Mor una dona de 73 anys en la platja de Peníscola

 

Una dona de 73 anys ha mort aquest dimarts en la platja de Peníscola, segons han informat fonts del Centre d'Informació i Coordinació d'Urgències (CICU).

El succés s'ha produït sobre les 12.30 hores, quan s'ha alertat al CICU que havien tret de l'aigua en la platja de Peníscola a una dona inconscient. Fins al lloc s'ha mobilitzat immediatament una ambulància del Servei d'Ajuda Mèdica Urgent (SAMU). 

  

Després de la primera intervenció dels serveis de socorrisme de la platja, l'equip mèdic del SAMU ha realitzat maniobres de reanimació cardiopulmonar avançada a la banyista, però ha mort in situ. 

Més de 25 persones ofegades a la Comunitat en el que va d'any

Un total de 26 persones han mort ofegades a la Comunitat Valenciana en el que va d'any, la qual cosa representa el 10% del total de morts per aquesta causa en tota Espanya. Agost, amb 65 persones mortes, ha sigut el mes amb més ofegaments del que va d'any a nivell nacional, encara que hi ha hagut sis morts menys que en els 31 dies del mateix període de 2017.

Segons informa la Real Federació Espanyola de Salvament i Socorrisme (RFSS), al llarg de 2018 s'ha produït una disminució dels ofegaments a causa del retard en l'ús dels espais aquàtics pel mal temps, una tendència que es va veure truncada al juliol.

La Comunitat, la cinquena amb més morts 

 

“Andalusia és la comunitat autònoma amb més morts, amb 36, el 14,3%, per davant de Galícia (34 morts, 13,5%), Canàries (32, 12,7%), Catalunya (31, 12,4%), Comunitat Valenciana (26, 10%), Illes Balears (22, 8,8 %), País Basc (12, 4,8%), Astúries i Castella i Lleó (9, 3,6%, en cada cas), Castella-la Manxa (8, 3,2%), Aragó, Comunitat de Madrid i Regió de Múrcia (7, 2,8%, en cada territori), Cantàbria (5, 2%), Navarra (3, 1,2%), i Extremadura, (2, 0,8%)”, afig la RFSS. En els últims llocs se situen La Rioja i la Ciutat Autònoma de Ceuta (1, 0,4%, cadascuna). Melilla es manté com l'únic territori en el qual no s'ha registrat cap succés mortal d'aquestes característiques.

 

Últimes notícies

El PPCV reclama al Govern un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana al setembre

El PPCV considera que l’ajornament del Consell de Política Fiscal i Financera dona temps al Govern per a presentar en setembre una proposta de nou finançament autonòmic que siga justa per a la Comunitat Valenciana, amb fons de nivellació i abordatge del deute històric.

El PSPV acusa Pérez Llorca d’“alta traïció política” si frena el nou finançament autonòmic

El PSPV adverteix que Juanfran Pérez Llorca cometrà un “delicte polític d’alta traïció” si la Comunitat Valenciana no se suma al nou model de finançament autonòmic, que segons Fedea corregiria en 2027 l’infrafinançament històric dels valencians.

Aemet activa alerta groga per tempestes amb granís a l’interior de Castelló i del nord de València

Aemet ha activat per a este dijous i divendres l’alerta groga per tempestes amb granís i ratxes de vent fortes a l’interior de Castelló i al nord de la província de València, i per calor al litoral sud valencià.

El nou portacontenidors ecològic de JSV reduïx a la mitat el consum entre Alacant i Canàries

JSV ha posat en servici al port d’Alacant el MilaGreen, el seu primer vaixell portacontenidors propi, que reduïx a la mitat el consum de combustible en la ruta de provisió de la península a les illes Canàries. El buc, de 38 milions d’euros, està preparat per a usar metanol verd i connectar-se a la xarxa elèctrica durant les operacions en port.

Consell per a vore l’eclipsi solar: ulleres homologades i sempre posades

El Ministeri de Consum recorda que l’eclipsi solar del 12 d’agost només s’ha de mirar amb ulleres certificades ISO 12312-2:2015, comprades en canals oficials i sense llevar-se-les en cap moment.

La Policia registra el bar on un home ha matat un jove a València

La Policia Nacional ha registrat este dijous el bar de València on un home de 62 anys va matar dimecres un jove de 20 anys amb un objecte metàl·lic. L’home, propietari del local i de nacionalitat colombiana com la víctima, ha sigut traslladat al registre però encara no ha passat a disposició judicial.

Confiscats quasi 700 productes falsificats en parades il·legals d’Oropesa i Peníscola

La Guàrdia Civil ha confiscat prop de 700 articles falsificats venuts en parades ambulants il·legals a Oropesa del Mar i Peníscola, valorats en més de 10.700 euros, i ha denunciat administrativament dues persones.

Tempestes de vesprada a l’interior nord i oratge estable a la costa

L’interior de Castelló pot registrar ruixats i tempestes localment fortes esta vesprada, mentres les temperatures es mantenen estables en tota la Comunitat Valenciana.
FILMOTECA D'ESTIU