Adeu a la llista de gossos potencialment perillosos

El Govern espera presentar en el mes maig un avantprojecte de llei per a modificar la Llei 50/99 sobre animals potencialment perillosos (PPP) per a fixar-se en el comportament individual dels animals de companyia, sense tindre en compte “la raça concreta amb la qual ha nascut” i evitar així prejudicis “injustos”.
La norma establirà un mecanisme de validació de comportament de cada exemplar.

A més, l’avantprojecte de llei preveu que els gossos que necessiten algun “maneig particular” s’han d’educar amb tècniques de millora de comportament perquè deixen de ser perillosos.

Així ho ha manifestat el director general de Drets Animals del Govern, Sergio García Torres, durant la ‘I Jornada Política’ organitzada per la Reial Societat Canina Espanyola en la qual també ha explicat els canvis normatius que comportarà la llei de Benestar animal que prepara l’Executiu.

Precisament, durant la jornada, la Reial Societat Canina d’Espanya (RSCE) ha demanat que una nova Llei que universalitze la identificació canina, educació de xiquets i joves en valors que fomenten el respecte i l’empatia animal, protecció i foment de races autòctones i reconeixement al treball dels criadors ètics i responsable.

 

Harmonitzar 17 normatives

 

Torres ha detallat que la llei que prepara el Govern i l’esborrany del qual està en tràmit d’informació pública, se centrarà en homogeneïtzar les 17 normatives autonòmiques per a establir un marc general comú, al mateix temps que inclourà un ‘Sistema de Registres de Protecció Animal’ (SRPA), del qual formaran part diferents sistemes d’identificació.

Entre ells, es crearà un registre de centres de benestar animal, pel qual es garantirà la professionalitat del sector; el de la recollida d’animals abandonats o les entitats de protecció animal.

Igualment, s’implantarà un Registre Nacional de Professionals de comportament i educació canina en col·laboració amb els Ministeris de Treball i d’Educació, de manera que s’establirà un marc de formació perquè els professionals puguen incorporar-se de forma regulada al mateix i perquè els clients puguen accedir a professionals amb “garantia”.

Dins del SRPA, també es preveu un Registre Nacional d’Animals de Companyia que coordinarà els 17 registres autonòmics a manera de “metaregistro” al qual es puga accedir en temps real a totes les dades de tots els animals del país.

García Torres ha afegit que al mateix temps i dins del mateix paraigua s’establirà un Registre Nacional de Nuclis Zoològics d’Animals de Companyia perquè en l’actualitat cal ser un “expert” en legislació autonòmica i municipal per a controlar estos nuclis. Esta iniciativa s’està elaborant en coordinació amb el Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació que “en breu” posarà sobre la taula un Reial decret de Nuclis Zoològics.

D’altra banda, ha anunciat un Registre Nacional de Criadors de Companyia que inclourà a professionals i amateurs perquè “només els registrats” puguen ser criadors oficials.

Una altra de les “peces clau” de la normativa serà l’obligació d’identificar als animals de companyia abans que puguen ser comprats i dins dels tres primers mesos de vida perquè la cria estiga controlada, al mateix temps que es posarà en marxa un Registre Nacional d’Inhabilitació per a la Tinença d’Animals de Companyia en el qual s’inclourà a tots els condemnats per maltractament, que no podran registrar cap animal al seu nom.

S’eleven les penes per maltractament animal
 

El projecte de llei preveu modificar també el codi civil perquè reconega que els animals siguen éssers amb sentiments en línia amb el Tractat de Lisboa, així com una altra modificació del Codi Penal per a actualitzar a l’alça les penes per delictes de maltractament animal, ja que les actuals es queden “bastant laxes”, ja que el màxim són 18 mesos.

Així mateix, el director general ha afegit que s’estan plantejant un avantprojecte de llei per als gossos d’assistència que incloga criteris homogenis i que equipare, en particular, el seu accés en espais públics.

“L’avantprojecte de llei nacional de protecció animal que serà la combinació de projectes”, ha defensat García Torres, que insisteix en la necessitat d’avançar cap a l’abandó zero i el sacrifici zero.
 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.