L’exalcaldessa de Carlet s’enfronta a un any i mig de presó per assetjar a un cap de la Policia Local

Un any i mig de presó és el que demanen per a l'exalcaldessa de Carlet María Ángeles Crespo, del Partit Popular, per un delicte d'assetjament laboral a qui fou cap de la Policia Local del seu municipi, José Llopis. Durant quasi quatre anys l'agent va ser víctima d'actes «hostils i humiliants» com a represàlia davant la seua negativa de llevar multes de trànsit als veïns tal com li ordenava l'alcaldessa. Crespo va ser la senadora durant una legislatura i de moment se l'ha lliurat de l'acusació que pesava sobre ella de prevaricació o tràfic d'influències. La fiscalia ha demanat el sobresseïment de la causa per estos delictes al no haver quedat acreditat que les anotacions que l'alcaldessa feia en els expedients (A -anul·lar i R-ratificar), es materialitzen després en una resolució oficial o que aquestes influïren en el funcionament d'alguna manera o inclús que ella haguera obtingut un benefici econòmic.

El Ministeri Públic relata en l'escrit aquestos fets delictius. Primerament, segons ha avançat 'Las Provincias' va ordenar a l'encarregat de tramitar els expedients de les multes que tots aquestos passaren primer per ella i no per l'intendent seguint el procediment habitual. L'exalcaldessa realitzava les anotacions A o R en els documents i en altres apuntava «comprovar». El cap de policia es va queixar davant aquest canvi de modus operandi però Crespo li va fer saber que «la forma de procedir serà la que jo faça en les anotacions», segons arreplega en l'escrit el fiscal. A més va afegir que estava farta de les queixes dels veïns. El cap va insistir sobre la il·legalitat que suposava unir la fase instructora i sancionadora però ella es va negar. El cap va desobeir les ordres de l'edil, que a més li va dir frases del tipus: «comencem mal, ja m'encarregaré jo d'això, no em fas falta per a res».

L'edil a finals de 2011 va demanar als seus agents que reduïren el nombre de multes en la via pública al mínim possible i a continuació va començar la sèrie d'assetjaments i humiliacions cap al cap de policia afectat. Segons el relat del fiscal, Crespo va amenaçar l'agent dient-li que l'anava a apartar de la prefectura i així ho va fer. Llopis va quedar aïllat en l'Ajuntament, se'l va cessar com a instructor dels expedients, se'l va obligar a fitxar i se li va reduir la nòmina en 175 euros per productivitat. Li van deixar de pagar també hores extres de Falles i festes patronals. L'home va haver d'agafar-se la baixa fins a en tres ocasions. Ara el ministeri públic demana un any i mig de presó per a Crespo i la indemnització de 20.000 euros per a l'exalcaldessa del Partit Popular.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Més de 60 km de retencions a primera hora en les carreteres de València

Retencions d'una mica més de 60 quilòmetres a primera hora a la província, amb els majors embossos en l'A-7, V-31 i V-30 en sentit a València, Alacant i Barcelona.

Intervingudes més de 50 tones d’aliments i articles no aptes en naus d’Alacant

La Guàrdia Civil ha intervingut més de 50 tones de productes no aptes en dos naus del polígon Garrachico, a Alacant. Hi ha quatre persones investigades i gènere immobilitzat o destruït per riscos per a la salut.

Set comunitats en alerta per vent, onatge, pluja i neu; Andalusia, en taronja

Set comunitats mantenen avisos per fenòmens adversos i Andalusia eleva el nivell a taronja a Almeria per temporal marítim amb ones de fins a 3 metres. Ceuta i Melilla seguixen en groc.

L’atur baixa al febrer en la Comunitat Valenciana: 1.102 persones menys i més afiliació

La Comunitat Valenciana va tancar febrer amb 1.102 aturats menys (-0,38%), fins a 290.629, i amb 11.313 afiliats més. A Espanya l'atur va repuntar lleument en 3.584 persones.

Pluges febles en el sud de València i nord d’Alacant amb descens de màximes

Cels nuvolosos i ruixats febles, més persistents en el sud de València i nord d'Alacant. Pugen les mínimes i el vent del nord-est deixarà ratxes molt fortes.

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.