Els metges tracten a Zaplana per evitar que el seu deteriorament siga «irreversible»

 

L’exministre i expresident de la Generalitat Eduardo Zaplana està sent tractat a l’Hospital La Fe de València perquè la deterioració que patix, com a conseqüència d’una leucèmia, no siga «irreversible», segons han explicat a EFE fonts de la seua defensa.

    

Zaplana porta sis mesos en presó incondicional i sense fiança en la presó de Picassent com investigat per la seua presumpta implicació en delictes de suborn, blanqueig de capitals, malversació i prevaricació en el marc del cas Erial, que seguix baix secret de sumari a càrrec del Jutjat d’Instrucció número 8 de València.

  

«El tractament que està rebent -des de dimarts passat- no és en absolut rutinari, no li ho havien fet mai abans«, han explicat les mateixes fonts.

 

Una deterioració física que ha «alarmat» als metges

  

Cada quinze dies, el també expresident del PP valencià i exdirectiu de Telefónica sol acudir des de la citada presó a la Fe per a sotmetre’s a diferents proves mèdiques i rebre tractament per la leucèmia que patix des de 2015, quan es va sotmetre a un trasplantament de medul·la.

  

No obstant això, recentment ha experimentat una deterioració física que ha «alarmat» tant als metges de Picassent com als de la Fe, que han emés informes «bastant coincidents», han assenyalat les mateixes fonts, i que ha propiciat el seu ingrés hospitalari.

  

Es tracta d’un empitjorament propiciat per la malaltia coneguda com a «empelt contra hoste» (EICH), una complicació que es pot produir quan un sistema immunitari trasplantat ataca als òrgans i teixits del pacient que el rep.

 

«No deixa de perdre pes i té la pell i les articulacions deteriorades»

 

Des del seu ingrés en La Fe, dimarts passat, Zaplana ha sigut sotmés a diverses proves, entre elles una gastroscòpia i una colonoscòpia, mentre «no deixa de perdre pes i té la pell i les articulacions deteriorades«, detallen els responsables de la seua assistència jurídica, que per a entrevistar-se amb ell han de vestir «guants, bata i màscara«.

    

Per això, entenen que «continuar sostenint, com ho fa la jutge, que existix risc de fugida és un insult a la intel·ligència, perquè no pot anar a cap lloc ni pot prescindir de les cures que se li donen en La Fe». «Enteníem que en avançar les comissions rogatòries lliurades a altres països ja no tenia sentit mantindre-li a la presó, però no tenim esperances que la seua situació vaja a canviar a curt termini«, han indicat a EFE les mateixes fonts.

 

 

  

Al·ludixen així al recent viatge que la instructora del cas i un dels fiscals anticorrupció de València podrien haver realitzat a l’Uruguai per a participar en registres relacionats amb aquesta causa.

  

  

En aquest sentit, la defensa de Zaplana lamenta haver conegut d’aquestes indagacions per mitjans de comunicació (tant espanyols com uruguaians) i no haver tingut constància de les actuacions via judicial.

 

Últimes notícies

Axel Werner renova amb l’Elx fins a 2028 i se’n va cedit a Rosario Central

El porter argentí Axel Werner ha renovat amb l’Elx fins a juny de 2028 i jugarà cedit la pròxima temporada en Rosario Central, on ja ha militat anteriorment.

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.