Localitzen una tona d’haixix flotant en la costa d’Alacant

La Guàrdia Civil d’Alacant després de rebre un avís, ha localitzat vint-i-sis fardells d’haixix surant en la mar. La troballa s’ha produït en la tarda del dia 9 d’abril, a unes 40 milles de costa al través del límit sud de la província d’Alacant, concretament a l’altura de la localitat de Pilar de la Horadada. La substància aprehesa ha estat remesa per a la seua anàlisi a l’Àrea de Sanitat pertanyent a la Subdelegació de Govern d’Alacant. Les diligències instruïdes per la troballa han estat remeses a l’autoritat judicial competent.

En la tarda del passat dia 09 d’abril, el Servei Marítim Provincial de la Guàrdia Civil d’Alacant va rebre avís de la presència d’elements surant en la mar, concretament en una zona a 40 milles de costa al través del límit sud de la província d’Alacant. Quan els tripulants del patruller Va riure Guadiaro de la Guàrdia Civil van acudir al punt en qüestió, van realitzar un rastreig minuciós de la zona i gràcies a la seva perícia en la mar van poder localitzar fins a 26 fardells d’haixix.

Després de tornar a port l’embarcació, aquesta substància va ser remesa al laboratori que disposa l’Àrea de Sanitat vinculada a la Subdelegació del Govern d’Alacant. Segons unes primeres estimacions realitzades pels agents, el pes de cada fardell estaria al voltant dels 40 quilograms de pes, sent el total de la substància trobada en 1.040 quilograms aproximadament.

Per aquests fets la Guàrdia Civil va confeccionar les corresponents diligències policials, que en unió de la droga van ser posades a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant.

La Guàrdia Civil continua investigant els fets per a procedir a la localització de l’origen dels fardells, identificació dels possibles responsables i per a conéixer amb exactitud tot el concernent a aquest fet.

Aquest servei s’emmarca en els punts duts a terme durant aquests mesos que s’han saldat amb troballes d’embalums de droga en la mar, procedents d’embarcacions que intenten introduir la droga a la Península i que en la seua trajectòria a vegades perd mercaderia de manera accidental o quan se senten perseguits per les forces de seguretat.

Últimes notícies

Detingut a Vinaròs per enviar 60 quilos de marihuana en paquets postals

La Guàrdia Civil i Vigilància Duanera han intervingut a Vinaròs més de 60 quilos de marihuana enviats en paquets postals i han detingut un home per contraban i delicte contra la salut pública.

Detinguts quatre hòmens per una agressió sexual múltiple a València a la víctima del seu excompany

La Policia Nacional ha detingut a València quatre hòmens d’entre 44 i 53 anys per una presumpta agressió sexual en grup a l’exparella sentimental d’un d’ells, a qui també s’atribueix un delicte de maltractaments en l’àmbit de la violència de gènere.

Continua la recerca del jove que ha matat a colps el seu padrastre a València

La Policia Nacional continua buscant un jove de 22 anys que presumptament ha matat a colps el seu padrastre amb una mancuerna en un domicili del barri de Sant Isidre de València, després de fugar-se d’una unitat psiquiàtrica.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua en estat reservat mentre la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil manté oberta la investigació per l’apunyalament d’una dona dilluns a Carcaixent. La víctima continua ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Sánchez responsabilitza les autonomies del PP dels mals resultats de PISA

Pedro Sánchez ha atribuït als governs autonòmics del PP, entre ells el de la Comunitat Valenciana, part dels mals resultats de l’informe PISA, mentre Alberto Núñez Feijóo l’ha acusat de desatendre la qualitat educativa.

La calor extrema deixa 37 graus de matinada en pobles d’Alacant

Diversos municipis de les comarques d’Alacant i València han patit temperatures entre 32 i 37 graus passada la mitjanit, segons Avamet.

Bombers i brigades forestals continuen refrigerant la zona de l’incendi de Polop

Set dotacions de bombers, quatre unitats forestals i un mitjà aeri continuen refrigerant este dimecres al matí la zona afectada per l’incendi de Polop de la Marina, que ha calcinat unes 36 hectàrees però es manté estabilitzat.

Arriben ruixats forts amb pedra i vent al sud de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana espera este dimecres un augment dels núvols i ruixats amb tronada i pedra, sobretot intensos al sud, amb un descens marcat de les temperatures i vent del nord moderat amb ratxes molt fortes en punts exposats.