7.2 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Martina i Paola, les dos joves que este cap de setmana han mort congelades

 

Una nova tragèdia colpeja al muntanyisme a Itàlia després que este cap de setmana dos joves perderen la vida quan escalaven Els Alps de la Muntanya Rosa, una formació muntanyenca situada al nord d’Itàlia que és visitada per milers de turistes cada any, no sols per a realitzar muntanyisme, sinó també per a esquiar.

Les víctimes són dos dones, Martina Svilpo i Paola Viscardi, els qui ja havien realitzat la travessia en altres ocasions, però esta vegada es van topar amb una tempesta.

Martina Svilpo tenia 29 anys i és oriünda de Crevoladossola, mentre que Paola Viscardi, docent de 28 anys, vivia en Trontano. Ambdues havien realitzat diverses escalades a diversos cims pel que eren amants de l’alpinisme encara que el practicaven com hobbie, i fins i tot ja havien pujat la Muntanya Rosa.

Les italianes van iniciar l’ascens al costat de l’expert Valerio Zolla, de 27 anys, únic supervivent, qui té greus lesions a les mans producte del fred i es troba hospitalitzat en una clínica de Suïssa: “En cinc minuts va canviar el clima i la tempesta ens va bloquejar a gran altura. Record el fred, tant de fred, Em vaig llevar els guants per a donar-li’ls a una de les dos xiques. Vaig fer tot el possible per a ajudar als rescatistes“, va declarar segons va publicar el diari La Stampa.

El grup es va embossar a causa d’una tempesta el dissabte poc després de les 14 hores quan estava a 4.150 metres sobre el nivell de la mar. Immediatament, els montanyistes van telefonar al número d’emergència, però els rescatistes no van poder acostar-se al lloc en helicòpter a causa dels forts vents, a més van perdre la comunicació i llavors els va anar difícil saber el punt exacte on es trobaven.

Martina Svilpo i Paola Viscardi es van veure sorpreses per una tempesta a més de 4 mil metres d’altura
A les 19.30 van poder tornar a contactar-se amb Zolla, qui va donar més precisions d’on estaven atrapats i allí la Central Única del Soccorso va decidir enviar un equip de rescat especialitzat de 17 persones, encara que per culpa del mal temps els experts van tardar a arribar a la zona. “Fins costava respirar en la tempesta”, va comentar un dels quals va participar de l’expedició.

Prop de les 21 hores va arribar l’equip de salvament, però pocs minuts després una de les dones va morir perquè no va poder suportar les baixes temperatures. L’altra va ser portada a un refugi a 700 metres on un metge va intentar salvar-la però no va poder reanimar-la. Per la mitjanit, l’helicòpter va poder per fi aterrar i Valerio Zolla va ser portat a un hospital suís.

 

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.