La menor violada per quatre companys de classe en la Marina Alta recorre la sentència

Ejemplo de shortcode con estilo
Els agressors havien sigut condemnats a penes d’entre dos i tres anys d’internament | Freepik La defensa de la menor, de 14 anys, agredida sexualment per quatre companys d’institut, en una localitat de la Marina Alta a finals de juliol de 2018, ha presentat un recurs contra la sentència del Jutjat de Menors número 2 d’Alacant, […]
ABÚS

Els agressors havien sigut condemnats a penes d’entre dos i tres anys d’internament | Freepik

La defensa de la menor, de 14 anys, agredida sexualment per quatre companys d’institut, en una localitat de la Marina Alta a finals de juliol de 2018, ha presentat un recurs contra la sentència del Jutjat de Menors número 2 d’Alacant, coneguda a principis del passat octubre, que va condemnar als agressors a penes que oscil·len entre els dos i tres anys d’internament.

 

La lletrada Mónica Mes Franquesa ha explicat que el recurs, en el que sol·licita que s’augmente la pena a cinc anys d’internament, es va presentar dimarts passat i que la fiscalia ja li ha comunicat que s’adherirà a les seues peticions.

 

S’incidix en la insuficiència de les penes imposades de tres anys per al cap de l’agressió, dos anys i mig per a altres dos autors i dos anys d’internament per al que va vigilar i només es va fer tocaments. Unes penes a les que es resten les cautelars que se’ls van imposar.

 

«No és un tema que es puga pagar amb diners»

Mes també ha criticat que la indemnització que es va imposar, 12.000 euros, queda lluny dels 100.000 euros que es demanaven per a una agressió sexual en grup en la que, a més, es van fer fotografies i vídeos. «Pensem que la indemnització hauria d’haver sigut quantificada adequadament», ha recalcat.

 

«No és un tema que es puga pagar amb diners, però hui en dia, davant uns fets tan gravíssims, que s’intente compensar la responsabilitat civil amb 12.000 euros, la família ho entén com si s’estigueren burlant d’ells», ha al·legat. A més, en el recurs, es planteja la responsabilitat civil subsidiària dels pares dels condemnats.

 

Els fets es van produir l’estiu de 2018 i la xica va denunciar en novembre, cinc mesos després, després d’assistir en l’institut a una jornada de violència de gènere. Allí va dir al professorat que a ella li havia passat això que s’explicava i es va posar en marxa el protocol.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Aguirre, preocupat pels tres partits sense guanyar del València

Javier Aguirre ha expressat la seua preocupació després de la derrota del València davant el Vila-real (1-2), que ha remuntat en el minut 96. L’entrenador també ha parlat de la lesió d’Otorbi i de l’anunci de venda d’accions del club.

El Villarreal supera al Valencia en Mestalla pese a complicarse el triunfo

Iñigo Pérez ha calificat de merescuda la victòria per 1-2 del Villarreal davant del Valencia, tot i admetre que el gol local ha complicat el partit.

Pepelu lamenta que el València haja perdut en l’últim minut

Pepelu ha admés que el València no ha jugat bé davant el Vila-real i ha lamentat la derrota en el minut 93. L’equip continua en zona de descens i encara no ha guanyat amb Javier Aguirre.

Carlos Macià destaca el gran desgaste del Villarreal en Mestalla

Carlos Macià ha afirmat que el Villarreal ha patit un desgast físic molt gran en la victòria per 1-2 a Mestalla. L’equip havia jugat esta setmana a Liverpool en la Lliga de Campions.

El Villarreal remunta al València en Mestalla amb un gol en el 96

Georges Mikautadze ha completat la remuntada del Villarreal davant el València amb un gol en el minut 96, després dels gols de Pepelu i Freeman.

Les màximes baixen fins a cinc graus i Elx registra 24,1 °C

Les temperatures màximes han baixat de manera generalitzada a la Comunitat Valenciana. Elx ha registrat 24,1 graus, mentre que Alacant ha perdut cinc graus respecte al divendres.

Gayà entra en el top 6 històric del València amb 416 partits

José Luis Gayà ha arribat als 416 partits oficials amb el València i és el sisé jugador amb més presències del club. En Lliga, ocupa el tercer lloc amb 351 partits.

David Otorbi abandona en llitera el València-Vila-real per una lesió

David Otorbi s’ha lesionat la cuixa dreta en el minut 14 del València-Vila-real i ha eixit del camp en llitera. Era la seua primera titularitat des de l’arribada de Javier Aguirre.