Un home mata a quatre persones en un hospital de Tulsa, en un nou tiroteig als EUA

Almenys cinc persones han mort i vàries han resultat ferides aquest dimecres en un tiroteig ocorregut en un hospital de la ciutat estatunidenca de Tulsa (Oklahoma), en el qual l’agressor ha perdut la vida, segons ha informat la Policia local.

Tenim quatre civils que estan morts i tenim un tirador que està mort”, ha dit el vicedirector de la policia de Tulsa Eric Dalgleish als mitjans. Dalgleish ha especificat que les primeres investigacions apunten al fet que l’agressor es va disparar.

L’autor dels trets també ha mort, segons la Policia, però no era clar com. Els agents continuaven treballant per a buidar el campus de l’Hospital Saint Francis, i estava prevista una roda de premsa a les 19.15 hora local.

Segons ha assegurat el regidor de l’Ajuntament Jayme Fowler al canal CNN, l’assaltant, que portava un rifle i una pistola, estava buscant a un metge que treballava en el lloc, encara que la Policia no ha confirmat aquesta dada.

El capità Richard Meulenberg va dir a ABC News que la Policia de Tulsa va rebre una trucada sobre un home amb un rifle en el segon pis d’un edifici del campus mèdic i que “es va convertir en una situació de tirador actiu“.

Quan els agents van arribar al lloc dels fets, “es van trobar que algunes persones havien rebut trets“. Un parell d’elles estaven mortes en aqueix moment”, va dir Meulenberg.

També trobem a qui créiem que era el tirador i continuem creient que és el tirador, perquè portava un rifle llarg i una pistola“, va afegir Meulenberg.

Dalgleish ha apuntat que encara es desconeix la identitat de l’agressor, un home d’entre 35 i 40 anys, que va arribar a l’hospital a les 16.40 hora local (21.40 GMT).


Així mateix ha indicat que els detectius estan interrogant als testimonis per a intentar determinar els detalls del succeït.

Aquest nou tiroteig té lloc mentre el país continua reposant-se de la massacre ocorreguda el passat 24 de maig, quan 19 xiquets i dos professores van ser assassinats per trets d’un jove de 18 anys en una escola d’Uvalde (Texas), on l’agressor va ser abatut després per la policia.

El president dels Estats Units, Joe Biden, va prometre aquest dimarts que es reunirà amb membres del Congrés per a tractar la qüestió del control de les armes de foc, després de l’ocorregut en Uvalde, el tiroteig escolar més mortífer succeït als Estats Units des del de Sandy Hook, en el qual van morir 27 persones, el desembre de 2012.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Manifestació a València reclama millores laborals i menys burocràcia per al professorat

La marxa ha recorregut el centre de València per a exigir menys burocràcia, baixar ràtios i millores salarials, a més de més plantilla i més valencià. Els sindicats pressionen a la Conselleria amb un calendari de mobilitzacions i una vaga convocada per al 31 de març.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL i creu que es perd una oportunitat

El consistori ha lamentat que l'AVL mantinga València amb titlla oberta i retrau que no haja publicat l'informe. Anuncia mesures quan ho conega.

Pérez Llorca defén el model fiscal del Consell i subratlla l’alleujament per a rendes baixes i mitjanes

El Consell ha ampliat els llindars de renda per a accedir a deduccions per gastos sanitaris i activitats esportives. La mesura sumarà 300.000 contribuents i elevarà l'estalvi en 2025 fins prop de 100 milions, amb la recaptació autonòmica a l'alça.

L’AVL rebutja la titlla tancada i manté el topònim València

L'Acadèmia Valenciana de la Llengua ha rebutjat el canvi d'accentuació proposat per l'Ajuntament i ratifica València com a nom oficial. L'informe, aprovat per àmplia majoria, s'enviarà a la Generalitat i desactiva la doble denominació Valéncia/València.

Investiguen a un conductor per circular a 223 km/h en l’A-3 a València

La Guàrdia Civil investiga a un home de 61 anys sorprés a 223 km/h en l'A-3, a Venta del Moro. Va superar el límit en 103 km/h i afronta penes penals.

Pluges, pols en suspensió i descens de les màximes en l’últim dia de febrer en la Comunitat Valenciana

Febrer s'acomiada en la Comunitat Valenciana amb pols en suspensió en la mitat sud i pluges febles que s'estenen amb el pas de les hores. Les màximes baixen i el vent rola a nord-est.

Un sistema no invasiu mesura amb precisió les asimetries cranials en bebés i accelera el diagnòstic

Craniamed llança un programari que substituïx el craneómetro amb mesurament ràpid, precisa i exportable. Oferix els índexs CI i CVAI per a diagnòstic i seguiment.

Llevant 2-0 Alabés: Espí tomba a Sivera amb un doblet final i sosté la fe en la permanència

Un doblet de Carlos Espí en el 88 i 97 va decidir un dol que Sivera va sostindre quasi fins al final. Ryan va salvar al Llevant en la primera part i l'expulsió de Parada va canviar el guió.