Localitzen a un ancià amb Alzheimer desaparegut en Petrés

 

La Guàrdia Civil ha trobat i auxiliat a un home de 84 anys que havia patit un accident amb el seu cotxe en la localitat de Petrés, en la comarca del Camp de Morvedre (València). Segons pareix, l’home es va desorientar en caminar per a demanar ajuda. A demés, la víctima presentava símptomes d’hipotèrmia i es trobava en estat de xoc.

 

Fonts de l’Institut Armat han explicat que van ser alertats durant la nit d’este diumenge que un ancià que havia eixit del seu domicili durant la vesprada no havia tornat, i que posats en contacte telefònic amb ell es mostrava atordit i desorientat i sense capacitat per a poder tornar a casa.

 

Les úniques dades aportades sobre el seu parador era que el seu vehicle havia patit un accident en una séquia de la comarca del Camp de Morvedre, entre Gilet i Petrés, sense ser capaç d’aportar més dades al respecte.

 

La víctima té Alzheimer

Durant la conversació telefònica, l’ancià va manifestar als agents que no sabia on estava, que tenia molt de fred i que únicament podia vore unes llums en la distància i el camp que li envoltava i que era incapaç de reconèixer la zona.

Així mateix, la víctima va afegir que des que el seu cotxe va caure a la séquia va intentar tornar a posar-lo en marxa, però que li va resultar impossible ja que estava trencat i que per este motiu va tirar a caminar, allunyant-se del mateix no podent tornar a trobar-ho.

 

Després de fer les pertinents investigacions, la Guàrdia Civil va descobrir que es tractava d’una persona que patia Alzheimer i necessitava prendre medicació de manera diària. Per esta raó, les autoritats van intentar comunicar-se amb ell, encara que en esta ocasió no va donar senyal el telèfon mòbil.

 

Localitzat esta matinada

Gràcies a les indicacions prèvies, els agents van decidir començar una batuda per la séquia major de Sagunt fins a Albalat, recorrent els camins annexos per a intentar localitzar el vehicle. El cotxe va ser trobat en el Camí de l’Afrau, entre la Séquia Major de Sagunt i el Riu Palància, pròxim als municipis d’Albalat dels Tarongers i Petrés.

Finalment, cap a les 04.45 hores de la matinada d’este dilluns, 25 de gener,  la Guàrdia Civil ha conseguit localitzar al desaparegut en terra, a uns 200 metres de la carretera que travessa el riu i que connecta amb Gilet.

Immediatament, els agents van procedir a cobrir a la víctima amb una manta tèrmica, donats els evidents símptomes d’hipotèrmia i de xoc que presentava. Posteriorment, l’home de 84 anys va ser traslladat a l’hospital de Sagunt perquè se li fera una avaluació mèdica.

Últimes notícies

Rescatades dues pateres amb 43 persones a bord i tres patrons detinguts a la costa d’Alacant

S’han rescatat 43 persones, huit d’elles menors, de dues pateres davant la costa d’Alacant i la Policia Nacional ha detingut tres presumptes patrons acusats de facilitar la immigració il·legal.

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.