10.8 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Uns metges celebren una festa il·legal en un pis a Espanya

 

La Policia Local de Vigo ha identificat vuit persones en una festa organitzada per dos metges que treballen a l’Hospital Álvaro Cunqueiro, segons ha informat el mitjà ‘La Voz de Galicia’. Davant els sorolls i la música alta, els veïns van telefonar a la Policia Local de matinada. Les autoritats van acudir en quatre ocasions al lloc per a detindre la festa, però els assistents van fer cas omís, ja que no van obrir la porta i van continuar amb la festa. Segons informa el mitjà ‘La Voz de Galicia‘, un dels assistents els va fer una botifarra als agents. Les persones van estar tota la nit en el pis.

Així que, una patrulla va fer guàrdia durant tota la nit i, a les 7.30 hores, va poder identificar a vuit assistents que eixien de l’habitatge. No obstant això, se sospita que la reunió podria haver estat de més de 10 persones. Segons relata el mitjà gallec, la Policia Local creu que la majoria dels assistents eren doctors, encara que este és una dada que no està confirmada i s’està investigant. No obstant això, la mestressa li va explicar al 092 que este pis va ser llogat per un psiquiatre i un traumatòleg de l’hospital Álvaro Cunqueiro de Vigo.

Un parell d’hores més tard, cap a les 1.10 hores, els agents van tornar al pis, sense que ningú els obrís la porta. El mateix va ocórrer a les 2.30 hores i a les 3.00 hores. Després de fer guàrdia, a partir de les 7.30 i fins a les 9.00 hores, es van començar a identificar a les persones que sortien de l’habitatge. Així, els assistents podrien rebre sancions per incomplir les mesures anticovid.

 

No és la primera vegada que succeeix

Esta no és la primera vegada que succeeix una cosa així. El mes de novembre del passat any, 15 metges residents de l’hospital Arnau de Vilanova, a Lleida, es van contagiar després d’assistir a diferents festes il·legals organitzades per ells mateixos.

Estes persones eren doctors MIR i feia poques setmanes que estaven treballant en el centre en qüestió. Segons informaven diferents mitjans, estes persones havien estat contractades a causa de l’augment de casos de coronavirus i, per això, va generar molta indignació entre el personal que treballava a l’hospital.

Com a resultat, a més dels seus contagis, els seus companys d’ofici també van haver d’estar en quarantena per haver estat en contacte amb ells. Això va fer que en un moment en el qual a l’hospital es necessitava personal, la necessitat fos més gran.

 

Sancions per l’incompliment de mesures sanitàries

Recordem que incomplir amb les mesures sanitàries poden fer comporta enfrontar-se a sancions, encara que algunes poden variar en funció a la comunitat autònoma. Per exemple, en la pàgina web de ‘Gencat.cat’ podem llegir quan es consideren infraccions lleus, greus o molt greus. A continuació us expliquem quines són algunes de les quals apareixen en la llista.

 

Infraccions lleus

Estes infraccions es poden sancionar amb una multa de fins a 3.000 euros. Entre estes infraccions podem trobar el no portar la màscara o no complir amb el distanciament domiciliari en cas d’haver estat en contacte estret amb un positiu de Covid-19.

Infraccions greus

Poden ser sancionades amb multes de 3.001 a 60,00 euros. També es poden enfrontar a sancions de clausura o suspensió de locals o establiments durant un període màxim de 6 mesos. Entre estes infraccions podem trobar les següents: incomplir amb el confinament domiciliari en cas d’haver donat positiu o incomplir de forma reiterada una ordre general de confinament.

Infraccions molt greus

Multes de 60.001 a 600.000 euros. També es poden enfrontar a sancions de clausura o suspensió de locals o establiments durant un període màxim de 5 anys. Entre estes infraccions podem trobar les següents: incomplir de manera reiterada aïllament domiciliari en cas de ser positiu de Covid-19 o reincidir en infraccions greus.

Últimes notícies

Dijous nuvolós i amb ratxes molt fortes a Alacant i l’interior de València i Castelló

La jornada presenta intervals de núvols i possibilitat de pluges febles al final del dia, amb vent de l'oest i nord-oest que tendirà a amainar a la vesprada. La cota de neu se situa en 1.100-1.300 metres a l'interior nord i les temperatures varien poc.

El Vila-real renova a Ilias Akhomach i ho cedix al Rayo Vallecano

El Vila-real ha ampliat el contracte de Ilias Akhomach i ha tancat la seua cessió al Rayo Vallecano fins a final de temporada. La decisió busca donar-li continuïtat després del seu retorn de la Copa d'Àfrica i una llarga lesió.

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.