La Guàrdia Civil demana inhabilitar a una dona per a tindre animals en Alacant

 

El Seprona de la Guàrdia Civil ha demanat inhabilitar per a la tinença d’animals a la propietària d’una finca de la Torre de les Maçanes, en la comarca de l’Alacantí (Alacant). Els agents han instruït sis atestats per presumpte maltractament, i ha demanat la intervenció immediata de tots els animals que té.

 

Tal com han informat fonts policials, la dona ha sigut proposada a demés per a sanció per 49 infraccions a diferents normatives d’àmbit nacional, regional i local, que assegura que els veïns denuncien que la situació dels animals en la finca és alarmant, per la qual cosa han reclamat mesures urgents sobre esta persona.

Anuncios

 

Es tracta d’una dona de nacionalitat suïssa de 72 anys que acumula denúncies veïnals des de 2008. Els agents van instruir el passat 18 d’octubre un nou atestat contra la propietària de la finca, situada en la Partida del Montagut, i que està investigada per un altre delicte més de maltractament animal, que se suma als cinc que se li imputen només enguany.

 

Danys en les propietats del veinat

Ja des de 2008 els veïns de la zona van començar a posar denúncies en la Guàrdia Civil de Xixona, després de patir danys en les seues propietats per animals que es colaven en les seues finques, accidents ocasionats a vehicles que transitaven per les vies de comunicació dels voltants, i fins i tot l’atac de gossos solts als vianants o ciclistes que passejaven per la rodalia.

 

El primer incident va tindre lloc el 19 de març, durant l’estat d’alarma. La falta d’atenció i cura als animals que viuen en la finca, així com l’absència d’higiene i manteniment de les instal·lacions van provocar la mort d’un cavall que va agonitzar durant uns quants dies sense que la propietària ho impedirà.

 

En la segona ocasió, el passat 25 de maig, es van escapar de la finca quatre burros que van estar deambulant solts durant tres dies pel terme municipal de Xixona, amb perill per a la integritat dels mateixos animals, així com la seguretat del trànsit en les vies de comunicació.

 

Atac de tres gossos

El 8 de setembre el Seprona va tornar a instruir diligències, esta volta per no impedir l’atac de tres gossos a un porc vietnamita, que va acabar morint dins de la finca. Quan es va produir l’atac, la propietària no es trobava en el lloc i no hi havia cap altra persona a càrrec dels animals.

 

Nou dies més tard van elaborar un altre atestat per una cabra, que estava sent devorada per diferents exemplars de porc vietnamita, també dins de les instal·lacions. El 18 d’octubre, es van instruir novament diligències, per l’atac de set gossos a un altre porc vietnamita.

 

En les inspeccions oculars efectuades en la finca pels agents instructors, van constatar que en l’actualitat la dona té una explotació ramadera de cabres, 13 gossos, dos gats, porcs senglars, entre altres animals.

 

Els animals es trobaven en una situació inimaginable

En totes les ocasions, els agents van apreciar omissió en l’atenció mínima als animals, que viuen en unes condicions higièniques i sanitàries insuficients i en unes instal·lacions gens adequades i no se’ls facilita l’aliment necessari.

 

Per este motiu, la Guàrdia Civil ha sol·licitat la seua inhabilitació especial per a la tinença d’animals i la intervenció cautelar dels quals posseïx. La Guàrdia Civil ha exposat en els seus atestats a les autoritats competents que la situació és alarmant i requerix que s’adopten mesures de protecció urgents.

Anuncios

Últimes notícies

Urpa de Cap Verd el creuer amb brot de hantavirus rumb a Canàries

El creuer MV Hondius ha partit de Cap Verd cap al port de Granadilla de Abona, a Tenerife, després d'evacuar a tres persones amb hantavirus. A la seua arribada s'activarà un dispositiu sanitari per a avaluar i repatriar a tot el passatge, inclosos els espanyols a bord.

València Basket assalta el OAKA, força el 1-2 i allarga la sèrie davant el Panathinaikos

València Basket firma una exhibició col·lectiva en el OAKA, derrota al Panathinaikos per 87-91 i manté visca l'eliminatòria de quarts de final de l'Eurolliga.

El Crystal Palace s’interessa per Marcelino per a rellevar a Glasner

El Crystal Palace ha realitzat un primer sondeig per Marcelino García Toral per a ocupar la banqueta la pròxima temporada després de l'eixida anunciada d'Oliver Glasner, que deixarà el club al final del curs.

Aemet alerta de tempestes intenses en la serra que poden causar inundacions locals

Aemet manté avisos taronja i groc per tempestes que poden descarregar més de 40 litres per metre quadrat en una hora en el sud de València i nord d'Alacant, amb el risc d'inundacions locals.

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.

La Policia Local de València immobilitza 129 patinets i reforça els controls en barris conflictius

La Policia Local de València ha controlat 161 patinets elèctrics des de finals d'abril, dels quals ha immobilitzat 129 i ha imposat 219 denúncies en diversos barris per infraccions tècniques i de circulació.