Mor un surfista després de ser atacat per un tauró blanc

 

Un surfista de 30 anys ha mort a Austràlia després de patir el brutal atac d’un tauró a la platja d’Emerald Beach. Segons publiquen mitjans internacionals, el tauró va aconseguir arrancar la pràctica totalitat del braç del mort fent impossible que els serveis d’emergència pogueren salvar la seua vida.

La resta de surfistes li van sentir cridar des de la riba i quan li van trobar no podien creure el que estaven veient. «Li faltava un braç i estava totalment cobert de sang«, explica un dels testimonis.

Van cridar corrent a la Policia, els quals van desplegar un equip complet per a intentar rescatar-li. «Quan arribem les ferides en la part de dalt del seu cos eren tremendes, la majoria del seu cos estava… ho sent, no puc dir-ho», diu Chris Wilson, paramèdic.

La perduda de sang i la possible afectació d’òrgans essencials va fer que l’home no poguera ser traslladat a l’hospital i morira en la mateixa platja després de ser atés pels paramèdics i alguns testimonis de l’atac.

L’atac s’ha produït en una zona costanera situada a més de 500 km al nord de Sydney. Allí, les autoritats locals han pres la decisió de clausurar la platja mentre existeix risc d’altres atacs de taurons.

Atacs poc freqüents en la zona

 

Finalment l’home va morir en l’arena, deixant als veïns bastant preocupats. «És molt preocupant, ha creat un ambient complicat en la zona», assegura un d’ells.

És el segon atac de tauró en el que va d’any, alguna cosa que fins ara no solia passar. «Mai havíem tingut incidents com estos ací», diu un altre.

La platja ara com ara estarà tancada, veurem si prenen alguna mesura més.

L’any 2020, Austràlia va batre el rècord de morts per atac de tauró des que hi ha registres (1929). Segons dades de l’Agència governamental CSIRO, Austràlia comptava l’any 2018 amb uns 2.210 exemplars adults de taurons blancs, considerats com l’espècie de tauró més perillosa del món.

Últimes notícies

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.

Bernabé ressalta la labor humanitària de la Policia Nacional en la carrera solidària Ruta 091

La carrera solidària Ruta 091 reunix 2.000 corredors a València per a fer costat a FEVADIS i visibilitzar el caràcter humanitari i la vocació de servici de la Policia Nacional.

El Consell reforça el gasto social en els Pressupostos de la Generalitat per a 2026

Els Pressupostos de la Generalitat per a 2026 augmenten el gasto en sanitat, educació, servicis socials, vivenda, ocupació, emergències i justícia, amb especial focus en jóvens i famílies.