Localitzen a un ancià amb Alzheimer desaparegut en Petrés

 

La Guàrdia Civil ha trobat i auxiliat a un home de 84 anys que havia patit un accident amb el seu cotxe en la localitat de Petrés, en la comarca del Camp de Morvedre (València). Segons pareix, l’home es va desorientar en caminar per a demanar ajuda. A demés, la víctima presentava símptomes d’hipotèrmia i es trobava en estat de xoc.

 

Fonts de l’Institut Armat han explicat que van ser alertats durant la nit d’este diumenge que un ancià que havia eixit del seu domicili durant la vesprada no havia tornat, i que posats en contacte telefònic amb ell es mostrava atordit i desorientat i sense capacitat per a poder tornar a casa.

 

Les úniques dades aportades sobre el seu parador era que el seu vehicle havia patit un accident en una séquia de la comarca del Camp de Morvedre, entre Gilet i Petrés, sense ser capaç d’aportar més dades al respecte.

 

La víctima té Alzheimer

Durant la conversació telefònica, l’ancià va manifestar als agents que no sabia on estava, que tenia molt de fred i que únicament podia vore unes llums en la distància i el camp que li envoltava i que era incapaç de reconèixer la zona.

Així mateix, la víctima va afegir que des que el seu cotxe va caure a la séquia va intentar tornar a posar-lo en marxa, però que li va resultar impossible ja que estava trencat i que per este motiu va tirar a caminar, allunyant-se del mateix no podent tornar a trobar-ho.

 

Després de fer les pertinents investigacions, la Guàrdia Civil va descobrir que es tractava d’una persona que patia Alzheimer i necessitava prendre medicació de manera diària. Per esta raó, les autoritats van intentar comunicar-se amb ell, encara que en esta ocasió no va donar senyal el telèfon mòbil.

 

Localitzat esta matinada

Gràcies a les indicacions prèvies, els agents van decidir començar una batuda per la séquia major de Sagunt fins a Albalat, recorrent els camins annexos per a intentar localitzar el vehicle. El cotxe va ser trobat en el Camí de l’Afrau, entre la Séquia Major de Sagunt i el Riu Palància, pròxim als municipis d’Albalat dels Tarongers i Petrés.

Finalment, cap a les 04.45 hores de la matinada d’este dilluns, 25 de gener,  la Guàrdia Civil ha conseguit localitzar al desaparegut en terra, a uns 200 metres de la carretera que travessa el riu i que connecta amb Gilet.

Immediatament, els agents van procedir a cobrir a la víctima amb una manta tèrmica, donats els evidents símptomes d’hipotèrmia i de xoc que presentava. Posteriorment, l’home de 84 anys va ser traslladat a l’hospital de Sagunt perquè se li fera una avaluació mèdica.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mercadona comença a construir a Palma el seu primer magatzem exclusiu per a venda en línia a Mallorca

Mercadona ha iniciat a Palma la construcció d'un magatzem exclusiu per a venda en línia, amb una inversió de 19,5 milions i més de 200 ocupacions previstes quan estiga operatiu en 2027.

El subdirector d’Emergències atribuïx a dubtes legals de Pradas el canvi del missatge És-Alert en la DANA

El subdirector general d'Emergències afirma davant la jutgessa que Salomé Pradas va ordenar suavitzar el primer esborrany del Es-Alert per falta de cobertura legal per a demanar que la població romanguera en els seus domicilis.

L’Audiència de València suspén el juí al exalcalde de Quartell per nous informes pericials

L'Audiència Provincial de València suspén el juí d'una branca del cas Avialsa contra el exalcalde de Quartell, un exconcejal i un empresari després de la incorporació de nous informes pericials de la defensa.

Educació xifra en més de 2.400 milions anuals les demandes del professorat davant la vaga indefinida

La Conselleria d'Educació calcula en més de 2.400 milions d'euros a l'any el cost de les 40 reivindicacions docents lligades a la vaga indefinida convocada des de l'11 de maig i advertix que eixa xifra supera la capacitat de la Comunitat Valenciana.

Una jutgessa fixa 13,3 milions d’indemnització per una negligència en un part a Sagunt

Una jutgessa de Madrid ha fixat una indemnització total de 13,3 milions d'euros per a una mare el fill de la qual va patir greus lesions neurològiques per una deficient assistència en el part a l'hospital de Sagunt.

Meteosat i L’Habitació Roja encapçalen el 30 aniversari de Contempopránea en Alburquerque

Contempopránea celebra el seu 30 aniversari amb un format íntim en Alburquerque els dies 21 i 22 d'agost, recuperant la seua essència original i combinant bandes històriques i nous talents.

Ábalos denuncia un juí mediàtic i nega les acusacions sobre Aldama i la seua exparella

Ábalos acusa productores d'alimentar un cas mediàtic, rebutja les acusacions de corrupció per contractes de màscares i desmentix haver enviat a Aldama a negociar amb Guaidó.

El Llevant es juga la permanència: obligat a guanyar tres dels últims quatre partits

El Llevant encara les quatre últimes jornades com a penúltim classificat, a tres punts de la salvació, i està obligat a sumar almenys tres victòries per a arribar als 42 punts.