16 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

L’interior nord de Castelló seguix en avís groc per pluges que poden deixar 20 l/m2

L'interior nord de Castelló seguix en avís groc per pluges que poden deixar 20 l/m2

L’interior nord de Castelló seguix en avís groc per pluges que poden deixar 20 l/m2 | Europa press

 

L’interior nord de Castelló seguix este dimarts en avís groc per tempestes i pluges que poden ser localment fortes que pot deixar 20 litres per metre quadrat, segons la predicció de la Aemet.                        

  

La resta de la Comunitat ja no està en avís després de les pluges d’intensitat torrencial registrades ahir per la vesprada d’este dilluns en punts com Fontanars dels Alforins on van acumular 81.8 l/m2, dels quals, 78.2 l/m2 en una hora i 44.2 l/m2 en només vint minuts acompanyats de pedra.        

  

Castelló amb alerta per fortes pluges

  

Així, a Castelló i València es registraran intervals nuvolosos, boires i núvols baixos matinals i nuvolositat d’evolució diürna, amb ruixats i tempestes ocasionals, més probables a l’interior nord de Castelló, on no es descarta que siguen localment fortes mentre que a Alacant el cel estarà poc nuvolós.

  

Per la seua banda, les temperatures es mantindran amb pocs canvis, excepte descensos de les màximes a l’interior de Castelló. D’esta manera, la màxima aconseguirà els 31 graus a Alacant i els 30 graus a Castelló i València. El vent bufarà variable fluix, tendint a component est.     

 

Pluja torrencial i pedra ahir de vesprada

 

Una tormenta acompanyada de forta pluja i pedra va ser la imatge més típica ahir de vesprades a les comarques de la Costera, la Canal i la Vall d’Albaida. La pedra va ser abundant en un període d’uns vint minuts cap a la nit, on va tenyir de blanc pobles com Ontinyent, la Font de la Figuera o Vallada.

Segons les dades recollides d’estes zones afectades, a les 19:40 hores aproximàdament es van recollir fins a 26 litres per metre quadrat en Ontinyent, 23 litres per metre quadrat a Moixent, 12 a l’Olleria, 11 a Agullent i 9 a Xàtiva.

 

 

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.