Adeu a la llista de gossos potencialment perillosos

El Govern espera presentar en el mes maig un avantprojecte de llei per a modificar la Llei 50/99 sobre animals potencialment perillosos (PPP) per a fixar-se en el comportament individual dels animals de companyia, sense tindre en compte “la raça concreta amb la qual ha nascut” i evitar així prejudicis “injustos”.
La norma establirà un mecanisme de validació de comportament de cada exemplar.

A més, l’avantprojecte de llei preveu que els gossos que necessiten algun “maneig particular” s’han d’educar amb tècniques de millora de comportament perquè deixen de ser perillosos.

Així ho ha manifestat el director general de Drets Animals del Govern, Sergio García Torres, durant la ‘I Jornada Política’ organitzada per la Reial Societat Canina Espanyola en la qual també ha explicat els canvis normatius que comportarà la llei de Benestar animal que prepara l’Executiu.

Precisament, durant la jornada, la Reial Societat Canina d’Espanya (RSCE) ha demanat que una nova Llei que universalitze la identificació canina, educació de xiquets i joves en valors que fomenten el respecte i l’empatia animal, protecció i foment de races autòctones i reconeixement al treball dels criadors ètics i responsable.

 

Harmonitzar 17 normatives

 

Torres ha detallat que la llei que prepara el Govern i l’esborrany del qual està en tràmit d’informació pública, se centrarà en homogeneïtzar les 17 normatives autonòmiques per a establir un marc general comú, al mateix temps que inclourà un ‘Sistema de Registres de Protecció Animal’ (SRPA), del qual formaran part diferents sistemes d’identificació.

Entre ells, es crearà un registre de centres de benestar animal, pel qual es garantirà la professionalitat del sector; el de la recollida d’animals abandonats o les entitats de protecció animal.

Igualment, s’implantarà un Registre Nacional de Professionals de comportament i educació canina en col·laboració amb els Ministeris de Treball i d’Educació, de manera que s’establirà un marc de formació perquè els professionals puguen incorporar-se de forma regulada al mateix i perquè els clients puguen accedir a professionals amb “garantia”.

Dins del SRPA, també es preveu un Registre Nacional d’Animals de Companyia que coordinarà els 17 registres autonòmics a manera de “metaregistro” al qual es puga accedir en temps real a totes les dades de tots els animals del país.

García Torres ha afegit que al mateix temps i dins del mateix paraigua s’establirà un Registre Nacional de Nuclis Zoològics d’Animals de Companyia perquè en l’actualitat cal ser un “expert” en legislació autonòmica i municipal per a controlar estos nuclis. Esta iniciativa s’està elaborant en coordinació amb el Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació que “en breu” posarà sobre la taula un Reial decret de Nuclis Zoològics.

D’altra banda, ha anunciat un Registre Nacional de Criadors de Companyia que inclourà a professionals i amateurs perquè “només els registrats” puguen ser criadors oficials.

Una altra de les “peces clau” de la normativa serà l’obligació d’identificar als animals de companyia abans que puguen ser comprats i dins dels tres primers mesos de vida perquè la cria estiga controlada, al mateix temps que es posarà en marxa un Registre Nacional d’Inhabilitació per a la Tinença d’Animals de Companyia en el qual s’inclourà a tots els condemnats per maltractament, que no podran registrar cap animal al seu nom.

S’eleven les penes per maltractament animal
 

El projecte de llei preveu modificar també el codi civil perquè reconega que els animals siguen éssers amb sentiments en línia amb el Tractat de Lisboa, així com una altra modificació del Codi Penal per a actualitzar a l’alça les penes per delictes de maltractament animal, ja que les actuals es queden “bastant laxes”, ja que el màxim són 18 mesos.

Així mateix, el director general ha afegit que s’estan plantejant un avantprojecte de llei per als gossos d’assistència que incloga criteris homogenis i que equipare, en particular, el seu accés en espais públics.

“L’avantprojecte de llei nacional de protecció animal que serà la combinació de projectes”, ha defensat García Torres, que insisteix en la necessitat d’avançar cap a l’abandó zero i el sacrifici zero.
 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diego Ventura imposa el seu mestratge a Castelló i tala una orella

Diego Ventura va destacar en la segona d'abonament de la Magdalena amb una actuació de tremp i domini que li va valdre una orella i una ovació. Rui Fernandes i Llija Vicens van marxar de buit davant un tancament noble però amb poca transmissió dels Espartars.

La Fiscalia sosté que Mazón no tenia competències en emergències i que no està provat que donara ordes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana afirma que la llei no atribuïx al president competències directes en protecció civil i que no hi ha proves d'ordes seues durant la dana. El comandament únic corresponia a Interior i només canviaria si apareixen noves evidències.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.