Localitzen una tona d’haixix flotant en la costa d’Alacant

La Guàrdia Civil d’Alacant després de rebre un avís, ha localitzat vint-i-sis fardells d’haixix surant en la mar. La troballa s’ha produït en la tarda del dia 9 d’abril, a unes 40 milles de costa al través del límit sud de la província d’Alacant, concretament a l’altura de la localitat de Pilar de la Horadada. La substància aprehesa ha estat remesa per a la seua anàlisi a l’Àrea de Sanitat pertanyent a la Subdelegació de Govern d’Alacant. Les diligències instruïdes per la troballa han estat remeses a l’autoritat judicial competent.

En la tarda del passat dia 09 d’abril, el Servei Marítim Provincial de la Guàrdia Civil d’Alacant va rebre avís de la presència d’elements surant en la mar, concretament en una zona a 40 milles de costa al través del límit sud de la província d’Alacant. Quan els tripulants del patruller Va riure Guadiaro de la Guàrdia Civil van acudir al punt en qüestió, van realitzar un rastreig minuciós de la zona i gràcies a la seva perícia en la mar van poder localitzar fins a 26 fardells d’haixix.

Després de tornar a port l’embarcació, aquesta substància va ser remesa al laboratori que disposa l’Àrea de Sanitat vinculada a la Subdelegació del Govern d’Alacant. Segons unes primeres estimacions realitzades pels agents, el pes de cada fardell estaria al voltant dels 40 quilograms de pes, sent el total de la substància trobada en 1.040 quilograms aproximadament.

Per aquests fets la Guàrdia Civil va confeccionar les corresponents diligències policials, que en unió de la droga van ser posades a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Alacant.

La Guàrdia Civil continua investigant els fets per a procedir a la localització de l’origen dels fardells, identificació dels possibles responsables i per a conéixer amb exactitud tot el concernent a aquest fet.

Aquest servei s’emmarca en els punts duts a terme durant aquests mesos que s’han saldat amb troballes d’embalums de droga en la mar, procedents d’embarcacions que intenten introduir la droga a la Península i que en la seua trajectòria a vegades perd mercaderia de manera accidental o quan se senten perseguits per les forces de seguretat.

Últimes notícies

Aemet puja a taronja l’avís al nord de l’interior de València per fortes pluges

Aemet ha elevat a taronja l’avís per fortes pluges al nord de l’interior de València, on es poden acumular fins a 50 l/m2 en una hora, amb tempesta, granís i ratxes molt fortes de vent. També hi ha avisos taronja i grocs en distintes comarques de Castelló i Alacant per precipitacions intenses, tempestes i temperatures altes.

Accident múltiple a la V-21 en Foios: una dona morta i dos homes ferits

Una dona ha mort i dos hòmens han resultat ferits en un accident múltiple amb set vehicles implicats este dissabte a la V-21, a l’altura de Foios, que ha generat quasi tres quilòmetres de retencions.

Fortes tempestes a Toràs amb 141,6 l/m2 i ratxes de 100 km/h

Les fortes tempestes d’este dissabte han deixat fins a 141,6 l/m2 i ratxes de vent de 100 km/h a Toràs, mentre el calor extrem continua en altres punts de la Comunitat Valenciana amb sensacions tèrmiques de fins a 45 graus.

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.

Mor una dona després d’un incendi en una vivenda de Riba-roja de Túria

La Guàrdia Civil investiga la mort d’una dona que havia sigut rescatada amb vida després d’un incendi en una vivenda de Riba-roja de Túria. El foc es va declarar dimecres a la vesprada en un quart pis del carrer Magallanes.

Racing i Villarreal obrin LALIGA amb l’estrena del projecte d’Iñigo Pérez

Racing de Santander i Villarreal es mesuren en la primera jornada de LALIGA, amb el retorn dels càntabres a Primera i l’estrena del projecte d’Iñigo Pérez a la banqueta grogueta.

L’Elx refà el trio ofensiu amb el retorn d’Ezequiel Ponce

L’Elx ha tancat la renovació del seu trident d’atac per a la temporada 2026-27 amb el retorn d’Ezequiel Ponce, que s’unix als fitxatges de Fer Niño i Abiel Osorio en una davantera amb menys experiència en Primera que l’anterior.

El PPCV acusa l’Estat de retardar la justícia per a les víctimes del tren de Bejís

El PPCV denuncia que, quatre anys després de l'accident del tren de Bejís durant l'incendi forestal, les víctimes continuen sense resolució judicial ni indemnitzacions i critica la gestió del Govern central i de l'antic Consell.