Mor una dona de 73 anys en la platja de Peníscola

 

Una dona de 73 anys ha mort aquest dimarts en la platja de Peníscola, segons han informat fonts del Centre d'Informació i Coordinació d'Urgències (CICU).

El succés s'ha produït sobre les 12.30 hores, quan s'ha alertat al CICU que havien tret de l'aigua en la platja de Peníscola a una dona inconscient. Fins al lloc s'ha mobilitzat immediatament una ambulància del Servei d'Ajuda Mèdica Urgent (SAMU). 

  

Després de la primera intervenció dels serveis de socorrisme de la platja, l'equip mèdic del SAMU ha realitzat maniobres de reanimació cardiopulmonar avançada a la banyista, però ha mort in situ. 

Més de 25 persones ofegades a la Comunitat en el que va d'any

Un total de 26 persones han mort ofegades a la Comunitat Valenciana en el que va d'any, la qual cosa representa el 10% del total de morts per aquesta causa en tota Espanya. Agost, amb 65 persones mortes, ha sigut el mes amb més ofegaments del que va d'any a nivell nacional, encara que hi ha hagut sis morts menys que en els 31 dies del mateix període de 2017.

Segons informa la Real Federació Espanyola de Salvament i Socorrisme (RFSS), al llarg de 2018 s'ha produït una disminució dels ofegaments a causa del retard en l'ús dels espais aquàtics pel mal temps, una tendència que es va veure truncada al juliol.

La Comunitat, la cinquena amb més morts 

 

“Andalusia és la comunitat autònoma amb més morts, amb 36, el 14,3%, per davant de Galícia (34 morts, 13,5%), Canàries (32, 12,7%), Catalunya (31, 12,4%), Comunitat Valenciana (26, 10%), Illes Balears (22, 8,8 %), País Basc (12, 4,8%), Astúries i Castella i Lleó (9, 3,6%, en cada cas), Castella-la Manxa (8, 3,2%), Aragó, Comunitat de Madrid i Regió de Múrcia (7, 2,8%, en cada territori), Cantàbria (5, 2%), Navarra (3, 1,2%), i Extremadura, (2, 0,8%)”, afig la RFSS. En els últims llocs se situen La Rioja i la Ciutat Autònoma de Ceuta (1, 0,4%, cadascuna). Melilla es manté com l'únic territori en el qual no s'ha registrat cap succés mortal d'aquestes característiques.

 

Últimes notícies

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.

Aemet alerta d’un possible gir brusc del vent a l’incendi de Tírig

Aemet advertix que en les pròximes hores podria produir-se un gir brusc i breu del vent en la zona de l’incendi forestal de Tírig, originat ahir previsiblement per un llamp.

La UCI de l’Hospital Sant Joan d’Alacant estrena monitorització avançada per al pacient crític

La UCI de l’Hospital Universitari Sant Joan d’Alacant ha incorporat un sistema de monitorització avançada amb 16 punts i alarmes personalitzades que permet detectar abans complicacions en pacients crítics i millorar-ne la seguretat.

Risc extrem d’incendis diumenge a la Comunitat Valenciana i tempestes seques a Alacant

El nivell roig de risc d’incendis forestals s’ha activat per a diumenge a tota la Comunitat Valenciana i es preveuen possibles tempestes seques a la província d’Alacant.

Sánchez demana màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló

Pedro Sánchez ha fet una crida a la màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló i ha traslladat el seu suport als veïns desallotjats, remarcant que la seua seguretat és la prioritat.

Alcen el confinament a Serra d’en Galceran després de millorar l’incendi

El Centre d'Emergències de la Generalitat ha alçat el confinament a Serra d'en Galceran després de la millora de l'incendi forestal, mentre els esforços se centren ara en el foc de Tírig, declarat en situació operativa nivell 2.
FILMOTECA D'ESTIU