Adeu a la llista de gossos potencialment perillosos

El Govern espera presentar en el mes maig un avantprojecte de llei per a modificar la Llei 50/99 sobre animals potencialment perillosos (PPP) per a fixar-se en el comportament individual dels animals de companyia, sense tindre en compte “la raça concreta amb la qual ha nascut” i evitar així prejudicis “injustos”.
La norma establirà un mecanisme de validació de comportament de cada exemplar.

A més, l’avantprojecte de llei preveu que els gossos que necessiten algun “maneig particular” s’han d’educar amb tècniques de millora de comportament perquè deixen de ser perillosos.

Així ho ha manifestat el director general de Drets Animals del Govern, Sergio García Torres, durant la ‘I Jornada Política’ organitzada per la Reial Societat Canina Espanyola en la qual també ha explicat els canvis normatius que comportarà la llei de Benestar animal que prepara l’Executiu.

Precisament, durant la jornada, la Reial Societat Canina d’Espanya (RSCE) ha demanat que una nova Llei que universalitze la identificació canina, educació de xiquets i joves en valors que fomenten el respecte i l’empatia animal, protecció i foment de races autòctones i reconeixement al treball dels criadors ètics i responsable.

 

Harmonitzar 17 normatives

 

Torres ha detallat que la llei que prepara el Govern i l’esborrany del qual està en tràmit d’informació pública, se centrarà en homogeneïtzar les 17 normatives autonòmiques per a establir un marc general comú, al mateix temps que inclourà un ‘Sistema de Registres de Protecció Animal’ (SRPA), del qual formaran part diferents sistemes d’identificació.

Entre ells, es crearà un registre de centres de benestar animal, pel qual es garantirà la professionalitat del sector; el de la recollida d’animals abandonats o les entitats de protecció animal.

Igualment, s’implantarà un Registre Nacional de Professionals de comportament i educació canina en col·laboració amb els Ministeris de Treball i d’Educació, de manera que s’establirà un marc de formació perquè els professionals puguen incorporar-se de forma regulada al mateix i perquè els clients puguen accedir a professionals amb “garantia”.

Dins del SRPA, també es preveu un Registre Nacional d’Animals de Companyia que coordinarà els 17 registres autonòmics a manera de “metaregistro” al qual es puga accedir en temps real a totes les dades de tots els animals del país.

García Torres ha afegit que al mateix temps i dins del mateix paraigua s’establirà un Registre Nacional de Nuclis Zoològics d’Animals de Companyia perquè en l’actualitat cal ser un “expert” en legislació autonòmica i municipal per a controlar estos nuclis. Esta iniciativa s’està elaborant en coordinació amb el Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació que “en breu” posarà sobre la taula un Reial decret de Nuclis Zoològics.

D’altra banda, ha anunciat un Registre Nacional de Criadors de Companyia que inclourà a professionals i amateurs perquè “només els registrats” puguen ser criadors oficials.

Una altra de les “peces clau” de la normativa serà l’obligació d’identificar als animals de companyia abans que puguen ser comprats i dins dels tres primers mesos de vida perquè la cria estiga controlada, al mateix temps que es posarà en marxa un Registre Nacional d’Inhabilitació per a la Tinença d’Animals de Companyia en el qual s’inclourà a tots els condemnats per maltractament, que no podran registrar cap animal al seu nom.

S’eleven les penes per maltractament animal
 

El projecte de llei preveu modificar també el codi civil perquè reconega que els animals siguen éssers amb sentiments en línia amb el Tractat de Lisboa, així com una altra modificació del Codi Penal per a actualitzar a l’alça les penes per delictes de maltractament animal, ja que les actuals es queden “bastant laxes”, ja que el màxim són 18 mesos.

Així mateix, el director general ha afegit que s’estan plantejant un avantprojecte de llei per als gossos d’assistència que incloga criteris homogenis i que equipare, en particular, el seu accés en espais públics.

“L’avantprojecte de llei nacional de protecció animal que serà la combinació de projectes”, ha defensat García Torres, que insisteix en la necessitat d’avançar cap a l’abandó zero i el sacrifici zero.
 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket recorrerà la multa d’Eurolliga per llançament d’objectes

El València Basket presentarà un recurs contra la multa de cinc mil euros imposada per l'Eurolliga pel llançament d'objectes durant el segon partit de quarts de final davant el Panathinaikos.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga imposa una multa de cinc mil euros al València Basket pel llançament d'objectes a la pista davant el Panathinaikos i endurix el focus disciplinari sobre diversos incidents recents.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga ha multat al València Basket amb cinc mil euros per llançament d'objectes a la pista en el segon partit de quarts davant el Panathinaikos i ha imposat sancions addicionals al president del club grec i al jugador Mike James.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en l’Eurolliga

L'Eurolliga imposa al president del Panathinaikos una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir per invadir l'àrea d'anotadors i encarar-se amb els àrbitres a València.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en Eurolliga

El president del Panathinaikos, Dimitrios Giannakopoulos, ha sigut castigat amb una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir després de les seues protestes a València.

El València busca aprofitar les rotacions de l’Atlètic per a acostar-se a la permanència

El València rep a un Atlètic bolcat en la Champions amb l'opció de fer un pas quasi definitiu cap a la permanència. Les nombroses rotacions blanc-i-vermelles i el desgast europeu poden afavorir al conjunt local.

Tres jóvens espanyols, entre els 73 convidats al Combine previ al draft de la NBA 2026

Sergio De Larrea, Aday Mara i Bava Miller figuren entre els 73 jugadors citats al AWS NBA Draft Combine 2026, el gran aparador previ al draft a Chicago.

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.