Un home mata a quatre persones en un hospital de Tulsa, en un nou tiroteig als EUA

Almenys cinc persones han mort i vàries han resultat ferides aquest dimecres en un tiroteig ocorregut en un hospital de la ciutat estatunidenca de Tulsa (Oklahoma), en el qual l’agressor ha perdut la vida, segons ha informat la Policia local.

Tenim quatre civils que estan morts i tenim un tirador que està mort”, ha dit el vicedirector de la policia de Tulsa Eric Dalgleish als mitjans. Dalgleish ha especificat que les primeres investigacions apunten al fet que l’agressor es va disparar.

L’autor dels trets també ha mort, segons la Policia, però no era clar com. Els agents continuaven treballant per a buidar el campus de l’Hospital Saint Francis, i estava prevista una roda de premsa a les 19.15 hora local.

Segons ha assegurat el regidor de l’Ajuntament Jayme Fowler al canal CNN, l’assaltant, que portava un rifle i una pistola, estava buscant a un metge que treballava en el lloc, encara que la Policia no ha confirmat aquesta dada.

El capità Richard Meulenberg va dir a ABC News que la Policia de Tulsa va rebre una trucada sobre un home amb un rifle en el segon pis d’un edifici del campus mèdic i que “es va convertir en una situació de tirador actiu“.

Quan els agents van arribar al lloc dels fets, “es van trobar que algunes persones havien rebut trets“. Un parell d’elles estaven mortes en aqueix moment”, va dir Meulenberg.

També trobem a qui créiem que era el tirador i continuem creient que és el tirador, perquè portava un rifle llarg i una pistola“, va afegir Meulenberg.

Dalgleish ha apuntat que encara es desconeix la identitat de l’agressor, un home d’entre 35 i 40 anys, que va arribar a l’hospital a les 16.40 hora local (21.40 GMT).


Així mateix ha indicat que els detectius estan interrogant als testimonis per a intentar determinar els detalls del succeït.

Aquest nou tiroteig té lloc mentre el país continua reposant-se de la massacre ocorreguda el passat 24 de maig, quan 19 xiquets i dos professores van ser assassinats per trets d’un jove de 18 anys en una escola d’Uvalde (Texas), on l’agressor va ser abatut després per la policia.

El president dels Estats Units, Joe Biden, va prometre aquest dimarts que es reunirà amb membres del Congrés per a tractar la qüestió del control de les armes de foc, després de l’ocorregut en Uvalde, el tiroteig escolar més mortífer succeït als Estats Units des del de Sandy Hook, en el qual van morir 27 persones, el desembre de 2012.

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.