11.2 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

Mor el president del Parlament Europeu, David Sassoli, als 65 anys

El president del Parlament Europeu, David Sassoli, ha mort als 65 anys. Ingressat a l’hospital italià d’Aviano des del passat 26 de desembre per la complicació greu en el seu sistema immunitari, ha mort a la una i quart de la matinada, segons ha comunicat el seu portaveu, Roberto Cuillo.

El periodista i polític italià és el primer alt mandatari europeu que mor mentre està exercint el càrrec. Aquesta circumstància s’ha produït per uns dies, perquè dimarts que ve 18 de gener es renova al càrrec i ell ja no optava.

L’italià, que havia superat una leucèmia en el passat, ja va estar ingressat en la tardor boreal per una pneumònia que el va tindre allunyat de l’activitat parlamentària durant diverses setmanes.

«David Sassoli va morir l’11 de gener a la 1H15 de la matinada en el CRO (Centre de Referència d’Oncologia) d’Aviano, Itàlia, on estava hospitalitzat» des de finals de desembre, va escriure el seu portaveu Roberto Cuillo. «La data i el lloc del funeral seran comunicats en les pròximes hores», va afegir.

El dilluns a la vesprada, Cuillo havia anunciat l’hospitalització del president del Parlament Europeu «a causa d’una complicació greu per una disfunció del sistema immunològic» i la suspensió de les seues activitats oficials.

 

 

Sassoli va ser elegit president del Parlament Europeu el juliol de 2019, quan va substituir al també italià Antonio Tajani després de les eleccions europees d’aqueix any.

Els seus últims mesos en el càrrec han estat marcats pels seus problemes de salut. Al setembre va contraure una pneumònia provocada per legionel·la, no per covid-19. Va estar ingressat a l’hospital i va passar dos mesos recuperant-se a Itàlia. Va tornar a l’activitat al novembre, en el plenari que es va celebrar a Estrasburg.

Últimes notícies

La Fiscalia investiga al bisbe Munilla per declaracions sobre teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha incoat diligències per possible delicte d'odi o lesió a la dignitat després d'unes manifestacions del bisbe Josep Ignacio Munilla. La denúncia va partir de la plataforma El teu poble i el meu i el prelat nega haver atacat a col·lectius LGTBI.

Morant defén que la llibertat de Cerdán és una decisió jurídica i reivindica les mesures del PSOE

La ministra ha subratllat que l'eixida de presó de Santos Cerdán depén dels jutges, mentres el PSOE ha actuat de manera interna amb la seua expulsió i la petició de l'acta. També ha contraposat la resposta socialista amb la del PP a Almeria i ha reiterat la col·laboració amb la justícia.

Morant defén la ciència enfront dels negacionistes i destaca la reconstrucció després de la DANA

La ministra ha reivindicat la inversió en investigació i el paper de l'evidència abans, durant i després de la DANA, amb un homenatge a més de 200 professionals. A més, ha demanat un pacte d'Estat contra l'emergència climàtica.

Tellado dona per fet que PP i Vox anteposaran l’interés general en la Comunitat Valenciana

Miguel Tellado ha assegurat que PP i Vox tancaran en termini un acord en la Comunitat Valenciana i que anteposaran l'interés general al partidista. Ha situat la reconstrucció de la província de València després de la DANA com a prioritat del futur pacte.

València prova l’evacuació a la Torre i activa per primera vegada una alarma sonora

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre d'inundació a la Torre per a provar l'evacuació de persones vulnerables i un nou sistema d'avís sonor. Més d'un centenar de professionals han participat per a mesurar temps de resposta i coordinació.

Morant acusa a Feijóo i Abascal de ‘condemnar als valencians a repetir la història’

La líder dels socialistes valencians ha qüestionat que el PP plantege eleccions en totes les autonomies menys en la Comunitat Valenciana i ha rebutjat la candidatura de Juanfran Pérez Llorca, que vincula a un pacte amb la ultradreta.

L’Elx allibera el dijous les últimes mil entrades per a rebre al Reial Madrid

L'Elx posarà a la venda este dijous, des de les 11.00 i només en línia, les últimes mil localitats per al partit del diumenge (21.00) en el Martínez Valero. El ple està quasi assegurat i hi ha seients amb visibilitat reduïda.

El retrobament de Ferrer i Berdych com a capitans a l’Espanya-República Txeca

Espanya i República Txeca es mesuren a Bolonya per un lloc en semifinals, amb l'atractiu del dol en les banquetes entre David Ferrer i Tomas Berdych, exrivales amb 8-8.