11.7 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Mor un militar espanyol de 22 anys durant unes maniobres

Un alferes cadet gijonés de 22 anys, identificat amb les inicials P. J. S., va morir este dilluns en l’Acadèmia General Militar de Saragossa a conseqüència d’un colp de calor durant unes maniobres en el camp de Sant Gregori.

El jove estava amb els seus companys de l’III batalló d’alumnes del centre, pertanyent a la LXXVII promoció de l’Acadèmia, realitzant un exercici d’instrucció i ensinistrament per als alferes cadets de quart curs que consistia en un recorregut topogràfic per la zona. En el transcurs d’este, al llarg del matí, va ser localitzat ja sense vida en el sòl.

Després de comprovar que res podia fer-se per salvar la seua vida, va ser traslladat a l’Institut de Medicina Legal d’Aragó (IMLA), on es va realitzar l’autòpsia, que va confirmar la mort sobtada a causa d’un colp de calor.

El cos del jove gijonés, de l’especialitat fonamental d’Infanteria, continua en dependències militars a l’espera de confirmar-se si es realitzarà un acte homenatge en el centre saragossà o, per contra, serà traslladat directament a Astúries.

Segons informa l’Acadèmia General Militar en un comunicat, el jove, P. J. S., natural de Gijón, cursava el quart curs d’alferes cadet i va morir durant un exercici consistent en un recorregut topogràfic en la zona restringida del CENAD de Sant Gregori.

A través d’un comunicat oficial, l’Acadèmia General Militar ha destacat que la prioritat de l’Exèrcit de Terra en estos moments és «recolzar en tot el necessari a la seua família i acompanyar-los en estos moments tan difícils per a tots».

Últimes notícies

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el carinyo del Consell als afectats per la dana

El president ha expressat el suport del Consell als veïns d'Utiel afectats per la dana i ha recorregut el consistori i obres de reconstrucció. Ha valorat l'esforç veïnal i municipal per a accelerar la volta a la normalitat.

Agricultura activa el protocol per malaltia de Newcastle en una granja avícola valenciana

La Conselleria d'Agricultura ha activat el protocol sanitari després d'un focus detectat el 23 de desembre en una explotació avícola i ha reforçat la vigilància per dos sospites en el perímetre. S'està a l'espera de la confirmació oficial del Laboratori Central; no hi ha risc per al consum de carn cuinada i ous

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el suport del Consell als afectats per la dana

El president ha recorregut l'ajuntament i diverses obres de reconstrucció a Utiel, ha expressat el suport institucional i ha posat en valor la resposta veïnal després de les inundacions de 2024.

El Consell aprova un decret llei per a combatre la burocràcia i eliminar duplicitats

El Consell ha aprovat un decret llei contra la hiperregulación per a agilitzar procediments, reforçar la unitat de mercat i modernitzar la gestió pública. La norma simplifica tràmits, retalla terminis i neta l'ordenament de normes redundants.

¿Valéncia o València, sorprés o sorprès? Accentuació de la lletra E. Creiximents estructurals de la vocal È

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana reivindica que la normativa hauria d’adaptar-se a l’ús real de la llengua i planteja com a possible solució acceptar normativament les dues formes, respectant la diversitat lingüística i la identitat dels parlants

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.

El Consell demana al PSOE equilibri en la seua petició de WhatsApp sobre la DANA

Miguel Barrachina ha reclamat al PSOE equilibri després de demanar els WhatsApp enviats per Feijóo a Mazón el dia de la DANA i ha apel·lat a respectar la causa judicial.

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.