Mor un surfista després de ser atacat per un tauró blanc

 

Un surfista de 30 anys ha mort a Austràlia després de patir el brutal atac d’un tauró a la platja d’Emerald Beach. Segons publiquen mitjans internacionals, el tauró va aconseguir arrancar la pràctica totalitat del braç del mort fent impossible que els serveis d’emergència pogueren salvar la seua vida.

La resta de surfistes li van sentir cridar des de la riba i quan li van trobar no podien creure el que estaven veient. «Li faltava un braç i estava totalment cobert de sang«, explica un dels testimonis.

Van cridar corrent a la Policia, els quals van desplegar un equip complet per a intentar rescatar-li. «Quan arribem les ferides en la part de dalt del seu cos eren tremendes, la majoria del seu cos estava… ho sent, no puc dir-ho», diu Chris Wilson, paramèdic.

La perduda de sang i la possible afectació d’òrgans essencials va fer que l’home no poguera ser traslladat a l’hospital i morira en la mateixa platja després de ser atés pels paramèdics i alguns testimonis de l’atac.

L’atac s’ha produït en una zona costanera situada a més de 500 km al nord de Sydney. Allí, les autoritats locals han pres la decisió de clausurar la platja mentre existeix risc d’altres atacs de taurons.

Atacs poc freqüents en la zona

 

Finalment l’home va morir en l’arena, deixant als veïns bastant preocupats. «És molt preocupant, ha creat un ambient complicat en la zona», assegura un d’ells.

És el segon atac de tauró en el que va d’any, alguna cosa que fins ara no solia passar. «Mai havíem tingut incidents com estos ací», diu un altre.

La platja ara com ara estarà tancada, veurem si prenen alguna mesura més.

L’any 2020, Austràlia va batre el rècord de morts per atac de tauró des que hi ha registres (1929). Segons dades de l’Agència governamental CSIRO, Austràlia comptava l’any 2018 amb uns 2.210 exemplars adults de taurons blancs, considerats com l’espècie de tauró més perillosa del món.

Últimes notícies

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.