12.1 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

L’exposició de Playmobil més gran de la Comunitat Valenciana obri les seues portes a Torrent

 

Ja pot visitar-se en la sala cívica del Antic Mercat l’exposició de Playmobil més gran de la història de la Comunitat Valenciana, organitzada per l’Ajuntament de Torrent i l’Associació Espanyola de Col·leccionistes de Playmobil (AESCLICK). Un grup d’alumnes del col·legi San José i Santa Ana han sigut els primers en gaudir d’aquesta exposició gratuïta d’1.700 metres quadrats. 

    

L’exposició està formada per catorze diorames, alguns dels quals contenen centenars de figures, que recreen escenes de temàtiques diverses. Així, a través dels populars clics els visitants poden acostar-se a la Terra Mitjana, recrear-se en el llunyà oest, viure en primera persona la volta ciclista a Espanya i gaudir d’una vesprada de Falles. No falten en aquesta gran exposició les tradicions i les festes de Torrent. Amb figures de Playmobil s’han recreat celebracions tan populars entre els torrentins com Sant Blai i el seu porrat i les desfilades de moros i cristians.

 

Una exposició per a reviure «els seus jocs de la infància»

  

L’alcalde Jesús Ros, al costat de la regidora de Cultura, Susi Ferrer, i altres membres de la corporació municipal, han sigut dels primers a visitar la mostra. Ferrer ha convidat a no deixar passar l’oportunitat de visitar l’exposició i ha destacat que «aquesta gran mostra no és solament per al públic infantil sinó també per als més majors, que també gaudiren revivint els seus jocs de la infància».

 

Quin horari té l’exposició?

 

L’exposició pot visitar-se és el següent horari: de dilluns a dissabte de 9 a 14 h; diumenge de 10 a 13 h; dimarts, divendres i dissabte de 17 a 20 h. A més, la mostra estarà oberta en horari de vesprada el diumenge 16 i 23, dimecres 26, dijous 27, dimecres 2 i dijous 3. El dia 25 de desembre, 1 i 6 de gener estarà tancat. I el 5 estarà oberta solament pel matí.

 

Últimes notícies

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.

Pérez Llorca defén el retorn de menors no acompanyats i dades de delinqüència transparents

En la seua investidura, Pérez Llorca ha defés ordenar la immigració amb sentit comú i ha plantejat el retorn de menors no acompanyats als seus països d'origen. Ha reclamat dades transparents sobre delinqüència, controls d'edat i cooperació estatal i europea per a combatre màfies i reforçar la vigilància.

Pérez Llorca veu el Pacte Verd Europeu com la major amenaça per al camp i recolza Cofrentes

En la seua investidura en Les Corts, Juanfran Pérez Llorca ha denunciat que el Pacte Verd Europeu imposa costos i burocràcia i ha demanat igualtat enfront d'importacions de tercers països. També ha defés mantindre oberta la central de Cofrentes

Pérez Llorca apel·la a l’estabilitat en la seua investidura mentres Vox espera el seu discurs

El candidat del PP ha defés que la Comunitat Valenciana necessita 'moltíssima estabilitat' i ha evitat confirmar un pacte amb Vox, els vots del qual són decisius. El ple arranca a les 11 amb el seu discurs i Vox decidirà llavors el sentit del seu vot.

Jimbee Cartagena-Peníscola i Valdepeñas-Alzira en els octaus de la Copa del Rei

El sorteig d'octaus va aparellar a Jimbee amb Peníscola i a Valdepeñas amb Alzira. Els dos equips valencians jugaran fora i l'eliminatòria serà a partit únic el 9-10 de desembre.

Pérez Llorca ha oferit un Pacte d’estabilitat i ha afirmat que seguirà el canvi de 2023

Pérez Llorca ha oferit a les Corts un Pacte d'estabilitat i ha reafirmat que seguirà el canvi de 2023, amb picades d'ullet a Vox en immigració, Pacte Verd i infraestructures hidràuliques. Ha detallat mesures fiscals, educatives i sanitàries, i ha exigit reformar el finançament autonòmic.