14.2 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

La Guàrdia Civil demana inhabilitar a una dona per a tindre animals en Alacant

 

El Seprona de la Guàrdia Civil ha demanat inhabilitar per a la tinença d’animals a la propietària d’una finca de la Torre de les Maçanes, en la comarca de l’Alacantí (Alacant). Els agents han instruït sis atestats per presumpte maltractament, i ha demanat la intervenció immediata de tots els animals que té.

 

Tal com han informat fonts policials, la dona ha sigut proposada a demés per a sanció per 49 infraccions a diferents normatives d’àmbit nacional, regional i local, que assegura que els veïns denuncien que la situació dels animals en la finca és alarmant, per la qual cosa han reclamat mesures urgents sobre esta persona.

 

Es tracta d’una dona de nacionalitat suïssa de 72 anys que acumula denúncies veïnals des de 2008. Els agents van instruir el passat 18 d’octubre un nou atestat contra la propietària de la finca, situada en la Partida del Montagut, i que està investigada per un altre delicte més de maltractament animal, que se suma als cinc que se li imputen només enguany.

 

Danys en les propietats del veinat

Ja des de 2008 els veïns de la zona van començar a posar denúncies en la Guàrdia Civil de Xixona, després de patir danys en les seues propietats per animals que es colaven en les seues finques, accidents ocasionats a vehicles que transitaven per les vies de comunicació dels voltants, i fins i tot l’atac de gossos solts als vianants o ciclistes que passejaven per la rodalia.

 

El primer incident va tindre lloc el 19 de març, durant l’estat d’alarma. La falta d’atenció i cura als animals que viuen en la finca, així com l’absència d’higiene i manteniment de les instal·lacions van provocar la mort d’un cavall que va agonitzar durant uns quants dies sense que la propietària ho impedirà.

 

En la segona ocasió, el passat 25 de maig, es van escapar de la finca quatre burros que van estar deambulant solts durant tres dies pel terme municipal de Xixona, amb perill per a la integritat dels mateixos animals, així com la seguretat del trànsit en les vies de comunicació.

 

Atac de tres gossos

El 8 de setembre el Seprona va tornar a instruir diligències, esta volta per no impedir l’atac de tres gossos a un porc vietnamita, que va acabar morint dins de la finca. Quan es va produir l’atac, la propietària no es trobava en el lloc i no hi havia cap altra persona a càrrec dels animals.

 

Nou dies més tard van elaborar un altre atestat per una cabra, que estava sent devorada per diferents exemplars de porc vietnamita, també dins de les instal·lacions. El 18 d’octubre, es van instruir novament diligències, per l’atac de set gossos a un altre porc vietnamita.

 

En les inspeccions oculars efectuades en la finca pels agents instructors, van constatar que en l’actualitat la dona té una explotació ramadera de cabres, 13 gossos, dos gats, porcs senglars, entre altres animals.

 

Els animals es trobaven en una situació inimaginable

En totes les ocasions, els agents van apreciar omissió en l’atenció mínima als animals, que viuen en unes condicions higièniques i sanitàries insuficients i en unes instal·lacions gens adequades i no se’ls facilita l’aliment necessari.

 

Per este motiu, la Guàrdia Civil ha sol·licitat la seua inhabilitació especial per a la tinença d’animals i la intervenció cautelar dels quals posseïx. La Guàrdia Civil ha exposat en els seus atestats a les autoritats competents que la situació és alarmant i requerix que s’adopten mesures de protecció urgents.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El derbi Llevant-València acaba en baralla i llançament de botelles després del gest de Cömert

El València va véncer 0-2 en el Ciutat de València i el final del derbi va quedar marcat per una baralla i llançament de botelles després d'una celebració de Eray Cömert.

Tárrega demana perdó i Cömert aclarix el seu gest després del derbi Llevant-València

César Tárrega va demanar perdó després de la celebració de Eray Cömert, que va originar una tangana. El suís va negar ànim d'humiliar i es va disculpar en xarxes.

Dela càrrega contra la celebració de Comert després del Llevant-València

Dela critica amb duresa la celebració del defensa valencianista, a qui acusa de falta de respecte. Reclama exemplaritat entre jugadors després del 0-2.

Tárrega demana perdó per la celebració de Cömert i mostra respecte al Llevant

César Tárrega va lamentar el succeït després del partit davant el Llevant per la celebració de Eray Cömert i va demanar perdó, subratllant el respecte al rival. El defensa va explicar que el gest no va asseure bé i que la prioritat va ser celebrar amb la seua afició.

Ramazani i Sadiq donen aire al València en el derbi i agreugen la crisi del Llevant

El València es va imposar 0-2 en el Ciutat amb un golàs de Ramazani i la sentència de Sadiq. El triomf eleva als blanc-i-negres al 14é i deixa al Llevant penúltim.

El derbi Llevant-València va acabar amb baralla i botellazos després d’un gest de Cömert

El Llevant-València va acabar 0-2 en el Ciutat de València, però la victòria visitant va quedar entelada per una baralla i llançament de botelles després d'un gest de Cömert. El central suís va agitar una banderola modificada amb la seua samarreta i va encendre els ànims.

0-2: Ramazani i Sadiq impulsen al València i afonen al Llevant

El València es va emportar el derbi en el Ciutat de València amb un golàs de Ramazani i la sentència de Sadiq. El triomf l'eleva al 14é lloc i deixa al Llevant penúltim.

Ramazani i Sadiq decidixen el derbi i afonen al Llevant (0-2)

El València es va imposar 0-2 en el Ciutat de València amb punts de Ramazani (64') i Sadiq (84'). El pla a la contra va castigar un Llevant que va acabar exposat.