L’exalcaldessa de Carlet s’enfronta a un any i mig de presó per assetjar a un cap de la Policia Local

Ejemplo de shortcode con estilo
Un any i mig de presó és el que demanen per a l'exalcaldessa de Carlet María Ángeles Crespo, del Partit Popular, per un delicte d'assetjament laboral a qui fou cap de la Policia Local del seu municipi, José Llopis. Durant quasi quatre anys l'agent va ser víctima d'actes «hostils i humiliants» com a represàlia davant la seua […]

Un any i mig de presó és el que demanen per a l'exalcaldessa de Carlet María Ángeles Crespo, del Partit Popular, per un delicte d'assetjament laboral a qui fou cap de la Policia Local del seu municipi, José Llopis. Durant quasi quatre anys l'agent va ser víctima d'actes «hostils i humiliants» com a represàlia davant la seua negativa de llevar multes de trànsit als veïns tal com li ordenava l'alcaldessa. Crespo va ser la senadora durant una legislatura i de moment se l'ha lliurat de l'acusació que pesava sobre ella de prevaricació o tràfic d'influències. La fiscalia ha demanat el sobresseïment de la causa per estos delictes al no haver quedat acreditat que les anotacions que l'alcaldessa feia en els expedients (A -anul·lar i R-ratificar), es materialitzen després en una resolució oficial o que aquestes influïren en el funcionament d'alguna manera o inclús que ella haguera obtingut un benefici econòmic.

El Ministeri Públic relata en l'escrit aquestos fets delictius. Primerament, segons ha avançat 'Las Provincias' va ordenar a l'encarregat de tramitar els expedients de les multes que tots aquestos passaren primer per ella i no per l'intendent seguint el procediment habitual. L'exalcaldessa realitzava les anotacions A o R en els documents i en altres apuntava «comprovar». El cap de policia es va queixar davant aquest canvi de modus operandi però Crespo li va fer saber que «la forma de procedir serà la que jo faça en les anotacions», segons arreplega en l'escrit el fiscal. A més va afegir que estava farta de les queixes dels veïns. El cap va insistir sobre la il·legalitat que suposava unir la fase instructora i sancionadora però ella es va negar. El cap va desobeir les ordres de l'edil, que a més li va dir frases del tipus: «comencem mal, ja m'encarregaré jo d'això, no em fas falta per a res».

L'edil a finals de 2011 va demanar als seus agents que reduïren el nombre de multes en la via pública al mínim possible i a continuació va començar la sèrie d'assetjaments i humiliacions cap al cap de policia afectat. Segons el relat del fiscal, Crespo va amenaçar l'agent dient-li que l'anava a apartar de la prefectura i així ho va fer. Llopis va quedar aïllat en l'Ajuntament, se'l va cessar com a instructor dels expedients, se'l va obligar a fitxar i se li va reduir la nòmina en 175 euros per productivitat. Li van deixar de pagar també hores extres de Falles i festes patronals. L'home va haver d'agafar-se la baixa fins a en tres ocasions. Ara el ministeri públic demana un any i mig de presó per a Crespo i la indemnització de 20.000 euros per a l'exalcaldessa del Partit Popular.

Últimes notícies

Alicante Fashion Week obri la moda a la ciutat amb 30 dissenyadors i passes gratuïtes

Alicante Fashion Week enceta l’onzena edició amb 30 dissenyadors, conferències i passes gratuïtes obertes a la ciutadania entre octubre i novembre. L’esdeveniment reforça el disseny independent i consolida la moda com a part del teixit econòmic alacantí.

Nico Williams torna a la llista de l’Athletic per a visitar el Llevant a Mestalla

Nico Williams ha tornat a una convocatòria de 23 jugadors de l’Athletic Club per a enfrontar-se esta nit al Llevant, en un partit marcat també per la greu lesió de Gorka Guruzeta.

Morant destaca que les agències ja han anticipat les últimes danes extremes

La ministra Diana Morant subratlla a Alacant que les agències meteorològiques han avançat amb dies d’antelació tant la dana de 2024 com la d’este cap de setmana, cosa que ha permés activar l’alerta roja i decisions polítiques preventives.

Dituro confia en l’Elx tot i el descens: “Anem per bon camí i en creixement”

El porter argentí Matías Dituro assegura que l’Elx ha millorat, confia a guanyar al camp del Rayo Vallecano i afirma que no pensa en la retirada als 39 anys.

La DANA Adam arrasa 9.000 hectàrees de cultius i deixa 21 milions en pèrdues

La Unió ha xifrat en 21 milions d’euros els danys inicials de la DANA Adam en cultius, sobretot a la Safor i la Marina Alta, amb 9.000 hectàrees afectades de cítrics, caqui, aguacat, hortalisses i raïm de taula.

Presó provisional per a un jove per 16 robatoris en cotxes a Borriana

Un home de 25 anys ha ingressat en presó provisional acusat de 16 robatoris amb força en vehicles i un furt de gasoil comesos a Borriana entre el 3 i el 16 d’octubre.

El Villarreal encadena set derrotes seguides fora de casa en la Champions

La derrota per 4-3 davant el Liverpool a Anfield alça fins a set la ratxa consecutiva de partits perduts pel Villarreal com a visitant en la Lliga de Campions. L’equip d’Íñigo Pérez no guanya fora de La Ceràmica en esta competició des de les semifinals de 2021-2022.

Mestalla acollirà el Tavernes-València de Copa amb entrades des de 10 euros

El duel de Copa del Rei entre la UE Tavernes de la Valldigna i el València es jugarà a Mestalla el 28 d’octubre, amb preus entre 10 i 22 euros i el club blanquinegre figurant com a visitant.