Mor el poeta valencià Josep Bonet als 68 anys

 

El poeta valencià Josep Bonet Segura, nascut el 24 d’agost de 1951 en la localitat d’Almoines, en la comarca de la Safor (València) ha mort als 68 anys, segons ha informat el Consell Valencià de Cultura (CVC), que ha expressat les seues condolences per la desaparició d’un autor «que va marcar profundament a una sèrie de poetes valencians de la seua generació».

 

El nom de Bonet –que ha mort este dimarts en l’Hospital de Gandia, a on estava ingressat a causa d’un càncer– «potser no diu gran cosa a la majoria dels joves escriptors valencians ni als lectors de poesia en general, entre altres raons perquè ell mateix va decidir, fa molts anys, renunciar a una vida literària pública i, fins i tot, a publicar d’una manera constant». «Es pot dir que no va voler tindre una vida d’escriptor i ni ell es considerava com a tal», assegura el CVC en un comunicat.

 

Però Josep Bonet, «a pesar d’ell mateix, va marcar profundament una sèrie de poetes valencians de la seua generació a partir de la publicació de ‘Carn fresca, poesia valenciana jove’ (1974), editada per Amadeu Fabregat en l’editorial Estel, a on van aparéixer alguns poemes seus.

 

La mateixa font subratlla la seua «agudíssima intel·ligència lingüística. Detectava detalls quasi inapreciables i els podia il·luminar per a elevar-los si els considerava bons, o per a destruir-los si no els considerava ni dignes de reciclatge», incideix el Consell Valencià de Cultura.

 

Professionalment es va dedicar a la publicitat, va fer guions de cinema, lletres de cançons, prosa administrativa i traduccions. Va treballar en el sector privat i en l’empresa pública i durant vint-i-tres anys en el Consell Valencià de Cultura.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.