Detingut per matar al seu cap quan el va sorprendre robant en el seu domicili a Xàbia

La Guàrdia Civil d’Alacant ha esclarit un delicte d’homicidi amb arma blanca comés a Xàbia en les vespres del passat Nadal. La víctima, un home d’avançada edat va sorprendre un empleat que intentava robar-li en el seu domicili i que va escometre contra ell causant-li la mort.

El 21 de desembre de 2021 va ser localitzat el cadàver d’un home de 96 anys, de nacionalitat espanyola, en el seu domicili a Xàbia amb evidents signes de violència. Va ser la família la que va trobar el cos sense vida i va avisar immediatament als agents. L’Equip d’Homicidis de la Guàrdia Civil d’Alacant va iniciar la investigació tendent a localitzar al responsable de l’assassinat, que havia sigut comés el dia previ a la troballa.

Els agents van realitzar una minuciosa inspecció ocular en l’escenari del crim. No obstant això, s’obria davant ells una tediosa investigació. Van reconstruir i van estudiar pas a pas les hores prèvies a la mort, amb l’ajuda de les declaracions aportades per totes les persones que van veure per última vegada amb vida a la víctima.

Quatre mesos d’àrdues investigacions van posar finalment a la Guàrdia Civil sobre la pista de l’encarregat del manteniment de la piscina de l’ancià, que treballava per a ell des de feia cinc anys. Fruit de la reconstrucció efectuada, els agents sospiten que aquell fatídic 20 de desembre, el presumpte autor, coneixedor que donada la proximitat de les festes nadalenques la víctima podia tindre a casa diners en efectiu, va anar fins al domicili amb intenció de robar-li.

Mentre rebuscava a les habitacions, va ser sorprés per l’ancià, produint-se llavors l’agressió que va posar fi a la seua vida. L’autor va agafar com a botí un ordinador portàtil i va fugir del lloc.

El passat 21 d’abril de 2022, va ser detingut al Poble Nou de Benitatxell el presumpte responsable. Es tracta d’un home de 58 anys, de nacionalitat colombiana. Se li imputen els delictes d’assassinat amb arma blanca i de robatori amb violència i intimidació.

La investigació ha sigut duta a terme pels agents de l’Equip d’Homicidis de la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil d’Alacant. El detingut ha sigut posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 3 de Dénia, que ha decretat l’ingrés a la presó sense fiança, alçant el secret de sumari el passat 6 de maig.

En el moment de la seua detenció li constava en vigor una requisitòria de detenció dimanant del seu país d’origen, per un delicte de tràfic de drogues.

Últimes notícies

Quasi 400.000 escolars valencians celebren el Dia de l’Esport amb jocs tradicionals

Prop de 400.000 alumnes de més de 1.100 centres de la Comunitat Valenciana van participar en el Dia de l’Esport, una jornada que recupera jocs tradicionals i fomenta l'activitat física a l'aire lliure.

Condemnats cinc membres de la secta de Vistabella per abusos sexuals a menors

L'Audiència de Castelló ha condemnat a penes d'entre 3,5 i 7 anys de presó a cinc membres d'una comunitat pseudoreligiosa de Vistabella del Maestrat per la seua implicació en abusos sexuals a menors comesos durant anys.

Rubén Burgos demana centrar-se en el present davant el Saragossa en la Copa de la Reina

Rubén Burgos reclama màxima concentració en el present per a afrontar la semifinal de la Copa de la Reina davant el Casademont Zaragoza, rival que ha dominat al València Basket esta temporada, mentres el vestuari confia en la seua experiència i en el suport de l'afició.

Condemnats cinc membres de la secta de Vistabella per abusos sexuals a menors

L'Audiència Provincial de Castelló ha imposat penes d'entre 3,5 i 7 anys de presó a cinc membres d'una secta de Vistabella del Maestrat per abusos sexuals continuats a menors.

La comissió de les VPP d’Alacant arrancarà amb tècnics de Contractació, Patrimoni i Urbanisme

La comissió municipal sobre possibles irregularitats en les VPP de la Platja de Sant Joan a Alacant començarà a l'abril amb les declaracions de funcionaris i alts càrrecs de Patrimoni, Contractació i Urbanisme, abans de citar als responsables polítics.

CaixaBank confirma els seus objectius a l’alça fins a 2027 malgrat la incertesa a Orient Mitjà

CaixaBank manté els objectius revisats a l'alça del seu pla 2025-2027 després d'un benefici rècord i anuncia un dividend superior, mentres afronta una vaga sindical per la pressió comercial.

Disney tria la Comunitat Valenciana per a rodar la versió d’acció real d’Embullats

Disney rodara durant huit mesos la version de accion real d'Embullats en diversos escenaris de la Comunitat Valenciana, amb Ciutat de la Llum com un dels principals focus de produccion.

Arcadi España assumix Hisenda i admet que aprovar nous Pressupostos serà una tasca molt difícil

Arcadi España pren les regnes d'Hisenda amb el repte de tirar avant nous Pressupostos, mentres Carlos Cuerpo assumix la Vicepresidència Primera amb un missatge de meritocràcia i reforç de l'Estat del Benestar.