Un menor es despenja per la canonada de gas d’un edifici

Dos agents de la Policia Nacional han rescatat a València a un jove que es trobava enfilat a la canonada de gas d’un edifici, després de fugir d’ells quan van anar a identificar-lo per, presumptament, disparar perdigons als vianants des d’un terrat al costat d’altres quatre joves.

Els fets van ocórrer el divendres, sobre dos quarts d’onze de la nit, quan els agents van ser comissionats per la Sala del 091 perquè acudissen a un edifici del districte valencià d’Exposició, on diversos joves estaven apuntats al terrat pel qual sembla disparant amb una pistola de perdigons als qui caminaven pel carrer.

Ràpidament es va dirigir una patrulla policial de paisà fins al lloc, pujant fins al terrat de l’edifici i observant allí a cinc nois apuntats, identificant-se davant ells com a policies. Els joves, en adonar-se de la presència policial, van intentar fugir del lloc, sent interceptats pels agents, si bé un d’ells va propinar una forta empenta a un dels policies i se’n va pujar a la cornisa del terrat per a, seguidament, despenjar-se per la façana agarrada a una canonada de gas.

Rescatat des del balcó d’una dels habitatges

En un moment donat, el jove es va quedar bloquejat en un petit repeu, cridant, plorant i demanant auxili. Com que existia un perill imminent per a la seua vida, els agents van sol·licitar als habitants del pis més pròxim on es trobava el noi, accedir a l’interior. Una vegada al balcó de l’habitatge, un dels policies va treure mig cos per fora de la barana, subjectant-ho un altre agent per la cintura, aconseguint d’esta manera rescatar-lo, introduint-lo a l’interior de l’habitatge.

Els agents van identificar a tots els joves i, si bé no van trobar cap pistola de perdigons, sí que van localitzar diversos botellines de recàrrega d’aire comprimit, emprats per a esta mena d’arma.

Finalment, els policies van detenir al jove rescatat com a presumpte autor d’un delicte de resistència i desobediència. A més, van comprovar que es tractava d’un menor d’edat sobre el qual existia una ordre de cerca per haver-se escapolit d’un centre de tutela.

El detingut ha estat lliurat als seus tutors legals, reingressant en el centre de menors a l’efecte de protecció i acolliment, segons el que es disposa per Fiscalia de Menors.

Últimes notícies

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.