La menor violada per quatre companys de classe en la Marina Alta recorre la sentència

ABÚS

Els agressors havien sigut condemnats a penes d’entre dos i tres anys d’internament | Freepik

La defensa de la menor, de 14 anys, agredida sexualment per quatre companys d’institut, en una localitat de la Marina Alta a finals de juliol de 2018, ha presentat un recurs contra la sentència del Jutjat de Menors número 2 d’Alacant, coneguda a principis del passat octubre, que va condemnar als agressors a penes que oscil·len entre els dos i tres anys d’internament.

 

La lletrada Mónica Mes Franquesa ha explicat que el recurs, en el que sol·licita que s’augmente la pena a cinc anys d’internament, es va presentar dimarts passat i que la fiscalia ja li ha comunicat que s’adherirà a les seues peticions.

 

S’incidix en la insuficiència de les penes imposades de tres anys per al cap de l’agressió, dos anys i mig per a altres dos autors i dos anys d’internament per al que va vigilar i només es va fer tocaments. Unes penes a les que es resten les cautelars que se’ls van imposar.

 

«No és un tema que es puga pagar amb diners»

Mes també ha criticat que la indemnització que es va imposar, 12.000 euros, queda lluny dels 100.000 euros que es demanaven per a una agressió sexual en grup en la que, a més, es van fer fotografies i vídeos. «Pensem que la indemnització hauria d’haver sigut quantificada adequadament», ha recalcat.

 

«No és un tema que es puga pagar amb diners, però hui en dia, davant uns fets tan gravíssims, que s’intente compensar la responsabilitat civil amb 12.000 euros, la família ho entén com si s’estigueren burlant d’ells», ha al·legat. A més, en el recurs, es planteja la responsabilitat civil subsidiària dels pares dels condemnats.

 

Els fets es van produir l’estiu de 2018 i la xica va denunciar en novembre, cinc mesos després, després d’assistir en l’institut a una jornada de violència de gènere. Allí va dir al professorat que a ella li havia passat això que s’explicava i es va posar en marxa el protocol.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana lidera la compra d’habitatge per part d’estrangers no residents a Espanya

La Comunitat Valenciana va concentrar el 40 % de les compres d’habitatge de persones estrangeres no residents en el segon semestre de 2025.

L’incendi de Tibi evoluciona favorablement després de calcinar entre 8 i 10 hectàrees

Els bombers continuen treballant en l’incendi de Tibi, ja controlat, després de cremar entre 8 i 10 hectàrees al Maigmó.

El temps a la Comunitat Valenciana: pujen les temperatures i es manté l’oratge estable

La Comunitat Valenciana viurà dijous i divendres amb cel poc núvol i temperatures a l’alça, amb brumes al litoral i vent fluix.

Intervingut un patinet elèctric que arribava a quasi 90 km/h i conduït per un menor

La Policia Local de Castelló intervé un patinet elèctric que arribava a 89,9 km/h i tramita tres sancions al conductor menor d’edat.

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.