Mor una dona de 73 anys en la platja de Peníscola

 

Una dona de 73 anys ha mort aquest dimarts en la platja de Peníscola, segons han informat fonts del Centre d'Informació i Coordinació d'Urgències (CICU).

El succés s'ha produït sobre les 12.30 hores, quan s'ha alertat al CICU que havien tret de l'aigua en la platja de Peníscola a una dona inconscient. Fins al lloc s'ha mobilitzat immediatament una ambulància del Servei d'Ajuda Mèdica Urgent (SAMU). 

  

Després de la primera intervenció dels serveis de socorrisme de la platja, l'equip mèdic del SAMU ha realitzat maniobres de reanimació cardiopulmonar avançada a la banyista, però ha mort in situ. 

Més de 25 persones ofegades a la Comunitat en el que va d'any

Un total de 26 persones han mort ofegades a la Comunitat Valenciana en el que va d'any, la qual cosa representa el 10% del total de morts per aquesta causa en tota Espanya. Agost, amb 65 persones mortes, ha sigut el mes amb més ofegaments del que va d'any a nivell nacional, encara que hi ha hagut sis morts menys que en els 31 dies del mateix període de 2017.

Segons informa la Real Federació Espanyola de Salvament i Socorrisme (RFSS), al llarg de 2018 s'ha produït una disminució dels ofegaments a causa del retard en l'ús dels espais aquàtics pel mal temps, una tendència que es va veure truncada al juliol.

La Comunitat, la cinquena amb més morts 

 

“Andalusia és la comunitat autònoma amb més morts, amb 36, el 14,3%, per davant de Galícia (34 morts, 13,5%), Canàries (32, 12,7%), Catalunya (31, 12,4%), Comunitat Valenciana (26, 10%), Illes Balears (22, 8,8 %), País Basc (12, 4,8%), Astúries i Castella i Lleó (9, 3,6%, en cada cas), Castella-la Manxa (8, 3,2%), Aragó, Comunitat de Madrid i Regió de Múrcia (7, 2,8%, en cada territori), Cantàbria (5, 2%), Navarra (3, 1,2%), i Extremadura, (2, 0,8%)”, afig la RFSS. En els últims llocs se situen La Rioja i la Ciutat Autònoma de Ceuta (1, 0,4%, cadascuna). Melilla es manté com l'únic territori en el qual no s'ha registrat cap succés mortal d'aquestes característiques.

 

Últimes notícies

Barcala es nega a comparéixer en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala (PP), ha comunicat que no acudirà este divendres a la comissió municipal sobre les vivendes públiques de Les Naus, al·legant que no aportaria res nou i que hi ha una causa judicial oberta. L’oposició l’acusa d’evitar donar explicacions sobre el que qualifica com el major escàndal polític del seu mandat.

Greenpeace alerta de quasi 200 punts crítics al litoral espanyol per la seua fragilitat extrema

Un informe de Greenpeace alerta que el litoral espanyol viu una fragilitat sense precedents pel canvi climàtic i la urbanització, amb 194 punts crítics i fortes conseqüències econòmiques i ambientals.

El tercer dia de l’ona de calor deixa fins a 44 graus a València i activa l’avís roig

La tercera ona de calor de l’estiu tanca este dijous amb fins a 44 ºC i avís roig a la Comunitat Valenciana, especialment a València i Alacant, i risc extrem d’incendis.

Les autonomies del PP boicotegen la reunió sobre la regularització extraordinària de migrants

Els governs autonòmics del PP han decidit no participar en la Conferència Sectorial de la Immigració convocada per analitzar la regularització extraordinària, fet que ha impedit la celebració de la reunió. La ministra Elma Saiz ha acusat el PP de comportar-se com un partit antisistema, mentres les comunitats populars denuncien manca d’informació i una política migratòria que qualifiquen d’opaca i irresponsable.

Risc de reventons càlids i ratxes de vent molt fortes esta vesprada a Alacant

Aemet ha activat l’avís roig per calor extrema i alerta de possibles reventons càlids amb ratxes de vent de més de 90 km/h, sobretot a la província d’Alacant.

El cap de RRHH tancà la Diputació per la DANA en només 10 minuts

El director de Recursos Humans de la Diputació de València en la DANA de 2024, Javier Bolinches, ha explicat que va ordenar el tancament de l’edifici en 10 minuts, sense protocol previ ni consultar el president. La decisió es basa en l’alerta roja d’Aemet i en la greu situació a Utiel.

Porcelanosa impulsa a Vila-real la seua major planta solar per a autoconsum

Porcelanosa ha posat en marxa a Vila-real una planta fotovoltaica de 19.000 metres quadrats, la més gran del grup, destinada a autoconsum industrial i a reduir emissions de CO₂.

L’Elx continua la pretemporada davant el Johor encara sense fitxatges

L’Elx disputa este divendres a La Nucia el segon amistós de pretemporada davant el Johor malaisi, encara sense reforços i amb una llista plena de canterans.