Els metges tracten a Zaplana per evitar que el seu deteriorament siga «irreversible»

 

L’exministre i expresident de la Generalitat Eduardo Zaplana està sent tractat a l’Hospital La Fe de València perquè la deterioració que patix, com a conseqüència d’una leucèmia, no siga «irreversible», segons han explicat a EFE fonts de la seua defensa.

    

Zaplana porta sis mesos en presó incondicional i sense fiança en la presó de Picassent com investigat per la seua presumpta implicació en delictes de suborn, blanqueig de capitals, malversació i prevaricació en el marc del cas Erial, que seguix baix secret de sumari a càrrec del Jutjat d’Instrucció número 8 de València.

  

«El tractament que està rebent -des de dimarts passat- no és en absolut rutinari, no li ho havien fet mai abans«, han explicat les mateixes fonts.

 

Una deterioració física que ha «alarmat» als metges

  

Cada quinze dies, el també expresident del PP valencià i exdirectiu de Telefónica sol acudir des de la citada presó a la Fe per a sotmetre’s a diferents proves mèdiques i rebre tractament per la leucèmia que patix des de 2015, quan es va sotmetre a un trasplantament de medul·la.

  

No obstant això, recentment ha experimentat una deterioració física que ha «alarmat» tant als metges de Picassent com als de la Fe, que han emés informes «bastant coincidents», han assenyalat les mateixes fonts, i que ha propiciat el seu ingrés hospitalari.

  

Es tracta d’un empitjorament propiciat per la malaltia coneguda com a «empelt contra hoste» (EICH), una complicació que es pot produir quan un sistema immunitari trasplantat ataca als òrgans i teixits del pacient que el rep.

 

«No deixa de perdre pes i té la pell i les articulacions deteriorades»

 

Des del seu ingrés en La Fe, dimarts passat, Zaplana ha sigut sotmés a diverses proves, entre elles una gastroscòpia i una colonoscòpia, mentre «no deixa de perdre pes i té la pell i les articulacions deteriorades«, detallen els responsables de la seua assistència jurídica, que per a entrevistar-se amb ell han de vestir «guants, bata i màscara«.

    

Per això, entenen que «continuar sostenint, com ho fa la jutge, que existix risc de fugida és un insult a la intel·ligència, perquè no pot anar a cap lloc ni pot prescindir de les cures que se li donen en La Fe». «Enteníem que en avançar les comissions rogatòries lliurades a altres països ja no tenia sentit mantindre-li a la presó, però no tenim esperances que la seua situació vaja a canviar a curt termini«, han indicat a EFE les mateixes fonts.

 

 

  

Al·ludixen així al recent viatge que la instructora del cas i un dels fiscals anticorrupció de València podrien haver realitzat a l’Uruguai per a participar en registres relacionats amb aquesta causa.

  

  

En aquest sentit, la defensa de Zaplana lamenta haver conegut d’aquestes indagacions per mitjans de comunicació (tant espanyols com uruguaians) i no haver tingut constància de les actuacions via judicial.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca advoca per més publicitat i arrelament en l’adjudicació de la vivenda pública

El president ha defés reforçar la transparència en l'adjudicació de vivenda pública i prioritzar l'arrelament en els barems. Ha reivindicat que ja es construïxen unes 5.000 vivendes i ha blindat el Pla Viu enfront d'intents de paralitzar-lo.

Ramazani, pichichi de penal amb un 100% d’encert i nou punts per al València

L'extrem belga s'ha afermat com a especialista des dels onze metres, ha sigut el màxim golejador del València en la segona volta i els seus quatre punts han donat nou punts.

Desmantellada una plantació de marihuana en una nau de Vallada: cinc detinguts

La Guàrdia Civil ha desmantellat un cultiu interior en una nau sense activitat de Vallada amb 1.026 plantes i 25.655 grams de cabdells secs. Hi ha cinc detinguts i un ha ingressat a la presó.

PLD Space alçarà a Elx una nova fàbrica de coets i duplicarà la plantilla

PLD Space alçarà a principis del pròxim any una nova fàbrica a Elx per a escalar la seua producció i preveu duplicar la plantilla fins prop de 1.000 ocupacions des de 2028. El pla es recolza en un memoràndum amb Generalitat i Ajuntament per a agilitzar tràmits i formar perfils tècnics.

València activa el pla especial de neteja de Falles amb 3,2 milions i més WC

El dispositiu reforça contenidors, papereres i recollida fins al 23 de març amb 34.613 jornades de treball i 425 cabines

La borrasca Regina deixarà vent fort dimarts i dimecres i pluges intenses el dijous en la Comunitat Valenciana

Regina marcarà la setmana en la Comunitat Valenciana amb temporal marítim d'este i nord-est, ratxes de fins a 70 km/h i pluges més intenses i generalitzades el dijous.

Avís groc a Alacant este dimarts per ratxes de 70 km/h i ones de 3 metres

Aemet ha activat l'avís groc a l'interior i el litoral sud d'Alacant per vent del nord-est amb ratxes de fins a 70 km/h. En la costa s'esperen ones de 3 metres i vent de força 7 des de primera hora.

Mascarell ha declarat que en el Cecopi no estaven pendents de Mazón

El president del Consorci de Bombers de València ha sostingut davant la jutgessa que el Cecopi no estava pendent de Carlos Mazón. La magistrada ha qüestionat llacunes del relat i una possible falta de direcció durant la DANA.