Localitzen una tona d’haixix flotant en la costa d’Alacant

La Guàrdia Civil d’Alacant després de rebre un avís, ha localitzat vint-i-sis fardells d’haixix surant en la mar. La troballa s’ha produït en la tarda del dia 9 d’abril, a unes 40 milles de costa al través del límit sud de la província d’Alacant, concretament a l’altura de la localitat de Pilar de la Horadada. La substància aprehesa ha estat remesa per a la seua anàlisi a l’Àrea de Sanitat pertanyent a la Subdelegació de Govern d’Alacant. Les diligències instruïdes per la troballa han estat remeses a l’autoritat judicial competent.

En la tarda del passat dia 09 d’abril, el Servei Marítim Provincial de la Guàrdia Civil d’Alacant va rebre avís de la presència d’elements surant en la mar, concretament en una zona a 40 milles de costa al través del límit sud de la província d’Alacant. Quan els tripulants del patruller Va riure Guadiaro de la Guàrdia Civil van acudir al punt en qüestió, van realitzar un rastreig minuciós de la zona i gràcies a la seva perícia en la mar van poder localitzar fins a 26 fardells d’haixix.

Després de tornar a port l’embarcació, aquesta substància va ser remesa al laboratori que disposa l’Àrea de Sanitat vinculada a la Subdelegació del Govern d’Alacant. Segons unes primeres estimacions realitzades pels agents, el pes de cada fardell estaria al voltant dels 40 quilograms de pes, sent el total de la substància trobada en 1.040 quilograms aproximadament.

Per aquests fets la Guàrdia Civil va confeccionar les corresponents diligències policials, que en unió de la droga van ser posades a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant.

La Guàrdia Civil continua investigant els fets per a procedir a la localització de l’origen dels fardells, identificació dels possibles responsables i per a conéixer amb exactitud tot el concernent a aquest fet.

Aquest servei s’emmarca en els punts duts a terme durant aquests mesos que s’han saldat amb troballes d’embalums de droga en la mar, procedents d’embarcacions que intenten introduir la droga a la Península i que en la seua trajectòria a vegades perd mercaderia de manera accidental o quan se senten perseguits per les forces de seguretat.

Últimes notícies

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.