L’estat de salut d’Eduardo Zaplana evoluciona favorablement

 

L’estat de salut i anímic del expresident de la Generalitat Valenciana i exministre Eduardo Zaplana ha experimentat certa millora després d’un mes d’ingrés a l’hospital La Fe de València, a l’espera d’un canvi de criteri de la jutgessa i del fiscal sobre la seua petició de llibertat. L’atenció rebuda en l’últim mes, en règim d’aïllament hospitalari, ha permés a Zaplana recuperar al voltant de quatre quilos dels deu que havia perdut des del seu ingrés a la presó de Picassent el passat 24 de maig, en qualitat d’investigat per suborn, blanqueig de capitals, malversació i prevaricació.

  

Aquesta pèrdua de pes, unida a la depressió del sistema immune que patix com a malalt de leucèmia, havien alarmat tant als sanitaris que l’atenien a la presó com als especialistes de la Fe, que han emés informes sobre aquest tema.

 

Fonts mèdiques han explicat que el servei d’endocrinologia de la Fe li està administrant una dieta amb suplements hiperprotèics i que en la seua estada a l’hospital ha experimentat una millora també en la pell, encara que no en les articulacions, on els problemes causats per la malaltia de l’empelt contra hoste podrien ser irreversibles.

 

Té «millor aspecte»

  

Segons ha comentat l’advocat de Zaplana, la millora respecte al passat 18 de desembre, quan va ser traslladat des de la presó de Picassent a la Fe, és «indubtable», ja que el també expresident del PP de la Comunitat Valenciana i exdirectivo de Telefónica té «millor aspecte».

    

La representació legal de Zaplana ha demanat fins a cinc ocasions la seua posada en llibertat provisional, l’última el 28 de desembre, argumentant sempre que el seu estat de salut és incompatible amb el risc de fugida. Encara que encara no hi ha resposta a l’última petició de llibertat, la titular del Jutjat d’Instrucció número 8 de València ha reclamat a la Fe la història completa del pacient, que serà remesa des de l’hospital a l’Institut de Medicina Legal (IML) per a la seua anàlisi per part de mèdics forenses.

    

Aquests metges hauran de contestar a diverses preguntes que planteja la jutgessa instructora, tals com si l’estat de Zaplana és terminal, si les malalties que patix són conseqüència del trasplantament de medul·la al qual va ser sotmés en 2015 i si està atés correctament.

 

Només poden veure’l 45 minuts a la setmana

 

Enfront d’aquesta petició de la jutgessa, la representació legal de Zaplana va reclamar que se suprimira la paraula «terminal» per no estar referit a cap concepte judicial i també que els forenses del IML es pronunciaren sobre si donen suport o contradiuen els informes emesos pel servei d’Hematologia de la Fe i la Societat Espanyola d’Hematologia.

    

Des de l’entorn de la família del expresident es lamenta que, malgrat el seu estat de salut, se li impedisca visitar-lo durant tot just 45 minuts a la setmana i s’impedisca expressament a la seua esposa acompanyar-lo a l’hospital.

   

Al marge de les peticions d’excarceració, estan pendents de resolució en l’Audiència Provincial de València diversos recursos presentats per l’advocat de Zaplana i altres processaments en la mateixa causa contra les successives pròrrogues del secret del sumari.

Nombroses causes judicials obertes

En el cas Erial, el citat jutjat investiga, entre altres actuacions, el presumpte cobrament de comissions derivades de la concessió de les Inspeccions Tècniques de Vehicles (ITV), realitzades en 1997 durant la gestió de Zaplana al capdavant de la Generalitat, i del Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana, posat en marxa en 2003.

    

A més de Zaplana, complixen també quasi huit mesos a la presó provisional l’advocat i assessor fiscal Francisco Grau i el exdirectiu del parc temàtic Terra Mítica Joaquín Barceló. En la causa consten com investigats l’ex director general de la Policia i expresident de les Corts Valencianes Juan Cotino; la dona de Zaplana, Rosa Barceló, i la secretària personal del expresident, Mitsuko Henríquez.

 

Últimes notícies

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.

L’incendi de la Vall d’Uixó té diversos focus i obliga a confinar la Vilavella

L’incendi declarat este dissabte a la Vall d’Uixó, amb diversos focus que fan sospitar que siga intencionat, s’ha desplaçat cap al nord i ha obligat a desallotjar fins a 60 persones i a confinar la Vilavella.