Mor en una piscina de Xeraco un veí de Gandia

Fonts municipals del consistori de Xeraco han confirmat la mort d’una persona a les instal·lacions municipals esportives de la localitat. Segons dicta el comunicat el mort ha sigut un veí de Gandia que estava practicant apnea a la piscina municipal.

El consistori municipal ha decidit declarar l’1 d’abril com dia de dol per la pèrdua fruit del fatal desenllaç.

[facebook-post]https://www.facebook.com/ajuntamentdexeraco/posts/4304198082928210[/facebook-post]

Una piscina amb 450 usuaris

La Piscina Climatitzada de Xeraco, situada al Poliesportiu Municipal, porta en funcionament des de 2008. Va suposar per a l’Ajuntament una inversió de més d’1,3 milions d’euros. El recinte està integrat per la bassa d’adults, que té unes dimensions de 25 per 12 metres. També té una altra infantil, que mesura 12 per 5 metres.

La coberta de la instal·lació té un funcionament retràctil. D’esta forma durant la temporada estival se segueix gaudint de la tradicional Piscina Municipal a l’aire lliure. Actualment són més de 450 els usuaris de la Piscina Climatitzada, en la qual es desenvolupen activitats aquàtiques per a tots els gustos i edats.

Una causa de mort a la baixa

Un total de 338 persones han perdut la vida per ofegament no intencional en els espais aquàtics espanyols al llarg de 2020, la qual cosa suposa una disminució del 23,18 per cent respecte a les 440 persones de 2019; segons l’estudi comparatiu de l’Informe Nacional d’Ofegaments (INA) de la Real Federació Espanyola de Salvament i Socorrisme.

D’aquestes xifres, destaca el fet que el 35,5 per cent de les persones mortes (120 de les 338) tinguera més de 65 anys.

Concretament, en 2020 han mort 102 persones menys per aquesta causa que en 2019. Així, el INA estableix que 79 de les 102 víctimes mortals menys registrades en 2020 en relació a 2019 es van donar, sobretot, en els mesos d’octubre, amb 37 defuncions menys (9 en 2020 enfront de 46 en 2019), setembre, amb 24 (26 enfront de 50) i juliol, (77 l’any passat enfront de 95 l’anterior).

Mesures per a evitar el risc d’ofegament

En zones d’aigües públiques els En zones d’aigua públiques els usuaris han d’observar les normes de bany establides per les autoritats competents i els advertiments dels serveis de socorrisme.

És responsabilitat del titular (siga una Persona Jurídica o una Administració Pública), comprovar que es compleixen les exigències dels diferents Reglaments que els afecten.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Gerard Moreno demana calma després de la derrota del Vila-real a Girona

Gerard Moreno assumix el mal partit del Vila-real a Girona, però reclama calma i recorda que l'equip continua tercer i depén de si mateix per a la Champions.

El Girona tomba al Vila-real i s’acosta a la salvació amb un autogol decisiu

El Girona s'imposa per la mínima al Vila-real en Montilivi gràcies a un autogol de Pau Navarro i s'allunya del descens mentres compromet la lluita groga per la tercera plaça.

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.