9.9 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

L’exposició de Playmobil més gran de la Comunitat Valenciana obri les seues portes a Torrent

 

Ja pot visitar-se en la sala cívica del Antic Mercat l’exposició de Playmobil més gran de la història de la Comunitat Valenciana, organitzada per l’Ajuntament de Torrent i l’Associació Espanyola de Col·leccionistes de Playmobil (AESCLICK). Un grup d’alumnes del col·legi San José i Santa Ana han sigut els primers en gaudir d’aquesta exposició gratuïta d’1.700 metres quadrats. 

    

L’exposició està formada per catorze diorames, alguns dels quals contenen centenars de figures, que recreen escenes de temàtiques diverses. Així, a través dels populars clics els visitants poden acostar-se a la Terra Mitjana, recrear-se en el llunyà oest, viure en primera persona la volta ciclista a Espanya i gaudir d’una vesprada de Falles. No falten en aquesta gran exposició les tradicions i les festes de Torrent. Amb figures de Playmobil s’han recreat celebracions tan populars entre els torrentins com Sant Blai i el seu porrat i les desfilades de moros i cristians.

 

Una exposició per a reviure «els seus jocs de la infància»

  

L’alcalde Jesús Ros, al costat de la regidora de Cultura, Susi Ferrer, i altres membres de la corporació municipal, han sigut dels primers a visitar la mostra. Ferrer ha convidat a no deixar passar l’oportunitat de visitar l’exposició i ha destacat que «aquesta gran mostra no és solament per al públic infantil sinó també per als més majors, que també gaudiren revivint els seus jocs de la infància».

 

Quin horari té l’exposició?

 

L’exposició pot visitar-se és el següent horari: de dilluns a dissabte de 9 a 14 h; diumenge de 10 a 13 h; dimarts, divendres i dissabte de 17 a 20 h. A més, la mostra estarà oberta en horari de vesprada el diumenge 16 i 23, dimecres 26, dijous 27, dimecres 2 i dijous 3. El dia 25 de desembre, 1 i 6 de gener estarà tancat. I el 5 estarà oberta solament pel matí.

 

Últimes notícies

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona, Alcoi, Ayora i Xert

Ratxes de fins a 122 km/h s'han mesurat a Xixona, Alcoi, Xert i Ayora, amb nombrosos municipis per damunt de 100 km/h. Bombers i carreteres, activats.

Emergències activa el nivell extrem de risc d’incendis pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Emergències i Interior ha elevat a nivell extrem el risc d'incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana pel temporal de vent i ha activat el nivell groc. Les autoritats han demanat màxima precaució, prohibixen qualsevol foc i han detallat 18 incidències ateses pels bombers.

Pilar Bernabé afirma que a Feijóo només li va interessar que Mazón isquera bonic durant la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de prioritzar la imatge de Carlos Mazón durant la DANA de 2024 a València. També ha reclamat coordinació institucional i respecte a les víctimes.