Mor un surfista després de ser atacat per un tauró blanc

 

Un surfista de 30 anys ha mort a Austràlia després de patir el brutal atac d’un tauró a la platja d’Emerald Beach. Segons publiquen mitjans internacionals, el tauró va aconseguir arrancar la pràctica totalitat del braç del mort fent impossible que els serveis d’emergència pogueren salvar la seua vida.

La resta de surfistes li van sentir cridar des de la riba i quan li van trobar no podien creure el que estaven veient. «Li faltava un braç i estava totalment cobert de sang«, explica un dels testimonis.

Van cridar corrent a la Policia, els quals van desplegar un equip complet per a intentar rescatar-li. «Quan arribem les ferides en la part de dalt del seu cos eren tremendes, la majoria del seu cos estava… ho sent, no puc dir-ho», diu Chris Wilson, paramèdic.

La perduda de sang i la possible afectació d’òrgans essencials va fer que l’home no poguera ser traslladat a l’hospital i morira en la mateixa platja després de ser atés pels paramèdics i alguns testimonis de l’atac.

L’atac s’ha produït en una zona costanera situada a més de 500 km al nord de Sydney. Allí, les autoritats locals han pres la decisió de clausurar la platja mentre existeix risc d’altres atacs de taurons.

Atacs poc freqüents en la zona

 

Finalment l’home va morir en l’arena, deixant als veïns bastant preocupats. «És molt preocupant, ha creat un ambient complicat en la zona», assegura un d’ells.

És el segon atac de tauró en el que va d’any, alguna cosa que fins ara no solia passar. «Mai havíem tingut incidents com estos ací», diu un altre.

La platja ara com ara estarà tancada, veurem si prenen alguna mesura més.

L’any 2020, Austràlia va batre el rècord de morts per atac de tauró des que hi ha registres (1929). Segons dades de l’Agència governamental CSIRO, Austràlia comptava l’any 2018 amb uns 2.210 exemplars adults de taurons blancs, considerats com l’espècie de tauró més perillosa del món.

Últimes notícies

Borja Sémper exigix a Pedro Sánchez eleccions per a posar fi a la degradació política

El portaveu del PP, Borja Sémper, reclama a Pedro Sánchez que dissolga les Corts i convoque eleccions en considerar insostenible la situació política i els casos de corrupció. Ho ha dit a València, on ha afirmat que la degradació política espanyola ha d'acabar donant la paraula als ciutadans.

Elda decreta dol oficial per la mort d’Andrés Molina, fill predilecte de la ciutat

L’Ajuntament d’Elda ha declarat jornada de dol oficial per la mort als 68 anys d’Andrés Molina Giménez, president d’AMFI i fill predilecte, referent en la defensa dels drets de les persones amb discapacitat.

Deting a Beniparrell amb més de 100 grams de marihuana mentre anava en patinet elèctric

La Guàrdia Civil ha detingut a Beniparrell un home de 32 anys que circulava en patinet elèctric amb més de 100 grams de marihuana en cogolls, destinat presumptament al tràfic de droga. L'arrestat, de nacionalitat algeriana i amb antecedents per fets similars, ha passat a disposició del Decanat del Tribunal de Picassent.

‘Nocturnos’, el còmic amb què Laura Pérez s’endinsa en un lloc que no ens pertany

La il·lustradora valenciana Laura Pérez aprofita el còmic ‘Nocturnos’ per explorar la nit com un espai que no ens pertany del tot i que li ha valgut una nominació als premis Eisner 2026. L’obra, reconeguda també per la Biblioteca Pública de Nova York, combina emocions, misteri i experimentació gràfica.

Dissabte amb pujada notable de les temperatures a l’interior de la Comunitat Valenciana

L’oratge del dissabte estarà marcat per un ambient poc nuvolós, algun ruixat a la vesprada al nord interior i una pujada notable de les temperatures màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana.

Mor un home després de ser rescatat de la mar en una platja de Peníscola

Un home ha mort de matinada en una platja de Peníscola després de patir problemes mentre es banyava. Els bombers i els servicis sanitaris han intentat reanimar-lo sense èxit.

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.