Uns metges celebren una festa il·legal en un pis a Espanya

Ejemplo de shortcode con estilo
  La Policia Local de Vigo ha identificat vuit persones en una festa organitzada per dos metges que treballen a l’Hospital Álvaro Cunqueiro, segons ha informat el mitjà ‘La Voz de Galicia’. Davant els sorolls i la música alta, els veïns van telefonar a la Policia Local de matinada. Les autoritats van acudir en quatre ocasions al lloc per […]

 

La Policia Local de Vigo ha identificat vuit persones en una festa organitzada per dos metges que treballen a l’Hospital Álvaro Cunqueiro, segons ha informat el mitjà ‘La Voz de Galicia’. Davant els sorolls i la música alta, els veïns van telefonar a la Policia Local de matinada. Les autoritats van acudir en quatre ocasions al lloc per a detindre la festa, però els assistents van fer cas omís, ja que no van obrir la porta i van continuar amb la festa. Segons informa el mitjà ‘La Voz de Galicia‘, un dels assistents els va fer una botifarra als agents. Les persones van estar tota la nit en el pis.

Així que, una patrulla va fer guàrdia durant tota la nit i, a les 7.30 hores, va poder identificar a vuit assistents que eixien de l’habitatge. No obstant això, se sospita que la reunió podria haver estat de més de 10 persones. Segons relata el mitjà gallec, la Policia Local creu que la majoria dels assistents eren doctors, encara que este és una dada que no està confirmada i s’està investigant. No obstant això, la mestressa li va explicar al 092 que este pis va ser llogat per un psiquiatre i un traumatòleg de l’hospital Álvaro Cunqueiro de Vigo.

Un parell d’hores més tard, cap a les 1.10 hores, els agents van tornar al pis, sense que ningú els obrís la porta. El mateix va ocórrer a les 2.30 hores i a les 3.00 hores. Després de fer guàrdia, a partir de les 7.30 i fins a les 9.00 hores, es van començar a identificar a les persones que sortien de l’habitatge. Així, els assistents podrien rebre sancions per incomplir les mesures anticovid.

 

No és la primera vegada que succeeix

Esta no és la primera vegada que succeeix una cosa així. El mes de novembre del passat any, 15 metges residents de l’hospital Arnau de Vilanova, a Lleida, es van contagiar després d’assistir a diferents festes il·legals organitzades per ells mateixos.

Estes persones eren doctors MIR i feia poques setmanes que estaven treballant en el centre en qüestió. Segons informaven diferents mitjans, estes persones havien estat contractades a causa de l’augment de casos de coronavirus i, per això, va generar molta indignació entre el personal que treballava a l’hospital.

Com a resultat, a més dels seus contagis, els seus companys d’ofici també van haver d’estar en quarantena per haver estat en contacte amb ells. Això va fer que en un moment en el qual a l’hospital es necessitava personal, la necessitat fos més gran.

 

Sancions per l’incompliment de mesures sanitàries

Recordem que incomplir amb les mesures sanitàries poden fer comporta enfrontar-se a sancions, encara que algunes poden variar en funció a la comunitat autònoma. Per exemple, en la pàgina web de ‘Gencat.cat’ podem llegir quan es consideren infraccions lleus, greus o molt greus. A continuació us expliquem quines són algunes de les quals apareixen en la llista.

 

Infraccions lleus

Estes infraccions es poden sancionar amb una multa de fins a 3.000 euros. Entre estes infraccions podem trobar el no portar la màscara o no complir amb el distanciament domiciliari en cas d’haver estat en contacte estret amb un positiu de Covid-19.

Infraccions greus

Poden ser sancionades amb multes de 3.001 a 60,00 euros. També es poden enfrontar a sancions de clausura o suspensió de locals o establiments durant un període màxim de 6 mesos. Entre estes infraccions podem trobar les següents: incomplir amb el confinament domiciliari en cas d’haver donat positiu o incomplir de forma reiterada una ordre general de confinament.

Infraccions molt greus

Multes de 60.001 a 600.000 euros. També es poden enfrontar a sancions de clausura o suspensió de locals o establiments durant un període màxim de 5 anys. Entre estes infraccions podem trobar les següents: incomplir de manera reiterada aïllament domiciliari en cas de ser positiu de Covid-19 o reincidir en infraccions greus.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana reclamen viure sense por a Paiporta

Les víctimes de la dana han commemorat a Paiporta el segon aniversari de la tragèdia amb un acte de memòria i una demanda de seguretat.

Sis detinguts de la nova peça del caso Koldo queden en llibertat

La Guardia Civil ha deixat en llibertat les sis persones arrestades en una nova peça del caso Koldo. La investigació aborda presumptes mossegades en contractes d’obra pública.

El PSPV denuncia falta de recursos contra els incendis a Castelló

El PSPV-PSOE ha acusat el PP de retallar recursos d’emergències. La denúncia s’ha fet durant una visita a Artana i Eslida, afectades pels incendis d’este estiu.

Les empreses agroalimentàries valencianes concentren el 12,9 % de les vendes espanyoles

Les empreses valencianes concentren el 12,9 % de les vendes agroalimentàries d’Espanya i lideren el comerç minorista, amb una quota del 22,2 %.

Ouigo manté els trens entre València i Madrid per al pont de desembre després del pacte amb els maquinistes

L’acord amb SEMAF deixa sense efecte les parades del 4 i el 8 de desembre i les previstes per al 6 i el 9 de novembre

Muñoz creu que el míting de Pedro Sánchez a València busca aprofitar la dana

La portaveu del PP al Congreso ha considerat que el míting de Pedro Sánchez a València té com a objectiu utilitzar la tragèdia de la dana. També ha reclamat que s’executen obres hidràuliques a la Comunitat Valenciana.

El jutjat reclama les telefonades als municipis afectats per Forata

El jutjat de Catarroja ha demanat les gravacions de telefonades als municipis situats aigües avall de Forata. També ha requerit comunicacions relacionades amb la coordinació de l’emergència.

La parella d’Ábalos arriba a la Comandancia Provincial de Valencia

Andrea de la Torre, parella de José Luis Ábalos, ha sigut conduïda a la Comandancia Provincial de Valencia. La detenció s’ha produït en una operació del cas Koldo.