La Guàrdia Civil demana inhabilitar a una dona per a tindre animals en Alacant

 

El Seprona de la Guàrdia Civil ha demanat inhabilitar per a la tinença d’animals a la propietària d’una finca de la Torre de les Maçanes, en la comarca de l’Alacantí (Alacant). Els agents han instruït sis atestats per presumpte maltractament, i ha demanat la intervenció immediata de tots els animals que té.

 

Tal com han informat fonts policials, la dona ha sigut proposada a demés per a sanció per 49 infraccions a diferents normatives d’àmbit nacional, regional i local, que assegura que els veïns denuncien que la situació dels animals en la finca és alarmant, per la qual cosa han reclamat mesures urgents sobre esta persona.

 

Es tracta d’una dona de nacionalitat suïssa de 72 anys que acumula denúncies veïnals des de 2008. Els agents van instruir el passat 18 d’octubre un nou atestat contra la propietària de la finca, situada en la Partida del Montagut, i que està investigada per un altre delicte més de maltractament animal, que se suma als cinc que se li imputen només enguany.

 

Danys en les propietats del veinat

Ja des de 2008 els veïns de la zona van començar a posar denúncies en la Guàrdia Civil de Xixona, després de patir danys en les seues propietats per animals que es colaven en les seues finques, accidents ocasionats a vehicles que transitaven per les vies de comunicació dels voltants, i fins i tot l’atac de gossos solts als vianants o ciclistes que passejaven per la rodalia.

 

El primer incident va tindre lloc el 19 de març, durant l’estat d’alarma. La falta d’atenció i cura als animals que viuen en la finca, així com l’absència d’higiene i manteniment de les instal·lacions van provocar la mort d’un cavall que va agonitzar durant uns quants dies sense que la propietària ho impedirà.

 

En la segona ocasió, el passat 25 de maig, es van escapar de la finca quatre burros que van estar deambulant solts durant tres dies pel terme municipal de Xixona, amb perill per a la integritat dels mateixos animals, així com la seguretat del trànsit en les vies de comunicació.

 

Atac de tres gossos

El 8 de setembre el Seprona va tornar a instruir diligències, esta volta per no impedir l’atac de tres gossos a un porc vietnamita, que va acabar morint dins de la finca. Quan es va produir l’atac, la propietària no es trobava en el lloc i no hi havia cap altra persona a càrrec dels animals.

 

Nou dies més tard van elaborar un altre atestat per una cabra, que estava sent devorada per diferents exemplars de porc vietnamita, també dins de les instal·lacions. El 18 d’octubre, es van instruir novament diligències, per l’atac de set gossos a un altre porc vietnamita.

 

En les inspeccions oculars efectuades en la finca pels agents instructors, van constatar que en l’actualitat la dona té una explotació ramadera de cabres, 13 gossos, dos gats, porcs senglars, entre altres animals.

 

Els animals es trobaven en una situació inimaginable

En totes les ocasions, els agents van apreciar omissió en l’atenció mínima als animals, que viuen en unes condicions higièniques i sanitàries insuficients i en unes instal·lacions gens adequades i no se’ls facilita l’aliment necessari.

 

Per este motiu, la Guàrdia Civil ha sol·licitat la seua inhabilitació especial per a la tinença d’animals i la intervenció cautelar dels quals posseïx. La Guàrdia Civil ha exposat en els seus atestats a les autoritats competents que la situació és alarmant i requerix que s’adopten mesures de protecció urgents.

Últimes notícies

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.

Bernabé ressalta la labor humanitària de la Policia Nacional en la carrera solidària Ruta 091

La carrera solidària Ruta 091 reunix 2.000 corredors a València per a fer costat a FEVADIS i visibilitzar el caràcter humanitari i la vocació de servici de la Policia Nacional.