Mor una embarassada per la decisió de la seua parella

Una dona de 32 anys que estava embarassada de cinc mesos ha mort perquè la seua parella no ha autoritzat la cirurgia d’urgència que li havien recomanat els doctors. Ha passat al Paraguai i ho ha denunciat a través de la xarxa social Twitter Roque Silva, director de la XI Regió Sanitària del país sud-americà.

El sanitari ha explicat que la dona morta havia anat a un centre sanitari després de contagiar-se de coronavirus i que havia d’haver estat intervinguda per salvar-li la vida, però la seua parella s’hi va negar.

 

 

Autorització denegada

Els doctors del centre sanitari van buscar una teràpia intensiva per tractar la dona i el seu estat va millorar, però durant la matinada va tornar a empitjorar, fins al punt que tant la vida de la dona com la del bebé corrien perill. Per este motiu, els metges van recomanar una intervenció d’urgència i d’esta manera poder salvar-los a tots dos o, en el pitjor dels casos, a un dels dos.

No obstant això, per a fer procediments d’este tipus es necessita el consentiment de la persona que serà operada o d’algun familiar «pel risc quirúrgic» i en este cas no el van obtenir. Roque Silva ha explicat que la dona no estava en condicions per a aprovar l’operació, motiu pel qual van demanar-li a la seua parella l’autorització per a dur a terme la intervenció, però van rebre una resposta negativa.

El director de la XI Regió Sanitària del Paraguai ha fet pública esta història a través de les seues xarxes socials i algunes persones li han preguntat per què l’hospital no va decidir recórrer a alguna eina jurídica, com una empara, per a fer l’operació i salvar la mare i el bebé. «No va donar temps», ha estat la resposta que ha ofert Silva, que ha explicat que la dona va començar a empitjorar al voltant de les deu de la nit i que va morir unes hores després, durant la matinada.

 

«Podríem haver salvat a un dels dos»

Roque Silva ha assegurat en una entrevista amb mitjans locals que si s’hagués realitzat la intervenció, es podria haver salvat almenys una de les dos vides. «Cal entendre que l’embaràs és un canvi, no un estat fisiològic de la persona i en pacients amb Covid-19 l’embaràs disminueix la capacitat pulmonar perquè comprimeix tot el diafragma i podríem haver salvat a un dels dos».

En este sentit, ha assenyalat que «hi havia més possibilitats de salvar la vida de la mare, que potser perdia un fill, però més endavant podria haver-ne tingut un altre».

 

 

Últimes notícies

Axel Werner renova amb l’Elx fins a 2028 i se’n va cedit a Rosario Central

El porter argentí Axel Werner ha renovat amb l’Elx fins a juny de 2028 i jugarà cedit la pròxima temporada en Rosario Central, on ja ha militat anteriorment.

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.