Localitzat en Elx un lladre que robava sempre amb la mateixa roba

La Policia Nacional d’Elx ha detingut a un lladre en Elx | Cedida
 

La Policia Nacional d’Elx ha detingut a un lladre gràcies a la seua roba en Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant). L’home està acusat d’entrar a robar en 3 xalets de la zona de Ciutat Jardí. La detenció ha sigut possible perquè el detingut sempre actuava vestit amb el mateix xandall d’una coneguda marca.

 

El divendres 10 de gener va ser el primer robatori, però sense èxit, ja que la propietària de la casa es va despertar i el detingut no va poder fer res. Les imàtgens de la càmera de seguretat del xalet van conseguir captar la silueta del lladre, a on es veu el model de roba deportiva, segons explica ‘Información’.

 

Dos dies després va tornar a actuar en altra casa, i esta volta sí que va furtar una televisió i una vinoteca. Però en eixos moments hi havia una patrulla de la Policia Local per la zona, i el van pillar intentant robar un cotxe i amb la vinoteca, però no van poder comprovar que no era seua. Però de totes maneres els agents van deixar constància dels fets, a on senyalaven la vestimenta del lladre que tornava a ser un xandall d’una marca coneguda.

 

El moment clau de la detenció

El propietari de la casa va interposar, dos dies després, una denúncia en la Policia Nacional a on deia que li faltaven una vinoteca i un televisor. En este moment, van saltar els primeres senyals d’alarma, en coincidir els relats de la Local i la Nacional. A demés, eixa mateixa nit el lladre va tornar a entrar en la mateixa casa a per unes cadires de la terrassa amb la mateixa roba.

 

Este «uniforme delictiu» ha sigut clau per a relacionar els tres casos. Ahir dijous 16 de gener la jutge del Jutjat d’Instrucció 4 va ordenar el seu ingrés en presó després de la petició de la Fiscalia. Diferents fonts judicials van afirmar que l’home ja comptava amb més antecedents per robatoris amb força i receptació. 

 

Inclús ja havia estat un any en presó, motiu pel que ara estarà allí fins a que se celebren els juís per robatori frustrat: pels dos que van passar en la mateixa casa i pel del cotxe que no va arribar a consumar. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Generalitat reserva 3,5 milions per a organitzar les eleccions autonòmiques de 2027

La Generalitat eleva a 3,52 milions el sostre de gasto per a paperetes, sobres, impresos i gestió de l'escrutini de les eleccions autonòmiques i locals menors de 2027.

La Comunitat Valenciana es prepara per a un cap de setmana preestiuenc amb cel buidat i calor

La Comunitat Valenciana encara un tram final de setmana amb ambient clarament preestiuenc, temperatures en ascens fins a fregar els 30 graus, cels buidats i vent fluix, tant a l'interior com en la costa.

Detingut a Ontinyent el responsable d’una finca amb 1.200 plantes de marihuana

La Guàrdia Civil desmantella una plantació de cànnabis amb 1.232 plantes en una finca rústica d'Ontinyent, equipada amb videovigilància 24 hores i material per a cultiu indoor.

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.