19.8 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

La Guàrdia Civil demana inhabilitar a una dona per a tindre animals en Alacant

 

El Seprona de la Guàrdia Civil ha demanat inhabilitar per a la tinença d’animals a la propietària d’una finca de la Torre de les Maçanes, en la comarca de l’Alacantí (Alacant). Els agents han instruït sis atestats per presumpte maltractament, i ha demanat la intervenció immediata de tots els animals que té.

 

Tal com han informat fonts policials, la dona ha sigut proposada a demés per a sanció per 49 infraccions a diferents normatives d’àmbit nacional, regional i local, que assegura que els veïns denuncien que la situació dels animals en la finca és alarmant, per la qual cosa han reclamat mesures urgents sobre esta persona.

 

Es tracta d’una dona de nacionalitat suïssa de 72 anys que acumula denúncies veïnals des de 2008. Els agents van instruir el passat 18 d’octubre un nou atestat contra la propietària de la finca, situada en la Partida del Montagut, i que està investigada per un altre delicte més de maltractament animal, que se suma als cinc que se li imputen només enguany.

 

Danys en les propietats del veinat

Ja des de 2008 els veïns de la zona van començar a posar denúncies en la Guàrdia Civil de Xixona, després de patir danys en les seues propietats per animals que es colaven en les seues finques, accidents ocasionats a vehicles que transitaven per les vies de comunicació dels voltants, i fins i tot l’atac de gossos solts als vianants o ciclistes que passejaven per la rodalia.

 

El primer incident va tindre lloc el 19 de març, durant l’estat d’alarma. La falta d’atenció i cura als animals que viuen en la finca, així com l’absència d’higiene i manteniment de les instal·lacions van provocar la mort d’un cavall que va agonitzar durant uns quants dies sense que la propietària ho impedirà.

 

En la segona ocasió, el passat 25 de maig, es van escapar de la finca quatre burros que van estar deambulant solts durant tres dies pel terme municipal de Xixona, amb perill per a la integritat dels mateixos animals, així com la seguretat del trànsit en les vies de comunicació.

 

Atac de tres gossos

El 8 de setembre el Seprona va tornar a instruir diligències, esta volta per no impedir l’atac de tres gossos a un porc vietnamita, que va acabar morint dins de la finca. Quan es va produir l’atac, la propietària no es trobava en el lloc i no hi havia cap altra persona a càrrec dels animals.

 

Nou dies més tard van elaborar un altre atestat per una cabra, que estava sent devorada per diferents exemplars de porc vietnamita, també dins de les instal·lacions. El 18 d’octubre, es van instruir novament diligències, per l’atac de set gossos a un altre porc vietnamita.

 

En les inspeccions oculars efectuades en la finca pels agents instructors, van constatar que en l’actualitat la dona té una explotació ramadera de cabres, 13 gossos, dos gats, porcs senglars, entre altres animals.

 

Els animals es trobaven en una situació inimaginable

En totes les ocasions, els agents van apreciar omissió en l’atenció mínima als animals, que viuen en unes condicions higièniques i sanitàries insuficients i en unes instal·lacions gens adequades i no se’ls facilita l’aliment necessari.

 

Per este motiu, la Guàrdia Civil ha sol·licitat la seua inhabilitació especial per a la tinença d’animals i la intervenció cautelar dels quals posseïx. La Guàrdia Civil ha exposat en els seus atestats a les autoritats competents que la situació és alarmant i requerix que s’adopten mesures de protecció urgents.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.