Anuncios

Adeu a la llista de gossos potencialment perillosos

El Govern espera presentar en el mes maig un avantprojecte de llei per a modificar la Llei 50/99 sobre animals potencialment perillosos (PPP) per a fixar-se en el comportament individual dels animals de companyia, sense tindre en compte “la raça concreta amb la qual ha nascut” i evitar així prejudicis “injustos”.
La norma establirà un mecanisme de validació de comportament de cada exemplar.

A més, l’avantprojecte de llei preveu que els gossos que necessiten algun “maneig particular” s’han d’educar amb tècniques de millora de comportament perquè deixen de ser perillosos.

Anuncios

Així ho ha manifestat el director general de Drets Animals del Govern, Sergio García Torres, durant la ‘I Jornada Política’ organitzada per la Reial Societat Canina Espanyola en la qual també ha explicat els canvis normatius que comportarà la llei de Benestar animal que prepara l’Executiu.

Precisament, durant la jornada, la Reial Societat Canina d’Espanya (RSCE) ha demanat que una nova Llei que universalitze la identificació canina, educació de xiquets i joves en valors que fomenten el respecte i l’empatia animal, protecció i foment de races autòctones i reconeixement al treball dels criadors ètics i responsable.

 

Harmonitzar 17 normatives

 

Torres ha detallat que la llei que prepara el Govern i l’esborrany del qual està en tràmit d’informació pública, se centrarà en homogeneïtzar les 17 normatives autonòmiques per a establir un marc general comú, al mateix temps que inclourà un ‘Sistema de Registres de Protecció Animal’ (SRPA), del qual formaran part diferents sistemes d’identificació.

Entre ells, es crearà un registre de centres de benestar animal, pel qual es garantirà la professionalitat del sector; el de la recollida d’animals abandonats o les entitats de protecció animal.

Igualment, s’implantarà un Registre Nacional de Professionals de comportament i educació canina en col·laboració amb els Ministeris de Treball i d’Educació, de manera que s’establirà un marc de formació perquè els professionals puguen incorporar-se de forma regulada al mateix i perquè els clients puguen accedir a professionals amb “garantia”.

Dins del SRPA, també es preveu un Registre Nacional d’Animals de Companyia que coordinarà els 17 registres autonòmics a manera de “metaregistro” al qual es puga accedir en temps real a totes les dades de tots els animals del país.

García Torres ha afegit que al mateix temps i dins del mateix paraigua s’establirà un Registre Nacional de Nuclis Zoològics d’Animals de Companyia perquè en l’actualitat cal ser un “expert” en legislació autonòmica i municipal per a controlar estos nuclis. Esta iniciativa s’està elaborant en coordinació amb el Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació que “en breu” posarà sobre la taula un Reial decret de Nuclis Zoològics.

D’altra banda, ha anunciat un Registre Nacional de Criadors de Companyia que inclourà a professionals i amateurs perquè “només els registrats” puguen ser criadors oficials.

Una altra de les “peces clau” de la normativa serà l’obligació d’identificar als animals de companyia abans que puguen ser comprats i dins dels tres primers mesos de vida perquè la cria estiga controlada, al mateix temps que es posarà en marxa un Registre Nacional d’Inhabilitació per a la Tinença d’Animals de Companyia en el qual s’inclourà a tots els condemnats per maltractament, que no podran registrar cap animal al seu nom.

S’eleven les penes per maltractament animal
 

El projecte de llei preveu modificar també el codi civil perquè reconega que els animals siguen éssers amb sentiments en línia amb el Tractat de Lisboa, així com una altra modificació del Codi Penal per a actualitzar a l’alça les penes per delictes de maltractament animal, ja que les actuals es queden “bastant laxes”, ja que el màxim són 18 mesos.

Així mateix, el director general ha afegit que s’estan plantejant un avantprojecte de llei per als gossos d’assistència que incloga criteris homogenis i que equipare, en particular, el seu accés en espais públics.

“L’avantprojecte de llei nacional de protecció animal que serà la combinació de projectes”, ha defensat García Torres, que insisteix en la necessitat d’avançar cap a l’abandó zero i el sacrifici zero.
 

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Arranca la vaga indefinida del professorat en tots els centres públics valencians

La vaga indefinida en l'educació pública valenciana comença amb 78.000 docents cridats a parar, servicis mínims polèmics i manifestacions en les principals ciutats.

Sis detinguts i sis plantacions de marihuana desmantellades a Alcoi, Cocentaina i l’Alqueria d’Asnar

Policia Nacional i Guàrdia Civil detenen a sis persones i desmantellen sis plantacions de marihuana a Alcoi, Cocentaina i l'Alqueria d'Asnar, després de 21 registres en tres mesos.

La Fiscalia demana 26 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment a les dos filles de la seua parella

Un home se senta en la banqueta acusada d'agredir sexualment durant anys a les dos filles de la seua llavors parella, de 9 i 11 anys, per a qui la Fiscalia reclama 26 anys de presó.

La forta olor de marihuana destapa una plantació amb 43 quilos de cabdells a Picassent

La Guàrdia Civil desmantella una plantació de marihuana en una urbanització de Picassent després de les queixes veïnals per la forta olor i localitza 43,60 quilos de cabdells i 160 esqueixos.

Dilluns de cels buidats i màximes a l’alça en la Comunitat Valenciana

La setmana arranca en la Comunitat Valenciana amb cels buidats, pujada de les temperatures màximes en zones del litoral i ambient estable abans d'un dimarts amb tempestes en el nord de Castelló.

Els bombers donen per controlat l’incendi en una fàbrica de teules d’Agost

L'incendi declarat en una fàbrica de teules d'Agost ha quedat controlat de matinada i els bombers mantenen diverses dotacions refrescant l'estructura de la nau, molt afectada per les flames.

Controlen un incendi en una fàbrica de teules d’Agost sense causar ferits

Un incendi declarat en una fàbrica de teules d'Agost, al costat de la CV-820, evoluciona de manera favorable i no ha causat ferits, segons el Consorci Provincial de Bombers.

Román aconseguix una orella insuficient davant un gran bou de Conde de Mayalde a San Isidro

Román només va obtindre una orella considerada curta enfront del millor bou de Conde de Mayalde en una llarga vesprada de San Isidro marcada per la lesió de David Galván i per fins a cinc avisos.
Anuncios