L’històric hotel Astoria tancarà durant 2019 per a reformar-se

 

El Astoria Palace, un històric hotel d’esdeveniments a València que ha allotjat des de la seua obertura fa quasi 60 anys a membres de la reialesa, presidents de govern, premis Nobel, toreros, cantants i membres de la faràndula, tancarà durant 2019 per a reformar-se i fer eficients les seues instal·lacions. La retirada de la uralita, obligada per llei, «embolicarà com si fóra un caramel» aquest cèntric hotel situat en la plaça Rodrigo Botet amb la finalitat d’eliminar conductes i canonades d’amiant, unes obres que duraran entre dotze i catorze mesos i s’aprofitaran per a instal·lar maquinària eficient, canviar les calderes i el quadre elèctric.

  

La «ITV» a la qual se sotmetrà l’edifici, dissenyat amb estil clàssic, inclourà el reforç de l’aplacat de la façana, han informat a Efe fonts de la direcció de l’hotel, operat per Palladium Hotel Group, del grup d’empreses Matutes sota la marca Ayre. Durant les obres, els empleats quedaran afectats per un expedient d’ocupació temporal (ERTE), aconseguit amb 70 d’ells mitjançant un acord amb el comité d’empresa del qual totes dos parts han eixit satisfetes, mentre que amb els altres vint s’ha aconseguit un altre tipus de pactes.

 

204 habitacions i 14.000 metres quadrats

  

Serà la primera vegada que tanquen per complet aquest hotel, el més emblemàtic de la companyia pel seu caràcter històric i la seua cèntrica ubicació, que ha acollit nombroses celebracions de bodes i comunions en els seus salons i ha sigut lloc de trobada referent per a professionals. Amb 204 habitacions i onze salons, aquest hotel de quatre estreles que ocupa una superfície de 14.000 metres quadrats no oferirà enguany l’habitual sopar de gala per a acomiadar l’any, ja que estarà obert just fins al desdejuni del 31 de desembre i després tancarà les seues portes per a escometre la seua actualització.

 

Margaret Thacher i Orson Welles entre els seus clients

  

Pels seus corredors, salons i habitacions van passar els aleshores prínceps d’Astúries Juan Carlos i Sofia i Francisco Franco, en 1964; Santiago Carrillo, Adolfo Suárez, Leopoldo Calvo-Sotelo, Felipe González, José María Aznar o Manuel Fraga, del qual conten que baixava a jugar a les cartes amb els recepcionistes en l’oficina posterior. El metge i científic Gregorio Marañón es va allotjar en el Astoria l’any de la seua obertura, 1959, la duquessa d’Alba ho va fer en les falles de 1964, el príncep Felip de Borbó en 1993 i la seua germana Cristina, pel 75 aniversari de la coronació de la Verge dels Desemparats en 1998.

  

Dirigents d’altres països com Margaret Thatcher, en 1997; actrius com Sofia Loren, Marlene Dietrich i Jane Mansfield, directors com Orson Welles i artistes com Concha Piquer i Norma Duval o el cantant Elvis Costello es van allotjar en ell durant les seues visites a València.

  

En la llista de personatges cèlebres figuren també els artistes Salvador Dalí i Antonio Mingote, els escriptors Camilo José Cela, Mario Vargas Llosa i Fernando Vizcaíno Casas, l’artista Agustín Lara, el ballarí Rudolf Nureyev, el tennista Manolo Santana, el tenor Plácido Domingo i el professor Severo Ochoa. Molts toreros triaven l’hotel per a allotjar-se i així ho van fer Manuel Benítez el Cordobés, Enrique Ponce en el seu debut com a torero en la fira de juliol de 1997 i Vicente Barrera, així com el golfista Severiano Ballesteros.

 

El primer hotel de luxe de la província de València

  

Aquest hotel va ser la primera instal·lació de luxe que va tindre la província de València, obert al desembre de 1959 per la família Sendra i el creador de la qual, Joaquín Sendra, de Pego, a la comarca de la Marina Alta, va emprendre diverses activitats, totes amb èxit. En la dècada dels 60, l’hotel es va convertir en lloc de trobada per a professionals i executius, al voltant de la Fira Internacional de Mostres (hui Fira València).

 

Últimes notícies

Primal Scream i Röyksopp lideren un Deleste 2026 més electrònic i amb rècord a la vista

L'edició 2026 del Deleste Festival convertix de nou els Jardins de Vivers de València en focus de música independent, amb dos jornades diferenciades i rècord de públic en l'horitzó.

La Guàrdia Civil investiga l’agressió sexual a una menor en un club de futbol de Faura

La Guàrdia Civil manté obertes diligències per una presumpta agressió sexual a una xiqueta de 13 anys, atribuïda al fisioterapeuta de l'equip de futbol femení de Faura durant una sessió de tractament.

Psiquiatres reclamen abordar la depressió persistent sense banalitzar-la ni culpar al pacient

Especialistes en salut mental defenen un abordatge integral i psicosocial de la depressió persistent i els trastorns de la personalitat, amb més formació, recursos i humanitat en l'atenció, sense culpabilitzar al pacient.

Els metges valencians afronten una altra setmana de vaga i preparen una gran manifestació el dia 20

Els metges de la Comunitat Valenciana encadenen una nova setmana de vaga entre el 18 i el 22 de maig i preparen manifestacions i concentracions per a denunciar la precarietat i la sobrecàrrega assistencial.

Un estudi revela com els mitjans influïxen en la visió ciutadana de la gestió forestal

Un estudi de la UPV mostra que l'enfocament dels mitjans condiciona la percepció social de la gestió forestal sostenible i genera una visió centrada en crisi i incendis.

Detingut a Beniparrell amb quatre botelles d’òxid nitrós i més de 2.500 euros en el cotxe

La Guàrdia Civil deté a Beniparrell a un jove de 21 anys a què intervenen quatre botelles d'òxid nitrós, gran quantitat de globus i 2.510 euros en efectiu.

Dissabte de cels buidats i ratxes molt fortes de vent a l’interior de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte de temps estable i majorment buidat, amb descens de les mínimes i ratxes de vent molt forts a l'interior nord de Castelló durant la primera mitat del dia.

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.