Un home mata a quatre persones en un hospital de Tulsa, en un nou tiroteig als EUA

Almenys cinc persones han mort i vàries han resultat ferides aquest dimecres en un tiroteig ocorregut en un hospital de la ciutat estatunidenca de Tulsa (Oklahoma), en el qual l’agressor ha perdut la vida, segons ha informat la Policia local.

Tenim quatre civils que estan morts i tenim un tirador que està mort”, ha dit el vicedirector de la policia de Tulsa Eric Dalgleish als mitjans. Dalgleish ha especificat que les primeres investigacions apunten al fet que l’agressor es va disparar.

L’autor dels trets també ha mort, segons la Policia, però no era clar com. Els agents continuaven treballant per a buidar el campus de l’Hospital Saint Francis, i estava prevista una roda de premsa a les 19.15 hora local.

Segons ha assegurat el regidor de l’Ajuntament Jayme Fowler al canal CNN, l’assaltant, que portava un rifle i una pistola, estava buscant a un metge que treballava en el lloc, encara que la Policia no ha confirmat aquesta dada.

El capità Richard Meulenberg va dir a ABC News que la Policia de Tulsa va rebre una trucada sobre un home amb un rifle en el segon pis d’un edifici del campus mèdic i que “es va convertir en una situació de tirador actiu“.

Quan els agents van arribar al lloc dels fets, “es van trobar que algunes persones havien rebut trets“. Un parell d’elles estaven mortes en aqueix moment”, va dir Meulenberg.

També trobem a qui créiem que era el tirador i continuem creient que és el tirador, perquè portava un rifle llarg i una pistola“, va afegir Meulenberg.

Dalgleish ha apuntat que encara es desconeix la identitat de l’agressor, un home d’entre 35 i 40 anys, que va arribar a l’hospital a les 16.40 hora local (21.40 GMT).


Així mateix ha indicat que els detectius estan interrogant als testimonis per a intentar determinar els detalls del succeït.

Aquest nou tiroteig té lloc mentre el país continua reposant-se de la massacre ocorreguda el passat 24 de maig, quan 19 xiquets i dos professores van ser assassinats per trets d’un jove de 18 anys en una escola d’Uvalde (Texas), on l’agressor va ser abatut després per la policia.

El president dels Estats Units, Joe Biden, va prometre aquest dimarts que es reunirà amb membres del Congrés per a tractar la qüestió del control de les armes de foc, després de l’ocorregut en Uvalde, el tiroteig escolar més mortífer succeït als Estats Units des del de Sandy Hook, en el qual van morir 27 persones, el desembre de 2012.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Koldo García es defén en el Suprem i nega els pagaments mensuals i les mossegades atribuïdes per Aldama

Koldo García nega davant el Suprem haver cobrat 10.000 euros mensuals de Víctor de Aldama, rebutja les mossegades lligades a contractes de màscares i resta importància a la seua relació amb Pedro Sánchez.

Primeres retencions en les eixides de les grans ciutats pel pont de maig

Les eixides i accessos a grans ciutats registren trànsit lent i xicotetes retencions per l'inici del pont de l'1 de maig, agreujades per diversos accidents. La DGT preveu més de 6 milions de desplaçaments i advertix d'una franja horària especialment desfavorable.

Vilaplana i Polo declararan en el Congrés per la comissió de la dana el 18 de maig

La periodista Maribel Vilaplana i el president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, Miguel Polo, compareixeran el 18 de maig davant la comissió del Congrés que investiga la dana d'octubre de 2024 a València.

Desarticulat un clan familiar de droga a Sant Vicent amb set detinguts

Set membres d'un mateix clan familiar han sigut detinguts i llocs en llibertat amb càrrecs després de desmantellar un punt de tràfic de drogues en el centre de Sant Vicent del Raspeig, on es van intervindre drogues, armes prohibides i una plantació interior de marihuana.

La vaga mèdica deixa prop de 270.000 pacients sense atendre en la Comunitat Valenciana

La vaga mèdica intermitent en la Comunitat Valenciana ha provocat que quasi 270.000 pacients no hagen sigut atesos des de desembre, amb milers de cirurgies i consultes ajornades i un fort xoc entre sindicats i Conselleria per les xifres de seguiment.

Va unir Municipalista porta a les Corts més de 11.000 firmes per a rebaixar la barrera electoral del 5 al 3 per cent

Va unir Municipalista registra en Les Corts més de 11.000 firmes per a tramitar una iniciativa legislativa popular que rebaixe la barrera electoral del 5 al 3 per cent i compute els vots per província.

CCOO denuncia que l’Hospital de Sagunt va derivar en 2025 més de 14.000 proves diagnòstiques a la sanitat privada

CCOO assegura que el Departament de Salut de Sagunt va derivar en 2025 més de 14.000 proves diagnòstiques a la sanitat privada, mentres l'hospital defén que la mesura ha reduït les llistes d'espera.

Compromís tanca files amb Mónica Oltra i l’assenyala com a futura alcaldessa de València

Joan Baldoví i Papi Robles destaquen el consens intern en Compromís perquè Mónica Oltra encapçale la candidatura a l'Alcaldia de València i descarten una fractura en la coalició.