10.1 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

Momifica a la seua mare de 89 anys per a continuar cobrant les seues ajudes socials

El cos d’una anciana morta des de fa més d’un any i momificada en un subterrani pel seu fill, que volia continuar cobrant les ajudes socials d’ella, va ser descobert en el Tirol, va indicar el dijous la policia austríaca.
«Les investigacions van revelar que esta dona, de 89 anys, va morir el juny de 2020 i l’home, de 66 anys, va conservar el seu cos per a continuar beneficiant-se de les ajudes», van explicar les forces de seguretat en un comunicat.

El sospitós, que vivia amb la seua mare prop d’Innsbruck (Àustria), va reconéixer durant la seua detenció que havia congelat el cos per a assegurar-se que no faria olor de mort i després va absorbir els fluids corporals amb benes.

«Després va cobrir el cos amb arena per a gats i finalment el cadàver va quedar momificat», va detallar a la cadena de televisió pública ORF l’agent Helmut Cufler, cap de la unitat policial especialitzada en fraus en prestacions socials.

Quan el seu germà visitava el domicili i li preguntava per la seua mare, que patia demència abans de morir i comptava amb poques persones més enllà dels seus fills, el sospitós li responia que l’havien ingressada en un hospital.

Les ajudes es percebien a través d’un xec postal i quan un nou carter va demanar veure a la beneficiària, el seu fill es va negar. Això li va fer sospitar i va denunciar els fets. Finalment, van trobar la mòmia el dissabte passat.

La policia acusa el sospitós d’un delicte de frau d’ajudes de l’Estat i d’encobriment d’un cadàver.

Últimes notícies

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.

Andreas Almgren tornarà al 10k València a la recerca d’un altre rècord

El plusmarquista europeu de 5.000 metres ha confirmat que correrà l'11 de gener el 10k València Ibercaja. Arriba després de fer història en l'última edició amb 26:53.