Els metges tracten a Zaplana per evitar que el seu deteriorament siga «irreversible»

 

L’exministre i expresident de la Generalitat Eduardo Zaplana està sent tractat a l’Hospital La Fe de València perquè la deterioració que patix, com a conseqüència d’una leucèmia, no siga «irreversible», segons han explicat a EFE fonts de la seua defensa.

    

Zaplana porta sis mesos en presó incondicional i sense fiança en la presó de Picassent com investigat per la seua presumpta implicació en delictes de suborn, blanqueig de capitals, malversació i prevaricació en el marc del cas Erial, que seguix baix secret de sumari a càrrec del Jutjat d’Instrucció número 8 de València.

  

«El tractament que està rebent -des de dimarts passat- no és en absolut rutinari, no li ho havien fet mai abans«, han explicat les mateixes fonts.

 

Una deterioració física que ha «alarmat» als metges

  

Cada quinze dies, el també expresident del PP valencià i exdirectiu de Telefónica sol acudir des de la citada presó a la Fe per a sotmetre’s a diferents proves mèdiques i rebre tractament per la leucèmia que patix des de 2015, quan es va sotmetre a un trasplantament de medul·la.

  

No obstant això, recentment ha experimentat una deterioració física que ha «alarmat» tant als metges de Picassent com als de la Fe, que han emés informes «bastant coincidents», han assenyalat les mateixes fonts, i que ha propiciat el seu ingrés hospitalari.

  

Es tracta d’un empitjorament propiciat per la malaltia coneguda com a «empelt contra hoste» (EICH), una complicació que es pot produir quan un sistema immunitari trasplantat ataca als òrgans i teixits del pacient que el rep.

 

«No deixa de perdre pes i té la pell i les articulacions deteriorades»

 

Des del seu ingrés en La Fe, dimarts passat, Zaplana ha sigut sotmés a diverses proves, entre elles una gastroscòpia i una colonoscòpia, mentre «no deixa de perdre pes i té la pell i les articulacions deteriorades«, detallen els responsables de la seua assistència jurídica, que per a entrevistar-se amb ell han de vestir «guants, bata i màscara«.

    

Per això, entenen que «continuar sostenint, com ho fa la jutge, que existix risc de fugida és un insult a la intel·ligència, perquè no pot anar a cap lloc ni pot prescindir de les cures que se li donen en La Fe». «Enteníem que en avançar les comissions rogatòries lliurades a altres països ja no tenia sentit mantindre-li a la presó, però no tenim esperances que la seua situació vaja a canviar a curt termini«, han indicat a EFE les mateixes fonts.

 

 

  

Al·ludixen així al recent viatge que la instructora del cas i un dels fiscals anticorrupció de València podrien haver realitzat a l’Uruguai per a participar en registres relacionats amb aquesta causa.

  

  

En aquest sentit, la defensa de Zaplana lamenta haver conegut d’aquestes indagacions per mitjans de comunicació (tant espanyols com uruguaians) i no haver tingut constància de les actuacions via judicial.

 

Últimes notícies

Onda prohibix beure i cuinar amb l’aigua de l’aixeta fins que siga segura

L’Ajuntament d’Onda ha prohibit beure i cuinar amb l’aigua de la xarxa per precaució arran de l’incendi de La Vall d’Uixó, i només permet l’ús per a higiene i neteja fins que les anàlisis garantisquen que és segura.

La jutgessa de la DANA crida a declarar com a testimoni Martínez Mus

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha acordat citar com a testimoni, encara sense data, el vicepresident tercer del Govern valencià i conseller Vicente Martínez Mus, arran dels missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Consell durant l’episodi de pluges.

València prepara l’arribada de més de 200 obres de Sorolla amb un contracte de transport de 404.000 euros

El Consorci de Museus ha tret a licitació el trasllat de més de 200 obres de Joaquín Sorolla des de la Hispanic Society de Nova York a València, amb un pressupost de 404.236,80 euros i previsió d’inaugurar la col·lecció en gener de 2027 al Museu de la Ciutat.

El jugador de l’Elx Josan Ferrández llegirà el pregó de les Festes d’Elx 2026

L’Ajuntament d’Elx ha triat el futbolista crevillentí de l’Elx CF José Antonio Ferrández ‘Josan’ com a pregoner de les Festes d’Elx 2026, en reconeixement a la seua trajectòria i vincle amb el club i la ciutat.

Les zones cremades pels últims incendis seran declarades àrees greument afectades

El Govern central ha anunciat que aprovarà un reial decret llei per declarar zones greument afectades per emergències de protecció civil les àrees cremades pels últims incendis, inclosa La Vall d'Uixó. Després de l’aprovació, s’activarà la coordinació amb institucions i ajuntaments per avaluar danys i impulsar la recuperació.

Un jutge revoca el tercer grau a dos presos d’ETA, un d’ells pel doble crim de Santa Pola

L’Audiència Nacional ha deixat sense efecte el tercer grau penitenciari concedit pel Govern basc a Juan Antonio Olarra Guridi i a Óscar Celarain, condemnat per l’atemptat de la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola, en considerar prematura la seua semillibertat.

Compromís exigix la compareixença de Juanfran Pérez Llorca pel gran incendi de la Vall d’Uixó

Compromís ha sol·licitat un ple extraordinari a Les Corts perquè el president Juanfran Pérez Llorca i el conseller d'Emergències expliquen la gestió de l'incendi de la Vall d'Uixó, que ha cremat ja 7.000 hectàrees. La coalició reclama redirigir el milió d'euros per a la Fundación Toro de Lidia a emergències i reclama 'menys toreros i més bombers'.

Morata continuarà al capdavant de les Cambres de Comerç de la Comunitat fins a 2030

El Consell de Cambres de la Comunitat Valenciana ha constituït el nou ple per al període 2026-2030 i ha reelegit José Vicente Morata com a president, amb un nou comité executiu format pels principals responsables de les cambres territorials.