Mor el poeta valencià Josep Bonet als 68 anys

 

El poeta valencià Josep Bonet Segura, nascut el 24 d’agost de 1951 en la localitat d’Almoines, en la comarca de la Safor (València) ha mort als 68 anys, segons ha informat el Consell Valencià de Cultura (CVC), que ha expressat les seues condolences per la desaparició d’un autor «que va marcar profundament a una sèrie de poetes valencians de la seua generació».

 

El nom de Bonet –que ha mort este dimarts en l’Hospital de Gandia, a on estava ingressat a causa d’un càncer– «potser no diu gran cosa a la majoria dels joves escriptors valencians ni als lectors de poesia en general, entre altres raons perquè ell mateix va decidir, fa molts anys, renunciar a una vida literària pública i, fins i tot, a publicar d’una manera constant». «Es pot dir que no va voler tindre una vida d’escriptor i ni ell es considerava com a tal», assegura el CVC en un comunicat.

 

Però Josep Bonet, «a pesar d’ell mateix, va marcar profundament una sèrie de poetes valencians de la seua generació a partir de la publicació de ‘Carn fresca, poesia valenciana jove’ (1974), editada per Amadeu Fabregat en l’editorial Estel, a on van aparéixer alguns poemes seus.

 

La mateixa font subratlla la seua «agudíssima intel·ligència lingüística. Detectava detalls quasi inapreciables i els podia il·luminar per a elevar-los si els considerava bons, o per a destruir-los si no els considerava ni dignes de reciclatge», incideix el Consell Valencià de Cultura.

 

Professionalment es va dedicar a la publicitat, va fer guions de cinema, lletres de cançons, prosa administrativa i traduccions. Va treballar en el sector privat i en l’empresa pública i durant vint-i-tres anys en el Consell Valencià de Cultura.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Cinc mil aficionats omplin el Roig Arena en una festa històrica del Valencia Basket amb regust de comiat

El Valencia Basket ha celebrat el segon títol de la Lliga Endesa al Roig Arena davant de cinc mil aficionats en un acte ple d’eufòria, missatges de gratitud i un clar aire de comiat per possibles eixides com la de Jean Montero.

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.