L’estat de salut d’Eduardo Zaplana evoluciona favorablement

 

L’estat de salut i anímic del expresident de la Generalitat Valenciana i exministre Eduardo Zaplana ha experimentat certa millora després d’un mes d’ingrés a l’hospital La Fe de València, a l’espera d’un canvi de criteri de la jutgessa i del fiscal sobre la seua petició de llibertat. L’atenció rebuda en l’últim mes, en règim d’aïllament hospitalari, ha permés a Zaplana recuperar al voltant de quatre quilos dels deu que havia perdut des del seu ingrés a la presó de Picassent el passat 24 de maig, en qualitat d’investigat per suborn, blanqueig de capitals, malversació i prevaricació.

  

Aquesta pèrdua de pes, unida a la depressió del sistema immune que patix com a malalt de leucèmia, havien alarmat tant als sanitaris que l’atenien a la presó com als especialistes de la Fe, que han emés informes sobre aquest tema.

 

Fonts mèdiques han explicat que el servei d’endocrinologia de la Fe li està administrant una dieta amb suplements hiperprotèics i que en la seua estada a l’hospital ha experimentat una millora també en la pell, encara que no en les articulacions, on els problemes causats per la malaltia de l’empelt contra hoste podrien ser irreversibles.

 

Té «millor aspecte»

  

Segons ha comentat l’advocat de Zaplana, la millora respecte al passat 18 de desembre, quan va ser traslladat des de la presó de Picassent a la Fe, és «indubtable», ja que el també expresident del PP de la Comunitat Valenciana i exdirectivo de Telefónica té «millor aspecte».

    

La representació legal de Zaplana ha demanat fins a cinc ocasions la seua posada en llibertat provisional, l’última el 28 de desembre, argumentant sempre que el seu estat de salut és incompatible amb el risc de fugida. Encara que encara no hi ha resposta a l’última petició de llibertat, la titular del Jutjat d’Instrucció número 8 de València ha reclamat a la Fe la història completa del pacient, que serà remesa des de l’hospital a l’Institut de Medicina Legal (IML) per a la seua anàlisi per part de mèdics forenses.

    

Aquests metges hauran de contestar a diverses preguntes que planteja la jutgessa instructora, tals com si l’estat de Zaplana és terminal, si les malalties que patix són conseqüència del trasplantament de medul·la al qual va ser sotmés en 2015 i si està atés correctament.

 

Només poden veure’l 45 minuts a la setmana

 

Enfront d’aquesta petició de la jutgessa, la representació legal de Zaplana va reclamar que se suprimira la paraula «terminal» per no estar referit a cap concepte judicial i també que els forenses del IML es pronunciaren sobre si donen suport o contradiuen els informes emesos pel servei d’Hematologia de la Fe i la Societat Espanyola d’Hematologia.

    

Des de l’entorn de la família del expresident es lamenta que, malgrat el seu estat de salut, se li impedisca visitar-lo durant tot just 45 minuts a la setmana i s’impedisca expressament a la seua esposa acompanyar-lo a l’hospital.

   

Al marge de les peticions d’excarceració, estan pendents de resolució en l’Audiència Provincial de València diversos recursos presentats per l’advocat de Zaplana i altres processaments en la mateixa causa contra les successives pròrrogues del secret del sumari.

Nombroses causes judicials obertes

En el cas Erial, el citat jutjat investiga, entre altres actuacions, el presumpte cobrament de comissions derivades de la concessió de les Inspeccions Tècniques de Vehicles (ITV), realitzades en 1997 durant la gestió de Zaplana al capdavant de la Generalitat, i del Pla Eòlic de la Comunitat Valenciana, posat en marxa en 2003.

    

A més de Zaplana, complixen també quasi huit mesos a la presó provisional l’advocat i assessor fiscal Francisco Grau i el exdirectiu del parc temàtic Terra Mítica Joaquín Barceló. En la causa consten com investigats l’ex director general de la Policia i expresident de les Corts Valencianes Juan Cotino; la dona de Zaplana, Rosa Barceló, i la secretària personal del expresident, Mitsuko Henríquez.

 

Últimes notícies

Ortí es nega a reobrir la negociació salarial i obliga els sindicats a desallotjar la Conselleria

La consellera d'Educació Carmen Ortí tanca la porta a reobrir la negociació salarial reclamada per STEPV, CCOO i UGT i ordena als sindicats abandonar l'edifici després d'hores de tancament.

Educació defén que no decidix sota pressió i tanca la negociació salarial amb part dels sindicats

La Conselleria d'Educació insistix que no pren decisions sota pressió, dona per tancada la pujada salarial pactada amb CSIF i ANPE i emplaça a la resta de sindicats a continuar negociant la resta de reivindicacions en taules temàtiques.

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.