El Ministeri de Sanitat retira el formatge Reblochon del mercat després de l’aparició de set casos d’E.Coli

Imagen de archivo de queso Reblochon

Imagen d’arxiu del fomartge Reblochon | València Diari

 

Com a conseqüència de l’aparició de set casos d’intoxicació alimentària en xiquets per E.coli, el Ministeri de Sanitat ha ordenat retirar tots els productes de formatge Reblochon. D’aquesta manera, els establiments espanyols no podran comercialitzar el làctic elaborat amb llet crua.

  

  

El sistema d’alerta ràpida per a aliments i pinsos, RASFF, ha informat, mitjançant la xarxa d’alerta sanitària europea, de l’existència d’aquests casos. Així, l’Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició Aecosan), dependent de Sanitat, ha pogut conèixer la situació.

  

  

Com a conseqüència, Grup Carrefour està retirant, per precaució, tots els productes relacionats amb el lot qüestionat. Així, es va advertir que el mateix era distribuït en els establiments de la multinacional francesa localitzats a Espanya, Ceuta i Andorra.

 

Carrefour

Imatge d’arxiu de Carrefour | València Diari

 

Espanya retira del mercat el formatge Reblochon

Davant aquesta situació, una nota de premsa emesa per la mateixa Aecosan ha informat de la situació, especificant que cap dels set casos ha sigut registrat a Espanya, però han vist necessari prendre mesures precautorias abans de lamentar algun incident.

  

  

Així, el formatge Reblochon produït a França no podrà ser comercialitzat, retirant-se del mercat els lots que comencen per 8CR, amb nombre d’autorització sanitària FR 74096050. Fabricant: Fromageries Chabert Mallieres. 710 Rte Du Val de Fier. Vallieres 74150. França A.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Fàtima Diame es corona amb el seu octau títol de longitud després d’un últim salt de 6,62 m

Fàtima Diame es va proclamar campiona d'Espanya indoor per octava vegada amb un últim salt de 6,62 m que va desbancar a Irati Mitxelena. Es va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.

L’alcalde de Manises rep l’alta una setmana després de l’infart

Javier Mansilla ha rebut l'alta després d'una evolució mèdica favorable i continuarà la recuperació a casa. El primer tinent d'alcalde assumix les funcions.

El Consell ha aprovat a València el primer Enclavament Tecnològic Urbà de la Comunitat

El Consell ha aprovat la classificació definitiva del '46 València Mediterranean Tech Hub', una àrea de 74.000 m² en la Marina, amb avantatges fiscals i tràmits àgils. L'enclavament busca concentrar empreses i talent per a atraure inversió i reforçar la innovació i la sostenibilitat.

Mor un ciclista de 65 anys després d’una caiguda a Benissa

Un home de 65 anys ha mort este divendres després de caure mentres circulava pel Camí Vella de Xaló, en una partida de Benissa. El SAMU ha intentat reanimar-lo sense èxit.

El Consell anima a les dones a triar-se cada dia en la seua campanya del 8M

La Generalitat va presentar la campanya del 8M Tria't cada dia, que promou l'amor propi com a base de la igualtat. L'acte enllaça amb els Premis Isabel Ferrer i una agenda cultural al març.

El Palau de Justícia de Llíria estarà llest a mitat de març i donarà servici a 41 municipis

La nova seu judicial de Llíria estarà operativa a mitjan març després d'una inversió de 19,1 milions, amb trasllat des del dilluns. Atendrà 41 municipis i a 186.300 veïns amb espais preparats per a créixer.