Mor una dona de 73 anys en la platja de Peníscola

 

Una dona de 73 anys ha mort aquest dimarts en la platja de Peníscola, segons han informat fonts del Centre d'Informació i Coordinació d'Urgències (CICU).

El succés s'ha produït sobre les 12.30 hores, quan s'ha alertat al CICU que havien tret de l'aigua en la platja de Peníscola a una dona inconscient. Fins al lloc s'ha mobilitzat immediatament una ambulància del Servei d'Ajuda Mèdica Urgent (SAMU). 

  

Després de la primera intervenció dels serveis de socorrisme de la platja, l'equip mèdic del SAMU ha realitzat maniobres de reanimació cardiopulmonar avançada a la banyista, però ha mort in situ. 

Més de 25 persones ofegades a la Comunitat en el que va d'any

Un total de 26 persones han mort ofegades a la Comunitat Valenciana en el que va d'any, la qual cosa representa el 10% del total de morts per aquesta causa en tota Espanya. Agost, amb 65 persones mortes, ha sigut el mes amb més ofegaments del que va d'any a nivell nacional, encara que hi ha hagut sis morts menys que en els 31 dies del mateix període de 2017.

Segons informa la Real Federació Espanyola de Salvament i Socorrisme (RFSS), al llarg de 2018 s'ha produït una disminució dels ofegaments a causa del retard en l'ús dels espais aquàtics pel mal temps, una tendència que es va veure truncada al juliol.

La Comunitat, la cinquena amb més morts 

 

“Andalusia és la comunitat autònoma amb més morts, amb 36, el 14,3%, per davant de Galícia (34 morts, 13,5%), Canàries (32, 12,7%), Catalunya (31, 12,4%), Comunitat Valenciana (26, 10%), Illes Balears (22, 8,8 %), País Basc (12, 4,8%), Astúries i Castella i Lleó (9, 3,6%, en cada cas), Castella-la Manxa (8, 3,2%), Aragó, Comunitat de Madrid i Regió de Múrcia (7, 2,8%, en cada territori), Cantàbria (5, 2%), Navarra (3, 1,2%), i Extremadura, (2, 0,8%)”, afig la RFSS. En els últims llocs se situen La Rioja i la Ciutat Autònoma de Ceuta (1, 0,4%, cadascuna). Melilla es manté com l'únic territori en el qual no s'ha registrat cap succés mortal d'aquestes característiques.

 

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU