Momifica a la seua mare de 89 anys per a continuar cobrant les seues ajudes socials

El cos d’una anciana morta des de fa més d’un any i momificada en un subterrani pel seu fill, que volia continuar cobrant les ajudes socials d’ella, va ser descobert en el Tirol, va indicar el dijous la policia austríaca.
«Les investigacions van revelar que esta dona, de 89 anys, va morir el juny de 2020 i l’home, de 66 anys, va conservar el seu cos per a continuar beneficiant-se de les ajudes», van explicar les forces de seguretat en un comunicat.

El sospitós, que vivia amb la seua mare prop d’Innsbruck (Àustria), va reconéixer durant la seua detenció que havia congelat el cos per a assegurar-se que no faria olor de mort i després va absorbir els fluids corporals amb benes.

«Després va cobrir el cos amb arena per a gats i finalment el cadàver va quedar momificat», va detallar a la cadena de televisió pública ORF l’agent Helmut Cufler, cap de la unitat policial especialitzada en fraus en prestacions socials.

Quan el seu germà visitava el domicili i li preguntava per la seua mare, que patia demència abans de morir i comptava amb poques persones més enllà dels seus fills, el sospitós li responia que l’havien ingressada en un hospital.

Les ajudes es percebien a través d’un xec postal i quan un nou carter va demanar veure a la beneficiària, el seu fill es va negar. Això li va fer sospitar i va denunciar els fets. Finalment, van trobar la mòmia el dissabte passat.

La policia acusa el sospitós d’un delicte de frau d’ajudes de l’Estat i d’encobriment d’un cadàver.

Últimes notícies

La Justícia avala l’ampliació nord del port de València i rebutja el recurs ecologista

El TSJCV ha desestimat el recurs d’Acció Ecologista Agró contra el projecte del nou moll de contenidors de l’ampliació nord del port de València, valorat en més de 660 milions d’euros, en considerar vigent la seua declaració d’impacte ambiental.

Mathew Ryan es consolida com un dels porters amb més parades de LaLiga

El porter del Levante Mathew Ryan suma 17 parades en quatre jornades i compartix liderat estadístic amb Álex Remiro i Unai Simón, reforçant el seu pes en l’inici de LaLiga EA Sports.

La investigació pel robatori del Tresor de Villena avança amb la Guàrdia Civil bolcada

La Guàrdia Civil manté el cas del robatori del Tresor de Villena com una prioritat i guarda el màxim sigil mentres avancen les investigacions per localitzar els tres encaputxats i les peces sostretes, valorades en uns 5 milions d’euros.

El Consell culpa el Botànic i Sánchez dels mals resultats de l’informe PISA

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha atribuït els mals resultats de l’informe PISA a les reformes educatives del Govern de Pedro Sánchez i ha assegurat que, en la Comunitat Valenciana, s’han agreujat per la gestió del Botànic.

La comunitat noruega de l’Alfàs seguirà en directe el funeral del rei Harald V

El Club Noruego Costa Blanca i la Iglesia Noruega de l'Albir han anunciat que seguiran en directe el funeral del rei Harald V des de l'Alfàs del Pi, en una jornada de dol molt sentida per a la nombrosa colònia noruega del municipi.

254 conductors acaben davant del jutge a l’agost per delictes de trànsit a la Comunitat Valenciana

La Agrupación de Tráfico de la Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 254 conductors a l’agost per delictes contra la seguretat viària, amb especial incidència de l’alcohol i la falta de permís. A la província de València s’han registrat 121 d’estos fets.

Fiscalia demana 4 anys i mig de presó per un presumpte alçament de béns a Alacant

Una dona, la seua parella i el fill d’ell s’enfronten a 4 anys i mig de presó per un presumpte delicte d’alçament de béns per eludir una deuda amb Hisenda, en un juí que es farà a l’Audiència d’Alacant.

El València torna a ser cuer quasi dos anys després

El València és cuer de LaLiga amb un punt després de la quarta jornada, situació que no vivia des de gener de 2025. L’equip de Carlos Corberán encadena tres derrotes i un empat i només supera l’Elx en gols.