Mor un militar espanyol de 22 anys durant unes maniobres

Un alferes cadet gijonés de 22 anys, identificat amb les inicials P. J. S., va morir este dilluns en l’Acadèmia General Militar de Saragossa a conseqüència d’un colp de calor durant unes maniobres en el camp de Sant Gregori.

El jove estava amb els seus companys de l’III batalló d’alumnes del centre, pertanyent a la LXXVII promoció de l’Acadèmia, realitzant un exercici d’instrucció i ensinistrament per als alferes cadets de quart curs que consistia en un recorregut topogràfic per la zona. En el transcurs d’este, al llarg del matí, va ser localitzat ja sense vida en el sòl.

Després de comprovar que res podia fer-se per salvar la seua vida, va ser traslladat a l’Institut de Medicina Legal d’Aragó (IMLA), on es va realitzar l’autòpsia, que va confirmar la mort sobtada a causa d’un colp de calor.

El cos del jove gijonés, de l’especialitat fonamental d’Infanteria, continua en dependències militars a l’espera de confirmar-se si es realitzarà un acte homenatge en el centre saragossà o, per contra, serà traslladat directament a Astúries.

Segons informa l’Acadèmia General Militar en un comunicat, el jove, P. J. S., natural de Gijón, cursava el quart curs d’alferes cadet i va morir durant un exercici consistent en un recorregut topogràfic en la zona restringida del CENAD de Sant Gregori.

A través d’un comunicat oficial, l’Acadèmia General Militar ha destacat que la prioritat de l’Exèrcit de Terra en estos moments és «recolzar en tot el necessari a la seua família i acompanyar-los en estos moments tan difícils per a tots».

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.