El Ministeri de Sanitat retira el formatge Reblochon del mercat després de l’aparició de set casos d’E.Coli

Imagen de archivo de queso Reblochon

Imagen d’arxiu del fomartge Reblochon | València Diari

 

Com a conseqüència de l’aparició de set casos d’intoxicació alimentària en xiquets per E.coli, el Ministeri de Sanitat ha ordenat retirar tots els productes de formatge Reblochon. D’aquesta manera, els establiments espanyols no podran comercialitzar el làctic elaborat amb llet crua.

  

  

El sistema d’alerta ràpida per a aliments i pinsos, RASFF, ha informat, mitjançant la xarxa d’alerta sanitària europea, de l’existència d’aquests casos. Així, l’Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició Aecosan), dependent de Sanitat, ha pogut conèixer la situació.

  

  

Com a conseqüència, Grup Carrefour està retirant, per precaució, tots els productes relacionats amb el lot qüestionat. Així, es va advertir que el mateix era distribuït en els establiments de la multinacional francesa localitzats a Espanya, Ceuta i Andorra.

 

Carrefour

Imatge d’arxiu de Carrefour | València Diari

 

Espanya retira del mercat el formatge Reblochon

Davant aquesta situació, una nota de premsa emesa per la mateixa Aecosan ha informat de la situació, especificant que cap dels set casos ha sigut registrat a Espanya, però han vist necessari prendre mesures precautorias abans de lamentar algun incident.

  

  

Així, el formatge Reblochon produït a França no podrà ser comercialitzat, retirant-se del mercat els lots que comencen per 8CR, amb nombre d’autorització sanitària FR 74096050. Fabricant: Fromageries Chabert Mallieres. 710 Rte Du Val de Fier. Vallieres 74150. França A.

Últimes notícies

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.