15.7 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Mor un surfista després de ser atacat per un tauró blanc

 

Un surfista de 30 anys ha mort a Austràlia després de patir el brutal atac d’un tauró a la platja d’Emerald Beach. Segons publiquen mitjans internacionals, el tauró va aconseguir arrancar la pràctica totalitat del braç del mort fent impossible que els serveis d’emergència pogueren salvar la seua vida.

La resta de surfistes li van sentir cridar des de la riba i quan li van trobar no podien creure el que estaven veient. “Li faltava un braç i estava totalment cobert de sang“, explica un dels testimonis.

Van cridar corrent a la Policia, els quals van desplegar un equip complet per a intentar rescatar-li. “Quan arribem les ferides en la part de dalt del seu cos eren tremendes, la majoria del seu cos estava… ho sent, no puc dir-ho”, diu Chris Wilson, paramèdic.

La perduda de sang i la possible afectació d’òrgans essencials va fer que l’home no poguera ser traslladat a l’hospital i morira en la mateixa platja després de ser atés pels paramèdics i alguns testimonis de l’atac.

L’atac s’ha produït en una zona costanera situada a més de 500 km al nord de Sydney. Allí, les autoritats locals han pres la decisió de clausurar la platja mentre existeix risc d’altres atacs de taurons.

Atacs poc freqüents en la zona

 

Finalment l’home va morir en l’arena, deixant als veïns bastant preocupats. “És molt preocupant, ha creat un ambient complicat en la zona”, assegura un d’ells.

És el segon atac de tauró en el que va d’any, alguna cosa que fins ara no solia passar. “Mai havíem tingut incidents com estos ací”, diu un altre.

La platja ara com ara estarà tancada, veurem si prenen alguna mesura més.

L’any 2020, Austràlia va batre el rècord de morts per atac de tauró des que hi ha registres (1929). Segons dades de l’Agència governamental CSIRO, Austràlia comptava l’any 2018 amb uns 2.210 exemplars adults de taurons blancs, considerats com l’espècie de tauró més perillosa del món.

Últimes notícies

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.

Guido Rodríguez arriba al València per a sumar després de la pressió de totes les parts

El migcampista argentí va aterrar a Manises per a tancar la seua incorporació fins a final de temporada i va remarcar que ve a sumar des del seu lloc.

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.

Les Corts interrompran el dijous les vacacions per a convalidar quatre decrets del Consell

La diputació permanent es reunirà a les 11 hores per a validar quatre decrets: Simplifica II, pujada salarial, control del senglar i tarifes de transport. L'oposició critica l'absència de compareixences i d'una sessió de control.