Martina i Paola, les dos joves que este cap de setmana han mort congelades

 

Una nova tragèdia colpeja al muntanyisme a Itàlia després que este cap de setmana dos joves perderen la vida quan escalaven Els Alps de la Muntanya Rosa, una formació muntanyenca situada al nord d’Itàlia que és visitada per milers de turistes cada any, no sols per a realitzar muntanyisme, sinó també per a esquiar.

Les víctimes són dos dones, Martina Svilpo i Paola Viscardi, els qui ja havien realitzat la travessia en altres ocasions, però esta vegada es van topar amb una tempesta.

Martina Svilpo tenia 29 anys i és oriünda de Crevoladossola, mentre que Paola Viscardi, docent de 28 anys, vivia en Trontano. Ambdues havien realitzat diverses escalades a diversos cims pel que eren amants de l’alpinisme encara que el practicaven com hobbie, i fins i tot ja havien pujat la Muntanya Rosa.

Les italianes van iniciar l’ascens al costat de l’expert Valerio Zolla, de 27 anys, únic supervivent, qui té greus lesions a les mans producte del fred i es troba hospitalitzat en una clínica de Suïssa: “En cinc minuts va canviar el clima i la tempesta ens va bloquejar a gran altura. Record el fred, tant de fred, Em vaig llevar els guants per a donar-li’ls a una de les dos xiques. Vaig fer tot el possible per a ajudar als rescatistes“, va declarar segons va publicar el diari La Stampa.

El grup es va embossar a causa d’una tempesta el dissabte poc després de les 14 hores quan estava a 4.150 metres sobre el nivell de la mar. Immediatament, els montanyistes van telefonar al número d’emergència, però els rescatistes no van poder acostar-se al lloc en helicòpter a causa dels forts vents, a més van perdre la comunicació i llavors els va anar difícil saber el punt exacte on es trobaven.

Martina Svilpo i Paola Viscardi es van veure sorpreses per una tempesta a més de 4 mil metres d’altura
A les 19.30 van poder tornar a contactar-se amb Zolla, qui va donar més precisions d’on estaven atrapats i allí la Central Única del Soccorso va decidir enviar un equip de rescat especialitzat de 17 persones, encara que per culpa del mal temps els experts van tardar a arribar a la zona. “Fins costava respirar en la tempesta”, va comentar un dels quals va participar de l’expedició.

Prop de les 21 hores va arribar l’equip de salvament, però pocs minuts després una de les dones va morir perquè no va poder suportar les baixes temperatures. L’altra va ser portada a un refugi a 700 metres on un metge va intentar salvar-la però no va poder reanimar-la. Per la mitjanit, l’helicòpter va poder per fi aterrar i Valerio Zolla va ser portat a un hospital suís.

 

Últimes notícies

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.