Mor un surfista després de ser atacat per un tauró blanc

 

Un surfista de 30 anys ha mort a Austràlia després de patir el brutal atac d’un tauró a la platja d’Emerald Beach. Segons publiquen mitjans internacionals, el tauró va aconseguir arrancar la pràctica totalitat del braç del mort fent impossible que els serveis d’emergència pogueren salvar la seua vida.

La resta de surfistes li van sentir cridar des de la riba i quan li van trobar no podien creure el que estaven veient. «Li faltava un braç i estava totalment cobert de sang«, explica un dels testimonis.

Van cridar corrent a la Policia, els quals van desplegar un equip complet per a intentar rescatar-li. «Quan arribem les ferides en la part de dalt del seu cos eren tremendes, la majoria del seu cos estava… ho sent, no puc dir-ho», diu Chris Wilson, paramèdic.

La perduda de sang i la possible afectació d’òrgans essencials va fer que l’home no poguera ser traslladat a l’hospital i morira en la mateixa platja després de ser atés pels paramèdics i alguns testimonis de l’atac.

L’atac s’ha produït en una zona costanera situada a més de 500 km al nord de Sydney. Allí, les autoritats locals han pres la decisió de clausurar la platja mentre existeix risc d’altres atacs de taurons.

Atacs poc freqüents en la zona

 

Finalment l’home va morir en l’arena, deixant als veïns bastant preocupats. «És molt preocupant, ha creat un ambient complicat en la zona», assegura un d’ells.

És el segon atac de tauró en el que va d’any, alguna cosa que fins ara no solia passar. «Mai havíem tingut incidents com estos ací», diu un altre.

La platja ara com ara estarà tancada, veurem si prenen alguna mesura més.

L’any 2020, Austràlia va batre el rècord de morts per atac de tauró des que hi ha registres (1929). Segons dades de l’Agència governamental CSIRO, Austràlia comptava l’any 2018 amb uns 2.210 exemplars adults de taurons blancs, considerats com l’espècie de tauró més perillosa del món.

Últimes notícies

CSIF es desmarca de les protestes docents i aposta per negociar amb Educació

CSIF, un dels convocants de la vaga indefinida del professorat no universitari en la Comunitat Valenciana, desconvoca les protestes per a prioritzar la negociació amb la Conselleria d'Educació després d'aconseguir un acord de pujada salarial i altres millores.

Directors de centres reclamen a Educació una resposta urgent després de tretze dies de vaga

Directors de centres públics de la Comunitat Valenciana exigixen a la Conselleria d'Educació una resposta urgent per a desbloquejar la vaga indefinida, alertant que estan al límit i que el final de curs pot quedar seriosament afectat.

València llança València Conviu perquè majors i jóvens compartisquen vivenda i temps

L'Ajuntament de València impulsa València Conviu, un programa intergeneracional que unix a majors que viuen solos amb universitaris que necessiten allotjament assequible.

CGT demana personar-se com a acusació popular en el cas de les vivendes dels Naus

El sindicat CGT sol·licita personar-se com a acusació popular en la causa per l'adjudicació de les vivendes públiques dels Naus a la Platja de Sant Joan d'Alacant, ja sota investigació judicial i amb diverses dimissions polítiques.

La Policia investiga l’apunyalament d’un jove en l’avinguda Blasco Ibáñez de València

La Policia Nacional investiga l'apunyalament d'un jove de 21 anys en l'avinguda Blasco Ibáñez de València, ocorregut de matinada i sense detencions de moment.

Les hipoteques sobre vivenda es disparen un 18,2% al març en la Comunitat Valenciana

Les hipoteques sobre vivendes en la Comunitat Valenciana van augmentar un 18,2% al març, fins a 5.592 operacions, en un context de fort repunt a nivell estatal i predomini del tipus fix.

La Universitat de València es consolida entre les deu universitats amb millor rendiment acadèmic

La Universitat de València figura en el grup de les deu universitats amb millor rendiment acadèmic en l'últim rànquing CYD, que avalua docència, investigació, internacionalització, transferència i ús dels seus egressats.

Educació i sindicats encaren la seua sèptima reunió per a atallar la vaga docent en la Comunitat

Educació i els sindicats docents celebren la seua sèptima reunió per a intentar desconvocar la vaga indefinida en l'ensenyança pública no universitària valenciana, amb el focus en plantilles i infraestructures.