L’Audiència Nacional ordena reobrir la investigació d’Orange Market per a investigar a Francisco Camps

 

La Secció Segona de la Sala del Penal de l’Audiència Nacional ha acordat la reapertura de la investigació sobre les adjudicacions de la Generalitat Valenciana a Orange Market, una de les empreses de la trama corrupta Gürtel concretament per a saber qui les ordenava, després de les revelacions de Francisco Correa, Ricardo Costa i Álvaro Pérez ‘el bigotes’ durant el judici pel finançament irregular del PP valencià que apuntaven directament a l’expresident autonòmic Francisco Camps. El tribunal atén així la petició de la Fiscalia Anticorrupció que el passat juliol demanara la reapertura d’aquesta peça 5 del cas Gürtel perquè el jutge d’instrucció José de la Mata investigue eventuals indicacions que podria haver rebut l’exdirectora general de Promoció Institucional de la Generalitat Dora Ibars per a l’adjudicació de determinats contractes a la mencionada empresa del Grup Correa. El Ministeri Públic va sol·licitar la reapertura després que l’exsecretari general del PP valencià Ricardo Costa assegurara que va ser Camps qui va decidir contractar a Orange Market per a organitzar els actes de campanya de les eleccions autonòmiques municipals de 2007 i les generals de 2008.

Francisco Correa, el líder de la Gürtel, va dir en eixe mateix judici que estos contractes foren ordenats per alts càrrecs del PP valencià, mentre que Álvaro Pérez, responsable de les empreses de la trama a la Comunitat, va mencionar el nom de Camps. Els magistrats expliquen en el seu auto que la influència d’estes revelacions en el judici és «fàcil de  comprendre, donada l’íntima relació entre les dos causes en les quals coincidixen molts dels acusats».

Per altra banda es tracta també d’esbrinar si Dora Ibars, en qualitat de directora general de Promoció Institucional, va ser qui va adoptar les decisions finals pel que fa a la contractació directa d’Orange Market «o bé la decisió va ser adoptada per altres autoritats superiors jeràrquicament a l’acusada, a les quals es referiren els acusats en el judici». Malgrat això, després del que digueren Costa, Correa i Pérez, ara la Sala del Penal ordena reobrir la peça 5 en la qual s’imputava a Ibars la contractació directa de la societat Orange Market en 2005 per a l’elaboració de la Guia de la Comunicació de la Generalitat i un pen drive que s’anava a utilitzar com a regal institucional, un procediment en el qual, per a sostraure el control administratiu les parts van acordar l’emissió de diverses factures fins arribar el valor del preu cobrat per Orange Market de 88.975,59 euros, dels quals es van arribar a pagar 58.580,96 euros.

En segon lloc, la Fiscalia acusava Ibars per fets relatius a la participació d’Orange Market com adjudicatària de forma directa, del muntatge de l’stand per a grans esdeveniments a la Comunitat en Fitur 2009, amb participació de diverses institucions i organismes oficials als quals se l’obligava a contractar amb Orange Market, utilitzant el mateix sistema del fraccionament del preu en diverses factures.

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Detingudes dos dones per robar 3.000 quilos de taronges en una finca de Castelló

La Guàrdia Civil deté a dos dones acusades de sostraure uns 3.000 quilos de taronges Lane Batega, valorats en 1.200 euros, d'una parcel·la en Alqueries del Xiquet Perdut.

Pluges intenses a Alacant i vent molt fort a Castelló este dilluns

La Comunitat Valenciana afronta un dilluns amb ruixats forts a l'interior i sud d'Alacant i ratxes de vent molt forts a Castelló, seguit d'una millora notable el dimarts.

El Vila-real assalta San Mamés i agreuja la crisi de l’Athletic

El Vila-real s'imposa 1-2 en San Mamés amb gols de Cardona i Alfon i aprofundix en els dubtes d'un Athletic sense reacció, que només retalla al final amb Guruzeta.

Logronyo tanca un cap de setmana de cultura valenciana amb la crema d’una falla dedicada al vi Rioja

La crema d'una falla al·legòrica al vi de Rioja posa fi a Logronyo a un intens cap de setmana de cultura valenciana, amb mascletaes, desfilades i milers d'assistents.

Marcelino valora el triomf en San Mamés: juguem un partit molt complet

Marcelino destaca la mentalitat, l'encert en moments clau i l'actuació de Gerard Moreno com a claus del 1-2 del Vila-real davant l'Athletic en San Mamés.

Valverde lamenta la derrota davant el Vila-real i un ambient en San Mamés més tibant de l’esperat

Ernesto Valverde reconeix que la derrota de l'Athletic davant el Vila-real no va ser el partit esperat i admet un ambient tibant en San Mamés, marcat per la urgència de punts i la pressió de l'afició.

El Vila-real marxa al descans amb avantatge clar en San Mamés gràcies a Cardona i Alfon

El Vila-real es va al descans amb un 0-2 en San Mamés després d'aprofitar dos accions clau culminades per Sergi Cardona i Alfon davant un Athletic poc efectiu.

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.