L’escola amb una mestra contagiada en Tavernes de la Valldigna planteja posposar l’inici del curs

Una mestra del col·legi públic ‘Alfandec’ de Tavernes de la Valldigna, en la comarca de la Safor (València) ha donat positiu per coronavirus. Este fet ha fet botar totes les alarmes i obligarà a una desena dels seus companys a fer-se les proves PCR per a descartar contagis. Es tracta del primer confinament de professors en el territori valencià, ja que els fets es produïxen després de les vacacions.

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, després d’anunciar-se la notícia, el centre educatiu ha contactat amb els mestres que han estat en contacte amb l’afectada els dies 1 i 2 de setembre per a que no acudisquen a l’escola, a on ja s’estaven preparant per a iniciar les classes el dilluns pròxim 7 de setembre. 

 

La Conselleria de Sanitat ha comunicat que, després de detectar-se el contagi, s’ha activat el protocol habitual establit per als llocs de treball que és l’aïllament de la docent i, també, dels altres mestres que havien estat amb l’afectada estos dies.

 

Ara, Sanitat i Educació han de prendre una decisió sobre si es posposa l’inici de l’activitat docent en este col·legi concret. En eixe sentit, Sanitat ha d’avaluar el número total dels contagis per Covid-19 dins del centre. D’altra banda, Educació ha confirmat que està garantida la substitució de la mestra que ha donat positiu i de la resta de docents que estaran aïllats fins que es confirmen els resultats del PCR.

Últimes notícies

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.

La calor ofegant dispara la sensació tèrmica fins als 49 graus a Sumacàrcer

La Comunitat Valenciana ha patit fins primera hora de la vesprada màximes pròximes als 39 graus i sensacions tèrmiques de fins a 49 per la combinació de calor i una humitat que ha fregat el 90 % en diversos punts del territori.