Mor una embarassada per la decisió de la seua parella

Una dona de 32 anys que estava embarassada de cinc mesos ha mort perquè la seua parella no ha autoritzat la cirurgia d’urgència que li havien recomanat els doctors. Ha passat al Paraguai i ho ha denunciat a través de la xarxa social Twitter Roque Silva, director de la XI Regió Sanitària del país sud-americà.

El sanitari ha explicat que la dona morta havia anat a un centre sanitari després de contagiar-se de coronavirus i que havia d’haver estat intervinguda per salvar-li la vida, però la seua parella s’hi va negar.

 

 

Autorització denegada

Els doctors del centre sanitari van buscar una teràpia intensiva per tractar la dona i el seu estat va millorar, però durant la matinada va tornar a empitjorar, fins al punt que tant la vida de la dona com la del bebé corrien perill. Per este motiu, els metges van recomanar una intervenció d’urgència i d’esta manera poder salvar-los a tots dos o, en el pitjor dels casos, a un dels dos.

No obstant això, per a fer procediments d’este tipus es necessita el consentiment de la persona que serà operada o d’algun familiar «pel risc quirúrgic» i en este cas no el van obtenir. Roque Silva ha explicat que la dona no estava en condicions per a aprovar l’operació, motiu pel qual van demanar-li a la seua parella l’autorització per a dur a terme la intervenció, però van rebre una resposta negativa.

El director de la XI Regió Sanitària del Paraguai ha fet pública esta història a través de les seues xarxes socials i algunes persones li han preguntat per què l’hospital no va decidir recórrer a alguna eina jurídica, com una empara, per a fer l’operació i salvar la mare i el bebé. «No va donar temps», ha estat la resposta que ha ofert Silva, que ha explicat que la dona va començar a empitjorar al voltant de les deu de la nit i que va morir unes hores després, durant la matinada.

 

«Podríem haver salvat a un dels dos»

Roque Silva ha assegurat en una entrevista amb mitjans locals que si s’hagués realitzat la intervenció, es podria haver salvat almenys una de les dos vides. «Cal entendre que l’embaràs és un canvi, no un estat fisiològic de la persona i en pacients amb Covid-19 l’embaràs disminueix la capacitat pulmonar perquè comprimeix tot el diafragma i podríem haver salvat a un dels dos».

En este sentit, ha assenyalat que «hi havia més possibilitats de salvar la vida de la mare, que potser perdia un fill, però més endavant podria haver-ne tingut un altre».

 

 

Últimes notícies

Inici de setmana amb temps estable, pujada de màximes i vent molt fort en el nord de la Comunitat Valenciana

La setmana entre març i abril arranca en la Comunitat Valenciana amb ambient estable, màximes a l'alça, mínimes encara fredes en zones de l'interior i ratxes molt fortes de vent del nord-oest a Castelló i l'interior nord de València.

Pedro Martínez fa història com a tècnic amb més partits al València Basket

Pedro Martínez es convertix en l'entrenador amb més partits dirigits del València Basket en l'ACB i completa una nit de rècords per al club taronja en la Lliga Endesa.

El València Basket reforça el seu domini a Espanya amb set dels últims nou títols

El València Basket conquista la Copa de la Reina davant el Hozono Global Jairis i confirma un cicle guanyador amb set dels últims nou títols nacionals disputats en tres temporades.

El València Basket prolonga el seu domini amb una altra Copa de la Reina

El València Basket conquista la Copa de la Reina després de véncer al Hozono Global Jairis i reforça una etapa de domini en el bàsquet espanyol amb set dels últims nou títols nacionals.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de remuntar al Hozono Global Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada després de remuntar 14 punts al Hozono Global Jairis i véncer 70-65 en una final de ratxes i màxima tensió.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de superar al Hozono Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada en imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final igualada.

València Basket firma una sòlida victòria a Burgos després d’un gran tercer quart

València Basket es va imposar al Sant Pau Burgos per 74-79 després de trencar el partit en el tercer quart i controlar la reacció final del conjunt local.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina en véncer al Hozono Jairis

El València Basket s'adjudica per segona vegada la Copa de la Reina després d'imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final ajustada en la qual el vigent campió no va poder revalidar el títol.