Mor una embarassada per la decisió de la seua parella

Una dona de 32 anys que estava embarassada de cinc mesos ha mort perquè la seua parella no ha autoritzat la cirurgia d’urgència que li havien recomanat els doctors. Ha passat al Paraguai i ho ha denunciat a través de la xarxa social Twitter Roque Silva, director de la XI Regió Sanitària del país sud-americà.

El sanitari ha explicat que la dona morta havia anat a un centre sanitari després de contagiar-se de coronavirus i que havia d’haver estat intervinguda per salvar-li la vida, però la seua parella s’hi va negar.

 

 

Autorització denegada

Els doctors del centre sanitari van buscar una teràpia intensiva per tractar la dona i el seu estat va millorar, però durant la matinada va tornar a empitjorar, fins al punt que tant la vida de la dona com la del bebé corrien perill. Per este motiu, els metges van recomanar una intervenció d’urgència i d’esta manera poder salvar-los a tots dos o, en el pitjor dels casos, a un dels dos.

No obstant això, per a fer procediments d’este tipus es necessita el consentiment de la persona que serà operada o d’algun familiar «pel risc quirúrgic» i en este cas no el van obtenir. Roque Silva ha explicat que la dona no estava en condicions per a aprovar l’operació, motiu pel qual van demanar-li a la seua parella l’autorització per a dur a terme la intervenció, però van rebre una resposta negativa.

El director de la XI Regió Sanitària del Paraguai ha fet pública esta història a través de les seues xarxes socials i algunes persones li han preguntat per què l’hospital no va decidir recórrer a alguna eina jurídica, com una empara, per a fer l’operació i salvar la mare i el bebé. «No va donar temps», ha estat la resposta que ha ofert Silva, que ha explicat que la dona va començar a empitjorar al voltant de les deu de la nit i que va morir unes hores després, durant la matinada.

 

«Podríem haver salvat a un dels dos»

Roque Silva ha assegurat en una entrevista amb mitjans locals que si s’hagués realitzat la intervenció, es podria haver salvat almenys una de les dos vides. «Cal entendre que l’embaràs és un canvi, no un estat fisiològic de la persona i en pacients amb Covid-19 l’embaràs disminueix la capacitat pulmonar perquè comprimeix tot el diafragma i podríem haver salvat a un dels dos».

En este sentit, ha assenyalat que «hi havia més possibilitats de salvar la vida de la mare, que potser perdia un fill, però més endavant podria haver-ne tingut un altre».

 

 

Últimes notícies

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.