9.9 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Un malalt de coronavirus s’atrinxera en casa després d’escapar de l’hospital psiquiàtric en Alcoi

Dos metges atenent un pacient de coronavirus a l'hospital trueta, 18/04/2020

Imatge d’un hospital | València Diari

 

La Policia Nacional d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), ha intervingut este dimecres, amb Equips de Protecció Individual (EPI) i escuts, per a immobilitzar i retindre a una persona amb trastorn psicològic que acabava d’escapar-se de l’hospital després d’haver sigut diagnosticat com a positiu per coronavirus i que s’havia atrinxerat en sa casa, a on amenaçava a la seua dona per a impedir que obrira la porta.

 

Segons ha informat la Policia en un comunicat, la primera actuació dels agents va tindre lloc este dimarts quan van rebre una telefonada del 091 per a acudir a una casa a on, pel que pareix, una persona amb trastorn mental es trobava «molt agressiva» i es negava a prendre la seua medicació.

 

Una volta en el lloc, els agents policials es van entrevistar amb la dona d’eixa persona i van decidir el seu traslladat a l’hospital psiquiàtric per a ser atés. Per a això, es va sol·licitar una ambulància amb custòdia policial. Quan van arribar, com que presentava signes compatibles amb la COVID-19, se li va fer la prova diagnòstica corresponent, que va donar com a resultat positiu.

 

El pacient va escapar el dimecres

El pacient, este dimecres, aprofitant el canvi d’ubicació a una sala destinada per a contagiats, ha conseguit escapar-se de l’hospital, pel que s’ha donat avís a la Policia. A demés, s’ha rebut la telefonada d’un veí que alertava que estava atrinxerat en sa casa amb la seua dona.

 

Els agents han acudit a la vivenda amb EPI i amb escuts per a poder immobilitzar-lo, ja que coneixien l’estat del pacient. Una volta acordonat l’edifici i desplegat el dispositiu policial, la dona ha constatat que estava sent amenaçada pel seu home, que li impedia obrir la porta.

 

Davant dels intents fallits per a mediar, els agents han entrat en la casa i han conseguit reduir a l’home sense oposició per a garantir la seua pròpia seguretat, la dels policies actuants i la dels servicis mèdics. La dona està bé de salut, encara que amb un evident estat d’ansietat per la situació provocada mentres que el seu home ha sigut retornat a l’hospital.

 

El centre sanitari ha iniciat les gestions per a sol·licitar judicialment el seu ingrés no voluntari i iniciar el protocol de prevenció sanitària per a trobar i aïllar a totes les persones que han mantingut un contacte estret amb ell. La Policia Nacional ha donat trasllat de les actuacions a l’autoritat judicial.

Últimes notícies

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla amb un doblet i castiga la relaxació de l’Elx

El Sevilla va empatar en el Martínez Valero amb dos gols de Akor Adams, l'últim de penal en el 92. L'Elx va malgastar un 2-0 i va pagar els seus dubtes.

2-2: Akor Adams evita la derrota del Sevilla i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet i va rescatar al Sevilla amb un penal en el descompte per a empatar 2-2 en el Martínez Valero. L'Elx va malmetre una renda de 2-0 i va mostrar dubtes en la gestió del resultat.

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla en el descompte i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet, el segon de penal en el 92, per a evitar la derrota d'un Sevilla que va arribar a anar 2-0 a baix. L'Elx es va relaxar amb la renda i ho va pagar car.

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.

Jutjat de Llíria cita al subdirector d’Emergències per la filtració de l’àudio del 112

El Jutjat d'Instrucció 6 de Llíria ha citat a Jorge Suárez com a testimoni per la filtració a la premsa d'un fragment de l'àudio entre Aemet i el 112 durant la DANA. La Guàrdia Civil assenyala que dos ex alts càrrecs van copiar la crida en una memòria portàtil.

Port subratlla el plus de jugar a casa abans del València Basket-París en Eurolliga

El capità Josep Puerto va cridar a la calma després de dos derrotes i va destacar que jugar en el Roig Arena pot aportar l'energia necessària davant París Basketball.