7.9 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

La menor violada per quatre companys de classe en la Marina Alta recorre la sentència

ABÚS

Els agressors havien sigut condemnats a penes d’entre dos i tres anys d’internament | Freepik

La defensa de la menor, de 14 anys, agredida sexualment per quatre companys d’institut, en una localitat de la Marina Alta a finals de juliol de 2018, ha presentat un recurs contra la sentència del Jutjat de Menors número 2 d’Alacant, coneguda a principis del passat octubre, que va condemnar als agressors a penes que oscil·len entre els dos i tres anys d’internament.

 

La lletrada Mónica Mes Franquesa ha explicat que el recurs, en el que sol·licita que s’augmente la pena a cinc anys d’internament, es va presentar dimarts passat i que la fiscalia ja li ha comunicat que s’adherirà a les seues peticions.

 

S’incidix en la insuficiència de les penes imposades de tres anys per al cap de l’agressió, dos anys i mig per a altres dos autors i dos anys d’internament per al que va vigilar i només es va fer tocaments. Unes penes a les que es resten les cautelars que se’ls van imposar.

 

«No és un tema que es puga pagar amb diners»

Mes també ha criticat que la indemnització que es va imposar, 12.000 euros, queda lluny dels 100.000 euros que es demanaven per a una agressió sexual en grup en la que, a més, es van fer fotografies i vídeos. «Pensem que la indemnització hauria d’haver sigut quantificada adequadament», ha recalcat.

 

«No és un tema que es puga pagar amb diners, però hui en dia, davant uns fets tan gravíssims, que s’intente compensar la responsabilitat civil amb 12.000 euros, la família ho entén com si s’estigueren burlant d’ells», ha al·legat. A més, en el recurs, es planteja la responsabilitat civil subsidiària dels pares dels condemnats.

 

Els fets es van produir l’estiu de 2018 i la xica va denunciar en novembre, cinc mesos després, després d’assistir en l’institut a una jornada de violència de gènere. Allí va dir al professorat que a ella li havia passat això que s’explicava i es va posar en marxa el protocol.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Héctor Fort serà baixa a l’Elx després de ser operat del muscle

El lateral cedit pel Barcelona es perdrà els pròxims partits després d'una intervenció exitosa en el muscle esquerre. El termini dependrà de la seua evolució.

El temporal ha deixat almenys 23.000 hectàrees de cultiu afectades i 80 intervencions a València

La Diputació xifra de manera provisional més de 23.000 hectàrees de cultiu afectades i el Consorci de Bombers ha gestionat 306 avisos, amb 80 intervencions. Tretze de les 14 carreteres tallades ja han reobert i es preveu l'obertura de la CV-543 entre hui i demà.

El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges

Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.

Queralt Casas, primera a arribar a 300 partits amb el València Basket

La capitana taronja s'ha convertit en la primera jugadora a firmar 300 partits amb el València Basket. El registre va arribar en la jornada 13 davant el Joventut.

El Vila-real oficialitza l’eixida d’Adrià Altimira amb carta de llibertat

El lateral s'ha desvinculat del club i queda lliure per a firmar en el mercat hivernal després de tres temporades. Esta campanya només ha disputat tres partits de Copa i un de Lliga.

La Generalitat defén que la simplificació administrativa generarà ocupació i riquesa

El Consell ha defés el seu decret de simplificació per a accelerar projectes i atraure inversió, mentres Govern i Compromís alerten de menys controls i riscos ambientals. El debat s'ha intensificat malgrat que la norma encara no s'ha publicat oficialment.

El PSOE avisa que Feijóo oferirà racisme i masclisme institucional si governa

Diana Morant ha vinculat el projecte del PP als seus pactes amb Vox i ha denunciat exemples de 'racisme institucional' i 'masclisme institucional' en diverses autonomies. També ha acusat a Feijóo de mancar de projecte propi, de normalitzar a Vox i ha defés que el PSOE ha expulsat als qui van incórrer en conductes reprotxables.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.