Els metges tracten a Zaplana per evitar que el seu deteriorament siga «irreversible»

 

L’exministre i expresident de la Generalitat Eduardo Zaplana està sent tractat a l’Hospital La Fe de València perquè la deterioració que patix, com a conseqüència d’una leucèmia, no siga «irreversible», segons han explicat a EFE fonts de la seua defensa.

    

Zaplana porta sis mesos en presó incondicional i sense fiança en la presó de Picassent com investigat per la seua presumpta implicació en delictes de suborn, blanqueig de capitals, malversació i prevaricació en el marc del cas Erial, que seguix baix secret de sumari a càrrec del Jutjat d’Instrucció número 8 de València.

  

«El tractament que està rebent -des de dimarts passat- no és en absolut rutinari, no li ho havien fet mai abans«, han explicat les mateixes fonts.

 

Una deterioració física que ha «alarmat» als metges

  

Cada quinze dies, el també expresident del PP valencià i exdirectiu de Telefónica sol acudir des de la citada presó a la Fe per a sotmetre’s a diferents proves mèdiques i rebre tractament per la leucèmia que patix des de 2015, quan es va sotmetre a un trasplantament de medul·la.

  

No obstant això, recentment ha experimentat una deterioració física que ha «alarmat» tant als metges de Picassent com als de la Fe, que han emés informes «bastant coincidents», han assenyalat les mateixes fonts, i que ha propiciat el seu ingrés hospitalari.

  

Es tracta d’un empitjorament propiciat per la malaltia coneguda com a «empelt contra hoste» (EICH), una complicació que es pot produir quan un sistema immunitari trasplantat ataca als òrgans i teixits del pacient que el rep.

 

«No deixa de perdre pes i té la pell i les articulacions deteriorades»

 

Des del seu ingrés en La Fe, dimarts passat, Zaplana ha sigut sotmés a diverses proves, entre elles una gastroscòpia i una colonoscòpia, mentre «no deixa de perdre pes i té la pell i les articulacions deteriorades«, detallen els responsables de la seua assistència jurídica, que per a entrevistar-se amb ell han de vestir «guants, bata i màscara«.

    

Per això, entenen que «continuar sostenint, com ho fa la jutge, que existix risc de fugida és un insult a la intel·ligència, perquè no pot anar a cap lloc ni pot prescindir de les cures que se li donen en La Fe». «Enteníem que en avançar les comissions rogatòries lliurades a altres països ja no tenia sentit mantindre-li a la presó, però no tenim esperances que la seua situació vaja a canviar a curt termini«, han indicat a EFE les mateixes fonts.

 

 

  

Al·ludixen així al recent viatge que la instructora del cas i un dels fiscals anticorrupció de València podrien haver realitzat a l’Uruguai per a participar en registres relacionats amb aquesta causa.

  

  

En aquest sentit, la defensa de Zaplana lamenta haver conegut d’aquestes indagacions per mitjans de comunicació (tant espanyols com uruguaians) i no haver tingut constància de les actuacions via judicial.

 

Últimes notícies

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.