Mor el criminòleg del ‘Cas Alcàsser’, Juan Ignacio Blanco

Juan Ignacio Blanco i Fernando García, durant 'El caso Alcàsser'

Juan Ignacio Blanco i Fernando García, durant ‘El caso Alcàsser’ | Netflix

 

Una de les figures més rellevants del ‘Cas Alcàsser’, el periodista i criminòleg Juan Ignacio Blanco, ha mort este dimecres amb 63 anys en Madrid, segons avança ‘El Español’, després que s’haguera conegut que la salut de Blanco no era molt bona.

 

El criminòleg Carlos G. Barret ha sigut el primer en publicar la notícia en Facebook. Barret ha explicat que el vetlatori se celebrarà durant este dijous en el tanatori de San Lorenzo del Escorial: «Company d’altura i professió, que després de voler aclarir la veritat sobre què va passar amb les tres xiquetes, ha mort finalment per una malaltia que feia temps que arrastrava».

 

La mort de Blanco arriba just un dia després que una parella trobara una falange i, seguidament, tres ossos més en la fossa a on van aparéixer els cossos de Toñi, Miriam i Desirée. Coincidint també amb l’estrena del documental en ‘Netflix’. 

 

El misteri de les cintes

Blanco es va fer famós per la seua investigació del ‘Cas Alcàsser’ a on va aportar investigacions polèmiques i teories alternatives sobre la versió oficial, indicant que darrere de l’assassinat de les tres xiquetes s’amagaven una sèrie d’hòmens molt poderosos.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Trenta-nou vivendes públiques a València per a jóvens amb dificultats d’accés a un pis

L’Ajuntament de València ha adjudicat 39 vivendes de protecció pública a Patraix a persones menors de 45 anys amb forts problemes per accedir al lloguer privat. Les famílies seleccionades presenten alts nivells de vulnerabilitat i un llarg arrelament a la ciutat.

Més policia al Postiguet d’Alacant per frenar furts a banyistes

La Policia Nacional ha reforçat la vigilància a la platja del Postiguet d’Alacant per previndre furts a banyistes i ha resolt diversos casos este estiu. El cos policial ofereix també consells bàsics per reduir el risc de robatoris a la sorra.

La Rambleta acollirà ‘20:11 Memòria i justícia’ amb científics i víctimes de la DANA

La Rambleta acollirà el 18 de setembre la jornada ‘20:11 Memòria i justícia’, amb científics, col·lectius socials i víctimes de la DANA que va causar 231 morts.

Xixona vol multiplicar els mesos de pasturatge controlat per a previndre incendis

L’Ajuntament de Xixona preveu augmentar de fins a sis mesos a l’any el pasturatge controlat amb ramats d’ovelles als monts públics per a reduir el risc d’incendis forestals i millorar el manteniment de camins i tallafocs.

Agost tanca amb 225 morts per calor a la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 225 morts atribuïbles a les altes temperatures en agost a la Comunitat Valenciana, fins a 517 des de l’inici de l’estiu i amb un fort augment respecte a 2025.

Controlat un incendi en una fàbrica tèxtil de Cocentaina després de tota la nit treballant

Els bombers han donat per controlat a les 6.45 hores un incendi en una fàbrica tèxtil d’un polígon industrial de Cocentaina, després de treballar-hi durant tota la matinada. No s’han registrat ferits, encara que el propietari ha sigut atés per una crisi nerviosa.

Reobrin les carreteres CV-500 i CV-401 i les platges afectades per l’incendi d’El Saler

Les carreteres CV-500 i CV-401, les platges i gran part dels accessos a la Devesa d’El Saler han reobert després de l’incendi que ha arrasat 37 hectàrees. Es recupera també el servici de l’EMT, encara que alguns camins i tallafocs seguixen tancats mentre continua la investigació de l’origen del foc.

Últim dia d’agost amb menys calor i poques nuvolades a València i Castelló

L’últim dia d’agost arriba amb cels poc ennuvolats i un descens de les màximes a València i l’interior de Castelló, mentre que demà s’esperen alguns núvols i possibles pluges febles disperses.