Mor un senderista d’Alcoi en el pirineu d’Osca en caure des d’uns 150 metres d’altura

 

Un senderista, que respon a les inicials de E.S. M., de 69 anys i veí d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), ha mort este dissabte, 15 d’agost, en caure’s des d’una altura de 150 metres des de la cresta del pic Posets, situat en el terme municipal de Sahún, en el Pirineu d’Osca.

 

El valencià anava acompanyat d’altres quatre persones que descendien el pic per una cresta direcció nord i, quan es desplaçaven per ella, E. S. M. ha esvarat i ha caigut d’uns 150 metres, en una zona de roca amb terreny molt abrupte.

 

La Guàrdia Civil ha informat en una nota de premsa que ha rebut l’avís cap a les 11.30 hores d’este dissabte. Fins al lloc s’han dirigit components del Grup de Rescat i Intervenció en Muntanya, amb l’helicòpter de Benasc, al costat d’una metge del 061.

 

Després d’arribar a la zona, no han vist a l’accidentat, pel que els especialistes i la metgessa han descendit i un d’ells ha fet el recorregut per a on havia caigut. Finalment ha localitzat el cos en una clivella, encaixat a uns dos metres.

 

Donada la situació, s’han incorporat dos especialistes amb més material per a accedir al lloc i entre tots han assegurat el cos per a que no continuara caient per la clivella, ja que tenia uns quatre metres de profunditat.

 

Després d’instal·lar un sistema de seguretat, l’han rescatat i traslladat fins a la base de la muntanya, per a després portar-lo a l’helisuperficie de Benasc i, des d’allí, al depòsit de l’Hospital Provincial d’Osca a l’espera d’autòpsia.

Últimes notícies

Un banc de meduses obliga a extremar les precaucions a la platja de la Goleta

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta, a Tavernes de la Valldigna, i ha obligat a hissar bandera groga i avís específic de meduses.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.

Mafalda Cardenal deixa arrere el desamor: ara compon des de la felicitat

La cantant alacantina Mafalda Cardenal admet que ja no pot escriure des del desamor, celebra una nova etapa vital i artística marcada per lamor i repassa el boom de Tu fan i els seus somnis de col·laboració.

Sis motoristes detinguts a Torrent per conducció temerària en grup a l’A-7

La Guàrdia Civil ha detingut sis motoristes, dos menors, que circulaven de forma temerària en un grup d’unes 25 motocicletes per l’A-7 a l’altura de Torrent i la CV-35, i investiga possibles nous implicats.

Les donacions de sang aporten més de 77.500 unitats a la Sanitat valenciana este any

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana ha arreplegat 77.502 unitats de sang en els primers mesos de l'any, amb València com a província capdavantera, i quasi 8.000 nous donants.