16.6 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Mor el president del Parlament Europeu, David Sassoli, als 65 anys

El president del Parlament Europeu, David Sassoli, ha mort als 65 anys. Ingressat a l’hospital italià d’Aviano des del passat 26 de desembre per la complicació greu en el seu sistema immunitari, ha mort a la una i quart de la matinada, segons ha comunicat el seu portaveu, Roberto Cuillo.

El periodista i polític italià és el primer alt mandatari europeu que mor mentre està exercint el càrrec. Aquesta circumstància s’ha produït per uns dies, perquè dimarts que ve 18 de gener es renova al càrrec i ell ja no optava.

L’italià, que havia superat una leucèmia en el passat, ja va estar ingressat en la tardor boreal per una pneumònia que el va tindre allunyat de l’activitat parlamentària durant diverses setmanes.

«David Sassoli va morir l’11 de gener a la 1H15 de la matinada en el CRO (Centre de Referència d’Oncologia) d’Aviano, Itàlia, on estava hospitalitzat» des de finals de desembre, va escriure el seu portaveu Roberto Cuillo. «La data i el lloc del funeral seran comunicats en les pròximes hores», va afegir.

El dilluns a la vesprada, Cuillo havia anunciat l’hospitalització del president del Parlament Europeu «a causa d’una complicació greu per una disfunció del sistema immunològic» i la suspensió de les seues activitats oficials.

 

 

Sassoli va ser elegit president del Parlament Europeu el juliol de 2019, quan va substituir al també italià Antonio Tajani després de les eleccions europees d’aqueix any.

Els seus últims mesos en el càrrec han estat marcats pels seus problemes de salut. Al setembre va contraure una pneumònia provocada per legionel·la, no per covid-19. Va estar ingressat a l’hospital i va passar dos mesos recuperant-se a Itàlia. Va tornar a l’activitat al novembre, en el plenari que es va celebrar a Estrasburg.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.