Un malalt de coronavirus s’atrinxera en casa després d’escapar de l’hospital psiquiàtric en Alcoi

Dos metges atenent un pacient de coronavirus a l'hospital trueta, 18/04/2020

Imatge d’un hospital | València Diari

 

La Policia Nacional d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), ha intervingut este dimecres, amb Equips de Protecció Individual (EPI) i escuts, per a immobilitzar i retindre a una persona amb trastorn psicològic que acabava d’escapar-se de l’hospital després d’haver sigut diagnosticat com a positiu per coronavirus i que s’havia atrinxerat en sa casa, a on amenaçava a la seua dona per a impedir que obrira la porta.

 

Segons ha informat la Policia en un comunicat, la primera actuació dels agents va tindre lloc este dimarts quan van rebre una telefonada del 091 per a acudir a una casa a on, pel que pareix, una persona amb trastorn mental es trobava «molt agressiva» i es negava a prendre la seua medicació.

 

Una volta en el lloc, els agents policials es van entrevistar amb la dona d’eixa persona i van decidir el seu traslladat a l’hospital psiquiàtric per a ser atés. Per a això, es va sol·licitar una ambulància amb custòdia policial. Quan van arribar, com que presentava signes compatibles amb la COVID-19, se li va fer la prova diagnòstica corresponent, que va donar com a resultat positiu.

 

El pacient va escapar el dimecres

El pacient, este dimecres, aprofitant el canvi d’ubicació a una sala destinada per a contagiats, ha conseguit escapar-se de l’hospital, pel que s’ha donat avís a la Policia. A demés, s’ha rebut la telefonada d’un veí que alertava que estava atrinxerat en sa casa amb la seua dona.

 

Els agents han acudit a la vivenda amb EPI i amb escuts per a poder immobilitzar-lo, ja que coneixien l’estat del pacient. Una volta acordonat l’edifici i desplegat el dispositiu policial, la dona ha constatat que estava sent amenaçada pel seu home, que li impedia obrir la porta.

 

Davant dels intents fallits per a mediar, els agents han entrat en la casa i han conseguit reduir a l’home sense oposició per a garantir la seua pròpia seguretat, la dels policies actuants i la dels servicis mèdics. La dona està bé de salut, encara que amb un evident estat d’ansietat per la situació provocada mentres que el seu home ha sigut retornat a l’hospital.

 

El centre sanitari ha iniciat les gestions per a sol·licitar judicialment el seu ingrés no voluntari i iniciar el protocol de prevenció sanitària per a trobar i aïllar a totes les persones que han mantingut un contacte estret amb ell. La Policia Nacional ha donat trasllat de les actuacions a l’autoritat judicial.

Últimes notícies

La UD Vall de Uxó goleja el Torrellano i es posa líder del grup VI

La UD Vall de Uxó ha vençut 0-3 al camp del Torrellano, amb dos gols de Meseguer i un d’Ali, i se situa líder en solitari del grup VI de Tercera Federació després de quatre jornades.

Un estudi de la UPV alerta que els rius d’Espanya i Bulgària són els que pitjor qualitat tenen a Europa

Un estudi liderat per la UPV assenyala que els rius d’Espanya i Bulgària presenten la situació més crítica de qualitat a Europa, mentre que Eslovènia és l’únic país alineat amb els objectius ambientals de 2030.

Un incendi crema l’exterior d’una nau de residus de cablejat a Silla

Un incendi declarat de matinada ha afectat l’exterior d’una nau de tractament de residus de cablejat a Silla. El foc ja s’ha apagat i una dotació de bombers continua a la zona de manera preventiva.

Detinguda a Torrent per enganyar amistats amb falses inversions en borsa

Una dona de 51 anys de Torrent ha estafat més d’1,3 milions d’euros a nou amistats amb falses inversions en borsa utilitzant un esquema Ponzi i documents falsificats.

Un estudi amb carronyers vincula el ‘gos no menja gos’ a l’evitació de malalties

Una investigació en el parc natural d’El Hondo mostra que molts vertebrats carronyers eviten menjar espècies massa pròximes per a reduir el risc d’infeccions.

El MICOF tornarà a les urnes el 4 d’octubre amb tres candidats i reclam de més transparència

El Col·legi de Farmacèutics de València repetirà les eleccions el 4 d’octubre, després d’anul·lar les de maig, amb tres candidatures que coincidixen a demanar auditoria, més transparència i vot telemàtic.

Oratge estable amb nuvolositat baixa i lleu descens de temperatures este diumenge

La Comunitat Valenciana afronta este diumenge una jornada amb nuvolositat baixa al litoral, possibilitat de pluges febles i temperatures un poc més baixes o sense canvis. Dilluns es manté l’ambient variable, amb ruixats dèbils en el litoral i tronades possibles a l’interior.

Les víctimes de la DANA reclamen presó per a Mazón a un mes dels dos anys del 29O

Tres associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre han exigit a Alacant el fi de l’aforament i l’ingrés a presó de Carlos Mazón, a un mes de complir-se dos anys del desastre que va causar 232 morts.