Detingut per matar al seu cap quan el va sorprendre robant en el seu domicili a Xàbia

La Guàrdia Civil d’Alacant ha esclarit un delicte d’homicidi amb arma blanca comés a Xàbia en les vespres del passat Nadal. La víctima, un home d’avançada edat va sorprendre un empleat que intentava robar-li en el seu domicili i que va escometre contra ell causant-li la mort.

El 21 de desembre de 2021 va ser localitzat el cadàver d’un home de 96 anys, de nacionalitat espanyola, en el seu domicili a Xàbia amb evidents signes de violència. Va ser la família la que va trobar el cos sense vida i va avisar immediatament als agents. L’Equip d’Homicidis de la Guàrdia Civil d’Alacant va iniciar la investigació tendent a localitzar al responsable de l’assassinat, que havia sigut comés el dia previ a la troballa.

Els agents van realitzar una minuciosa inspecció ocular en l’escenari del crim. No obstant això, s’obria davant ells una tediosa investigació. Van reconstruir i van estudiar pas a pas les hores prèvies a la mort, amb l’ajuda de les declaracions aportades per totes les persones que van veure per última vegada amb vida a la víctima.

Quatre mesos d’àrdues investigacions van posar finalment a la Guàrdia Civil sobre la pista de l’encarregat del manteniment de la piscina de l’ancià, que treballava per a ell des de feia cinc anys. Fruit de la reconstrucció efectuada, els agents sospiten que aquell fatídic 20 de desembre, el presumpte autor, coneixedor que donada la proximitat de les festes nadalenques la víctima podia tindre a casa diners en efectiu, va anar fins al domicili amb intenció de robar-li.

Mentre rebuscava a les habitacions, va ser sorprés per l’ancià, produint-se llavors l’agressió que va posar fi a la seua vida. L’autor va agafar com a botí un ordinador portàtil i va fugir del lloc.

El passat 21 d’abril de 2022, va ser detingut al Poble Nou de Benitatxell el presumpte responsable. Es tracta d’un home de 58 anys, de nacionalitat colombiana. Se li imputen els delictes d’assassinat amb arma blanca i de robatori amb violència i intimidació.

La investigació ha sigut duta a terme pels agents de l’Equip d’Homicidis de la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil d’Alacant. El detingut ha sigut posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 3 de Dénia, que ha decretat l’ingrés a la presó sense fiança, alçant el secret de sumari el passat 6 de maig.

En el moment de la seua detenció li constava en vigor una requisitòria de detenció dimanant del seu país d’origen, per un delicte de tràfic de drogues.

Últimes notícies

Morant planteja lleis d’equitat per garantir plaça universitària a tot l’alumnat

La ministra Diana Morant defensa a València unes lleis d’equitat que obliguen les autonomies a finançar prou places públiques, cosa que a la Comunitat Valenciana suposaria fins a 10.000 noves places. La Generalitat replica que ja autoritza totes les places sol·licitades i destaca l’augment de beques i del finançament universitari.

Morant retreu al PP que només haja creat odi a Ceuta mentre reclama dimissions

La ministra Diana Morant qüestiona els qui exigixen dimissions per la crisi migratòria a Ceuta i els acusa de crear odi i alimentar la tensió social, mentre defensa la gestió del Govern central.

Rebaixes d’impostos i campanya per a reactivar l’hostaleria d’El Saler després de l’incendi

L’Ajuntament de València ha aprovat rebaixes fiscals i una campanya de promoció per a bars i restaurants d’El Saler, El Palmar i El Perellonet afectats per l’incendi de la Devesa, i es personarà en la causa judicial per exigir responsabilitats.

Tres joves detinguts a la A-3 amb un quilo de cocaïna en un fals fons del cotxe

La Guàrdia Civil ha interceptat a l’A-3, a Requena, un vehicle d’alta gamma que s’havia donat a la fuga en un control i en el qual s’ha localitzat un quilo de cocaïna ocult en un doble fons. El conductor, de 20 anys, i els altres dos ocupants, de 24 i 33 anys, han sigut posats a disposició judicial acusats de diversos delictes.

Quatre joves detinguts pels greus incidents violents fora de Mestalla al maig

La Policia Nacional ha detingut a València quatre joves, d’entre 18 i 21 anys, acusats de desordes públics i atemptat a agents per les agressions registrades abans del partit Valencia-Barça del 23 de maig als voltants de Mestalla.

Mor un jove de 25 anys en bolcar el seu cotxe a Castelló

Un jove de 25 anys ha mort i una dona de 29 ha resultat ferida en eixir-se un turisme de la via a l’avinguda del Castell Vell de Castelló, esta matinada. La Policia Local ha obert una investigació per aclarir les causes del sinistre.

Quasi un de cada quatre menors patix assetjament escolar durant més d’un any

L’assetjament escolar, presencial o en línia, ha augmentat en el curs 2025-2026 i ja afecta més d’un 14 % de l’alumnat, amb un 27,6 % de víctimes que el patix durant més d’un any. L’informe alerta també del creixement del ciberassetjament i de l’ús de la intel·ligència artificial per crear vídeos falsos i manipular imatges.

Pérez Llorca retreu a Sánchez que només vulga resistir i no atenga les demandes d’Alacant

Juanfran Pérez Llorca acusa Pedro Sánchez de centrar-se a resistir al càrrec i d’ignorar les principals reivindicacions d’Alacant, després de la visita del president del Govern a empreses d’Elx i Novelda.