Mor el poeta valencià Josep Bonet als 68 anys

 

El poeta valencià Josep Bonet Segura, nascut el 24 d’agost de 1951 en la localitat d’Almoines, en la comarca de la Safor (València) ha mort als 68 anys, segons ha informat el Consell Valencià de Cultura (CVC), que ha expressat les seues condolences per la desaparició d’un autor «que va marcar profundament a una sèrie de poetes valencians de la seua generació».

 

El nom de Bonet –que ha mort este dimarts en l’Hospital de Gandia, a on estava ingressat a causa d’un càncer– «potser no diu gran cosa a la majoria dels joves escriptors valencians ni als lectors de poesia en general, entre altres raons perquè ell mateix va decidir, fa molts anys, renunciar a una vida literària pública i, fins i tot, a publicar d’una manera constant». «Es pot dir que no va voler tindre una vida d’escriptor i ni ell es considerava com a tal», assegura el CVC en un comunicat.

 

Però Josep Bonet, «a pesar d’ell mateix, va marcar profundament una sèrie de poetes valencians de la seua generació a partir de la publicació de ‘Carn fresca, poesia valenciana jove’ (1974), editada per Amadeu Fabregat en l’editorial Estel, a on van aparéixer alguns poemes seus.

 

La mateixa font subratlla la seua «agudíssima intel·ligència lingüística. Detectava detalls quasi inapreciables i els podia il·luminar per a elevar-los si els considerava bons, o per a destruir-los si no els considerava ni dignes de reciclatge», incideix el Consell Valencià de Cultura.

 

Professionalment es va dedicar a la publicitat, va fer guions de cinema, lletres de cançons, prosa administrativa i traduccions. Va treballar en el sector privat i en l’empresa pública i durant vint-i-tres anys en el Consell Valencià de Cultura.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.