Anuncios

L’Audiència Nacional ordena reobrir la investigació d’Orange Market per a investigar a Francisco Camps

 

La Secció Segona de la Sala del Penal de l’Audiència Nacional ha acordat la reapertura de la investigació sobre les adjudicacions de la Generalitat Valenciana a Orange Market, una de les empreses de la trama corrupta Gürtel concretament per a saber qui les ordenava, després de les revelacions de Francisco Correa, Ricardo Costa i Álvaro Pérez ‘el bigotes’ durant el judici pel finançament irregular del PP valencià que apuntaven directament a l’expresident autonòmic Francisco Camps. El tribunal atén així la petició de la Fiscalia Anticorrupció que el passat juliol demanara la reapertura d’aquesta peça 5 del cas Gürtel perquè el jutge d’instrucció José de la Mata investigue eventuals indicacions que podria haver rebut l’exdirectora general de Promoció Institucional de la Generalitat Dora Ibars per a l’adjudicació de determinats contractes a la mencionada empresa del Grup Correa. El Ministeri Públic va sol·licitar la reapertura després que l’exsecretari general del PP valencià Ricardo Costa assegurara que va ser Camps qui va decidir contractar a Orange Market per a organitzar els actes de campanya de les eleccions autonòmiques municipals de 2007 i les generals de 2008.

Francisco Correa, el líder de la Gürtel, va dir en eixe mateix judici que estos contractes foren ordenats per alts càrrecs del PP valencià, mentre que Álvaro Pérez, responsable de les empreses de la trama a la Comunitat, va mencionar el nom de Camps. Els magistrats expliquen en el seu auto que la influència d’estes revelacions en el judici és «fàcil de  comprendre, donada l’íntima relació entre les dos causes en les quals coincidixen molts dels acusats».

Anuncios

Per altra banda es tracta també d’esbrinar si Dora Ibars, en qualitat de directora general de Promoció Institucional, va ser qui va adoptar les decisions finals pel que fa a la contractació directa d’Orange Market «o bé la decisió va ser adoptada per altres autoritats superiors jeràrquicament a l’acusada, a les quals es referiren els acusats en el judici». Malgrat això, després del que digueren Costa, Correa i Pérez, ara la Sala del Penal ordena reobrir la peça 5 en la qual s’imputava a Ibars la contractació directa de la societat Orange Market en 2005 per a l’elaboració de la Guia de la Comunicació de la Generalitat i un pen drive que s’anava a utilitzar com a regal institucional, un procediment en el qual, per a sostraure el control administratiu les parts van acordar l’emissió de diverses factures fins arribar el valor del preu cobrat per Orange Market de 88.975,59 euros, dels quals es van arribar a pagar 58.580,96 euros.

En segon lloc, la Fiscalia acusava Ibars per fets relatius a la participació d’Orange Market com adjudicatària de forma directa, del muntatge de l’stand per a grans esdeveniments a la Comunitat en Fitur 2009, amb participació de diverses institucions i organismes oficials als quals se l’obligava a contractar amb Orange Market, utilitzant el mateix sistema del fraccionament del preu en diverses factures.

 

 

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Marcelino explica el seu adeu al Vila-real: diferències en el contracte i agraïment total

Marcelino García Toral confirma que no renova amb el Vila-real per divergències en la duració del contracte, però recalca la cordialitat i l'agraïment mutu després d'una etapa que considera exitosa.

Els tres alts funcionaris citats pel cas de les vivendes dels Naus no acudixen a declarar

Tres alts funcionaris de l'Ajuntament d'Alacant citats com a testimonis per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de les vivendes públiques dels Naus no s'han presentat a declarar, mentres quatre tècnics autonòmics sí han comparegut i han confirmat que va haver-hi expedients que degueren decaure.

Més de 200 conductors passen a disposició judicial a l’abril per delictes de seguretat viària en la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil va portar als tribunals a l'abril a 211 conductors en la Comunitat Valenciana per diferents delictes contra la seguretat viària, en la seua majoria relacionats amb alcohol i falta de permís.

Les festes de Moros i Cristians de Muro d’Alcoi eliminen la pirotècnia per a protegir els animals

Les Entrades de Moros i Cristians de Muro d'Alcoi suprimixen els castells de focs per a reduir l'estrés dels animals i reforcen mesures d'inclusió i seguretat.

Gran acolliment a la jornada de portes obertes de la EUIPO pel Dia d’Europa

La EUIPO organitza a Alacant una jornada de portes obertes pel Dia d'Europa amb gran resposta del públic, activitats per a famílies i actes culturals associats.

El Suprem delibera la sentència del cas Ábalos amb diverses incògnites obertes

El Tribunal Suprem prepara la sentència del cas Ábalos després d'un mes de vista oral, amb dubtes sobre l'existència d'una trama corrupta en Transports, els diners de les suposades mossegades i la credibilitat del delator Víctor de Aldama.

La renda familiar condiciona la mobilitat internacional dels universitaris a Espanya

Un informe de la Fundació BBVA i el Ivie revela que el nivell socioeconòmic determina qui accedix a la mobilitat internacional i que les universitats privades concentren més alumnat estranger de grau, mentres les públiques lideren en investigació.

Les pluges i les tempestes marcaran el temps del cap de setmana en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels molt coberts, ruixats que poden ser forts i amb tempesta, i un repunt de les temperatures a partir del diumenge.
Anuncios