Els metges tracten a Zaplana per evitar que el seu deteriorament siga «irreversible»

 

L’exministre i expresident de la Generalitat Eduardo Zaplana està sent tractat a l’Hospital La Fe de València perquè la deterioració que patix, com a conseqüència d’una leucèmia, no siga «irreversible», segons han explicat a EFE fonts de la seua defensa.

    

Zaplana porta sis mesos en presó incondicional i sense fiança en la presó de Picassent com investigat per la seua presumpta implicació en delictes de suborn, blanqueig de capitals, malversació i prevaricació en el marc del cas Erial, que seguix baix secret de sumari a càrrec del Jutjat d’Instrucció número 8 de València.

  

«El tractament que està rebent -des de dimarts passat- no és en absolut rutinari, no li ho havien fet mai abans«, han explicat les mateixes fonts.

 

Una deterioració física que ha «alarmat» als metges

  

Cada quinze dies, el també expresident del PP valencià i exdirectiu de Telefónica sol acudir des de la citada presó a la Fe per a sotmetre’s a diferents proves mèdiques i rebre tractament per la leucèmia que patix des de 2015, quan es va sotmetre a un trasplantament de medul·la.

  

No obstant això, recentment ha experimentat una deterioració física que ha «alarmat» tant als metges de Picassent com als de la Fe, que han emés informes «bastant coincidents», han assenyalat les mateixes fonts, i que ha propiciat el seu ingrés hospitalari.

  

Es tracta d’un empitjorament propiciat per la malaltia coneguda com a «empelt contra hoste» (EICH), una complicació que es pot produir quan un sistema immunitari trasplantat ataca als òrgans i teixits del pacient que el rep.

 

«No deixa de perdre pes i té la pell i les articulacions deteriorades»

 

Des del seu ingrés en La Fe, dimarts passat, Zaplana ha sigut sotmés a diverses proves, entre elles una gastroscòpia i una colonoscòpia, mentre «no deixa de perdre pes i té la pell i les articulacions deteriorades«, detallen els responsables de la seua assistència jurídica, que per a entrevistar-se amb ell han de vestir «guants, bata i màscara«.

    

Per això, entenen que «continuar sostenint, com ho fa la jutge, que existix risc de fugida és un insult a la intel·ligència, perquè no pot anar a cap lloc ni pot prescindir de les cures que se li donen en La Fe». «Enteníem que en avançar les comissions rogatòries lliurades a altres països ja no tenia sentit mantindre-li a la presó, però no tenim esperances que la seua situació vaja a canviar a curt termini«, han indicat a EFE les mateixes fonts.

 

 

  

Al·ludixen així al recent viatge que la instructora del cas i un dels fiscals anticorrupció de València podrien haver realitzat a l’Uruguai per a participar en registres relacionats amb aquesta causa.

  

  

En aquest sentit, la defensa de Zaplana lamenta haver conegut d’aquestes indagacions per mitjans de comunicació (tant espanyols com uruguaians) i no haver tingut constància de les actuacions via judicial.

 

Últimes notícies

Pepelu demana un objectiu clar per al Valencia des del primer dia de pretemporada

Pepelu ha defensat que el Valencia marque un objectiu ambiciós des de l’inici de la pretemporada i ha destacat el valor emocional de l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla.

Rescatades dues pateres amb 24 migrants davant la costa d’Alacant i detinguts dos patrons

Salvament Marítim ha rescatat 24 migrants en dues pateres davant la costa d’Alacant entre diumenge i dimarts, quatre d’ells menors, i la Policia Nacional ha detingut dos adults com a presumptes patrons.

Kameron Taylor continuarà al Valencia Basket com a mínim fins 2028

El Valencia Basket ha ampliat i millorat el contracte de l’aler nord-americà Kameron Taylor, clau en l’última temporada, fins a la campanya 2027-28.

Bolaños defensa la regularització d’immigrants i assegura que el decret és sòlid

Félix Bolaños manté la seua confiança absoluta en el decret de regularització d’immigrants, tot i la possible consulta del Suprem al Tribunal de Justícia de la UE. El ministre insistix que la norma respecta el dret europeu i rebutja que genere un efecte crida.

El Elche inicia la pretemporada amb quatre absències destacades al Martínez Valero

El Elche ha començat la pretemporada amb proves mèdiques al Martínez Valero sense Osorio, Affengruber, Sangaré ni Diaby, absents per diversos motius. El nou tècnic, Martín Anselmi, ha tingut la primera presa de contacte amb la plantilla.

Un nou silló ergonòmic acosta el bany a la mar a persones amb paràlisi cerebral al Cabanyal

La platja del Cabanyal ha estrenat una prova pilot amb un silló ergonòmic adaptat a cadires amfíbies per facilitar el bany a persones amb paràlisi cerebral, en un projecte pioner en Europa impulsat per l'Ajuntament de València.

Pérez Llorca assegura que els pressupostos autonòmics tiraran avant “quasi amb tota seguretat”

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, confia que els pressupostos de la Comunitat Valenciana s’aprovaran quasi amb tota seguretat després del debat d’esmenes. També ha defensat el recurs del Consell contra el decret estatal de regularització de persones migrades i ha apel·lat al respecte a la justícia.

Tres detinguts a Alcoi per tindre segrestades dos dones durant més de tres mesos per un deute de droga

La Policia Nacional ha detingut tres jòvens a Alcoi acusats de retindre durant més de tres mesos una dona de 47 anys i la seua tia de 82 per un deute relacionat amb drogues.