12.2 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Mor el president del Parlament Europeu, David Sassoli, als 65 anys

El president del Parlament Europeu, David Sassoli, ha mort als 65 anys. Ingressat a l’hospital italià d’Aviano des del passat 26 de desembre per la complicació greu en el seu sistema immunitari, ha mort a la una i quart de la matinada, segons ha comunicat el seu portaveu, Roberto Cuillo.

El periodista i polític italià és el primer alt mandatari europeu que mor mentre està exercint el càrrec. Aquesta circumstància s’ha produït per uns dies, perquè dimarts que ve 18 de gener es renova al càrrec i ell ja no optava.

L’italià, que havia superat una leucèmia en el passat, ja va estar ingressat en la tardor boreal per una pneumònia que el va tindre allunyat de l’activitat parlamentària durant diverses setmanes.

«David Sassoli va morir l’11 de gener a la 1H15 de la matinada en el CRO (Centre de Referència d’Oncologia) d’Aviano, Itàlia, on estava hospitalitzat» des de finals de desembre, va escriure el seu portaveu Roberto Cuillo. «La data i el lloc del funeral seran comunicats en les pròximes hores», va afegir.

El dilluns a la vesprada, Cuillo havia anunciat l’hospitalització del president del Parlament Europeu «a causa d’una complicació greu per una disfunció del sistema immunològic» i la suspensió de les seues activitats oficials.

 

 

Sassoli va ser elegit president del Parlament Europeu el juliol de 2019, quan va substituir al també italià Antonio Tajani després de les eleccions europees d’aqueix any.

Els seus últims mesos en el càrrec han estat marcats pels seus problemes de salut. Al setembre va contraure una pneumònia provocada per legionel·la, no per covid-19. Va estar ingressat a l’hospital i va passar dos mesos recuperant-se a Itàlia. Va tornar a l’activitat al novembre, en el plenari que es va celebrar a Estrasburg.

Últimes notícies

2-2: Akor Adams evita la derrota del Sevilla i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet i va rescatar al Sevilla amb un penal en el descompte per a empatar 2-2 en el Martínez Valero. L'Elx va malmetre una renda de 2-0 i va mostrar dubtes en la gestió del resultat.

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla en el descompte i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet, el segon de penal en el 92, per a evitar la derrota d'un Sevilla que va arribar a anar 2-0 a baix. L'Elx es va relaxar amb la renda i ho va pagar car.

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.

Jutjat de Llíria cita al subdirector d’Emergències per la filtració de l’àudio del 112

El Jutjat d'Instrucció 6 de Llíria ha citat a Jorge Suárez com a testimoni per la filtració a la premsa d'un fragment de l'àudio entre Aemet i el 112 durant la DANA. La Guàrdia Civil assenyala que dos ex alts càrrecs van copiar la crida en una memòria portàtil.

Port subratlla el plus de jugar a casa abans del València Basket-París en Eurolliga

El capità Josep Puerto va cridar a la calma després de dos derrotes i va destacar que jugar en el Roig Arena pot aportar l'energia necessària davant París Basketball.

Asaja Alacant ajorna la tractorada al 29 de gener després de la tragèdia ferroviària de Adamuz

L'organització posposa la protesta prevista per al dijous pels tres dies de dol oficial i manté recorregut, horari i reivindicacions per al 29 de gener.