19.5 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

L’Audiència de València acorda concedir la llibertat condicional a l’anestesista Juan Maeso

La Secció de l’Audiència de València ha acordat concedir la llibertat condicional a l’anestesista Juan Maeso, que estava complint la pena a què va ser condemnat per contagiar 275 pacients amb el virus de l’hepatitis C en règim de tercer grau, amb autorització per pernoctar al seu domicili i amb control telemàtic.

El Tribunal entén que concorren els requisits legals per accedir a la llibertat condicional, per la qual cosa estima el recurs d’apel·lació formulat per la defensa contra la resolució del Jutjat de Vigilància Penitenciària que li denegava este accés.

L’Audiència recorda que l’edat del penat, 81 anys, el temps de condemna que ja ha complert, gairebé 16 dels 20 anys de presó de compliment màxim, i les seues circumstàncies vitals “semblen dificultar, si no impedir, que puga reprendre l’activitat professional en ocasió de la qual va cometre els delictes pels quals compleix condemna”.

En definitiva, no s’aprecia cap dada “que permeta qüestionar que el penat es trobe en condicions per a la seua reinserció” o que permeta “sostindre que no es trobe en condicions de viure respectant la llei penal”, conclou la Sala.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Camps presenta una enquesta pròpia que li situa com a millor opció per a la majoria absoluta del PP

Francisco Camps ha presentat un sondeig finançat per ell i realitzat per NC Report que li atorga avantatge sobre Juanfran Pérez Llorca i María José Catalá per a aconseguir la majoria absoluta. Amb eixes dades, ha exigit un congrés del PPCV abans d'estiu amb vot directe i ha cridat a frenar la fugida de vots a Vox

Pérez Llorca ha dit sobre Camps que als polítics els valora la ciutadania i ha reivindicat la seua gestió

Pérez Llorca ha remarcat el seu respecte a Francisco Camps i ha insistit que la valoració dels candidats recau en la ciutadania. Ha contraposat el debat intern a la seua agenda de gestió i ocupació.

Camps presenta una enquesta pròpia que ho situa com l’opció del PP per a la majoria absoluta

Francisco Camps ha presentat un sondeig pagat per ell que l'apunta com la millor via del PP cap a la majoria absoluta. Reclama un congrés immediat amb vot directe.

Cambra València alerta que la falta d’inversió frenarà l’Aeroport de València

Cambra València ha reclamat ampliar l'Aeroport de València i ha advertit que sense inversions el recinte no podrà créixer a curt i mitjà termini. Demana accelerar actuacions en el marc del DORA III 2027-2031.

Elx aprova una moció de PP i Vox contra la regularització extraordinària d’immigrants

El ple d'Elx ha rebutjat la regularització extraordinària d'immigrants proposta pel Govern central amb els vots de PP i Vox. PSPV-PSOE i Compromís han votat en contra després d'un debat bast amb anomenades a l'orde.

Rubén Burgos, primer entrenador del València Basket a aconseguir 400 partits

Després de la visita a Leganés en la jornada 22 de la LF Endesa, Rubén Burgos s'ha convertit en el primer tècnic del València Basket a arribar a 400 partits. El club li retrà homenatge davant Cadi La Seu en el Roig Arena.

Barcones sosté que el PP vol pervertir el sistema de Protecció Civil davant la comissió del Senat

La directora de Protecció Civil ha defés que l'emergència d'interés nacional solo la declara Interior a petició autonòmica i ha retret al PP el seu 'canvi de regles' en la comissió sobre la DANA.

Cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat: així serà el temps de dilluns i dimarts

El dilluns arribarà amb cels poc nuvolosos i boires al final del dia en el nord del litoral. Les mínimes pujaran lleugerament i les màximes es mantindran estables.