Momifica a la seua mare de 89 anys per a continuar cobrant les seues ajudes socials

El cos d’una anciana morta des de fa més d’un any i momificada en un subterrani pel seu fill, que volia continuar cobrant les ajudes socials d’ella, va ser descobert en el Tirol, va indicar el dijous la policia austríaca.
«Les investigacions van revelar que esta dona, de 89 anys, va morir el juny de 2020 i l’home, de 66 anys, va conservar el seu cos per a continuar beneficiant-se de les ajudes», van explicar les forces de seguretat en un comunicat.

El sospitós, que vivia amb la seua mare prop d’Innsbruck (Àustria), va reconéixer durant la seua detenció que havia congelat el cos per a assegurar-se que no faria olor de mort i després va absorbir els fluids corporals amb benes.

«Després va cobrir el cos amb arena per a gats i finalment el cadàver va quedar momificat», va detallar a la cadena de televisió pública ORF l’agent Helmut Cufler, cap de la unitat policial especialitzada en fraus en prestacions socials.

Quan el seu germà visitava el domicili i li preguntava per la seua mare, que patia demència abans de morir i comptava amb poques persones més enllà dels seus fills, el sospitós li responia que l’havien ingressada en un hospital.

Les ajudes es percebien a través d’un xec postal i quan un nou carter va demanar veure a la beneficiària, el seu fill es va negar. Això li va fer sospitar i va denunciar els fets. Finalment, van trobar la mòmia el dissabte passat.

La policia acusa el sospitós d’un delicte de frau d’ajudes de l’Estat i d’encobriment d’un cadàver.

Últimes notícies

Mor un home de 76 anys després d’una parada cardiorespiratòria a la platja de Ponent-Los Náufragos de Torrevella

Un home de 76 anys ha mort a primera hora del matí a la platja de Ponent-Los Náufragos de Torrevella després de patir una parada cardiorespiratòria, malgrat els intents de reanimació del personal sanitari.

Anselmi explica quin Elx vol: agressiu, valent i sempre mirant la porteria rival

L argentí Martín Anselmi definix el seu model per a l Elx: un equip agressiu, solidari, dinàmic i molt connectat en atac i pressió.

Judici oral a un jove per injuriar Carlos Mazón en xarxes mig any després de la dana

Una jutgessa de València ha obert judici oral contra un jove de 21 anys que, en abril de 2025, va insultar en obert l’aleshores president de la Generalitat, Carlos Mazón, a la xarxa social X. La Fiscalia demana una multa de 3.000 euros per un presumpte delicte d’injúries contra autoritat.

El relat més íntim de Ferran Torres: quan va pensar a deixar el futbol

Ferran Torres, heroi de la segona estrela d’Espanya, ha revelat que va arribar a perdre la il·lusió pel futbol i va pensar a deixar-lo per la pressió i les crítiques, fins que va demanar ajuda psicològica.

El xofer de Pradas diu que no recorda converses ni telefonades el dia de la DANA

El xofer de l’exconsellera Salomé Pradas ha declarat al jutjat de Catarroja que no recorda ni converses ni telefonades durant els desplaçaments del dia de la DANA perquè, segons ha explicat, anava pendent de la carretera. Ha detallat el recorregut d’aquella jornada i ha remarcat que va tindre poques interaccions amb la resta de càrrecs presents.

Fins a 41 graus: avís taronja per calor extrema en set comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana

Set comunitats, entre elles la Comunitat Valenciana, han activat l’avís taronja per una nova onada de calor amb màximes de fins a 41 graus, segons Aemet.

Una nova ‘calculadora’ permetrà personalitzar el risc de càncer de mama en dones d’Espanya

El projecte MamoRisk analitzarà 10.000 dones de 14 comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana, per predir el risc individual de càncer de mama a 2 i 5 anys.

La signatura d’hipoteques cau un 11,5 % al maig a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat al maig una caiguda del 11,5 % en hipoteques per a vivenda, fins a 4.825 operacions, en un context de desacceleració del mercat hipotecari a Espanya.