Mor un militar espanyol de 22 anys durant unes maniobres

Un alferes cadet gijonés de 22 anys, identificat amb les inicials P. J. S., va morir este dilluns en l’Acadèmia General Militar de Saragossa a conseqüència d’un colp de calor durant unes maniobres en el camp de Sant Gregori.

El jove estava amb els seus companys de l’III batalló d’alumnes del centre, pertanyent a la LXXVII promoció de l’Acadèmia, realitzant un exercici d’instrucció i ensinistrament per als alferes cadets de quart curs que consistia en un recorregut topogràfic per la zona. En el transcurs d’este, al llarg del matí, va ser localitzat ja sense vida en el sòl.

Després de comprovar que res podia fer-se per salvar la seua vida, va ser traslladat a l’Institut de Medicina Legal d’Aragó (IMLA), on es va realitzar l’autòpsia, que va confirmar la mort sobtada a causa d’un colp de calor.

El cos del jove gijonés, de l’especialitat fonamental d’Infanteria, continua en dependències militars a l’espera de confirmar-se si es realitzarà un acte homenatge en el centre saragossà o, per contra, serà traslladat directament a Astúries.

Segons informa l’Acadèmia General Militar en un comunicat, el jove, P. J. S., natural de Gijón, cursava el quart curs d’alferes cadet i va morir durant un exercici consistent en un recorregut topogràfic en la zona restringida del CENAD de Sant Gregori.

A través d’un comunicat oficial, l’Acadèmia General Militar ha destacat que la prioritat de l’Exèrcit de Terra en estos moments és «recolzar en tot el necessari a la seua família i acompanyar-los en estos moments tan difícils per a tots».

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.