Martina i Paola, les dos joves que este cap de setmana han mort congelades

 

Una nova tragèdia colpeja al muntanyisme a Itàlia després que este cap de setmana dos joves perderen la vida quan escalaven Els Alps de la Muntanya Rosa, una formació muntanyenca situada al nord d’Itàlia que és visitada per milers de turistes cada any, no sols per a realitzar muntanyisme, sinó també per a esquiar.

Les víctimes són dos dones, Martina Svilpo i Paola Viscardi, els qui ja havien realitzat la travessia en altres ocasions, però esta vegada es van topar amb una tempesta.

Martina Svilpo tenia 29 anys i és oriünda de Crevoladossola, mentre que Paola Viscardi, docent de 28 anys, vivia en Trontano. Ambdues havien realitzat diverses escalades a diversos cims pel que eren amants de l’alpinisme encara que el practicaven com hobbie, i fins i tot ja havien pujat la Muntanya Rosa.

Les italianes van iniciar l’ascens al costat de l’expert Valerio Zolla, de 27 anys, únic supervivent, qui té greus lesions a les mans producte del fred i es troba hospitalitzat en una clínica de Suïssa: “En cinc minuts va canviar el clima i la tempesta ens va bloquejar a gran altura. Record el fred, tant de fred, Em vaig llevar els guants per a donar-li’ls a una de les dos xiques. Vaig fer tot el possible per a ajudar als rescatistes“, va declarar segons va publicar el diari La Stampa.

El grup es va embossar a causa d’una tempesta el dissabte poc després de les 14 hores quan estava a 4.150 metres sobre el nivell de la mar. Immediatament, els montanyistes van telefonar al número d’emergència, però els rescatistes no van poder acostar-se al lloc en helicòpter a causa dels forts vents, a més van perdre la comunicació i llavors els va anar difícil saber el punt exacte on es trobaven.

Martina Svilpo i Paola Viscardi es van veure sorpreses per una tempesta a més de 4 mil metres d’altura
A les 19.30 van poder tornar a contactar-se amb Zolla, qui va donar més precisions d’on estaven atrapats i allí la Central Única del Soccorso va decidir enviar un equip de rescat especialitzat de 17 persones, encara que per culpa del mal temps els experts van tardar a arribar a la zona. “Fins costava respirar en la tempesta”, va comentar un dels quals va participar de l’expedició.

Prop de les 21 hores va arribar l’equip de salvament, però pocs minuts després una de les dones va morir perquè no va poder suportar les baixes temperatures. L’altra va ser portada a un refugi a 700 metres on un metge va intentar salvar-la però no va poder reanimar-la. Per la mitjanit, l’helicòpter va poder per fi aterrar i Valerio Zolla va ser portat a un hospital suís.

 

Últimes notícies

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.

Riazor celebra el retorn del Dépor a Primera en l’estrena d’Anselmi amb l’Elche

El Deportivo torna a Primera huit anys després davant un Elche que inicia el projecte de Martín Anselmi, encara amb la plantilla per tancar.

El Levante inscriu Ryan, Mandi i Tunde per a debutar hui en Lliga davant l’Espanyol

El Levante ha aconseguit inscriure a temps Matt Ryan, Aïssa Mandi i Kareem Tunde per a poder jugar esta vesprada al camp de l’Espanyol en l’estrena de Lliga, amb només 15 jugadors del primer equip disponibles.

Els Centres Dona atenen més de 7.000 víctimes en mig any i creixen un 18%

La Xarxa de Centres Dona de la Generalitat ha atés 7.093 dones en el primer semestre de 2026, quasi 1.100 més que un any abans, amb un augment de recursos, professionals i nous centres especialitzats.

Anselmi afronta el debut de LALIGA amb il·lusió i moltes ganes de competir

L’entrenador de l’Elche, Martín Anselmi, assegura que l’equip arriba al debut a LALIGA davant el Deportivo de La Coruña amb il·lusió, entusiasme i voluntat de competir després d’una llarga pretemporada.