Mor una embarassada per la decisió de la seua parella

Una dona de 32 anys que estava embarassada de cinc mesos ha mort perquè la seua parella no ha autoritzat la cirurgia d’urgència que li havien recomanat els doctors. Ha passat al Paraguai i ho ha denunciat a través de la xarxa social Twitter Roque Silva, director de la XI Regió Sanitària del país sud-americà.

El sanitari ha explicat que la dona morta havia anat a un centre sanitari després de contagiar-se de coronavirus i que havia d’haver estat intervinguda per salvar-li la vida, però la seua parella s’hi va negar.

 

 

Autorització denegada

Els doctors del centre sanitari van buscar una teràpia intensiva per tractar la dona i el seu estat va millorar, però durant la matinada va tornar a empitjorar, fins al punt que tant la vida de la dona com la del bebé corrien perill. Per este motiu, els metges van recomanar una intervenció d’urgència i d’esta manera poder salvar-los a tots dos o, en el pitjor dels casos, a un dels dos.

No obstant això, per a fer procediments d’este tipus es necessita el consentiment de la persona que serà operada o d’algun familiar «pel risc quirúrgic» i en este cas no el van obtenir. Roque Silva ha explicat que la dona no estava en condicions per a aprovar l’operació, motiu pel qual van demanar-li a la seua parella l’autorització per a dur a terme la intervenció, però van rebre una resposta negativa.

El director de la XI Regió Sanitària del Paraguai ha fet pública esta història a través de les seues xarxes socials i algunes persones li han preguntat per què l’hospital no va decidir recórrer a alguna eina jurídica, com una empara, per a fer l’operació i salvar la mare i el bebé. «No va donar temps», ha estat la resposta que ha ofert Silva, que ha explicat que la dona va començar a empitjorar al voltant de les deu de la nit i que va morir unes hores després, durant la matinada.

 

«Podríem haver salvat a un dels dos»

Roque Silva ha assegurat en una entrevista amb mitjans locals que si s’hagués realitzat la intervenció, es podria haver salvat almenys una de les dos vides. «Cal entendre que l’embaràs és un canvi, no un estat fisiològic de la persona i en pacients amb Covid-19 l’embaràs disminueix la capacitat pulmonar perquè comprimeix tot el diafragma i podríem haver salvat a un dels dos».

En este sentit, ha assenyalat que «hi havia més possibilitats de salvar la vida de la mare, que potser perdia un fill, però més endavant podria haver-ne tingut un altre».

 

 

Últimes notícies

El PSPV porta al Constitucional el dictamen de la comissió de la dana a Les Corts

El PSPV-PSOE ha presentat un recurs d’empara davant del Tribunal Constitucional per deixar sense efecte el dictamen de la comissió d’investigació sobre la dana a Les Corts, aprovat només amb els vots de PP i Vox. Els socialistes denuncien vulneració de drets, irregularitats en la tramitació i un intent de blindar políticament les responsabilitats del president Mazón i del Consell del Ventorro.

Mutxamel acollirà el primer homenatge institucional a les víctimes del terrorisme

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar este dimecres, 16 de setembre, el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, en record de les 44 víctimes mortals i dels valencians assassinats fora del territori. La jornada buscarà mantindre viva la memòria de les víctimes i reforçar el compromís democràtic de la societat valenciana.

Mutxamel serà la seu del primer Dia de les Víctimes del Terrorisme a la Comunitat

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, coincidint amb l’aniversari de l’atemptat més mortífer d’ETA al territori. La jornada, presidida per Juanfran Pérez Llorca, ret homenatge a les 44 víctimes mortals i als valencians assassinats fora de la Comunitat.

El Villarreal busca a la Ceràmica la primera victòria davant un Betis en ratxa

El Villarreal rep este dilluns un Betis en plena eufòria, després de tres derrotes seguides, sense poder fallar més en Lliga. El conjunt verd-i-blanc arriba amb molta moral després de batre el Real Madrid i el Lille en Champions.

Noves ajudes de 5,6 milions per a comprar més de 1.200 vehicles elèctrics

Ivace+i ha concedit 5,6 milions d’euros per a la compra de 1.249 vehicles elèctrics dins del programa Moves 2025, amb subvencions de fins a 7.000 euros per vehicle. La Conselleria d’Indústria destaca que el transport és el sector amb més consum d’energia a la Comunitat Valenciana.

Nou servici a Dénia per a controlar el dolor agut després de grans cirurgies

L’Hospital Universitari de Dénia ha posat en marxa una Unitat de Dolor Agut per a pacients hospitalitzats després de cirurgies majors, amb tècniques avançades de control del dolor i seguiment personalitzat durant l’ingrés.

El Castelló signa el millor inici lluny de Castalia en 104 anys

El CD Castellón ha guanyat els tres primers partits com a visitant en LaLiga Hypermotion, fita inèdita en els seus 104 anys, i es manté líder en solitari abans de rebre el Tenerife a Castalia.

Morcillo assegura que l’Elx competirà sense por davant el Madrid

Javier Morcillo, migcampista de l’Elx, garantix que l’equip competirà al màxim davant el Real Madrid este dimarts al Martínez Valero i agraïx el suport incondicional de l’afició franjiverda.