L’estat de salut d’Eduardo Zaplana evoluciona favorablement

 

L’estat de salut i anímic del expresident de la Generalitat Valenciana i exministre Eduardo Zaplana ha experimentat certa millora després d’un mes d’ingrés a l’hospital La Fe de València, a l’espera d’un canvi de criteri de la jutgessa i del fiscal sobre la seua petició de llibertat. L’atenció rebuda en l’últim mes, en règim d’aïllament hospitalari, ha permés a Zaplana recuperar al voltant de quatre quilos dels deu que havia perdut des del seu ingrés a la presó de Picassent el passat 24 de maig, en qualitat d’investigat per suborn, blanqueig de capitals, malversació i prevaricació.

  

Aquesta pèrdua de pes, unida a la depressió del sistema immune que patix com a malalt de leucèmia, havien alarmat tant als sanitaris que l’atenien a la presó com als especialistes de la Fe, que han emés informes sobre aquest tema.

 

Fonts mèdiques han explicat que el servei d’endocrinologia de la Fe li està administrant una dieta amb suplements hiperprotèics i que en la seua estada a l’hospital ha experimentat una millora també en la pell, encara que no en les articulacions, on els problemes causats per la malaltia de l’empelt contra hoste podrien ser irreversibles.

 

Té «millor aspecte»

  

Segons ha comentat l’advocat de Zaplana, la millora respecte al passat 18 de desembre, quan va ser traslladat des de la presó de Picassent a la Fe, és «indubtable», ja que el també expresident del PP de la Comunitat Valenciana i exdirectivo de Telefónica té «millor aspecte».

    

La representació legal de Zaplana ha demanat fins a cinc ocasions la seua posada en llibertat provisional, l’última el 28 de desembre, argumentant sempre que el seu estat de salut és incompatible amb el risc de fugida. Encara que encara no hi ha resposta a l’última petició de llibertat, la titular del Jutjat d’Instrucció número 8 de València ha reclamat a la Fe la història completa del pacient, que serà remesa des de l’hospital a l’Institut de Medicina Legal (IML) per a la seua anàlisi per part de mèdics forenses.

    

Aquests metges hauran de contestar a diverses preguntes que planteja la jutgessa instructora, tals com si l’estat de Zaplana és terminal, si les malalties que patix són conseqüència del trasplantament de medul·la al qual va ser sotmés en 2015 i si està atés correctament.

 

Només poden veure’l 45 minuts a la setmana

 

Enfront d’aquesta petició de la jutgessa, la representació legal de Zaplana va reclamar que se suprimira la paraula «terminal» per no estar referit a cap concepte judicial i també que els forenses del IML es pronunciaren sobre si donen suport o contradiuen els informes emesos pel servei d’Hematologia de la Fe i la Societat Espanyola d’Hematologia.

    

Des de l’entorn de la família del expresident es lamenta que, malgrat el seu estat de salut, se li impedisca visitar-lo durant tot just 45 minuts a la setmana i s’impedisca expressament a la seua esposa acompanyar-lo a l’hospital.

   

Al marge de les peticions d’excarceració, estan pendents de resolució en l’Audiència Provincial de València diversos recursos presentats per l’advocat de Zaplana i altres processaments en la mateixa causa contra les successives pròrrogues del secret del sumari.

Nombroses causes judicials obertes

En el cas Erial, el citat jutjat investiga, entre altres actuacions, el presumpte cobrament de comissions derivades de la concessió de les Inspeccions Tècniques de Vehicles (ITV), realitzades en 1997 durant la gestió de Zaplana al capdavant de la Generalitat, i del Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana, posat en marxa en 2003.

    

A més de Zaplana, complixen també quasi huit mesos a la presó provisional l’advocat i assessor fiscal Francisco Grau i el exdirectiu del parc temàtic Terra Mítica Joaquín Barceló. En la causa consten com investigats l’ex director general de la Policia i expresident de les Corts Valencianes Juan Cotino; la dona de Zaplana, Rosa Barceló, i la secretària personal del expresident, Mitsuko Henríquez.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Laia Codina veu un grup ajustat després del 3-0 a Islàndia

Espanya va debutar amb un 3-0 davant Islàndia en la fase de classificació al Mundial 2027. Laia Codina va valorar un grup competitiu després del 1-6 d'Anglaterra a Ucraïna.

La Comunitat va exportar 2.106,5 milions als EUA i va importar 1.696,6 en 2025

La Comunitat Valenciana va registrar en 2025 un superàvit comercial amb els EUA en vendre per 2.106,5 milions i importar 1.696,6. L'intercanvi es va contraure respecte a 2024.

Bermúdez, després del 3-0 a Islàndia: ‘Podíem haver fet algun gol més, l’exigència és ací’

Espanya va véncer 3-0 a Islàndia en l'arrancada cap al Mundial 2027. Bermúdez va valorar els tres punts i va remarcar que sumar més gols serà clau davant Anglaterra.

3-0 d’Espanya a Islàndia: Pina firma un doblet i Edna Imade sentència

Espanya es va imposar 3-0 a Islàndia en la seua estrena cap al Mundial 2027 amb un doblet de Claudia Pina i una cabotada de Edna Imade. La portera Cecilia Rúnarsdóttir va evitar una golejada major i Espanya és segona del Grup A3, empatada amb Anglaterra.

3-0: Espanya complix en el seu debut classificatori davant Islàndia liderada per Pina

Espanya va arrancar la classificació al Mundial 2027 amb un 3-0 sobre Islàndia, sostinguda per la seua portera. Claudia Pina va firmar un doblet i Edna Imade va completar la victòria.

Els 16 de OT 2025 es reunixen i descobrixen el repertori de la gira que passarà per Alacant i València al juliol

Els 16 concursants de OT 2025 s'han retrobat a Barcelona per a conéixer el repertori del seu gira de tretze concerts. El tour arrancarà el 18 d'abril a Bilbao i arribarà al juliol a Alacant i València.

Pina avança a Espanya amb un derechazo davant Islàndia en el 39 (1-0)

Claudia Pina va avançar a Espanya en el minut 39 amb un derechazo des de la frontal després d'una primera part de setge a Islàndia, en el debut cap al Mundial 2027.

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022