L’interior nord de Castelló seguix en avís groc per pluges que poden deixar 20 l/m2

L'interior nord de Castelló seguix en avís groc per pluges que poden deixar 20 l/m2

L’interior nord de Castelló seguix en avís groc per pluges que poden deixar 20 l/m2 | Europa press

 

L’interior nord de Castelló seguix este dimarts en avís groc per tempestes i pluges que poden ser localment fortes que pot deixar 20 litres per metre quadrat, segons la predicció de la Aemet.                        

  

La resta de la Comunitat ja no està en avís després de les pluges d’intensitat torrencial registrades ahir per la vesprada d’este dilluns en punts com Fontanars dels Alforins on van acumular 81.8 l/m2, dels quals, 78.2 l/m2 en una hora i 44.2 l/m2 en només vint minuts acompanyats de pedra.        

  

Castelló amb alerta per fortes pluges

  

Així, a Castelló i València es registraran intervals nuvolosos, boires i núvols baixos matinals i nuvolositat d’evolució diürna, amb ruixats i tempestes ocasionals, més probables a l’interior nord de Castelló, on no es descarta que siguen localment fortes mentre que a Alacant el cel estarà poc nuvolós.

  

Per la seua banda, les temperatures es mantindran amb pocs canvis, excepte descensos de les màximes a l’interior de Castelló. D’esta manera, la màxima aconseguirà els 31 graus a Alacant i els 30 graus a Castelló i València. El vent bufarà variable fluix, tendint a component est.     

 

Pluja torrencial i pedra ahir de vesprada

 

Una tormenta acompanyada de forta pluja i pedra va ser la imatge més típica ahir de vesprades a les comarques de la Costera, la Canal i la Vall d’Albaida. La pedra va ser abundant en un període d’uns vint minuts cap a la nit, on va tenyir de blanc pobles com Ontinyent, la Font de la Figuera o Vallada.

Segons les dades recollides d’estes zones afectades, a les 19:40 hores aproximàdament es van recollir fins a 26 litres per metre quadrat en Ontinyent, 23 litres per metre quadrat a Moixent, 12 a l’Olleria, 11 a Agullent i 9 a Xàtiva.

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un comandament de la UME sosté que en el Cecopi manava la consellera, no Mazón, el 29-O

Un comandant de la UME ha declarat davant la jutgessa que la vesprada del 29-O en el Cecopi qui va dirigir l'emergència va ser la consellera Salomé Pradas. Segons el seu testimoniatge, Mazón va arribar, va fer preguntes i no va prendre decisions.

Avís groc per pluges este dijous a Castelló i en zones d’Alacant i València

Aemet ha establit per al dijous l'avís groc per pluges a Castelló, el sud de València i el litoral nord d'Alacant. Per a este dimecres està actiu a Alacant per vent i mala mar.

La nostra llengua necessita un estatus indiscriminat

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa que el valencià perd ús perquè no té el mateix reconeixement i exigència que el castellà. Proposa reforçar-lo amb canvis legals i facilitar-ne l’ús amb una normativa escrita més accessible, per evitar que acabe sent una llengua amb prestigi però poc viva

José Francisco Molina, nou seleccionador d’Hondures amb el Mundial 2030 en l’horitzó

El tècnic valencià va ser presentat i va assumir una gran responsabilitat amb un missatge d'unitat. El seu primer amistós serà davant el Perú a Espanya el 31 de març.

Pluges amb fang i ratxes molt fortes este dimecres per la borrasca Regina

La borrasca Regina, situada sobre el Marroc, deixarà un canvi de temps marcat: pluges amb fang, ratxes molt fortes i baixada de les màximes en la mitat sud. Les precipitacions avançaran de sud a nord i seran més intenses a Andalusia, amb incidència també a Castella-la Manxa i Madrid, a més de calitja a Balears i pluges amb vent a Canàries.

Pluges en el sud de València i nord d’Alacant i vent amb ratxes molt fortes

Cels molt nuvolosos este dimecres amb pluges febles, persistents en el sud de València i nord d'Alacant, i vent del nord-est amb ratxes molt fortes. El dijous arribaran precipitacions generalitzades amb fang i baixaran les màximes.

PLD Space tanca una ronda de 180 milions per a impulsar Miura 5 i el seu salt comercial

PLD Space ha tancat una Sèrie C de 180 milions liderada per Mitsubishi Electric i COFIDES. El capital accelera Miura 5, l'expansió industrial i el passe a operacions comercials.

Un accident entre dos camions i dos cotxes talla l’A-7 a Moncofa (Castelló)

El sinistre en el punt quilomètric 457 ha obligat a tallar l'A-7 en sentit València. La DGT ha activat desviaments per la N-340 i la N-225.