Localitzen a un ancià amb Alzheimer desaparegut en Petrés

 

La Guàrdia Civil ha trobat i auxiliat a un home de 84 anys que havia patit un accident amb el seu cotxe en la localitat de Petrés, en la comarca del Camp de Morvedre (València). Segons pareix, l’home es va desorientar en caminar per a demanar ajuda. A demés, la víctima presentava símptomes d’hipotèrmia i es trobava en estat de xoc.

 

Fonts de l’Institut Armat han explicat que van ser alertats durant la nit d’este diumenge que un ancià que havia eixit del seu domicili durant la vesprada no havia tornat, i que posats en contacte telefònic amb ell es mostrava atordit i desorientat i sense capacitat per a poder tornar a casa.

 

Les úniques dades aportades sobre el seu parador era que el seu vehicle havia patit un accident en una séquia de la comarca del Camp de Morvedre, entre Gilet i Petrés, sense ser capaç d’aportar més dades al respecte.

 

La víctima té Alzheimer

Durant la conversació telefònica, l’ancià va manifestar als agents que no sabia on estava, que tenia molt de fred i que únicament podia vore unes llums en la distància i el camp que li envoltava i que era incapaç de reconèixer la zona.

Així mateix, la víctima va afegir que des que el seu cotxe va caure a la séquia va intentar tornar a posar-lo en marxa, però que li va resultar impossible ja que estava trencat i que per este motiu va tirar a caminar, allunyant-se del mateix no podent tornar a trobar-ho.

 

Després de fer les pertinents investigacions, la Guàrdia Civil va descobrir que es tractava d’una persona que patia Alzheimer i necessitava prendre medicació de manera diària. Per esta raó, les autoritats van intentar comunicar-se amb ell, encara que en esta ocasió no va donar senyal el telèfon mòbil.

 

Localitzat esta matinada

Gràcies a les indicacions prèvies, els agents van decidir començar una batuda per la séquia major de Sagunt fins a Albalat, recorrent els camins annexos per a intentar localitzar el vehicle. El cotxe va ser trobat en el Camí de l’Afrau, entre la Séquia Major de Sagunt i el Riu Palància, pròxim als municipis d’Albalat dels Tarongers i Petrés.

Finalment, cap a les 04.45 hores de la matinada d’este dilluns, 25 de gener,  la Guàrdia Civil ha conseguit localitzar al desaparegut en terra, a uns 200 metres de la carretera que travessa el riu i que connecta amb Gilet.

Immediatament, els agents van procedir a cobrir a la víctima amb una manta tèrmica, donats els evidents símptomes d’hipotèrmia i de xoc que presentava. Posteriorment, l’home de 84 anys va ser traslladat a l’hospital de Sagunt perquè se li fera una avaluació mèdica.

Últimes notícies

Comissen quasi 600 productes falsificats a Alcossebre valorats en 10.700 euros

La Guàrdia Civil ha comissat 594 productes presumptament falsificats a Alcossebre, valorats en 10.700 euros, i ha proposat sancions a quatre venedors ambulants.

Incliva incorpora l’exercici al tractament del càncer de mama en un innovador projecte pilot

Incliva ha posat en marxa a València un projecte pilot amb 80 dones amb càncer de mama recentment diagnosticat per integrar un programa d’exercici físic personalitzat en el tractament amb quimioteràpia.

Sagunt a Escena reunirà 19 espectacles de teatre, música, dansa i circ a l’agost

El festival obrerà amb la producció de l'IVC 'El Narcís en la seua opinió', de Guillem de Castro, i combinarà clàssics, teatre contemporani i obres en valencià

Dilluns amb calor extrema a l’interior i tempestes vespertines a la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un episodi de calor molt intensa a l’interior de València i Alacant, amb màximes pròximes als 40 graus i possibles tempestes vespertines, segons Aemet.

Tallada la línia C2 de Rodalia entre Xàtiva i Algemesí per un problema en la catenària

La circulació ferroviària entre Xàtiva i Algemesí està interrompuda per una falta de tensió en la catenària, amb un pla alternatiu per carretera entre Xàtiva i Benifaió.

Nova nit tòrrida a la Comunitat amb mínimes pròximes als 30 graus i humitat del 99 %

La Comunitat Valenciana ha patit una altra nit tòrrida, amb mínimes que quasi arriben als 30 graus en diverses localitats i una humitat relativa de fins al 99 %, que ha incrementat de manera notable la sensació de basca.

Aemet activa avís taronja per 39 graus i tempestes en l’interior de València

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís taronja per temperatures de fins a 39 graus i l’avís groc per tempestes i calor en diverses zones de València i Alacant.

Ferran Torres dedica el gol del Mundial a tot Espanya: “Ha sigut de 47 milions de persones”

El valencià Ferran Torres ha assegurat després de marcar en la final del Mundial 2026 que el gol és de tota Espanya i ha recordat les crítiques patides durant el torneig, destacant que el destí estava escrit.