La Guàrdia Civil demana inhabilitar a una dona per a tindre animals en Alacant

 

El Seprona de la Guàrdia Civil ha demanat inhabilitar per a la tinença d’animals a la propietària d’una finca de la Torre de les Maçanes, en la comarca de l’Alacantí (Alacant). Els agents han instruït sis atestats per presumpte maltractament, i ha demanat la intervenció immediata de tots els animals que té.

 

Tal com han informat fonts policials, la dona ha sigut proposada a demés per a sanció per 49 infraccions a diferents normatives d’àmbit nacional, regional i local, que assegura que els veïns denuncien que la situació dels animals en la finca és alarmant, per la qual cosa han reclamat mesures urgents sobre esta persona.

 

Es tracta d’una dona de nacionalitat suïssa de 72 anys que acumula denúncies veïnals des de 2008. Els agents van instruir el passat 18 d’octubre un nou atestat contra la propietària de la finca, situada en la Partida del Montagut, i que està investigada per un altre delicte més de maltractament animal, que se suma als cinc que se li imputen només enguany.

 

Danys en les propietats del veinat

Ja des de 2008 els veïns de la zona van començar a posar denúncies en la Guàrdia Civil de Xixona, després de patir danys en les seues propietats per animals que es colaven en les seues finques, accidents ocasionats a vehicles que transitaven per les vies de comunicació dels voltants, i fins i tot l’atac de gossos solts als vianants o ciclistes que passejaven per la rodalia.

 

El primer incident va tindre lloc el 19 de març, durant l’estat d’alarma. La falta d’atenció i cura als animals que viuen en la finca, així com l’absència d’higiene i manteniment de les instal·lacions van provocar la mort d’un cavall que va agonitzar durant uns quants dies sense que la propietària ho impedirà.

 

En la segona ocasió, el passat 25 de maig, es van escapar de la finca quatre burros que van estar deambulant solts durant tres dies pel terme municipal de Xixona, amb perill per a la integritat dels mateixos animals, així com la seguretat del trànsit en les vies de comunicació.

 

Atac de tres gossos

El 8 de setembre el Seprona va tornar a instruir diligències, esta volta per no impedir l’atac de tres gossos a un porc vietnamita, que va acabar morint dins de la finca. Quan es va produir l’atac, la propietària no es trobava en el lloc i no hi havia cap altra persona a càrrec dels animals.

 

Nou dies més tard van elaborar un altre atestat per una cabra, que estava sent devorada per diferents exemplars de porc vietnamita, també dins de les instal·lacions. El 18 d’octubre, es van instruir novament diligències, per l’atac de set gossos a un altre porc vietnamita.

 

En les inspeccions oculars efectuades en la finca pels agents instructors, van constatar que en l’actualitat la dona té una explotació ramadera de cabres, 13 gossos, dos gats, porcs senglars, entre altres animals.

 

Els animals es trobaven en una situació inimaginable

En totes les ocasions, els agents van apreciar omissió en l’atenció mínima als animals, que viuen en unes condicions higièniques i sanitàries insuficients i en unes instal·lacions gens adequades i no se’ls facilita l’aliment necessari.

 

Per este motiu, la Guàrdia Civil ha sol·licitat la seua inhabilitació especial per a la tinença d’animals i la intervenció cautelar dels quals posseïx. La Guàrdia Civil ha exposat en els seus atestats a les autoritats competents que la situació és alarmant i requerix que s’adopten mesures de protecció urgents.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València i Celta es juguen Europa en un dol decisiu a Mestalla

València i Celta s'enfronten a Mestalla en un xoc directe pels llocs europeus, amb els locals a l'alça i els gallecs obligats a reaccionar després de tres jornades sense guanyar.

Corberán avisa d’un dol exigent davant un Celta en gran moment

Carlos Corberán destaca el gran nivell del Cèltic, en quarts de l'Europa League i en zona europea, i anticipa un partit molt exigent a Mestalla, on el València busca sumar tres punts clau.

El València Basket busca afermar la segona plaça davant un Riu Breogán a l’alça

El València Basket rep al Riu Breogán en el Roig Arena amb la segona plaça de la Lliga Endesa en joc i un calendari exigent que a penes li deixa descans.

Rescatat un home de 74 anys després de clavar-se una falç en una caiguda a Sot de Chera

Un home de 74 anys va resultar ferit en caure's i clavar-se una falç en l'abdomen en una zona rural de difícil accés a Sot de Chera, la qual cosa va obligar a un complex rescat per part dels bombers. L'operatiu va haver de superar un riu per a evacuar al ferit fins al punt on esperava l'ambulància.

Rescatat un home de 74 anys després de clavar-se una falç en caure en una zona aïllada de Sot de Chera

Un home de 74 anys va resultar ferit en caure i clavar-se una falç en l'abdomen en una zona aïllada de Sot de Chera, la qual cosa va obligar a un complex rescat per part dels bombers.

Nate Reuvers, MVP de la jornada 35 de l’Eurolliga després d’una exhibició històrica

Nate Reuvers, pivot del València Basket, és triat MVP de la jornada 35 de l'Eurolliga després de firmar a Bolonya 33 punts, 10 rebots i 44 de valoració, el rècord de la temporada.

Mor el capità d’un vaixell després d’una parada cardiorespiratòria enfront de la costa de Castelló

El capità d'un vaixell, un home de 59 anys que navegava a 54 milles de la costa de Castelló, mor després de patir una parada cardiorespiratòria malgrat els intents de reanimació.

Detinguda a Sant Vicent del Raspeig per arrancar les arracades d’or a una anciana

La Guàrdia Civil ha detingut a Sant Vicent del Raspeig a una dona de 43 anys acusada d'arrancar les arracades d'or a una anciana de 88 anys, causant-li esquinçaments en els lòbuls de les orelles. La investigació seguix oberta davant la sospita de més víctimes vinculades al seu treball sanitari.