9.3 C
València
Dimarts, 16 desembre, 2025

L’exalcaldessa de Carlet s’enfronta a un any i mig de presó per assetjar a un cap de la Policia Local

Un any i mig de presó és el que demanen per a l'exalcaldessa de Carlet María Ángeles Crespo, del Partit Popular, per un delicte d'assetjament laboral a qui fou cap de la Policia Local del seu municipi, José Llopis. Durant quasi quatre anys l'agent va ser víctima d'actes «hostils i humiliants» com a represàlia davant la seua negativa de llevar multes de trànsit als veïns tal com li ordenava l'alcaldessa. Crespo va ser la senadora durant una legislatura i de moment se l'ha lliurat de l'acusació que pesava sobre ella de prevaricació o tràfic d'influències. La fiscalia ha demanat el sobresseïment de la causa per estos delictes al no haver quedat acreditat que les anotacions que l'alcaldessa feia en els expedients (A -anul·lar i R-ratificar), es materialitzen després en una resolució oficial o que aquestes influïren en el funcionament d'alguna manera o inclús que ella haguera obtingut un benefici econòmic.

El Ministeri Públic relata en l'escrit aquestos fets delictius. Primerament, segons ha avançat 'Las Provincias' va ordenar a l'encarregat de tramitar els expedients de les multes que tots aquestos passaren primer per ella i no per l'intendent seguint el procediment habitual. L'exalcaldessa realitzava les anotacions A o R en els documents i en altres apuntava «comprovar». El cap de policia es va queixar davant aquest canvi de modus operandi però Crespo li va fer saber que «la forma de procedir serà la que jo faça en les anotacions», segons arreplega en l'escrit el fiscal. A més va afegir que estava farta de les queixes dels veïns. El cap va insistir sobre la il·legalitat que suposava unir la fase instructora i sancionadora però ella es va negar. El cap va desobeir les ordres de l'edil, que a més li va dir frases del tipus: «comencem mal, ja m'encarregaré jo d'això, no em fas falta per a res».

L'edil a finals de 2011 va demanar als seus agents que reduïren el nombre de multes en la via pública al mínim possible i a continuació va començar la sèrie d'assetjaments i humiliacions cap al cap de policia afectat. Segons el relat del fiscal, Crespo va amenaçar l'agent dient-li que l'anava a apartar de la prefectura i així ho va fer. Llopis va quedar aïllat en l'Ajuntament, se'l va cessar com a instructor dels expedients, se'l va obligar a fitxar i se li va reduir la nòmina en 175 euros per productivitat. Li van deixar de pagar també hores extres de Falles i festes patronals. L'home va haver d'agafar-se la baixa fins a en tres ocasions. Ara el ministeri públic demana un any i mig de presó per a Crespo i la indemnització de 20.000 euros per a l'exalcaldessa del Partit Popular.

Últimes notícies

Mor la pantera Mamba del Bioparc València per insuficiència renal als 20 anys

La femella de lleopard negre vivia en Bioparc València des de 2008 i formava part d'un grup internacional de conservació. Després d'una deterioració irreversible, es va decidir l'eutanàsia.

Ruixats moderats amb episodis forts i persistents a Castelló este dimarts

La Comunitat Valenciana afrontarà un dimarts de cels molt nuvolosos i ruixats moderats, amb el risc d'episodis forts i persistents a Castelló. Les temperatures baixaran i el vent serà variable, amb E/NE en el litoral.

El Vila-real aprova els seus comptes i un pressupost rècord de 215 milions d’euros

El club va aprovar els comptes de l'últim curs amb un saldo positiu pròxim als 14 milions i va presentar un pressupost rècord de 215.234.000 euros per a 2025-26.

El València Basket-Casademont Zaragoza ajornat es jugarà el 30 de desembre a les 16h

El dol de la jornada 11 de la Lliga Femenina Endesa entre València Basket i Casademont Zaragoza, ajornat per l'alerta meteorològica, es disputarà el 30 de desembre a les 16h en el Roig Arena. Les entrades servixen per a la nova data, amb reembossament disponible i nova venda des del dimarts.

Pradilla: la clau serà imposar el nostre ritme davant Olympiacos

L'ala-pivot de València Basket, Jaime Pradilla, va assenyalar abans del dol a Grècia que imposar el ritme propi i controlar el rebot serà determinant davant Olympiacos.

L’exsecretari de Presidència de Mazón mostra el seu llistat de crides del dia de la DANA

Cayetano García Ramírez ha exhibit la seua factura telefònica en la comissió del Congrés amb trucades i missatges del dia de la riuada. Diversos grups han qüestionat la gestió i els avisos.

Igualtat eleva a 47 les víctimes de violència masclista en 2025 després de confirmar dos assassinats

Igualtat ha confirmat els assassinats d'una dona a Catarroja i una altra a Riudecanyes, amb el que les víctimes mortals en 2025 ascendixen a 47 i a 1.342 des de 2003.

El Eldense apunta a la sorpresa davant una Reial Societat en crisi

El Eldense rep a la Reial Societat en setzens amb el debut de Jon Ansotegi. El conjunt alacantí confia en la seua fortalesa a casa per a donar la sorpresa.