Mor una embarassada per la decisió de la seua parella

Una dona de 32 anys que estava embarassada de cinc mesos ha mort perquè la seua parella no ha autoritzat la cirurgia d’urgència que li havien recomanat els doctors. Ha passat al Paraguai i ho ha denunciat a través de la xarxa social Twitter Roque Silva, director de la XI Regió Sanitària del país sud-americà.

El sanitari ha explicat que la dona morta havia anat a un centre sanitari després de contagiar-se de coronavirus i que havia d’haver estat intervinguda per salvar-li la vida, però la seua parella s’hi va negar.

 

 

Autorització denegada

Els doctors del centre sanitari van buscar una teràpia intensiva per tractar la dona i el seu estat va millorar, però durant la matinada va tornar a empitjorar, fins al punt que tant la vida de la dona com la del bebé corrien perill. Per este motiu, els metges van recomanar una intervenció d’urgència i d’esta manera poder salvar-los a tots dos o, en el pitjor dels casos, a un dels dos.

No obstant això, per a fer procediments d’este tipus es necessita el consentiment de la persona que serà operada o d’algun familiar «pel risc quirúrgic» i en este cas no el van obtenir. Roque Silva ha explicat que la dona no estava en condicions per a aprovar l’operació, motiu pel qual van demanar-li a la seua parella l’autorització per a dur a terme la intervenció, però van rebre una resposta negativa.

El director de la XI Regió Sanitària del Paraguai ha fet pública esta història a través de les seues xarxes socials i algunes persones li han preguntat per què l’hospital no va decidir recórrer a alguna eina jurídica, com una empara, per a fer l’operació i salvar la mare i el bebé. «No va donar temps», ha estat la resposta que ha ofert Silva, que ha explicat que la dona va començar a empitjorar al voltant de les deu de la nit i que va morir unes hores després, durant la matinada.

 

«Podríem haver salvat a un dels dos»

Roque Silva ha assegurat en una entrevista amb mitjans locals que si s’hagués realitzat la intervenció, es podria haver salvat almenys una de les dos vides. «Cal entendre que l’embaràs és un canvi, no un estat fisiològic de la persona i en pacients amb Covid-19 l’embaràs disminueix la capacitat pulmonar perquè comprimeix tot el diafragma i podríem haver salvat a un dels dos».

En este sentit, ha assenyalat que «hi havia més possibilitats de salvar la vida de la mare, que potser perdia un fill, però més endavant podria haver-ne tingut un altre».

 

 

Últimes notícies

Els esforços contra el foc es concentren a Tírig després de controlar l’incendi de Culla

Un total de 200 efectius terrestres i 17 mitjans aeris treballen hui als incendis de Tírig i Serra d’en Galceran, després de donar per controlat el foc de Culla i extingit el de Salzadella.

Aras de los Olmos es prepara per multiplicar per dotze la població pel dia de l’eclipsi solar

Aras de los Olmos, amb uns 400 habitants, es prepara per rebre fins a 5.000 persones per a veure l’eclipsi solar, amb mesures de seguretat especials i restriccions d’accessos. La Generalitat establirà el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis i tancarà diversos parcs naturals.

Nous mitjans aeris reforcen l’extinció dels incendis a la Serra d’en Galceran, Culla i Tírig

Un total de 18 mitjans aeris s’han incorporat este matí als incendis forestals de la Serra d’en Galceran, Culla i Tírig, on ja treballaven 150 efectius terrestres. Les flames han obligat a confinar la població i a desallotjar diverses masies, encara que l’evolució es considera positiva.

Aemet activa l’avís taronja al litoral sud de València per 40 graus este dissabte

Aemet ha activat per a este dissabte l’avís taronja al litoral sud de València per màximes de 40 graus i diversos avisos grocs per calor i tempestes a l’interior i litoral de la Comunitat Valenciana.

Dissabte amb tronades a l’interior de Castelló i calor intensa a València i Alacant

L’interior nord de Castelló espera tronades fortes amb granís i ratxes de vent, mentres l’interior de València i Alacant registrarà temperatures molt altes este dissabte.

Facundo Buonanotte reforça l’Elx cedit pel Brighton per a la temporada 2026-27

L’Elx ha confirmat l’arribada en forma de cessió del migcampista argentí Facundo Buonanotte, procedent del Brighton & Hove Albion, per a la temporada 2026-27. L’internacional de 22 anys és el tercer reforç il·licità després de Fer Niño i Javi Morcillo.

Tres incendis obliguen a desallotjar masies i a confinar Serra d’en Galceran

Tres incendis forestals actius a la província de Castelló han obligat a desallotjar diverses masies i a confinar Serra d'en Galceran. Emergències ha convocat un Cecopi i ha mobilitzat un ampli dispositiu de bombers i UME.

Confinament a Serra d’en Galceran i masies desallotjades per quatre incendis a l’interior de Castelló

Quatre incendis forestals actius a l’interior de Castelló han obligat a confinar Serra d'en Galceran i a desallotjar diverses masies disseminades. La Generalitat ha activat el nivell 2 del Pla Especial Front al Risc d’Incendis Forestals i ha mobilitzat la UME.
FILMOTECA D'ESTIU