Un malalt de coronavirus s’atrinxera en casa després d’escapar de l’hospital psiquiàtric en Alcoi

Dos metges atenent un pacient de coronavirus a l'hospital trueta, 18/04/2020

Imatge d’un hospital | València Diari

 

La Policia Nacional d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), ha intervingut este dimecres, amb Equips de Protecció Individual (EPI) i escuts, per a immobilitzar i retindre a una persona amb trastorn psicològic que acabava d’escapar-se de l’hospital després d’haver sigut diagnosticat com a positiu per coronavirus i que s’havia atrinxerat en sa casa, a on amenaçava a la seua dona per a impedir que obrira la porta.

 

Segons ha informat la Policia en un comunicat, la primera actuació dels agents va tindre lloc este dimarts quan van rebre una telefonada del 091 per a acudir a una casa a on, pel que pareix, una persona amb trastorn mental es trobava «molt agressiva» i es negava a prendre la seua medicació.

 

Una volta en el lloc, els agents policials es van entrevistar amb la dona d’eixa persona i van decidir el seu traslladat a l’hospital psiquiàtric per a ser atés. Per a això, es va sol·licitar una ambulància amb custòdia policial. Quan van arribar, com que presentava signes compatibles amb la COVID-19, se li va fer la prova diagnòstica corresponent, que va donar com a resultat positiu.

 

El pacient va escapar el dimecres

El pacient, este dimecres, aprofitant el canvi d’ubicació a una sala destinada per a contagiats, ha conseguit escapar-se de l’hospital, pel que s’ha donat avís a la Policia. A demés, s’ha rebut la telefonada d’un veí que alertava que estava atrinxerat en sa casa amb la seua dona.

 

Els agents han acudit a la vivenda amb EPI i amb escuts per a poder immobilitzar-lo, ja que coneixien l’estat del pacient. Una volta acordonat l’edifici i desplegat el dispositiu policial, la dona ha constatat que estava sent amenaçada pel seu home, que li impedia obrir la porta.

 

Davant dels intents fallits per a mediar, els agents han entrat en la casa i han conseguit reduir a l’home sense oposició per a garantir la seua pròpia seguretat, la dels policies actuants i la dels servicis mèdics. La dona està bé de salut, encara que amb un evident estat d’ansietat per la situació provocada mentres que el seu home ha sigut retornat a l’hospital.

 

El centre sanitari ha iniciat les gestions per a sol·licitar judicialment el seu ingrés no voluntari i iniciar el protocol de prevenció sanitària per a trobar i aïllar a totes les persones que han mantingut un contacte estret amb ell. La Policia Nacional ha donat trasllat de les actuacions a l’autoritat judicial.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.

El Festival de Cometes transforma la platja del Cabanyal en un espectacle de color

La platja del Cabanyal celebra la vintena quinta edició del Festival de Cometes, una jornada completa d'oci familiar amb exhibicions, tallers infantils i vol lliure.

Detingut a Alfafar un home per amenaçar amb una arma de foc al seu company de pis

La Guàrdia Civil ha detingut a Alfafar a un home que, segons la denúncia del seu company de pis, li hauria amenaçat amb una arma de foc després d'arribar a la vivenda en estat embriac.

Dispositiu de la Guàrdia Civil per una amenaça amb arma de foc en un pis d’Alfafar

La Guàrdia Civil manté un operatiu en un pis d'Alfafar després de la denúncia d'un inquilí que assegura haver sigut amenaçat amb una arma de foc pel seu company de vivenda en estat embriac.

Barça i Eó Enforne lideren el sorteig de la Copa del Rei d’handbol a Alacant

Barça i Eó Enforne Alacant seran caps de sèrie en el sorteig de la fase final de la Copa del Rei d'handbol, que se celebrarà este dilluns en el Real Casino Liceu d'Alacant.

El Vila-real firma el seu primer ple de victòries en els derbis valencians en Primera

El Vila-real tanca la temporada amb sis triomfs en sis partits davant València, Llevant i Elx, suma 18 punts en dols autonòmics i assegura per primera vegada la seua segona Champions consecutiva.