Mor el poeta valencià Josep Bonet als 68 anys

 

El poeta valencià Josep Bonet Segura, nascut el 24 d’agost de 1951 en la localitat d’Almoines, en la comarca de la Safor (València) ha mort als 68 anys, segons ha informat el Consell Valencià de Cultura (CVC), que ha expressat les seues condolences per la desaparició d’un autor «que va marcar profundament a una sèrie de poetes valencians de la seua generació».

 

El nom de Bonet –que ha mort este dimarts en l’Hospital de Gandia, a on estava ingressat a causa d’un càncer– «potser no diu gran cosa a la majoria dels joves escriptors valencians ni als lectors de poesia en general, entre altres raons perquè ell mateix va decidir, fa molts anys, renunciar a una vida literària pública i, fins i tot, a publicar d’una manera constant». «Es pot dir que no va voler tindre una vida d’escriptor i ni ell es considerava com a tal», assegura el CVC en un comunicat.

 

Però Josep Bonet, «a pesar d’ell mateix, va marcar profundament una sèrie de poetes valencians de la seua generació a partir de la publicació de ‘Carn fresca, poesia valenciana jove’ (1974), editada per Amadeu Fabregat en l’editorial Estel, a on van aparéixer alguns poemes seus.

 

La mateixa font subratlla la seua «agudíssima intel·ligència lingüística. Detectava detalls quasi inapreciables i els podia il·luminar per a elevar-los si els considerava bons, o per a destruir-los si no els considerava ni dignes de reciclatge», incideix el Consell Valencià de Cultura.

 

Professionalment es va dedicar a la publicitat, va fer guions de cinema, lletres de cançons, prosa administrativa i traduccions. Va treballar en el sector privat i en l’empresa pública i durant vint-i-tres anys en el Consell Valencià de Cultura.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Inici de setmana amb temps estable, pujada de màximes i vent molt fort en el nord de la Comunitat Valenciana

La setmana entre març i abril arranca en la Comunitat Valenciana amb ambient estable, màximes a l'alça, mínimes encara fredes en zones de l'interior i ratxes molt fortes de vent del nord-oest a Castelló i l'interior nord de València.

Pedro Martínez fa història com a tècnic amb més partits al València Basket

Pedro Martínez es convertix en l'entrenador amb més partits dirigits del València Basket en l'ACB i completa una nit de rècords per al club taronja en la Lliga Endesa.

El València Basket reforça el seu domini a Espanya amb set dels últims nou títols

El València Basket conquista la Copa de la Reina davant el Hozono Global Jairis i confirma un cicle guanyador amb set dels últims nou títols nacionals disputats en tres temporades.

El València Basket prolonga el seu domini amb una altra Copa de la Reina

El València Basket conquista la Copa de la Reina després de véncer al Hozono Global Jairis i reforça una etapa de domini en el bàsquet espanyol amb set dels últims nou títols nacionals.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de remuntar al Hozono Global Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada després de remuntar 14 punts al Hozono Global Jairis i véncer 70-65 en una final de ratxes i màxima tensió.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de superar al Hozono Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada en imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final igualada.

València Basket firma una sòlida victòria a Burgos després d’un gran tercer quart

València Basket es va imposar al Sant Pau Burgos per 74-79 després de trencar el partit en el tercer quart i controlar la reacció final del conjunt local.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina en véncer al Hozono Jairis

El València Basket s'adjudica per segona vegada la Copa de la Reina després d'imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final ajustada en la qual el vigent campió no va poder revalidar el títol.