L’exlegionari detingut a Argentina pot enfrontar-se a 25 anys de presó per l’assassinat d’Eva Bou

 

José Luis Gallego, l’exlegionari acusat de l’assassinat de la seua parella sentimental Eva Bou a Borriol el passat 7 de setembre, va ser detingut a Posadas (Argentina) Per la Policia Federal Argentina, com ja va informar este diari. L’assassí per aquest crim de violència masclista podria enfrontar-se fins a 25 anys de presó una vegada extraditat i jutjat a Castelló. La investigació policial i l’autoritat judicial determinaran si José Luís Gallego és processat per un delicte d’homicidi, de 10 a 15 anys de presó, o d’assassinat, el que són fins a 25 anys, si concorregueren els agreujants de traïdoria i ensenyament.

El crim es va perpetrar el passat mes de setembre, després d’assestar-li a la seua parella sentimental, de 35 anys, diverses ferides d’arma blanca en la casa que els dos compartien en el carrer San Bartolomé de Borriol, a la Plana Alta. El cadàver va ser descobert el 7 de setembre, després de donar l’alerta la família, ja que no tenia notícies seues. Malgrat això, l’autòpsia va revelar que Eva Bou portava morta cinc dies. Precisament en eixe marge de temps entre el 2 i el 7 de setembre va ser el temps que l’assassí va aprofitar per a agafar un avió i volar de Madrid a Buenos Aires, abans que les autoritats se n’adonaren de la seua fugida i dictaren una ordre de recerca internacional contra ell per a detindre’l.

Ara que per fi està detingut i es podrà fer justícia per a la família de la víctima d’aquest horrible crim de violència de gènere, sembla que encara podria dilatar-se fins a tres mesos la seua tornada a Espanya, com va informar dilluns José Luis Cuesta, el fiscal cap. El Jutjat de Violència sobre la Dona de Castelló ja ha ordenat presó comunicada i sense fiança per l’autor de la mort per violència de gènere d’Eva Bou. L’exlegionari, per la seua banda, va intentar negociar recentment la seua rendició i entrega en territori europeu. Aquest intent per a acordar la detenció al vore’s acorralat per les autoritats va ser el que va permetre als investigadors la seua localització en la província de Misiones, en el nord del país. 

L’agressor ja s’havia assentat a la ciutat i havia anat a un popular restaurant, vestia una samarreta de mànega curta que deixava al descobert els seus nombrosos tatuatges, un d’ells en el coll amb el nom de la víctima. L’exlegionari va eixir al carrer d’aquest establiment i va ser reduït i esposat en la terrassa del bar. Els encarregats de la investigació ja el tenien ubicat en aquesta zona de Posades i esperaren un pas en fals de l’agressor per a poder detindre’l, després d’estar 80 dies fugat de les autoritats.

 

 

 

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Detinguda una persona pel robatori de maquinària agrícola en una finca d’Alcalà de Xivert

La Guàrdia Civil ha detingut a una persona per un robatori amb força en una finca d'Alcalà de Xivert, on es van sostraure maquinària i ferramentes agrícoles, i ha recuperat un motocultor venut a Benicarló.

Pérez Llorca demana al Govern que finance el Pla Viu valencià i l’estenga a altres regions

Juanfran Pérez Llorca reclama al Govern una aportació econòmica estatal per a reforçar el Pla Viu valencià i planteja copiar el model en altres comunitats en considerar que ja està donant resultats.

S&P alerta de noves pressions de gasto en les autonomies i de l’impacte del repartiment en la Comunitat Valenciana

S&P destaca que les comunitats van millorar el seu resultat pressupostari en 2025, però avisa de fortes pressions de gasto i que l'actual repartiment de recursos penalitza a la Comunitat Valenciana i a Múrcia.

Pérez Llorca acusa el Govern de provocar caos als ajuntaments amb la regularització d’immigrants

Juanfran Pérez Llorca critica que la regularització extraordinària d'immigrants genera caos en molts ajuntaments per la falta de planificació del Govern i advertix de riscos per a sanitat i polítiques socials.

L’ampliació de l’Hospital Vega Baixa estarà llesta abans de 2027 després d’una inversió de 82 milions

La Generalitat preveu culminar enguany l'ampliació de l'Hospital Vega Baixa, a Orihuela, amb dos nous edificis, més consultes i 52 llits addicionals després d'una inversió superior a 82 milions d'euros.

Pérez Llorca urgix als sindicats a evitar una vaga educativa al maig pels exàmens

Juanfran Pérez Llorca reclama als sindicats d'Educació que no convoquen vaga al maig, a l'ésser l'últim mes de curs i coincidir amb exàmens i proves d'accés a la universitat.

Acció Ecologista-Agró alerta d’abocaments d’aigües residuals a l’Albufera any i mig després de la dana

Acció Ecologista-Agró denúncia que les aigües residuals de Catarroja i altres municipis continuen abocant-se de manera contínua a l'Albufera any i mig després de la dana de 2024 i reclama actuacions urgents a totes les administracions.

Les exportacions valencianes s’estancen en 6.238 milions malgrat l’estirada europea

Les vendes a l'exterior de la Comunitat Valenciana es mantenen en 6.238 milions al gener i febrer, amb un saldo comercial a la baixa i forta dependència d'Europa.