L’estat de salut d’Eduardo Zaplana evoluciona favorablement

 

L’estat de salut i anímic del expresident de la Generalitat Valenciana i exministre Eduardo Zaplana ha experimentat certa millora després d’un mes d’ingrés a l’hospital La Fe de València, a l’espera d’un canvi de criteri de la jutgessa i del fiscal sobre la seua petició de llibertat. L’atenció rebuda en l’últim mes, en règim d’aïllament hospitalari, ha permés a Zaplana recuperar al voltant de quatre quilos dels deu que havia perdut des del seu ingrés a la presó de Picassent el passat 24 de maig, en qualitat d’investigat per suborn, blanqueig de capitals, malversació i prevaricació.

  

Aquesta pèrdua de pes, unida a la depressió del sistema immune que patix com a malalt de leucèmia, havien alarmat tant als sanitaris que l’atenien a la presó com als especialistes de la Fe, que han emés informes sobre aquest tema.

 

Fonts mèdiques han explicat que el servei d’endocrinologia de la Fe li està administrant una dieta amb suplements hiperprotèics i que en la seua estada a l’hospital ha experimentat una millora també en la pell, encara que no en les articulacions, on els problemes causats per la malaltia de l’empelt contra hoste podrien ser irreversibles.

 

Té «millor aspecte»

  

Segons ha comentat l’advocat de Zaplana, la millora respecte al passat 18 de desembre, quan va ser traslladat des de la presó de Picassent a la Fe, és «indubtable», ja que el també expresident del PP de la Comunitat Valenciana i exdirectivo de Telefónica té «millor aspecte».

    

La representació legal de Zaplana ha demanat fins a cinc ocasions la seua posada en llibertat provisional, l’última el 28 de desembre, argumentant sempre que el seu estat de salut és incompatible amb el risc de fugida. Encara que encara no hi ha resposta a l’última petició de llibertat, la titular del Jutjat d’Instrucció número 8 de València ha reclamat a la Fe la història completa del pacient, que serà remesa des de l’hospital a l’Institut de Medicina Legal (IML) per a la seua anàlisi per part de mèdics forenses.

    

Aquests metges hauran de contestar a diverses preguntes que planteja la jutgessa instructora, tals com si l’estat de Zaplana és terminal, si les malalties que patix són conseqüència del trasplantament de medul·la al qual va ser sotmés en 2015 i si està atés correctament.

 

Només poden veure’l 45 minuts a la setmana

 

Enfront d’aquesta petició de la jutgessa, la representació legal de Zaplana va reclamar que se suprimira la paraula «terminal» per no estar referit a cap concepte judicial i també que els forenses del IML es pronunciaren sobre si donen suport o contradiuen els informes emesos pel servei d’Hematologia de la Fe i la Societat Espanyola d’Hematologia.

    

Des de l’entorn de la família del expresident es lamenta que, malgrat el seu estat de salut, se li impedisca visitar-lo durant tot just 45 minuts a la setmana i s’impedisca expressament a la seua esposa acompanyar-lo a l’hospital.

   

Al marge de les peticions d’excarceració, estan pendents de resolució en l’Audiència Provincial de València diversos recursos presentats per l’advocat de Zaplana i altres processaments en la mateixa causa contra les successives pròrrogues del secret del sumari.

Nombroses causes judicials obertes

En el cas Erial, el citat jutjat investiga, entre altres actuacions, el presumpte cobrament de comissions derivades de la concessió de les Inspeccions Tècniques de Vehicles (ITV), realitzades en 1997 durant la gestió de Zaplana al capdavant de la Generalitat, i del Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana, posat en marxa en 2003.

    

A més de Zaplana, complixen també quasi huit mesos a la presó provisional l’advocat i assessor fiscal Francisco Grau i el exdirectiu del parc temàtic Terra Mítica Joaquín Barceló. En la causa consten com investigats l’ex director general de la Policia i expresident de les Corts Valencianes Juan Cotino; la dona de Zaplana, Rosa Barceló, i la secretària personal del expresident, Mitsuko Henríquez.

 

Últimes notícies

Quatre excaps d’ETA es neguen a declarar pels atemptats de Santa Pola i Madrid

Quatre antics dirigents d’ETA s’han acollit al dret a no declarar davant l’Audiència Nacional per la seua presumpta responsabilitat en l’atemptat contra la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola en 2002 i per l’assassinat del tinent coronel Pedro Antonio Blanco en 2000 a Madrid.

Avantatge de pista per al Valencia Basket davant un Joventut sense pressió en les semifinals de la Liga Endesa

Valencia Basket i Asisa Joventut obrin este dimecres al Roig Arena una semifinal de la Liga Endesa marcada per l’avantatge de pista taronja i el paper decisiu de Ricky Rubio. Pedro Martínez avisa del gran moment de forma de la Penya i afirma que l’eliminatòria està al 50%.

El Valencia Basket busca colpejar primer en la semifinal davant un Joventut sense pressió

El Valencia Basket arriba a la semifinal de la Lliga Endesa amb avantatge de pista i el paper de favorit davant un Asisa Joventut sense pressió, impulsat pel gran moment de Ricky Rubio i amb un Pedro Martínez que alerta del potencial verd-i-negre.

La falta de personal i de suport psicològic en residències de majors colpeja més les nits i els festius

Un estudi de l OCU assenyala que moltes residències de majors funcionen amb poc personal, especialment de nit i en festius, i que més d un terç dels residents no rep atenció psicològica setmanal.

L’economia d’Alacant esquiva l’impacte dels aranzels de Trump gràcies a la venda a la UE

Un informe de la Cambra de Comerç d’Alacant conclou que l’impacte dels aranzels dels Estats Units ha sigut limitat perquè les empreses han impulsat les exportacions a la Unió Europea i el sector servicis.

Set pingüins saltarroques del nord arriben a l’Oceanogràfic de València

L’Oceanogràfic de València ha incorporat set pingüins saltarroques del nord, una de les espècies de pingüí més amenaçades del món i catalogada en perill per la UICN.

Sergio de Larrea encara les semifinals amb el València Basket sense decidir encara el seu futur a la NBA

El base del València Basket Sergio de Larrea assegura que encara no ha decidit si mantindrà la seua candidatura al draft de la NBA i recalca que està centrat en les semifinals de la Lliga Endesa contra l'Asisa Joventut.

Sergio de Larrea aparca el somni NBA per a centrar-se en les semifinals amb el València Basket

El base del Valencia Basket Sergio de Larrea ha admés que encara no sap si mantindrà la seua inscripció en el draft de la NBA i assegura que ara només pensa en les semifinals de la Lliga Endesa contra l'Asisa Joventut.