Mor un militar espanyol de 22 anys durant unes maniobres

Un alferes cadet gijonés de 22 anys, identificat amb les inicials P. J. S., va morir este dilluns en l’Acadèmia General Militar de Saragossa a conseqüència d’un colp de calor durant unes maniobres en el camp de Sant Gregori.

El jove estava amb els seus companys de l’III batalló d’alumnes del centre, pertanyent a la LXXVII promoció de l’Acadèmia, realitzant un exercici d’instrucció i ensinistrament per als alferes cadets de quart curs que consistia en un recorregut topogràfic per la zona. En el transcurs d’este, al llarg del matí, va ser localitzat ja sense vida en el sòl.

Després de comprovar que res podia fer-se per salvar la seua vida, va ser traslladat a l’Institut de Medicina Legal d’Aragó (IMLA), on es va realitzar l’autòpsia, que va confirmar la mort sobtada a causa d’un colp de calor.

El cos del jove gijonés, de l’especialitat fonamental d’Infanteria, continua en dependències militars a l’espera de confirmar-se si es realitzarà un acte homenatge en el centre saragossà o, per contra, serà traslladat directament a Astúries.

Segons informa l’Acadèmia General Militar en un comunicat, el jove, P. J. S., natural de Gijón, cursava el quart curs d’alferes cadet i va morir durant un exercici consistent en un recorregut topogràfic en la zona restringida del CENAD de Sant Gregori.

A través d’un comunicat oficial, l’Acadèmia General Militar ha destacat que la prioritat de l’Exèrcit de Terra en estos moments és «recolzar en tot el necessari a la seua família i acompanyar-los en estos moments tan difícils per a tots».

Últimes notícies

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.

Darius Thompson trenca el seu contracte amb el Valencia Basket abans del 2028

El Valencia Basket i Darius Thompson han pactat este juny la rescissió del contracte que els unia fins a 2028. L’exterior nord-americà, clau en l’aposta per l’Eurolliga, ha perdut protagonisme fins a quedar fora de les últimes convocatòries.

La major mostra del Museu de l’Or de Bogotà arriba al Marq amb 300 peces úniques

El Marq d’Alacant acull fins al 2 de maig de 2027 la mostra més gran del Museu de l’Or de Bogotà, amb 291 objectes arqueològics i creacions indígenes actuals que exploren la connexió entre l’or, els rituals i l’univers.

Barrachina viatja a Brussel·les per a defensar el regadiu valencià davant la Unió Europea

El conseller Miguel Barrachina viatjarà dilluns i dimarts a Brussel·les junt amb Fecoreva per a defensar el paper clau del regadiu mediterrani en la seguretat alimentària, la competitivitat agrària i l equilibri territorial. La delegació es reunirà amb institucions europees i participarà en una mesa redona al Parlament Europeu.