11.9 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

L’històric hotel Astoria tancarà durant 2019 per a reformar-se

 

El Astoria Palace, un històric hotel d’esdeveniments a València que ha allotjat des de la seua obertura fa quasi 60 anys a membres de la reialesa, presidents de govern, premis Nobel, toreros, cantants i membres de la faràndula, tancarà durant 2019 per a reformar-se i fer eficients les seues instal·lacions. La retirada de la uralita, obligada per llei, «embolicarà com si fóra un caramel» aquest cèntric hotel situat en la plaça Rodrigo Botet amb la finalitat d’eliminar conductes i canonades d’amiant, unes obres que duraran entre dotze i catorze mesos i s’aprofitaran per a instal·lar maquinària eficient, canviar les calderes i el quadre elèctric.

  

La «ITV» a la qual se sotmetrà l’edifici, dissenyat amb estil clàssic, inclourà el reforç de l’aplacat de la façana, han informat a Efe fonts de la direcció de l’hotel, operat per Palladium Hotel Group, del grup d’empreses Matutes sota la marca Ayre. Durant les obres, els empleats quedaran afectats per un expedient d’ocupació temporal (ERTE), aconseguit amb 70 d’ells mitjançant un acord amb el comité d’empresa del qual totes dos parts han eixit satisfetes, mentre que amb els altres vint s’ha aconseguit un altre tipus de pactes.

 

204 habitacions i 14.000 metres quadrats

  

Serà la primera vegada que tanquen per complet aquest hotel, el més emblemàtic de la companyia pel seu caràcter històric i la seua cèntrica ubicació, que ha acollit nombroses celebracions de bodes i comunions en els seus salons i ha sigut lloc de trobada referent per a professionals. Amb 204 habitacions i onze salons, aquest hotel de quatre estreles que ocupa una superfície de 14.000 metres quadrats no oferirà enguany l’habitual sopar de gala per a acomiadar l’any, ja que estarà obert just fins al desdejuni del 31 de desembre i després tancarà les seues portes per a escometre la seua actualització.

 

Margaret Thacher i Orson Welles entre els seus clients

  

Pels seus corredors, salons i habitacions van passar els aleshores prínceps d’Astúries Juan Carlos i Sofia i Francisco Franco, en 1964; Santiago Carrillo, Adolfo Suárez, Leopoldo Calvo-Sotelo, Felipe González, José María Aznar o Manuel Fraga, del qual conten que baixava a jugar a les cartes amb els recepcionistes en l’oficina posterior. El metge i científic Gregorio Marañón es va allotjar en el Astoria l’any de la seua obertura, 1959, la duquessa d’Alba ho va fer en les falles de 1964, el príncep Felip de Borbó en 1993 i la seua germana Cristina, pel 75 aniversari de la coronació de la Verge dels Desemparats en 1998.

  

Dirigents d’altres països com Margaret Thatcher, en 1997; actrius com Sofia Loren, Marlene Dietrich i Jane Mansfield, directors com Orson Welles i artistes com Concha Piquer i Norma Duval o el cantant Elvis Costello es van allotjar en ell durant les seues visites a València.

  

En la llista de personatges cèlebres figuren també els artistes Salvador Dalí i Antonio Mingote, els escriptors Camilo José Cela, Mario Vargas Llosa i Fernando Vizcaíno Casas, l’artista Agustín Lara, el ballarí Rudolf Nureyev, el tennista Manolo Santana, el tenor Plácido Domingo i el professor Severo Ochoa. Molts toreros triaven l’hotel per a allotjar-se i així ho van fer Manuel Benítez el Cordobés, Enrique Ponce en el seu debut com a torero en la fira de juliol de 1997 i Vicente Barrera, així com el golfista Severiano Ballesteros.

 

El primer hotel de luxe de la província de València

  

Aquest hotel va ser la primera instal·lació de luxe que va tindre la província de València, obert al desembre de 1959 per la família Sendra i el creador de la qual, Joaquín Sendra, de Pego, a la comarca de la Marina Alta, va emprendre diverses activitats, totes amb èxit. En la dècada dels 60, l’hotel es va convertir en lloc de trobada per a professionals i executius, al voltant de la Fira Internacional de Mostres (hui Fira València).

 

Últimes notícies

82-79: la defensa del Fenerbahçe frena al València malgrat el arreón final

El Fenerbahçe es va imposar 82-79 gràcies al seu defensa de canvis, que va col·lapsar al València. Jean Montero va forçar un final atapeït, però els tirs per a empatar no van entrar

Fenerbahçe 82-79 València: la defensa turca apaga la reacció final

Fenerbahçe es va imposar 82-79 a Istanbul gràcies a una defensa de canvis que va desactivar al València. Jean Montero va forçar un final igualat, però va faltar el triple.

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.