Localitzen a un ancià amb Alzheimer desaparegut en Petrés

 

La Guàrdia Civil ha trobat i auxiliat a un home de 84 anys que havia patit un accident amb el seu cotxe en la localitat de Petrés, en la comarca del Camp de Morvedre (València). Segons pareix, l’home es va desorientar en caminar per a demanar ajuda. A demés, la víctima presentava símptomes d’hipotèrmia i es trobava en estat de xoc.

 

Fonts de l’Institut Armat han explicat que van ser alertats durant la nit d’este diumenge que un ancià que havia eixit del seu domicili durant la vesprada no havia tornat, i que posats en contacte telefònic amb ell es mostrava atordit i desorientat i sense capacitat per a poder tornar a casa.

 

Les úniques dades aportades sobre el seu parador era que el seu vehicle havia patit un accident en una séquia de la comarca del Camp de Morvedre, entre Gilet i Petrés, sense ser capaç d’aportar més dades al respecte.

 

La víctima té Alzheimer

Durant la conversació telefònica, l’ancià va manifestar als agents que no sabia on estava, que tenia molt de fred i que únicament podia vore unes llums en la distància i el camp que li envoltava i que era incapaç de reconèixer la zona.

Així mateix, la víctima va afegir que des que el seu cotxe va caure a la séquia va intentar tornar a posar-lo en marxa, però que li va resultar impossible ja que estava trencat i que per este motiu va tirar a caminar, allunyant-se del mateix no podent tornar a trobar-ho.

 

Després de fer les pertinents investigacions, la Guàrdia Civil va descobrir que es tractava d’una persona que patia Alzheimer i necessitava prendre medicació de manera diària. Per esta raó, les autoritats van intentar comunicar-se amb ell, encara que en esta ocasió no va donar senyal el telèfon mòbil.

 

Localitzat esta matinada

Gràcies a les indicacions prèvies, els agents van decidir començar una batuda per la séquia major de Sagunt fins a Albalat, recorrent els camins annexos per a intentar localitzar el vehicle. El cotxe va ser trobat en el Camí de l’Afrau, entre la Séquia Major de Sagunt i el Riu Palància, pròxim als municipis d’Albalat dels Tarongers i Petrés.

Finalment, cap a les 04.45 hores de la matinada d’este dilluns, 25 de gener,  la Guàrdia Civil ha conseguit localitzar al desaparegut en terra, a uns 200 metres de la carretera que travessa el riu i que connecta amb Gilet.

Immediatament, els agents van procedir a cobrir a la víctima amb una manta tèrmica, donats els evidents símptomes d’hipotèrmia i de xoc que presentava. Posteriorment, l’home de 84 anys va ser traslladat a l’hospital de Sagunt perquè se li fera una avaluació mèdica.

Últimes notícies

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.

Així era la càmera blindada que guardava el Tresor de Villena abans del robatori

El Tresor de Villena estava custodiat al MUVI dins d'una càmera acorassada amb vidres de seguretat, xapes blindades i alarma de cinc anells quan ha sigut robat de matinada. El museu roman tancat sense data de reobertura mentres la Guàrdia Civil continua la investigació.

Les temperatures del migdia cauen a valors no vistos des de juny en molts pobles valencians

Les temperatures registrades a les 13 hores en molts municipis de la Comunitat Valenciana han sigut les més baixes des de juny, amb 19 graus a Ares del Maestrat. Segons Aemet, el valor més alt s’ha donat a Castelló, amb 30,4 graus.