Detingut per matar al seu cap quan el va sorprendre robant en el seu domicili a Xàbia

La Guàrdia Civil d’Alacant ha esclarit un delicte d’homicidi amb arma blanca comés a Xàbia en les vespres del passat Nadal. La víctima, un home d’avançada edat va sorprendre un empleat que intentava robar-li en el seu domicili i que va escometre contra ell causant-li la mort.

El 21 de desembre de 2021 va ser localitzat el cadàver d’un home de 96 anys, de nacionalitat espanyola, en el seu domicili a Xàbia amb evidents signes de violència. Va ser la família la que va trobar el cos sense vida i va avisar immediatament als agents. L’Equip d’Homicidis de la Guàrdia Civil d’Alacant va iniciar la investigació tendent a localitzar al responsable de l’assassinat, que havia sigut comés el dia previ a la troballa.

Els agents van realitzar una minuciosa inspecció ocular en l’escenari del crim. No obstant això, s’obria davant ells una tediosa investigació. Van reconstruir i van estudiar pas a pas les hores prèvies a la mort, amb l’ajuda de les declaracions aportades per totes les persones que van veure per última vegada amb vida a la víctima.

Quatre mesos d’àrdues investigacions van posar finalment a la Guàrdia Civil sobre la pista de l’encarregat del manteniment de la piscina de l’ancià, que treballava per a ell des de feia cinc anys. Fruit de la reconstrucció efectuada, els agents sospiten que aquell fatídic 20 de desembre, el presumpte autor, coneixedor que donada la proximitat de les festes nadalenques la víctima podia tindre a casa diners en efectiu, va anar fins al domicili amb intenció de robar-li.

Mentre rebuscava a les habitacions, va ser sorprés per l’ancià, produint-se llavors l’agressió que va posar fi a la seua vida. L’autor va agafar com a botí un ordinador portàtil i va fugir del lloc.

El passat 21 d’abril de 2022, va ser detingut al Poble Nou de Benitatxell el presumpte responsable. Es tracta d’un home de 58 anys, de nacionalitat colombiana. Se li imputen els delictes d’assassinat amb arma blanca i de robatori amb violència i intimidació.

La investigació ha sigut duta a terme pels agents de l’Equip d’Homicidis de la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil d’Alacant. El detingut ha sigut posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 3 de Dénia, que ha decretat l’ingrés a la presó sense fiança, alçant el secret de sumari el passat 6 de maig.

En el moment de la seua detenció li constava en vigor una requisitòria de detenció dimanant del seu país d’origen, per un delicte de tràfic de drogues.

Últimes notícies

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.

Dos persones moren en un xoc entre un cotxe i un camió a la CV-11 a Castelló

Dos persones han mort este dijous en un accident de trànsit entre un turisme i un camió a la CV-11, al terme de Sant Rafael del Riu (Castelló). El conductor del camió, de 37 anys, ha resultat il·lés físicament però ha sigut atés per una crisi d’ansietat.

Les autonomies del PP bloquegen un debat sobre menors migrants a Ceuta en la pròxima Sectorial

Les comunitats governades pel PP han impedit que la pròxima Conferència Sectorial d'Infància aborde la situació dels menors migrants no acompanyats a Ceuta. La trobada s'ha fixat per al 27 d'agost i Vox ja havia anunciat que no hi assistiria.

La inscripció de Buenavida amb les Lynx és una treta administrativa i jugarà la WNBA en 2027

La inscripció d’Elena Buenavida com a jugadora actual de Minnesota Lynx respon a una treta administrativa i no implica que jugue la WNBA en 2026, ja que el pla és que s’incorpore a la franquícia en 2027 i continue mentrestant al Valencia Basket.