Martina i Paola, les dos joves que este cap de setmana han mort congelades

 

Una nova tragèdia colpeja al muntanyisme a Itàlia després que este cap de setmana dos joves perderen la vida quan escalaven Els Alps de la Muntanya Rosa, una formació muntanyenca situada al nord d’Itàlia que és visitada per milers de turistes cada any, no sols per a realitzar muntanyisme, sinó també per a esquiar.

Les víctimes són dos dones, Martina Svilpo i Paola Viscardi, els qui ja havien realitzat la travessia en altres ocasions, però esta vegada es van topar amb una tempesta.

Martina Svilpo tenia 29 anys i és oriünda de Crevoladossola, mentre que Paola Viscardi, docent de 28 anys, vivia en Trontano. Ambdues havien realitzat diverses escalades a diversos cims pel que eren amants de l’alpinisme encara que el practicaven com hobbie, i fins i tot ja havien pujat la Muntanya Rosa.

Les italianes van iniciar l’ascens al costat de l’expert Valerio Zolla, de 27 anys, únic supervivent, qui té greus lesions a les mans producte del fred i es troba hospitalitzat en una clínica de Suïssa: “En cinc minuts va canviar el clima i la tempesta ens va bloquejar a gran altura. Record el fred, tant de fred, Em vaig llevar els guants per a donar-li’ls a una de les dos xiques. Vaig fer tot el possible per a ajudar als rescatistes“, va declarar segons va publicar el diari La Stampa.

El grup es va embossar a causa d’una tempesta el dissabte poc després de les 14 hores quan estava a 4.150 metres sobre el nivell de la mar. Immediatament, els montanyistes van telefonar al número d’emergència, però els rescatistes no van poder acostar-se al lloc en helicòpter a causa dels forts vents, a més van perdre la comunicació i llavors els va anar difícil saber el punt exacte on es trobaven.

Martina Svilpo i Paola Viscardi es van veure sorpreses per una tempesta a més de 4 mil metres d’altura
A les 19.30 van poder tornar a contactar-se amb Zolla, qui va donar més precisions d’on estaven atrapats i allí la Central Única del Soccorso va decidir enviar un equip de rescat especialitzat de 17 persones, encara que per culpa del mal temps els experts van tardar a arribar a la zona. “Fins costava respirar en la tempesta”, va comentar un dels quals va participar de l’expedició.

Prop de les 21 hores va arribar l’equip de salvament, però pocs minuts després una de les dones va morir perquè no va poder suportar les baixes temperatures. L’altra va ser portada a un refugi a 700 metres on un metge va intentar salvar-la però no va poder reanimar-la. Per la mitjanit, l’helicòpter va poder per fi aterrar i Valerio Zolla va ser portat a un hospital suís.

 

Últimes notícies

Rafa Mir recorre la condemna a huit anys i mig de presó i posa en dubte la sentència

Rafa Mir ha presentat recurs contra la condemna a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions dictada per l’Audiència de València i critica que la sentència no valore uns vídeos aportats per la defensa ni la intervenció de la Policia Local de Bétera.

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.