10.5 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Mor un senderista d’Alcoi en el pirineu d’Osca en caure des d’uns 150 metres d’altura

 

Un senderista, que respon a les inicials de E.S. M., de 69 anys i veí d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), ha mort este dissabte, 15 d’agost, en caure’s des d’una altura de 150 metres des de la cresta del pic Posets, situat en el terme municipal de Sahún, en el Pirineu d’Osca.

 

El valencià anava acompanyat d’altres quatre persones que descendien el pic per una cresta direcció nord i, quan es desplaçaven per ella, E. S. M. ha esvarat i ha caigut d’uns 150 metres, en una zona de roca amb terreny molt abrupte.

 

La Guàrdia Civil ha informat en una nota de premsa que ha rebut l’avís cap a les 11.30 hores d’este dissabte. Fins al lloc s’han dirigit components del Grup de Rescat i Intervenció en Muntanya, amb l’helicòpter de Benasc, al costat d’una metge del 061.

 

Després d’arribar a la zona, no han vist a l’accidentat, pel que els especialistes i la metgessa han descendit i un d’ells ha fet el recorregut per a on havia caigut. Finalment ha localitzat el cos en una clivella, encaixat a uns dos metres.

 

Donada la situació, s’han incorporat dos especialistes amb més material per a accedir al lloc i entre tots han assegurat el cos per a que no continuara caient per la clivella, ja que tenia uns quatre metres de profunditat.

 

Després d’instal·lar un sistema de seguretat, l’han rescatat i traslladat fins a la base de la muntanya, per a després portar-lo a l’helisuperficie de Benasc i, des d’allí, al depòsit de l’Hospital Provincial d’Osca a l’espera d’autòpsia.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detinguts tres narcos després de la ‘bolcada’ d’un carregament d’haixix a Elx

La Policia Nacional ha detingut en Navalcarnero i Fuenlabrada a tres membres d'una banda de narcos després de l'assalt a la seua partida a Elx. Se sospita simulació de delicte i es van confiscar 34.000 euros, cotxes 'llançadora' i dispositius; la investigació seguix oberta per a detindre als assaltants.

El xofer de Mazón diu que quan va sonar l’És-Alert anaven cap al Cecopi

El conductor de Carlos Mazón ha declarat que el primer És-Alert, a les 20.11, els va sorprendre en ruta cap al Cecopi a l'Eliana i que no va percebre la gravetat fins a ser allí. El seu testimoniatge s'emmarca en la investigació judicial sobre la gestió de la dana del 29 d'octubre de 2024.

Passa a disposició judicial el detingut pel doble crim masclista de Xilxes

El sospitós ha entrat en els jutjats de Vila-real per a declarar pel presumpte assassinat de la seua exmuller i la seua filla. La causa està sota secret i s'investiguen el trencament de l'orde d'allunyament i els fets ocorreguts en la vivenda familiar.

Dones de la Comunitat guanyen quasi 5.000 euros menys a l’any que els hòmens malgrat baixar la bretxa

La bretxa salarial en la Comunitat Valenciana ha descendit al 13,1%, 2,6 punts per davall de la mitjana nacional, però les dones continuen guanyant quasi 5.000 euros menys a l'any. EVAP reclama mesures urgents davant factors estructurals, conciliació i complements que amplien la diferència.

El xofer de Mazón ha declarat que l’És-Alert del 29-O va sonar quan anaven cap al Cecopi i encara estaven a València

El conductor ha explicat davant la jutgessa que el primer avís És-Alert els va sorprendre abans d'eixir de València rumb al Cecopi. Ha precisat que va deixar al llavors president en el seu domicili entre la mitjanit i l'una.

Detinguda a València una dona de 68 anys per retindre a dos persones a la seua casa

La Policia Nacional ha detingut a València a una dona de 68 anys per presumptament segrestar un home al qual acabava de conéixer i a una altra dona en la seua vivenda. Les dos víctimes van ser alliberades després d'una entrada forçada amb suport de bombers.

Retencions de prop de 35 quilòmetres a primera hora en les carreteres de València

Les carreteres de la província registren a primera hora retencions que sumen prop de 35 km, amb incidències en V-31, V-30, A-7, A-3, CV-36 i CV-35, sobretot cap a la capital i el port.

El vent s’acomiada i arriba un cap de setmana estable i de cels buidats en la Comunitat Valenciana

El nord de Castelló encara registra ratxes molt fortes este divendres, però el vent amaina i el cap de setmana arriba amb estabilitat, cels buidats i màximes a l'alça.