Detingut per matar al seu cap quan el va sorprendre robant en el seu domicili a Xàbia

La Guàrdia Civil d’Alacant ha esclarit un delicte d’homicidi amb arma blanca comés a Xàbia en les vespres del passat Nadal. La víctima, un home d’avançada edat va sorprendre un empleat que intentava robar-li en el seu domicili i que va escometre contra ell causant-li la mort.

El 21 de desembre de 2021 va ser localitzat el cadàver d’un home de 96 anys, de nacionalitat espanyola, en el seu domicili a Xàbia amb evidents signes de violència. Va ser la família la que va trobar el cos sense vida i va avisar immediatament als agents. L’Equip d’Homicidis de la Guàrdia Civil d’Alacant va iniciar la investigació tendent a localitzar al responsable de l’assassinat, que havia sigut comés el dia previ a la troballa.

Els agents van realitzar una minuciosa inspecció ocular en l’escenari del crim. No obstant això, s’obria davant ells una tediosa investigació. Van reconstruir i van estudiar pas a pas les hores prèvies a la mort, amb l’ajuda de les declaracions aportades per totes les persones que van veure per última vegada amb vida a la víctima.

Quatre mesos d’àrdues investigacions van posar finalment a la Guàrdia Civil sobre la pista de l’encarregat del manteniment de la piscina de l’ancià, que treballava per a ell des de feia cinc anys. Fruit de la reconstrucció efectuada, els agents sospiten que aquell fatídic 20 de desembre, el presumpte autor, coneixedor que donada la proximitat de les festes nadalenques la víctima podia tindre a casa diners en efectiu, va anar fins al domicili amb intenció de robar-li.

Mentre rebuscava a les habitacions, va ser sorprés per l’ancià, produint-se llavors l’agressió que va posar fi a la seua vida. L’autor va agafar com a botí un ordinador portàtil i va fugir del lloc.

El passat 21 d’abril de 2022, va ser detingut al Poble Nou de Benitatxell el presumpte responsable. Es tracta d’un home de 58 anys, de nacionalitat colombiana. Se li imputen els delictes d’assassinat amb arma blanca i de robatori amb violència i intimidació.

La investigació ha sigut duta a terme pels agents de l’Equip d’Homicidis de la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil d’Alacant. El detingut ha sigut posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 3 de Dénia, que ha decretat l’ingrés a la presó sense fiança, alçant el secret de sumari el passat 6 de maig.

En el moment de la seua detenció li constava en vigor una requisitòria de detenció dimanant del seu país d’origen, per un delicte de tràfic de drogues.

Últimes notícies

Cano alerta que la congelació de tarifes de l’Imserso posa en perill els hotels valencians

La consellera Marián Cano ha acusat el Govern central de condemnar el programa de Turisme Social de l'Imserso en mantindre congelades unes tarifes que el sector hoteler valencià considera inviables i que podrien fer caure places i hotels en la temporada 2026-27.

Diverses famílies evacuades per l’incendi d’una vivenda de tres plantes a El Campello

Un incendi en una casa unifamiliar de tres altures al barri del Poble Nou d’El Campello ha obligat a evacuar diverses famílies dels edificis pròxims. Els bombers han actuat per apagar el foc i evitar que es propagara als immobles colindants.

Aemet activa avís roig per 44 graus en el litoral de València i el nord d’Alacant

Aemet ha activat per a dimecres l’avís roig per calor extrema al litoral de València i al litoral nord d’Alacant, on les màximes podrien arribar als 44 graus a partir de les 13.00 hores.

El Valencia Basket estrena la segona equipació negra ‘Carácter’ per al curs 2026-27

El Valencia Basket ha presentat ‘Carácter’, la nova segona equipació per a la temporada 2026-27, que manté el negre com a color principal i adopta la identitat del 40 aniversari del club.

Debutar en Primera amb 15 anys: el repte que assumix el Levante amb Marc Santos

El director de la cantera del Levante UD, Joaqui Navarro, explica com el club ha gestionat el debut en Primera de Marc Santos, lateral de 15 anys format des de prebenjamí en l’entitat granota.

Desarticulada una xarxa que portava migrants d’Alacant a França per 200 euros

Dos persones han ingressat en presó provisional i una tercera està investigada per organitzar trasllats irregulars de migrants d’Alacant a França per 200 euros el viatge. La Policia Nacional calcula que haurien guanyat prop de 100.000 euros amb més de vint trajectes.

Uns policies salven un jove que volia llançar-se des d’un quint pis a Alacant

Agents de la Policia Nacional han impedit que un home de 27 anys es llançara al buit des d’un quint pis a Alacant després d’un desengany sentimental. Després de quasi tres quarts d’hora de negociació, els agents han aconseguit rescatar-lo quan ja penjava del tendedero.

Detingut per decapitar 80 guatles i 24 coloms en una finca de la Vall d’Alba

Un home de 46 anys ha sigut detingut a la Vall d'Alba acusat de decapitar 80 guatles i 24 coloms en una finca i d'endur-se part de les aus. La Guàrdia Civil l'imputa un delicte de robatori amb força i un altre de maltractament animal.