14.6 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

L’exalcaldessa de Carlet s’enfronta a un any i mig de presó per assetjar a un cap de la Policia Local

Un any i mig de presó és el que demanen per a l'exalcaldessa de Carlet María Ángeles Crespo, del Partit Popular, per un delicte d'assetjament laboral a qui fou cap de la Policia Local del seu municipi, José Llopis. Durant quasi quatre anys l'agent va ser víctima d'actes «hostils i humiliants» com a represàlia davant la seua negativa de llevar multes de trànsit als veïns tal com li ordenava l'alcaldessa. Crespo va ser la senadora durant una legislatura i de moment se l'ha lliurat de l'acusació que pesava sobre ella de prevaricació o tràfic d'influències. La fiscalia ha demanat el sobresseïment de la causa per estos delictes al no haver quedat acreditat que les anotacions que l'alcaldessa feia en els expedients (A -anul·lar i R-ratificar), es materialitzen després en una resolució oficial o que aquestes influïren en el funcionament d'alguna manera o inclús que ella haguera obtingut un benefici econòmic.

El Ministeri Públic relata en l'escrit aquestos fets delictius. Primerament, segons ha avançat 'Las Provincias' va ordenar a l'encarregat de tramitar els expedients de les multes que tots aquestos passaren primer per ella i no per l'intendent seguint el procediment habitual. L'exalcaldessa realitzava les anotacions A o R en els documents i en altres apuntava «comprovar». El cap de policia es va queixar davant aquest canvi de modus operandi però Crespo li va fer saber que «la forma de procedir serà la que jo faça en les anotacions», segons arreplega en l'escrit el fiscal. A més va afegir que estava farta de les queixes dels veïns. El cap va insistir sobre la il·legalitat que suposava unir la fase instructora i sancionadora però ella es va negar. El cap va desobeir les ordres de l'edil, que a més li va dir frases del tipus: «comencem mal, ja m'encarregaré jo d'això, no em fas falta per a res».

L'edil a finals de 2011 va demanar als seus agents que reduïren el nombre de multes en la via pública al mínim possible i a continuació va començar la sèrie d'assetjaments i humiliacions cap al cap de policia afectat. Segons el relat del fiscal, Crespo va amenaçar l'agent dient-li que l'anava a apartar de la prefectura i així ho va fer. Llopis va quedar aïllat en l'Ajuntament, se'l va cessar com a instructor dels expedients, se'l va obligar a fitxar i se li va reduir la nòmina en 175 euros per productivitat. Li van deixar de pagar també hores extres de Falles i festes patronals. L'home va haver d'agafar-se la baixa fins a en tres ocasions. Ara el ministeri públic demana un any i mig de presó per a Crespo i la indemnització de 20.000 euros per a l'exalcaldessa del Partit Popular.

Últimes notícies

La Generalitat inicia la revisió del Catàleg de Platges de la Comunitat amb consulta pública

La Generalitat ha iniciat la consulta pública prèvia per a revisar el Catàleg de Platges de la Comunitat Valenciana. El procés busca incorporar aportacions ciutadanes i municipals abans del nou text.

Juan Romero, nou alcalde de Marines després d’un relleu pactat

El ple extraordinari ha triat a Juan Romero (Compromis per Marines) com a nou alcalde amb els vots de PSPV-PSOE i Compromis; el relleu complix el pacte de 2023.

Fernando Esteso, icona del destape que va fer ombra a Star Wars

L'actor ha mort este diumenge a València. Figura clau del destape en els 70 i 80, va triomfar al costat d'Andrés Pajares amb comèdies que van trencar la taquilla.

Fernando Esteso, mite de l’humor dels setanta i huitanta, mor als 80 a València

L'actor i humorista va morir este diumenge a València als 80 anys. Icona del cinema popular, va triomfar amb Pallers en les comèdies de Ozores i va mantindre una llarga carrera en teatre i televisió.

Mor l’actor i humorista Fernando Esteso als 80 anys

El comediant va morir de matinada a l'Hospital La Fe després de diversos dies ingressat. Va ser mitat del cèlebre tàndem amb Andrés Pajares i rostre clau del cinema popular.

Mor Fernando Esteso als 80 anys a l’Hospital La Fe de València

L'actor i humorista ha mort als 80 anys a l'Hospital La Fe de València, on estava ingressat. El seu representant el va confirmar a l'Acadèmia del Cinema; el còmic es va consagrar en els 70 al costat d'Andrés Pajares.

Una nova manifestació per la dana ha demanat que Mazón entregue l’acta de diputat

La protesta ha reunit ciutadans i familiars de víctimes per a reclamar que el expresident entregue el seu escó i comparega davant la jutgessa. El recorregut ha passat per Benetússer, Sedaví i Alfafar, algunes de les localitats més afectades.

Compromís exigix al Govern desbloquejar ja la norma que impedix orxata amb menys sucre

Compromís ha enviat una carta als ministres d'Agricultura i de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 per a exigir la reforma del Reial decret 1338/1988. Reclama un calendari immediat que permeta vendre orxata amb menys sucre sense perdre la denominació de xufa.