Localitzen una tona d’haixix flotant en la costa d’Alacant

La Guàrdia Civil d’Alacant després de rebre un avís, ha localitzat vint-i-sis fardells d’haixix surant en la mar. La troballa s’ha produït en la tarda del dia 9 d’abril, a unes 40 milles de costa al través del límit sud de la província d’Alacant, concretament a l’altura de la localitat de Pilar de la Horadada. La substància aprehesa ha estat remesa per a la seua anàlisi a l’Àrea de Sanitat pertanyent a la Subdelegació de Govern d’Alacant. Les diligències instruïdes per la troballa han estat remeses a l’autoritat judicial competent.

En la tarda del passat dia 09 d’abril, el Servei Marítim Provincial de la Guàrdia Civil d’Alacant va rebre avís de la presència d’elements surant en la mar, concretament en una zona a 40 milles de costa al través del límit sud de la província d’Alacant. Quan els tripulants del patruller Va riure Guadiaro de la Guàrdia Civil van acudir al punt en qüestió, van realitzar un rastreig minuciós de la zona i gràcies a la seva perícia en la mar van poder localitzar fins a 26 fardells d’haixix.

Després de tornar a port l’embarcació, aquesta substància va ser remesa al laboratori que disposa l’Àrea de Sanitat vinculada a la Subdelegació del Govern d’Alacant. Segons unes primeres estimacions realitzades pels agents, el pes de cada fardell estaria al voltant dels 40 quilograms de pes, sent el total de la substància trobada en 1.040 quilograms aproximadament.

Per aquests fets la Guàrdia Civil va confeccionar les corresponents diligències policials, que en unió de la droga van ser posades a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant.

La Guàrdia Civil continua investigant els fets per a procedir a la localització de l’origen dels fardells, identificació dels possibles responsables i per a conéixer amb exactitud tot el concernent a aquest fet.

Aquest servei s’emmarca en els punts duts a terme durant aquests mesos que s’han saldat amb troballes d’embalums de droga en la mar, procedents d’embarcacions que intenten introduir la droga a la Península i que en la seua trajectòria a vegades perd mercaderia de manera accidental o quan se senten perseguits per les forces de seguretat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rüdiger i Valverde posen al Reial Madrid 2-0 davant l’Elx al descans

Dos punts de Rüdiger (39) i Valverde (44) donen un còmode avantatge al Reial Madrid davant l'Elx al descans. L'equip, malgrat deu baixes, rendibilitza les seues dos arribades.

L’Oviedo repetix triomf davant el València (1-0) i s’agarra a la permanència

Un gol de David Costas va donar al Real Oviedo el seu quart triomf del curs davant un València sense resposta. Els blaus ja estan a cinc punts de la permanència.

Oviedo 1-0 València: Costas decidix i l’equip continua viu

El Real Oviedo va véncer 1-0 al València amb un gol de David Costas en un córner i per fi va tancar un partit després d'avançar-se. Va sumar el seu quart triomf del curs i es queda a cinc punts de la permanència.

Carvajal, Fran García i Camavinga, les novetats en l’onze de Arbeloa davant l’Elx

Arbeloa introduïx tres canvis per a rebre a l'Elx: Carvajal i Fran García en els laterals i Camavinga en la medul·lar. L'equip arriba amb deu absències.

Oviedo s’imposa 1-0 a un València sense mordent

L'Oviedo, malgrat la seua condició de cuera, va firmar la seua quarta victòria de lliga en superar 1-0 al València en el Carlos Tartiere. David Costas va decidir i el VAR va anul·lar el 2-0 en el 77.

Carvajal, Fran García i Camavinga, novetats en l’onze del Reial Madrid davant l’Elx

Arbeloa introduïx a Carvajal i Fran García en els laterals i a Camavinga en la medul·lar per a rebre a l'Elx. L'equip ajusta peces amb deu baixes.

Avís groc per vent de fins a 80 km/h a l’interior de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vent del nord amb ratxes de fins a 80 km/h a Castelló. L'episodi s'estén per trams i afecta també a València i Alacant.

Carvajal, Fran García i Camavinga, novetats en l’onze de Arbeloa davant l’Elx

Arbeloa introduïx a Carvajal i Fran García en els laterals i a Camavinga en el centre. Amb deu baixes, reserva a Alexander-Arnold i a Arda Güler i manté a Thiago Pitarch.