L’Audiència de València acorda concedir la llibertat condicional a l’anestesista Juan Maeso

La Secció de l’Audiència de València ha acordat concedir la llibertat condicional a l’anestesista Juan Maeso, que estava complint la pena a què va ser condemnat per contagiar 275 pacients amb el virus de l’hepatitis C en règim de tercer grau, amb autorització per pernoctar al seu domicili i amb control telemàtic.

El Tribunal entén que concorren els requisits legals per accedir a la llibertat condicional, per la qual cosa estima el recurs d’apel·lació formulat per la defensa contra la resolució del Jutjat de Vigilància Penitenciària que li denegava este accés.

L’Audiència recorda que l’edat del penat, 81 anys, el temps de condemna que ja ha complert, gairebé 16 dels 20 anys de presó de compliment màxim, i les seues circumstàncies vitals “semblen dificultar, si no impedir, que puga reprendre l’activitat professional en ocasió de la qual va cometre els delictes pels quals compleix condemna”.

En definitiva, no s’aprecia cap dada “que permeta qüestionar que el penat es trobe en condicions per a la seua reinserció” o que permeta “sostindre que no es trobe en condicions de viure respectant la llei penal”, conclou la Sala.

Últimes notícies

Retencions de hores a l’AP-7 en Pedreguer per un conductor fugit a peu després d’un xoc

Un home de 39 anys ha sigut investigat després de provocar un accident per abast a l’AP-7 en Pedreguer i fugir a peu, fet que ha causat llargues retencions i una recerca intensa de la Guàrdia Civil i la Policia Local.

Desmantellat a Onda un clan familiar amb huit detinguts per tràfic de drogues i blanqueig

La Guàrdia Civil i la Policia Local d'Onda han detingut huit persones d'un mateix clan familiar, d'entre 24 i 52 anys, acusades de tràfic de drogues i blanqueig de capitals després de registrar set vivendes al municipi.

Tallada l’A-3 a Loriguilla cap a València per un camió accidentat que obliga a desviar el trànsit

Un camió que ha quedat creuat a la calçada ha tallat tots els carrils de l'A-3 a Loriguilla en sentit València i el trànsit es desvia per la via de servici i per l'A-7. Ja hi ha uns dos quilòmetres de retencions.

La compravenda d’habitatges baixa un 7 % a l’abril a la Comunitat Valenciana

La compravenda d’habitatges ha baixat un 7 % a l’abril a la Comunitat Valenciana, fins a 7.880 operacions, en un context de poca oferta i preus a l’alça a tot Espanya.

A disposició judicial l’home detingut per la mort d’un veí en una baralla a Aldaia

L’home detingut dimarts a Aldaia com a presumpte autor d’una agressió mortal amb arma blanca ha passat este divendres a disposició dels jutjats de Torrent. En el succés, ocorregut en una antiga vivenda a les afores del nucli urbà, també va ser arrestada una altra persona.

Contexto Queer, la llibreria de Benimaclet que s’ha convertit en refugi LGBTIQA+

Contexto Queer ha obert en el barri de Benimaclet com una llibreria especialitzada en literatura LGBTIQA+ i un espai segur on el col·lectiu es pot sentir acollit i representat. El projecte, impulsat per Carla Sáenz, combina un fons de 3.000 llibres queer amb activitats setmanals i una forta vocació comunitària.

Cap de setmana estable i amb pols en suspensió abans d’una forta onada de calor

La Comunitat Valenciana viurà un cap de setmana d’oratge estable, amb pols en suspensió i temperatures sense grans canvis, abans d’una onada de calor a partir de dilluns que deixarà màximes per damunt dels 40 graus i nits tòrrides, segons Aemet.

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.