Detingut per matar al seu cap quan el va sorprendre robant en el seu domicili a Xàbia

La Guàrdia Civil d’Alacant ha esclarit un delicte d’homicidi amb arma blanca comés a Xàbia en les vespres del passat Nadal. La víctima, un home d’avançada edat va sorprendre un empleat que intentava robar-li en el seu domicili i que va escometre contra ell causant-li la mort.

El 21 de desembre de 2021 va ser localitzat el cadàver d’un home de 96 anys, de nacionalitat espanyola, en el seu domicili a Xàbia amb evidents signes de violència. Va ser la família la que va trobar el cos sense vida i va avisar immediatament als agents. L’Equip d’Homicidis de la Guàrdia Civil d’Alacant va iniciar la investigació tendent a localitzar al responsable de l’assassinat, que havia sigut comés el dia previ a la troballa.

Els agents van realitzar una minuciosa inspecció ocular en l’escenari del crim. No obstant això, s’obria davant ells una tediosa investigació. Van reconstruir i van estudiar pas a pas les hores prèvies a la mort, amb l’ajuda de les declaracions aportades per totes les persones que van veure per última vegada amb vida a la víctima.

Quatre mesos d’àrdues investigacions van posar finalment a la Guàrdia Civil sobre la pista de l’encarregat del manteniment de la piscina de l’ancià, que treballava per a ell des de feia cinc anys. Fruit de la reconstrucció efectuada, els agents sospiten que aquell fatídic 20 de desembre, el presumpte autor, coneixedor que donada la proximitat de les festes nadalenques la víctima podia tindre a casa diners en efectiu, va anar fins al domicili amb intenció de robar-li.

Mentre rebuscava a les habitacions, va ser sorprés per l’ancià, produint-se llavors l’agressió que va posar fi a la seua vida. L’autor va agafar com a botí un ordinador portàtil i va fugir del lloc.

El passat 21 d’abril de 2022, va ser detingut al Poble Nou de Benitatxell el presumpte responsable. Es tracta d’un home de 58 anys, de nacionalitat colombiana. Se li imputen els delictes d’assassinat amb arma blanca i de robatori amb violència i intimidació.

La investigació ha sigut duta a terme pels agents de l’Equip d’Homicidis de la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil d’Alacant. El detingut ha sigut posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 3 de Dénia, que ha decretat l’ingrés a la presó sense fiança, alçant el secret de sumari el passat 6 de maig.

En el moment de la seua detenció li constava en vigor una requisitòria de detenció dimanant del seu país d’origen, per un delicte de tràfic de drogues.

Últimes notícies

La vaga en Metrovalencia i el TRAM es complix sense incidències amb el 75 % de servicis mínims

La vaga convocada per SEMAF en Metrovalencia i el TRAM d'Alacant es desenvolupa este dimarts sense incidències, amb el 75 % dels servicis mínims i un seguiment del 100 %, segons el sindicat.

Cauen dos narcoplantacions amb més de 600 plantes de marihuana a la província de Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens i ha desmantellat dos plantacions de marihuana a Almassora i Castelló, amb més de 600 plantes, una connexió il·legal a la llum i diverses armes llargues.

El PSPV reclama que Martínez Mus declare pel WhatsApp del Consell sobre la DANA

El PSPV-PSOE ha demanat al jutjat de Catarroja que cite com a testimoni el vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, per aclarir els missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Govern valencià durant la gestió de la DANA del 29 d’octubre de 2024.

Les víctimes del metro commemoraran 20 anys de la tragèdia junt amb les de la dana

L’associació Víctimes del metro 3 de juliol recordarà el pròxim 3 de juliol el vinté aniversari de la tragèdia de 2006 amb un acte al jardí del monument, en què també participaran les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre de 2024.

Quatre detinguts en desmantellar una doble plantació de marihuana a Oliva

La Guàrdia Civil ha desmantellat dues plantacions interiors de marihuana en vivendes d'Oliva i ha detingut quatre hòmens d'una organització criminal, un d'ells amb prohibició d'entrada a l'espai Schengen.

Benidorm es prepara amb 50.000 litres de cervesa pel debut d’Anglaterra al Mundial

Els bars de Benidorm han omplit les cambres amb fins a 50.000 litres de cervesa per al debut d’Anglaterra contra Croàcia al Mundial, un partit que atraurà milers d’aficionats britànics.

Així funcionen els requisits d’empadronament per a l’abonament transport segons cada comunitat

La limitació de Madrid per a la targeta de transport personal ha reobert el debat sobre si cal estar empadronat per a obtindre l’abonament en cada comunitat autònoma.

Dimarts assolellat i lleuger descens de les màximes al sud d’Alacant

Dimarts l'oratge serà estable a la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolat o ras i un lleuger descens de les temperatures màximes a la mitat sud d'Alacant.