Mor un senderista d’Alcoi en el pirineu d’Osca en caure des d’uns 150 metres d’altura

 

Un senderista, que respon a les inicials de E.S. M., de 69 anys i veí d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), ha mort este dissabte, 15 d’agost, en caure’s des d’una altura de 150 metres des de la cresta del pic Posets, situat en el terme municipal de Sahún, en el Pirineu d’Osca.

 

El valencià anava acompanyat d’altres quatre persones que descendien el pic per una cresta direcció nord i, quan es desplaçaven per ella, E. S. M. ha esvarat i ha caigut d’uns 150 metres, en una zona de roca amb terreny molt abrupte.

 

La Guàrdia Civil ha informat en una nota de premsa que ha rebut l’avís cap a les 11.30 hores d’este dissabte. Fins al lloc s’han dirigit components del Grup de Rescat i Intervenció en Muntanya, amb l’helicòpter de Benasc, al costat d’una metge del 061.

 

Després d’arribar a la zona, no han vist a l’accidentat, pel que els especialistes i la metgessa han descendit i un d’ells ha fet el recorregut per a on havia caigut. Finalment ha localitzat el cos en una clivella, encaixat a uns dos metres.

 

Donada la situació, s’han incorporat dos especialistes amb més material per a accedir al lloc i entre tots han assegurat el cos per a que no continuara caient per la clivella, ja que tenia uns quatre metres de profunditat.

 

Després d’instal·lar un sistema de seguretat, l’han rescatat i traslladat fins a la base de la muntanya, per a després portar-lo a l’helisuperficie de Benasc i, des d’allí, al depòsit de l’Hospital Provincial d’Osca a l’espera d’autòpsia.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El gir del vent desploma fins a 10 graus les màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana

El canvi de temps en la Comunitat Valenciana deixa un enfonsament de fins a 10 graus en les màximes de l'interior de València i cels coberts de núvols baixos en bona part del territori.

L’activisme digital després de la dana va superar en rapidesa i eficàcia a la resposta institucional

Un estudi de la Universitat de València conclou que, després de la dana del 29 d'octubre de 2024, les iniciatives ciutadanes en xarxes socials van reaccionar amb més rapidesa i eficàcia que les administracions públiques, generant confiança i suport als afectats.

Affengruber reafirma la fe de l’Elx: lluitarem fins al final per seguir en Primera

David Affengruber, central de l'Elx, celebra el seu gran partit davant el Atletico però insistix que l'equip només pensa en les sis finals que queden per a assegurar la permanència en Primera Division.

Danjuma es mesura al Girona en plena sequera de més de sis mesos sense marcar

Arnaut Danjuma s'enfronta de nou al Girona en Lliga en un dels seus pitjors moments realitzadors, després de més de sis mesos sense marcar amb el València.

La JC Ferrero Tennis Academy porta el seu model a Shanghái amb una nova acadèmia de tenis

La JC Ferrero Tennis Academy impulsa la seua expansió internacional amb un projecte integral en Shanghái que replica el seu model a Espanya i enfortix el tenis a la Xina.

La Comunitat Valenciana es consolida com a tercer destí favorit dels viatgers espanyols al març

La Comunitat Valenciana va ser al març el tercer destí més triat pels residents a Espanya, amb el 12,7% de les pernoctacions, en un context d'augment general del turisme hoteler i de preus a l'alça.

Detingut a Elx un home de 66 anys per rebre objectes robats de cotxes a canvi de droga

La Policia Nacional ha detingut a Elx a un home de 66 anys acusat d'encobrir objectes robats en vehicles estacionats, que presumptament canviava per drogues o allotjament.

Detingut per robar un desfibril·lador en un poliesportiu de Novelda i intentar vendre’l

Un home de 38 anys ha sigut detingut acusat de sostraure un desfibril·lador semiautomàtic d'un poliesportiu de Novelda i tractar de revendre'l a una empresa sanitària, que va alertar a les autoritats.