L’Audiència de València acorda concedir la llibertat condicional a l’anestesista Juan Maeso

La Secció de l’Audiència de València ha acordat concedir la llibertat condicional a l’anestesista Juan Maeso, que estava complint la pena a què va ser condemnat per contagiar 275 pacients amb el virus de l’hepatitis C en règim de tercer grau, amb autorització per pernoctar al seu domicili i amb control telemàtic.

El Tribunal entén que concorren els requisits legals per accedir a la llibertat condicional, per la qual cosa estima el recurs d’apel·lació formulat per la defensa contra la resolució del Jutjat de Vigilància Penitenciària que li denegava este accés.

L’Audiència recorda que l’edat del penat, 81 anys, el temps de condemna que ja ha complert, gairebé 16 dels 20 anys de presó de compliment màxim, i les seues circumstàncies vitals “semblen dificultar, si no impedir, que puga reprendre l’activitat professional en ocasió de la qual va cometre els delictes pels quals compleix condemna”.

En definitiva, no s’aprecia cap dada “que permeta qüestionar que el penat es trobe en condicions per a la seua reinserció” o que permeta “sostindre que no es trobe en condicions de viure respectant la llei penal”, conclou la Sala.

Últimes notícies

Tres detinguts a Alcoi per tindre retingudes dos dones durant més de tres mesos per un deute de droga

La Policia Nacional ha detingut tres persones a Alcoi acusades de tindre retingudes durant més de tres mesos una dona de 47 anys i la seua tia de 82 per un deute relacionat amb drogues.

La Generalitat alerta d’un col·lapse judicial si es retiren els reforços en la Comunitat

La Conselleria de Justícia ha reclamat al Ministeri que no elimine 18 mesures de reforç en jutjats valencians per a evitar més retards i congestió.

Sis tigres rescatats en Alemanya arriben a Villena per a començar una nova vida

Una tigressa i els seus cinc fills, criats en remolcs d un camió en un polígon industrial de Saxònia, viatgen al centre de rescat d AAP a Villena, on disposaran d un gran recinte adaptat a les seues necessitats.

Sis tigres rescatats a Alemanya arriben a Villena per a començar la seua recuperació

Una tigressa i els seus cinc fills, criats en remolcs de camió en un polígon industrial de Saxònia, viatgen al centre de rescat d AAP a Villena, on disposaran d un recinte de 3.000 metres quadrats per a recuperar-se.

Les famílies celebren que la Justícia anul·le la paralització del Pla Edificant als col·legis

La Confederació Gonzalo Anaya aplaudix que el TSJCV haja tombat la paralització del Pla Edificant i exigix a Educació reactivar amb urgència totes les obres als centres.

Minut de silenci a València este divendres pels 20 anys de l’accident de metro

L’Ajuntament de València ha convocat este divendres 3 de juliol un minut de silenci i banderes a mitja asta pel 20 aniversari de l’accident de metro de 2006, que va causar 43 morts i 47 ferits.

Sanitat publica els llistats definitius de la borsa d’ocupació temporal

La Conselleria de Sanitat ha fet públics en la seua web els llistats definitius de la 25a borsa d’ocupació temporal per a institucions sanitàries i obri un termini d’un mes per a presentar recursos potestatius de reposició.

El Valencia CF inicia la pretemporada dijous amb sis amistosos i pendent de fitxatges

El Valencia CF començarà dijous la pretemporada a Paterna amb proves mèdiques i sis amistosos programats, mentres espera tancar diversos fitxatges com Justin de Haas, Aliou Dieng o Ryunosuke Sato.