L’exlegionari detingut a Argentina pot enfrontar-se a 25 anys de presó per l’assassinat d’Eva Bou

 

José Luis Gallego, l’exlegionari acusat de l’assassinat de la seua parella sentimental Eva Bou a Borriol el passat 7 de setembre, va ser detingut a Posadas (Argentina) Per la Policia Federal Argentina, com ja va informar este diari. L’assassí per aquest crim de violència masclista podria enfrontar-se fins a 25 anys de presó una vegada extraditat i jutjat a Castelló. La investigació policial i l’autoritat judicial determinaran si José Luís Gallego és processat per un delicte d’homicidi, de 10 a 15 anys de presó, o d’assassinat, el que són fins a 25 anys, si concorregueren els agreujants de traïdoria i ensenyament.

El crim es va perpetrar el passat mes de setembre, després d’assestar-li a la seua parella sentimental, de 35 anys, diverses ferides d’arma blanca en la casa que els dos compartien en el carrer San Bartolomé de Borriol, a la Plana Alta. El cadàver va ser descobert el 7 de setembre, després de donar l’alerta la família, ja que no tenia notícies seues. Malgrat això, l’autòpsia va revelar que Eva Bou portava morta cinc dies. Precisament en eixe marge de temps entre el 2 i el 7 de setembre va ser el temps que l’assassí va aprofitar per a agafar un avió i volar de Madrid a Buenos Aires, abans que les autoritats se n’adonaren de la seua fugida i dictaren una ordre de recerca internacional contra ell per a detindre’l.

Ara que per fi està detingut i es podrà fer justícia per a la família de la víctima d’aquest horrible crim de violència de gènere, sembla que encara podria dilatar-se fins a tres mesos la seua tornada a Espanya, com va informar dilluns José Luis Cuesta, el fiscal cap. El Jutjat de Violència sobre la Dona de Castelló ja ha ordenat presó comunicada i sense fiança per l’autor de la mort per violència de gènere d’Eva Bou. L’exlegionari, per la seua banda, va intentar negociar recentment la seua rendició i entrega en territori europeu. Aquest intent per a acordar la detenció al vore’s acorralat per les autoritats va ser el que va permetre als investigadors la seua localització en la província de Misiones, en el nord del país. 

L’agressor ja s’havia assentat a la ciutat i havia anat a un popular restaurant, vestia una samarreta de mànega curta que deixava al descobert els seus nombrosos tatuatges, un d’ells en el coll amb el nom de la víctima. L’exlegionari va eixir al carrer d’aquest establiment i va ser reduït i esposat en la terrassa del bar. Els encarregats de la investigació ja el tenien ubicat en aquesta zona de Posades i esperaren un pas en fals de l’agressor per a poder detindre’l, després d’estar 80 dies fugat de les autoritats.

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Rescatat en helicòpter un home de 80 anys després de caure en un camí de Vilamarxant

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat en helicòpter un home duns 80 anys que ha caigut en un camí de Vilamarxant i no podia continuar caminant. La víctima, amb una lesió en una cama, ha sigut traslladada a lHospital La Fe de València.

Setembre de 2026, el més càlid a la Comunitat Valenciana des de 1950

Setembre de 2026 ha sigut el mes de setembre més càlid a la Comunitat Valenciana des de, com a mínim, 1950, amb més de 23 graus de mitjana, segons Aemet. També ha sigut el segon setembre més càlid del món i el tercer d’Europa registrat fins ara.

Moleiro confia en el Villarreal per a reaccionar en la Champions contra el Nàpols

Alberto Moleiro ha assegurat que el Villarreal arriba amb confiança i idees clares al duel de Champions contra el Nàpols a Vila-real, marcat pel desig de refer-se de l’última temporada. El migcampista ha avisat que en esta competició no hi ha marge per a la relaxació des del primer partit.

El Vila-real apel·la a la ment i a l’autoestima per al duel clau amb el Nàpols

Iñigo Pérez i Alberto Moleiro han reivindicat la importància de la fortalesa mental, la il·lusió i el bon moment físic per a rebre el Nàpols en un duel de Champions que el Vila-real vol aprofitar per a dissipar dubtes. Tots dos han apel·lat a l’experiència recent i a l’aprenentatge europeu per afrontar el partit amb més ambició.

El PP acusa el PSPV de usar la sanitat privada per atacar el Consell

El PP acusa el PSPV de ignorar els avanços en sanitat a la Comunitat Valenciana i d’usar la sanitat privada per desacreditar el Consell. Els populars defenen que les derivacions a centres privats són una ferramenta legal i ja regulada pel Botànic.

Fira València es consolida com a gran motor del turisme de negocis

Fira València ha reforçat el seu lideratge en el turisme MICE a la Comunitat Valenciana després de l’èxit de 'València Inspira Diseño', que ha reunit més de 54.000 visites professionals i ha generat una injecció econòmica estimada en més de 12 milions d’euros.

Bernabé destaca el paper de la Guàrdia Civil com a clau per a la democràcia

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha remarcat en València el paper de la Guàrdia Civil com a garantia de convivència, seguretat i funcionament democràtic, i ha posat en valor el sacrifici dels agents en la dana de 2024 i en la lluita contra la violència masclista i el crim organitzat.

Pilar Bernabé encapçalarà la llista del PSOE al Congrés per València

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha sigut designada cap de llista del PSOE al Congrés per la província de València en les eleccions generals del 29 de novembre i compatibilitzarà aquest paper amb la seua candidatura a l’alcaldia de la capital.