez, ara la Sala del Penal ordena reobrir la peça 5 en la qual s’imputava a Ibars la contractació directa de la societat Orange Market en 2005 per a l’elaboració de la Guia de la Comunicació de la Generalitat i un pen drive que s’anava a utilitzar com a regal institucional, un procediment en el qual, per a sostraure el control administratiu les parts van acordar l’emissió de diverses factures fins arribar el valor del preu cobrat per Orange Market de 88.975,59 euros, dels quals es van arribar a pagar 58.580,96 euros.

En segon lloc, la Fiscalia acusava Ibars per fets relatius a la participació d’Orange Market com adjudicatària de forma directa, del muntatge de l’stand per a grans esdeveniments a la Comunitat en Fitur 2009, amb participació de diverses institucions i organismes oficials als quals se l’obligava a contractar amb Orange Market, utilitzant el mateix sistema del fraccionament del preu en diverses factures.

 

 

Últimes notícies

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.

Desallotgen un càmping i diverses granges pel greu incendi de Tuéjar, empitjorat pel vent

L’incendi declarat este dimarts a Tuéjar ha forçat el desallotjament preventiu d’una zona d’acampada i diverses granges, amb els treballs d’extinció dificultats pel vent i la baixa humitat. Els mitjans aeris s’han retirat de nit i les brigades terrestres continuen lluitant contra el foc.

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.