Anuncios

L’històric hotel Astoria tancarà durant 2019 per a reformar-se

 

El Astoria Palace, un històric hotel d’esdeveniments a València que ha allotjat des de la seua obertura fa quasi 60 anys a membres de la reialesa, presidents de govern, premis Nobel, toreros, cantants i membres de la faràndula, tancarà durant 2019 per a reformar-se i fer eficients les seues instal·lacions. La retirada de la uralita, obligada per llei, «embolicarà com si fóra un caramel» aquest cèntric hotel situat en la plaça Rodrigo Botet amb la finalitat d’eliminar conductes i canonades d’amiant, unes obres que duraran entre dotze i catorze mesos i s’aprofitaran per a instal·lar maquinària eficient, canviar les calderes i el quadre elèctric.

  

La «ITV» a la qual se sotmetrà l’edifici, dissenyat amb estil clàssic, inclourà el reforç de l’aplacat de la façana, han informat a Efe fonts de la direcció de l’hotel, operat per Palladium Hotel Group, del grup d’empreses Matutes sota la marca Ayre. Durant les obres, els empleats quedaran afectats per un expedient d’ocupació temporal (ERTE), aconseguit amb 70 d’ells mitjançant un acord amb el comité d’empresa del qual totes dos parts han eixit satisfetes, mentre que amb els altres vint s’ha aconseguit un altre tipus de pactes.

Anuncios

 

204 habitacions i 14.000 metres quadrats

  

Serà la primera vegada que tanquen per complet aquest hotel, el més emblemàtic de la companyia pel seu caràcter històric i la seua cèntrica ubicació, que ha acollit nombroses celebracions de bodes i comunions en els seus salons i ha sigut lloc de trobada referent per a professionals. Amb 204 habitacions i onze salons, aquest hotel de quatre estreles que ocupa una superfície de 14.000 metres quadrats no oferirà enguany l’habitual sopar de gala per a acomiadar l’any, ja que estarà obert just fins al desdejuni del 31 de desembre i després tancarà les seues portes per a escometre la seua actualització.

 

Margaret Thacher i Orson Welles entre els seus clients

  

Pels seus corredors, salons i habitacions van passar els aleshores prínceps d’Astúries Juan Carlos i Sofia i Francisco Franco, en 1964; Santiago Carrillo, Adolfo Suárez, Leopoldo Calvo-Sotelo, Felipe González, José María Aznar o Manuel Fraga, del qual conten que baixava a jugar a les cartes amb els recepcionistes en l’oficina posterior. El metge i científic Gregorio Marañón es va allotjar en el Astoria l’any de la seua obertura, 1959, la duquessa d’Alba ho va fer en les falles de 1964, el príncep Felip de Borbó en 1993 i la seua germana Cristina, pel 75 aniversari de la coronació de la Verge dels Desemparats en 1998.

  

Dirigents d’altres països com Margaret Thatcher, en 1997; actrius com Sofia Loren, Marlene Dietrich i Jane Mansfield, directors com Orson Welles i artistes com Concha Piquer i Norma Duval o el cantant Elvis Costello es van allotjar en ell durant les seues visites a València.

  

En la llista de personatges cèlebres figuren també els artistes Salvador Dalí i Antonio Mingote, els escriptors Camilo José Cela, Mario Vargas Llosa i Fernando Vizcaíno Casas, l’artista Agustín Lara, el ballarí Rudolf Nureyev, el tennista Manolo Santana, el tenor Plácido Domingo i el professor Severo Ochoa. Molts toreros triaven l’hotel per a allotjar-se i així ho van fer Manuel Benítez el Cordobés, Enrique Ponce en el seu debut com a torero en la fira de juliol de 1997 i Vicente Barrera, així com el golfista Severiano Ballesteros.

 

El primer hotel de luxe de la província de València

  

Aquest hotel va ser la primera instal·lació de luxe que va tindre la província de València, obert al desembre de 1959 per la família Sendra i el creador de la qual, Joaquín Sendra, de Pego, a la comarca de la Marina Alta, va emprendre diverses activitats, totes amb èxit. En la dècada dels 60, l’hotel es va convertir en lloc de trobada per a professionals i executius, al voltant de la Fira Internacional de Mostres (hui Fira València).

 

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El València Basket sobreviu al arreón final del Girona i es jugarà la final en Fontajau

El València Basket va deixar escapar una renda de deu punts i va acabar imposant-se per un ajustat 67-66 davant el Spar Girona, deixant la semifinal de la Lliga Femenina Endesa completament oberta per a la volta en Fontajau.

La Generalitat amplia l’alerta taronja per pluges a l’interior sud de València

La Generalitat estén l'alerta taronja per pluges a l'interior sud de València, mentres quasi tota la Comunitat seguix en avís groc excepte el nord de Castelló, amb registres que superen els 70 l/m² en diversos municipis.

Barrachina defén la ramaderia extensiva com a pilar estratègic en la Comunitat Valenciana

El conseller Miguel Barrachina reivindica la ramaderia extensiva com a activitat clau per a la seguretat alimentària, l'ocupació rural i l'equilibri territorial, i detalla una estratègia amb 70 mesures i suport econòmic estable al sector.

Les tempestes es generalitzen a Espanya amb xàfecs torrencials i risc de crescudes

Un tàlveg d'aire fred dispara la inestabilitat en quasi tota Espanya amb tempestes molt intenses al Mediterrani, registres torrencials a Alzira i risc de crescudes sobtades en la conca de l'Ebre.

La Diputació de València reforça el seu paper com a pont entre els municipis i la Unió Europea

La Diputació de València reivindica el paper dels governs intermedis en la construcció europea i detalla el reforç de la seua assistència tècnica i financera perquè els municipis accedisquen a fons comunitaris.

La Generalitat activa la preemergència hidrològica en el Magre després de fortes pluges a Guadassuar

La Generalitat activa el nivell groc del Pla Especial d'Inundacions en la conca del Magre després de superar els 50 l/m² a Guadassuar i deixar registres destacats en diverses localitats veïnes.

Una tempesta descarrega 72,4 l/m² en una hora a Alzira i activa avisos per pluja intensa

Una tempesta molt localitzada deixa 72,4 l/m² en poc més d'una hora a Alzira i obliga a mantindre avisos taronja i groc per pluja intensa en diverses comarques de la Comunitat Valenciana.

La Fiscalia manté la petició de 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La Fiscalia manté la seua petició de huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a pacients en la seua consulta privada. El juí queda vist per a conclusions finals el 21 de maig.
Anuncios