El Ministeri de Sanitat retira el formatge Reblochon del mercat després de l’aparició de set casos d’E.Coli

Imagen de archivo de queso Reblochon

Imagen d’arxiu del fomartge Reblochon | València Diari

 

Com a conseqüència de l’aparició de set casos d’intoxicació alimentària en xiquets per E.coli, el Ministeri de Sanitat ha ordenat retirar tots els productes de formatge Reblochon. D’aquesta manera, els establiments espanyols no podran comercialitzar el làctic elaborat amb llet crua.

  

  

El sistema d’alerta ràpida per a aliments i pinsos, RASFF, ha informat, mitjançant la xarxa d’alerta sanitària europea, de l’existència d’aquests casos. Així, l’Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició Aecosan), dependent de Sanitat, ha pogut conèixer la situació.

  

  

Com a conseqüència, Grup Carrefour està retirant, per precaució, tots els productes relacionats amb el lot qüestionat. Així, es va advertir que el mateix era distribuït en els establiments de la multinacional francesa localitzats a Espanya, Ceuta i Andorra.

 

Carrefour

Imatge d’arxiu de Carrefour | València Diari

 

Espanya retira del mercat el formatge Reblochon

Davant aquesta situació, una nota de premsa emesa per la mateixa Aecosan ha informat de la situació, especificant que cap dels set casos ha sigut registrat a Espanya, però han vist necessari prendre mesures precautorias abans de lamentar algun incident.

  

  

Així, el formatge Reblochon produït a França no podrà ser comercialitzat, retirant-se del mercat els lots que comencen per 8CR, amb nombre d’autorització sanitària FR 74096050. Fabricant: Fromageries Chabert Mallieres. 710 Rte Du Val de Fier. Vallieres 74150. França A.

Últimes notícies

Apunyala l’home que va defensar la seua ex parella en un carrer d’Alacant

Un home de 54 anys ha sigut detingut a Alacant acusat d’intentar matar amb un ganivet l’home que havia defensat la seua ex parella hores abans.

Els afectats pels incendis de La Vall d’Uixó no hauran d’anar als jutjats si tenen dificultats

El TSJ de la Comunitat Valenciana ha acordat eximir fins al 29 de juliol les persones afectades per evacuacions i restriccions de mobilitat per l’incendi de La Vall d'Uixó de l’obligació d’acudir als jutjats si tenen dificultats per desplaçar-se.

El Valencia Basket incorpora Wildens Leveque i el cedix a l’Hestia Menorca

El Valencia Basket ha fitxat el pívot Wildens Leveque per tres temporades i l’ha cedit per a la pròxima campanya a l’Hestia Menorca de Primera FEB.

Aagesen alerta del risc extrem d’incendis i carrega contra els bulos sobre els focs

Sara Aagesen reclama prudència davant un risc molt alt d’incendis per la possible quarta ona de calor i critica com una irresponsabilitat política els bulos sobre l’origen dels focs.

Onda prohibix beure i cuinar amb l’aigua de l’aixeta fins que siga segura

L’Ajuntament d’Onda ha prohibit beure i cuinar amb l’aigua de la xarxa per precaució arran de l’incendi de La Vall d’Uixó, i només permet l’ús per a higiene i neteja fins que les anàlisis garantisquen que és segura.

La jutgessa de la DANA crida a declarar com a testimoni Martínez Mus

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha acordat citar com a testimoni, encara sense data, el vicepresident tercer del Govern valencià i conseller Vicente Martínez Mus, arran dels missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Consell durant l’episodi de pluges.

València prepara l’arribada de més de 200 obres de Sorolla amb un contracte de transport de 404.000 euros

El Consorci de Museus ha tret a licitació el trasllat de més de 200 obres de Joaquín Sorolla des de la Hispanic Society de Nova York a València, amb un pressupost de 404.236,80 euros i previsió d’inaugurar la col·lecció en gener de 2027 al Museu de la Ciutat.

El jugador de l’Elx Josan Ferrández llegirà el pregó de les Festes d’Elx 2026

L’Ajuntament d’Elx ha triat el futbolista crevillentí de l’Elx CF José Antonio Ferrández ‘Josan’ com a pregoner de les Festes d’Elx 2026, en reconeixement a la seua trajectòria i vincle amb el club i la ciutat.