Mor un militar espanyol de 22 anys durant unes maniobres

Un alferes cadet gijonés de 22 anys, identificat amb les inicials P. J. S., va morir este dilluns en l’Acadèmia General Militar de Saragossa a conseqüència d’un colp de calor durant unes maniobres en el camp de Sant Gregori.

El jove estava amb els seus companys de l’III batalló d’alumnes del centre, pertanyent a la LXXVII promoció de l’Acadèmia, realitzant un exercici d’instrucció i ensinistrament per als alferes cadets de quart curs que consistia en un recorregut topogràfic per la zona. En el transcurs d’este, al llarg del matí, va ser localitzat ja sense vida en el sòl.

Després de comprovar que res podia fer-se per salvar la seua vida, va ser traslladat a l’Institut de Medicina Legal d’Aragó (IMLA), on es va realitzar l’autòpsia, que va confirmar la mort sobtada a causa d’un colp de calor.

El cos del jove gijonés, de l’especialitat fonamental d’Infanteria, continua en dependències militars a l’espera de confirmar-se si es realitzarà un acte homenatge en el centre saragossà o, per contra, serà traslladat directament a Astúries.

Segons informa l’Acadèmia General Militar en un comunicat, el jove, P. J. S., natural de Gijón, cursava el quart curs d’alferes cadet i va morir durant un exercici consistent en un recorregut topogràfic en la zona restringida del CENAD de Sant Gregori.

A través d’un comunicat oficial, l’Acadèmia General Militar ha destacat que la prioritat de l’Exèrcit de Terra en estos moments és «recolzar en tot el necessari a la seua família i acompanyar-los en estos moments tan difícils per a tots».

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.