L’exalcaldessa de Carlet s’enfronta a un any i mig de presó per assetjar a un cap de la Policia Local

Un any i mig de presó és el que demanen per a l'exalcaldessa de Carlet María Ángeles Crespo, del Partit Popular, per un delicte d'assetjament laboral a qui fou cap de la Policia Local del seu municipi, José Llopis. Durant quasi quatre anys l'agent va ser víctima d'actes «hostils i humiliants» com a represàlia davant la seua negativa de llevar multes de trànsit als veïns tal com li ordenava l'alcaldessa. Crespo va ser la senadora durant una legislatura i de moment se l'ha lliurat de l'acusació que pesava sobre ella de prevaricació o tràfic d'influències. La fiscalia ha demanat el sobresseïment de la causa per estos delictes al no haver quedat acreditat que les anotacions que l'alcaldessa feia en els expedients (A -anul·lar i R-ratificar), es materialitzen després en una resolució oficial o que aquestes influïren en el funcionament d'alguna manera o inclús que ella haguera obtingut un benefici econòmic.

El Ministeri Públic relata en l'escrit aquestos fets delictius. Primerament, segons ha avançat 'Las Provincias' va ordenar a l'encarregat de tramitar els expedients de les multes que tots aquestos passaren primer per ella i no per l'intendent seguint el procediment habitual. L'exalcaldessa realitzava les anotacions A o R en els documents i en altres apuntava «comprovar». El cap de policia es va queixar davant aquest canvi de modus operandi però Crespo li va fer saber que «la forma de procedir serà la que jo faça en les anotacions», segons arreplega en l'escrit el fiscal. A més va afegir que estava farta de les queixes dels veïns. El cap va insistir sobre la il·legalitat que suposava unir la fase instructora i sancionadora però ella es va negar. El cap va desobeir les ordres de l'edil, que a més li va dir frases del tipus: «comencem mal, ja m'encarregaré jo d'això, no em fas falta per a res».

L'edil a finals de 2011 va demanar als seus agents que reduïren el nombre de multes en la via pública al mínim possible i a continuació va començar la sèrie d'assetjaments i humiliacions cap al cap de policia afectat. Segons el relat del fiscal, Crespo va amenaçar l'agent dient-li que l'anava a apartar de la prefectura i així ho va fer. Llopis va quedar aïllat en l'Ajuntament, se'l va cessar com a instructor dels expedients, se'l va obligar a fitxar i se li va reduir la nòmina en 175 euros per productivitat. Li van deixar de pagar també hores extres de Falles i festes patronals. L'home va haver d'agafar-se la baixa fins a en tres ocasions. Ara el ministeri públic demana un any i mig de presó per a Crespo i la indemnització de 20.000 euros per a l'exalcaldessa del Partit Popular.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.