Martina i Paola, les dos joves que este cap de setmana han mort congelades

 

Una nova tragèdia colpeja al muntanyisme a Itàlia després que este cap de setmana dos joves perderen la vida quan escalaven Els Alps de la Muntanya Rosa, una formació muntanyenca situada al nord d’Itàlia que és visitada per milers de turistes cada any, no sols per a realitzar muntanyisme, sinó també per a esquiar.

Les víctimes són dos dones, Martina Svilpo i Paola Viscardi, els qui ja havien realitzat la travessia en altres ocasions, però esta vegada es van topar amb una tempesta.

Martina Svilpo tenia 29 anys i és oriünda de Crevoladossola, mentre que Paola Viscardi, docent de 28 anys, vivia en Trontano. Ambdues havien realitzat diverses escalades a diversos cims pel que eren amants de l’alpinisme encara que el practicaven com hobbie, i fins i tot ja havien pujat la Muntanya Rosa.

Les italianes van iniciar l’ascens al costat de l’expert Valerio Zolla, de 27 anys, únic supervivent, qui té greus lesions a les mans producte del fred i es troba hospitalitzat en una clínica de Suïssa: “En cinc minuts va canviar el clima i la tempesta ens va bloquejar a gran altura. Record el fred, tant de fred, Em vaig llevar els guants per a donar-li’ls a una de les dos xiques. Vaig fer tot el possible per a ajudar als rescatistes“, va declarar segons va publicar el diari La Stampa.

El grup es va embossar a causa d’una tempesta el dissabte poc després de les 14 hores quan estava a 4.150 metres sobre el nivell de la mar. Immediatament, els montanyistes van telefonar al número d’emergència, però els rescatistes no van poder acostar-se al lloc en helicòpter a causa dels forts vents, a més van perdre la comunicació i llavors els va anar difícil saber el punt exacte on es trobaven.

Martina Svilpo i Paola Viscardi es van veure sorpreses per una tempesta a més de 4 mil metres d’altura
A les 19.30 van poder tornar a contactar-se amb Zolla, qui va donar més precisions d’on estaven atrapats i allí la Central Única del Soccorso va decidir enviar un equip de rescat especialitzat de 17 persones, encara que per culpa del mal temps els experts van tardar a arribar a la zona. “Fins costava respirar en la tempesta”, va comentar un dels quals va participar de l’expedició.

Prop de les 21 hores va arribar l’equip de salvament, però pocs minuts després una de les dones va morir perquè no va poder suportar les baixes temperatures. L’altra va ser portada a un refugi a 700 metres on un metge va intentar salvar-la però no va poder reanimar-la. Per la mitjanit, l’helicòpter va poder per fi aterrar i Valerio Zolla va ser portat a un hospital suís.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca destaca que l’atur de març en la Comunitat Valenciana és el més baix des de 2008

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana cau al març fins al seu nivell més baix des de setembre de 2008, amb descensos en tots els sectors i una millora destacada en dones i jóvens.

Gandia decreta tres dies de dol oficial per la mort del poeta Josep Piera

L'Ajuntament de Gandia ha declarat tres dies de dol oficial per la mort del poeta i escriptor valencià Josep Piera, fill predilecte de la ciutat. Les banderes onejaran a mitja asta i s'ha organitzat un comiat cívic en el Palau Ducal dels Borja.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va baixar al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i encadena un fort descens interanual de 19.440 aturats.

Gayà passa pàgina després de la remuntada del Cèltic i es bolca en el dol davant l’Elx

Gayà assumix com una pena la remuntada encaixada davant el Celta a Mestalla, però recalca que el vestuari ja mira al dol contra l'Elx, al qual s'aferren per a sumar tres punts clau.

Pedro Martínez fixa com a objectiu del València Basket assegurar el play off d’Eurolliga

Pedro Martínez considera que el València Basket té el play in encarrilat en l'Eurolliga i centra ara l'objectiu a assegurar l'accés directe al play off, sense perdre de vista el dol clau davant el Milà.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana baixa al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i situa el total d'aturats en 288.162. La caiguda anual aconseguix les 19.440 persones, amb descensos en les tres províncies i suport de l'estirada de l'ocupació per Setmana Santa.

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.