21.2 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Un malalt de coronavirus s’atrinxera en casa després d’escapar de l’hospital psiquiàtric en Alcoi

Dos metges atenent un pacient de coronavirus a l'hospital trueta, 18/04/2020

Imatge d’un hospital | València Diari

 

La Policia Nacional d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), ha intervingut este dimecres, amb Equips de Protecció Individual (EPI) i escuts, per a immobilitzar i retindre a una persona amb trastorn psicològic que acabava d’escapar-se de l’hospital després d’haver sigut diagnosticat com a positiu per coronavirus i que s’havia atrinxerat en sa casa, a on amenaçava a la seua dona per a impedir que obrira la porta.

 

Segons ha informat la Policia en un comunicat, la primera actuació dels agents va tindre lloc este dimarts quan van rebre una telefonada del 091 per a acudir a una casa a on, pel que pareix, una persona amb trastorn mental es trobava «molt agressiva» i es negava a prendre la seua medicació.

 

Una volta en el lloc, els agents policials es van entrevistar amb la dona d’eixa persona i van decidir el seu traslladat a l’hospital psiquiàtric per a ser atés. Per a això, es va sol·licitar una ambulància amb custòdia policial. Quan van arribar, com que presentava signes compatibles amb la COVID-19, se li va fer la prova diagnòstica corresponent, que va donar com a resultat positiu.

 

El pacient va escapar el dimecres

El pacient, este dimecres, aprofitant el canvi d’ubicació a una sala destinada per a contagiats, ha conseguit escapar-se de l’hospital, pel que s’ha donat avís a la Policia. A demés, s’ha rebut la telefonada d’un veí que alertava que estava atrinxerat en sa casa amb la seua dona.

 

Els agents han acudit a la vivenda amb EPI i amb escuts per a poder immobilitzar-lo, ja que coneixien l’estat del pacient. Una volta acordonat l’edifici i desplegat el dispositiu policial, la dona ha constatat que estava sent amenaçada pel seu home, que li impedia obrir la porta.

 

Davant dels intents fallits per a mediar, els agents han entrat en la casa i han conseguit reduir a l’home sense oposició per a garantir la seua pròpia seguretat, la dels policies actuants i la dels servicis mèdics. La dona està bé de salut, encara que amb un evident estat d’ansietat per la situació provocada mentres que el seu home ha sigut retornat a l’hospital.

 

El centre sanitari ha iniciat les gestions per a sol·licitar judicialment el seu ingrés no voluntari i iniciar el protocol de prevenció sanitària per a trobar i aïllar a totes les persones que han mantingut un contacte estret amb ell. La Policia Nacional ha donat trasllat de les actuacions a l’autoritat judicial.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.