La menor violada per quatre companys de classe en la Marina Alta recorre la sentència

ABÚS

Els agressors havien sigut condemnats a penes d’entre dos i tres anys d’internament | Freepik

La defensa de la menor, de 14 anys, agredida sexualment per quatre companys d’institut, en una localitat de la Marina Alta a finals de juliol de 2018, ha presentat un recurs contra la sentència del Jutjat de Menors número 2 d’Alacant, coneguda a principis del passat octubre, que va condemnar als agressors a penes que oscil·len entre els dos i tres anys d’internament.

 

La lletrada Mónica Mes Franquesa ha explicat que el recurs, en el que sol·licita que s’augmente la pena a cinc anys d’internament, es va presentar dimarts passat i que la fiscalia ja li ha comunicat que s’adherirà a les seues peticions.

 

S’incidix en la insuficiència de les penes imposades de tres anys per al cap de l’agressió, dos anys i mig per a altres dos autors i dos anys d’internament per al que va vigilar i només es va fer tocaments. Unes penes a les que es resten les cautelars que se’ls van imposar.

 

«No és un tema que es puga pagar amb diners»

Mes també ha criticat que la indemnització que es va imposar, 12.000 euros, queda lluny dels 100.000 euros que es demanaven per a una agressió sexual en grup en la que, a més, es van fer fotografies i vídeos. «Pensem que la indemnització hauria d’haver sigut quantificada adequadament», ha recalcat.

 

«No és un tema que es puga pagar amb diners, però hui en dia, davant uns fets tan gravíssims, que s’intente compensar la responsabilitat civil amb 12.000 euros, la família ho entén com si s’estigueren burlant d’ells», ha al·legat. A més, en el recurs, es planteja la responsabilitat civil subsidiària dels pares dels condemnats.

 

Els fets es van produir l’estiu de 2018 i la xica va denunciar en novembre, cinc mesos després, després d’assistir en l’institut a una jornada de violència de gènere. Allí va dir al professorat que a ella li havia passat això que s’explicava i es va posar en marxa el protocol.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Els afectats pels incendis de La Vall d’Uixó no hauran d’anar als jutjats si tenen dificultats

El TSJ de la Comunitat Valenciana ha acordat eximir fins al 29 de juliol les persones afectades per evacuacions i restriccions de mobilitat per l’incendi de La Vall d'Uixó de l’obligació d’acudir als jutjats si tenen dificultats per desplaçar-se.

El Valencia Basket incorpora Wildens Leveque i el cedix a l’Hestia Menorca

El Valencia Basket ha fitxat el pívot Wildens Leveque per tres temporades i l’ha cedit per a la pròxima campanya a l’Hestia Menorca de Primera FEB.

Aagesen alerta del risc extrem d’incendis i carrega contra els bulos sobre els focs

Sara Aagesen reclama prudència davant un risc molt alt d’incendis per la possible quarta ona de calor i critica com una irresponsabilitat política els bulos sobre l’origen dels focs.

Onda prohibix beure i cuinar amb l’aigua de l’aixeta fins que siga segura

L’Ajuntament d’Onda ha prohibit beure i cuinar amb l’aigua de la xarxa per precaució arran de l’incendi de La Vall d’Uixó, i només permet l’ús per a higiene i neteja fins que les anàlisis garantisquen que és segura.

La jutgessa de la DANA crida a declarar com a testimoni Martínez Mus

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha acordat citar com a testimoni, encara sense data, el vicepresident tercer del Govern valencià i conseller Vicente Martínez Mus, arran dels missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Consell durant l’episodi de pluges.

València prepara l’arribada de més de 200 obres de Sorolla amb un contracte de transport de 404.000 euros

El Consorci de Museus ha tret a licitació el trasllat de més de 200 obres de Joaquín Sorolla des de la Hispanic Society de Nova York a València, amb un pressupost de 404.236,80 euros i previsió d’inaugurar la col·lecció en gener de 2027 al Museu de la Ciutat.

El jugador de l’Elx Josan Ferrández llegirà el pregó de les Festes d’Elx 2026

L’Ajuntament d’Elx ha triat el futbolista crevillentí de l’Elx CF José Antonio Ferrández ‘Josan’ com a pregoner de les Festes d’Elx 2026, en reconeixement a la seua trajectòria i vincle amb el club i la ciutat.

Les zones cremades pels últims incendis seran declarades àrees greument afectades

El Govern central ha anunciat que aprovarà un reial decret llei per declarar zones greument afectades per emergències de protecció civil les àrees cremades pels últims incendis, inclosa La Vall d'Uixó. Després de l’aprovació, s’activarà la coordinació amb institucions i ajuntaments per avaluar danys i impulsar la recuperació.