L’estat de salut d’Eduardo Zaplana evoluciona favorablement

 

L’estat de salut i anímic del expresident de la Generalitat Valenciana i exministre Eduardo Zaplana ha experimentat certa millora després d’un mes d’ingrés a l’hospital La Fe de València, a l’espera d’un canvi de criteri de la jutgessa i del fiscal sobre la seua petició de llibertat. L’atenció rebuda en l’últim mes, en règim d’aïllament hospitalari, ha permés a Zaplana recuperar al voltant de quatre quilos dels deu que havia perdut des del seu ingrés a la presó de Picassent el passat 24 de maig, en qualitat d’investigat per suborn, blanqueig de capitals, malversació i prevaricació.

  

Aquesta pèrdua de pes, unida a la depressió del sistema immune que patix com a malalt de leucèmia, havien alarmat tant als sanitaris que l’atenien a la presó com als especialistes de la Fe, que han emés informes sobre aquest tema.

 

Fonts mèdiques han explicat que el servei d’endocrinologia de la Fe li està administrant una dieta amb suplements hiperprotèics i que en la seua estada a l’hospital ha experimentat una millora també en la pell, encara que no en les articulacions, on els problemes causats per la malaltia de l’empelt contra hoste podrien ser irreversibles.

 

Té «millor aspecte»

  

Segons ha comentat l’advocat de Zaplana, la millora respecte al passat 18 de desembre, quan va ser traslladat des de la presó de Picassent a la Fe, és «indubtable», ja que el també expresident del PP de la Comunitat Valenciana i exdirectivo de Telefónica té «millor aspecte».

    

La representació legal de Zaplana ha demanat fins a cinc ocasions la seua posada en llibertat provisional, l’última el 28 de desembre, argumentant sempre que el seu estat de salut és incompatible amb el risc de fugida. Encara que encara no hi ha resposta a l’última petició de llibertat, la titular del Jutjat d’Instrucció número 8 de València ha reclamat a la Fe la història completa del pacient, que serà remesa des de l’hospital a l’Institut de Medicina Legal (IML) per a la seua anàlisi per part de mèdics forenses.

    

Aquests metges hauran de contestar a diverses preguntes que planteja la jutgessa instructora, tals com si l’estat de Zaplana és terminal, si les malalties que patix són conseqüència del trasplantament de medul·la al qual va ser sotmés en 2015 i si està atés correctament.

 

Només poden veure’l 45 minuts a la setmana

 

Enfront d’aquesta petició de la jutgessa, la representació legal de Zaplana va reclamar que se suprimira la paraula «terminal» per no estar referit a cap concepte judicial i també que els forenses del IML es pronunciaren sobre si donen suport o contradiuen els informes emesos pel servei d’Hematologia de la Fe i la Societat Espanyola d’Hematologia.

    

Des de l’entorn de la família del expresident es lamenta que, malgrat el seu estat de salut, se li impedisca visitar-lo durant tot just 45 minuts a la setmana i s’impedisca expressament a la seua esposa acompanyar-lo a l’hospital.

   

Al marge de les peticions d’excarceració, estan pendents de resolució en l’Audiència Provincial de València diversos recursos presentats per l’advocat de Zaplana i altres processaments en la mateixa causa contra les successives pròrrogues del secret del sumari.

Nombroses causes judicials obertes

En el cas Erial, el citat jutjat investiga, entre altres actuacions, el presumpte cobrament de comissions derivades de la concessió de les Inspeccions Tècniques de Vehicles (ITV), realitzades en 1997 durant la gestió de Zaplana al capdavant de la Generalitat, i del Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana, posat en marxa en 2003.

    

A més de Zaplana, complixen també quasi huit mesos a la presó provisional l’advocat i assessor fiscal Francisco Grau i el exdirectiu del parc temàtic Terra Mítica Joaquín Barceló. En la causa consten com investigats l’ex director general de la Policia i expresident de les Corts Valencianes Juan Cotino; la dona de Zaplana, Rosa Barceló, i la secretària personal del expresident, Mitsuko Henríquez.

 

Últimes notícies

Gandia es concentra per Ceuta i l’alcalde reclama unitat per damunt de les sigles

L’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, ha encapçalat una concentració institucional de suport a Ceuta i ha demanat unitat política per damunt de les sigles i els partidismes, amb serenitat i en defensa de la convivència.

El PP acusa el PSPV d’intentar espantar els valencians perquè no isquen a concentrar-se per Ceuta

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat el PSPV-PSOE d’intentar desmotivar i espantar els valencians perquè no acudisquen a les concentracions convocades per la FEMP en suport a Ceuta, i ha qualificat aquestes actuacions de pràctiques mafioses. Pastor també ha criticat la doble condició de Diana Morant com a ministra i candidata a la Generalitat.

El PP rebutja valorar l’escrit de Mazón sobre la DANA perquè són “escrits de part”

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha rebutjat pronunciar-se sobre l’escrit que Carlos Mazón ha enviat al jutjat pel cas de la gestió de la DANA, amb l’argument que el partit no comenta “escrits de part” ni tan sols decisions judicials.

Pérez Llorca defensa que el curs escolar ha de començar amb normalitat malgrat les protestes

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assegurat a Agost que no veu cap motiu perquè el curs 2026-27 no comence amb normalitat, malgrat les manifestacions convocades per sindicats educatius com STEPV el 12 de setembre.

Pérez Llorca responsabilitza l’Ajuntament de Villena de la retallada en seguretat del MUVI

El president Juanfran Pérez Llorca ha assegurat que la reducció del 70 % del pressupost de seguretat del Museu de Villena és decisió municipal i ha traslladat la solidaritat de la Generalitat al poble per la pèrdua del seu llegat.

Harvey Elliott aposta per tornar el València CF a Europa amb gana i motivació

Harvey Elliott, nou migpunt del València CF cedit pel Liverpool, s'ha marcat el repte d'ajudar l'equip a tornar a Europa i ha fixat entre deu i vint gols o assistències com a exigència personal per a esta temporada.

Etta Eyong rebutja ofertes milionàries i continua al Levante malgrat l’interés del Valencia

El director esportiu del Levante, Héctor Rodas, ha explicat que el club ha rebut ofertes econòmicament molt potents per Etta Eyong, inclosos contactes del Valencia CF, però el davanter camerunés ha decidit quedar-se i lluitar per la permanència.

El Levante recorrerà a la FIFA per a inscriure Akieme fora de termini

El Levante ha anunciat que presentarà un recurs davant la FIFA per a intentar validar la cessió de Sergio Akieme, rebutjada per LaLiga per arribar fora de termini.