Un malalt de coronavirus s’atrinxera en casa després d’escapar de l’hospital psiquiàtric en Alcoi

Dos metges atenent un pacient de coronavirus a l'hospital trueta, 18/04/2020

Imatge d’un hospital | València Diari

 

La Policia Nacional d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), ha intervingut este dimecres, amb Equips de Protecció Individual (EPI) i escuts, per a immobilitzar i retindre a una persona amb trastorn psicològic que acabava d’escapar-se de l’hospital després d’haver sigut diagnosticat com a positiu per coronavirus i que s’havia atrinxerat en sa casa, a on amenaçava a la seua dona per a impedir que obrira la porta.

 

Segons ha informat la Policia en un comunicat, la primera actuació dels agents va tindre lloc este dimarts quan van rebre una telefonada del 091 per a acudir a una casa a on, pel que pareix, una persona amb trastorn mental es trobava «molt agressiva» i es negava a prendre la seua medicació.

 

Una volta en el lloc, els agents policials es van entrevistar amb la dona d’eixa persona i van decidir el seu traslladat a l’hospital psiquiàtric per a ser atés. Per a això, es va sol·licitar una ambulància amb custòdia policial. Quan van arribar, com que presentava signes compatibles amb la COVID-19, se li va fer la prova diagnòstica corresponent, que va donar com a resultat positiu.

 

El pacient va escapar el dimecres

El pacient, este dimecres, aprofitant el canvi d’ubicació a una sala destinada per a contagiats, ha conseguit escapar-se de l’hospital, pel que s’ha donat avís a la Policia. A demés, s’ha rebut la telefonada d’un veí que alertava que estava atrinxerat en sa casa amb la seua dona.

 

Els agents han acudit a la vivenda amb EPI i amb escuts per a poder immobilitzar-lo, ja que coneixien l’estat del pacient. Una volta acordonat l’edifici i desplegat el dispositiu policial, la dona ha constatat que estava sent amenaçada pel seu home, que li impedia obrir la porta.

 

Davant dels intents fallits per a mediar, els agents han entrat en la casa i han conseguit reduir a l’home sense oposició per a garantir la seua pròpia seguretat, la dels policies actuants i la dels servicis mèdics. La dona està bé de salut, encara que amb un evident estat d’ansietat per la situació provocada mentres que el seu home ha sigut retornat a l’hospital.

 

El centre sanitari ha iniciat les gestions per a sol·licitar judicialment el seu ingrés no voluntari i iniciar el protocol de prevenció sanitària per a trobar i aïllar a totes les persones que han mantingut un contacte estret amb ell. La Policia Nacional ha donat trasllat de les actuacions a l’autoritat judicial.

Últimes notícies

Volkswagen tria València per a estrenar l’ID.Polo, el seu urbà elèctric fet a Espanya

Volkswagen ha presentat a València l’ID.Polo, el seu primer urbà 100 % elèctric fabricat a Espanya, amb un preu d’eixida de 17.900 euros. El model manté l’ADN clàssic del Polo i oferix fins a 449 quilòmetres d’autonomia.

Gueye destaca la seua versatilitat i potència física en el seu aterratge al València Basket

L’ala-pívot Mouhamadou Gueye s’ha presentat com a nou jugador del València Basket destacant la seua versatilitat i capacitat atlètica, que confia que li permetran tindre un impacte immediat en el Roig Arena. El jugador, que afronta la seua primera experiència a Europa, ha assegurat que el procés d’adaptació avança de manera positiva gràcies al suport del vestidor.

Rodri demana perdó al vestidor del València pel seu comentari despectiu

Rodri Hernández ha telefonat al capità del València, José Luis Gayà, per a demanar perdó pels comentaris despectius que va fer a la banqueta de Mestalla, captats pel programa 'El Día Después'. El migcampista del Barcelona havia qualificat els jugadors valencianistes de 'molt roïns' i 'molt fluixos' durant el partit que va acabar amb un 0-5.

El port d’Alacant mou més de 2,2 milions de tones fins a agost

El port d’Alacant ha mogut 2,23 milions de tones fins a agost i ha incrementat un 32% el trànsit de contenidors, reforçant el seu paper logístic.

Extingit l’incendi de la Devesa de El Saler després de gairebé dues setmanes

Els Bombers de València han donat per extingit l’incendi forestal declarat el 27 d’agost a la Devesa de El Saler, que ha cremat 37 hectàrees i va obligar a desallotjar 160 persones. L’Ajuntament recorda que el foc va ser intencionat i posa el focus ara en la recuperació de la zona.

Barrachina reclama a Madrid les obres pendents per protegir els rius després de la dana

El conseller Miguel Barrachina ha exigit al Govern espanyol que execute les obres de protecció de causos pendents després de la dana d’octubre de 2024, mentres la Generalitat assumix actuacions que són competència estatal en diversos municipis de la província de València.

Ford defensa l’acord amb Geely a Almussafes davant les crítiques de Trump

Ford ha eixit al pas de les crítiques del Govern de Donald Trump per la seua col·laboració amb empreses xineses i ha defensat amb fermesa l’acord amb Geely per al futur de la planta d’Almussafes, clau per a milers de llocs de treball.

UGT porta al Govern central la denúncia per la ‘policia del pensament’ educativa del Consell

UGT Serveis Públics PV ha demanat empara a l’Alta Inspecció Educativa de l’Estat davant els nous rols assignats pel Consell a la inspecció educativa, que el sindicat veu com una ‘policia del pensament’ en la Comunitat Valenciana.