La menor violada per quatre companys de classe en la Marina Alta recorre la sentència

ABÚS

Els agressors havien sigut condemnats a penes d’entre dos i tres anys d’internament | Freepik

La defensa de la menor, de 14 anys, agredida sexualment per quatre companys d’institut, en una localitat de la Marina Alta a finals de juliol de 2018, ha presentat un recurs contra la sentència del Jutjat de Menors número 2 d’Alacant, coneguda a principis del passat octubre, que va condemnar als agressors a penes que oscil·len entre els dos i tres anys d’internament.

 

La lletrada Mónica Mes Franquesa ha explicat que el recurs, en el que sol·licita que s’augmente la pena a cinc anys d’internament, es va presentar dimarts passat i que la fiscalia ja li ha comunicat que s’adherirà a les seues peticions.

 

S’incidix en la insuficiència de les penes imposades de tres anys per al cap de l’agressió, dos anys i mig per a altres dos autors i dos anys d’internament per al que va vigilar i només es va fer tocaments. Unes penes a les que es resten les cautelars que se’ls van imposar.

 

«No és un tema que es puga pagar amb diners»

Mes també ha criticat que la indemnització que es va imposar, 12.000 euros, queda lluny dels 100.000 euros que es demanaven per a una agressió sexual en grup en la que, a més, es van fer fotografies i vídeos. «Pensem que la indemnització hauria d’haver sigut quantificada adequadament», ha recalcat.

 

«No és un tema que es puga pagar amb diners, però hui en dia, davant uns fets tan gravíssims, que s’intente compensar la responsabilitat civil amb 12.000 euros, la família ho entén com si s’estigueren burlant d’ells», ha al·legat. A més, en el recurs, es planteja la responsabilitat civil subsidiària dels pares dels condemnats.

 

Els fets es van produir l’estiu de 2018 i la xica va denunciar en novembre, cinc mesos després, després d’assistir en l’institut a una jornada de violència de gènere. Allí va dir al professorat que a ella li havia passat això que s’explicava i es va posar en marxa el protocol.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Morante emociona Alacant però se’n va a peu en una vesprada de revolució taurina

Morante de la Puebla ha firmat una actuació de somni amb dos orelles a Alacant, però ha eixit a peu per la permissivitat del palco amb Talavante en una gran correguda de Santiago Domecq.

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.