Localitzen a un ancià amb Alzheimer desaparegut en Petrés

 

La Guàrdia Civil ha trobat i auxiliat a un home de 84 anys que havia patit un accident amb el seu cotxe en la localitat de Petrés, en la comarca del Camp de Morvedre (València). Segons pareix, l’home es va desorientar en caminar per a demanar ajuda. A demés, la víctima presentava símptomes d’hipotèrmia i es trobava en estat de xoc.

 

Fonts de l’Institut Armat han explicat que van ser alertats durant la nit d’este diumenge que un ancià que havia eixit del seu domicili durant la vesprada no havia tornat, i que posats en contacte telefònic amb ell es mostrava atordit i desorientat i sense capacitat per a poder tornar a casa.

 

Les úniques dades aportades sobre el seu parador era que el seu vehicle havia patit un accident en una séquia de la comarca del Camp de Morvedre, entre Gilet i Petrés, sense ser capaç d’aportar més dades al respecte.

 

La víctima té Alzheimer

Durant la conversació telefònica, l’ancià va manifestar als agents que no sabia on estava, que tenia molt de fred i que únicament podia vore unes llums en la distància i el camp que li envoltava i que era incapaç de reconèixer la zona.

Així mateix, la víctima va afegir que des que el seu cotxe va caure a la séquia va intentar tornar a posar-lo en marxa, però que li va resultar impossible ja que estava trencat i que per este motiu va tirar a caminar, allunyant-se del mateix no podent tornar a trobar-ho.

 

Després de fer les pertinents investigacions, la Guàrdia Civil va descobrir que es tractava d’una persona que patia Alzheimer i necessitava prendre medicació de manera diària. Per esta raó, les autoritats van intentar comunicar-se amb ell, encara que en esta ocasió no va donar senyal el telèfon mòbil.

 

Localitzat esta matinada

Gràcies a les indicacions prèvies, els agents van decidir començar una batuda per la séquia major de Sagunt fins a Albalat, recorrent els camins annexos per a intentar localitzar el vehicle. El cotxe va ser trobat en el Camí de l’Afrau, entre la Séquia Major de Sagunt i el Riu Palància, pròxim als municipis d’Albalat dels Tarongers i Petrés.

Finalment, cap a les 04.45 hores de la matinada d’este dilluns, 25 de gener,  la Guàrdia Civil ha conseguit localitzar al desaparegut en terra, a uns 200 metres de la carretera que travessa el riu i que connecta amb Gilet.

Immediatament, els agents van procedir a cobrir a la víctima amb una manta tèrmica, donats els evidents símptomes d’hipotèrmia i de xoc que presentava. Posteriorment, l’home de 84 anys va ser traslladat a l’hospital de Sagunt perquè se li fera una avaluació mèdica.

Últimes notícies

Els clubs de l’Eurolliga tomben l’oferta de la NBA per a una lliga conjunta a Europa

La majoria de clubs propietaris de l’Eurolliga han rebutjat una proposta de la NBA per crear una nova competició conjunta a Europa, tot i mantindre oberta la porta a futures negociacions. La prioritat actual passa per convertir les llicències en franquícies i ampliar el torneig de 13 a 24 equips.

Mompó dona per fet eleccions autonòmiques en maig de 2027 si no hi ha avançament

Vicent Mompó assegura que, si no hi ha cap situació excepcional, les eleccions autonòmiques de la Comunitat Valenciana se celebraran en maig de 2027 i carrega contra la gestió del Govern central.

Mompó demana que el 9 d’Octubre estiga per damunt de qualsevol reivindicació

Vicent Mompó defensa que el 9 d’Octubre i les senyes d’identitat valencianes han d’estar per damunt de colors polítics i protestes, en referència a l’acampada per la vivenda a València.

Bernabé retreu a la Diputació que espere ara per a demanar ajuda pel Teatre Principal

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha garantit que l’Executiu central donarà suport a les administracions que ho demanen, però ha retret a la Diputació de València que no iniciara abans la rehabilitació del Teatre Principal, tancat per problemes de seguretat.

Avís groc per fortes pluges esta matinada a València, Alacant i sud de Castelló

Aemet ha activat per a esta matinada l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora a València, Alacant i litoral sud de Castelló. Hui dimarts també hi ha avís groc al nord de Castelló per ruixats intensos i tempestes amb possible granís.

Pastor assegura que tots els candidats del PPCV per al 29N són bons i alaba la seua cantera

Fernando Pastor, síndic del PP en Les Corts, defensa que tots els possibles caps de llista del PPCV per al 29N són bons i critica el perfil del ministre Óscar Puente com a aposta del PSOE per Alacant.

Baldoví reclama una alternativa valenciana sense imposicions externes

Joan Baldoví defensa construir una alternativa política útil des de la Comunitat Valenciana, oberta i inclusiva, però sense imposicions des d'altres territoris. El síndic de Compromís apel·la a la discreció sobre els contactes i remetrà la decisió de candidatures als òrgans de la coalició.

Muñoz dona per feta la victòria del PSOE el 29-N i defensa que tornarà a governar

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, assegura que el PSOE guanyarà les generals del 29 de novembre i podrà tornar a governar, i acusa PP i Vox de tindre una agenda oculta de retallada de drets.