13.8 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Mor Tomás Sáez, el pare Marcià de ‘El milagro de P. Tinto’

Ha mort l’actor madrileny Tomás Sáez als 66 anys, conegut pel seu paper de Pare Marcià en la pel·lícula de Javier Fesser ”El milagro de P. Tinto’ (1998).

El seu paper de sacerdot old school, el més destacat fins hui en la seua carrera cinematogràfica, li va permetre tant demostrar la seua punteria amb l’esborrany com jugar amb la variada polisèmia de la paraula “hòstia“.

Ha sigut la Unió d’Actors i Actrius la que a través de la seua Twitter oficial ha comunicat la defunció d’un intèrpret que portava diversos anys sense eixir en pantalla (la seua última vegada va ser en 2015 amb un capítol de ”Águila Roja’) i que va participar de manera regular durant els anys noranta i principis dels 2000 en sèries igual de recordades com a ‘Señor Alcalde’ (1998), ‘Manos a la obra’ (1998-2001) i Ala… Dina!’ (2001-02).


Tomás Saenz Retamar (Madrid, 1956) va començar la seua carrera com a actor amb la pel·lícula ‘Un verano de infierno’ (1984) i durant la dècada dels noranta va participar de manera episòdica en sèries com a ‘Lleno, por favor’, ‘Los ladrones van a la oficina’, ‘Hermanos de Leche’, ‘Farmacia de guardia’, ‘Médico de familia‘ i’Tío Willy.

Al cinema, Sáez va eixir en pel·lícules com ‘El oro Moscú’ i ‘Elsa & Fred’. Entre els seus últims treballs en televisió, està ‘Cuentáme cómo pasó’ (2013) i ‘La que se avecina’ (2009).

Segons el seu perfil en IMDb, portava sense actuar en audiovisual des de 2015.

Últimes notícies

Aemet advertix que la vesprada i nit concentren el pitjor del temporal marítim en la Comunitat Valenciana

Aemet ha assenyalat que el tram més advers del temporal marítim arribarà esta vesprada i es prolongarà fins al final del dimarts, amb ones de fins a 4 metres. El dimecres s'espera que amaine, encara que seguiran els avisos i persistiran afectacions en trams exposats del litoral.

El temporal esfondra una terrassa a la platja de Tavernes i obliga a desallotjar un edifici

El fort onatge ha arrossegat sediments en els fonaments de l'edifici Neptú i ha provocat el col·lapse de la terrassa d'un primer pis. La Policia Local ha desallotjat als ocupants i ha acordonat la zona mentres tècnics revisen l'estructura i els immobles confrontants.

LaLiga denuncia càntics ofensius: ‘Ayoze és una rata’ i insults a Hugo Duro

LaLiga va incloure en la seua denúncia de la jornada 20 diversos càntics i insults en Betis-Vila-real, Getafe-València i Espanyol-Girona. També va arreplegar llançaments d'objectes.

Aemet advertix: la vesprada i la nit seran el tram més advers del temporal marítim

Aemet ha assenyalat ones significatives de 4 metres i que el pitjor tram de l'episodi es concentra entre la vesprada i la nit. El dimecres s'espera un descens progressiu amb avisos encara actius.

La grip cau un 27% en la Comunitat Valenciana i els casos greus disminuïxen

La incidència de la grip baixa a 88,3 per 100.000 en la Comunitat Valenciana, un 27% menys que la setmana prèvia. Les IRA totals es mantenen quasi estables; covid puja a 6 sense casos greus i el VRS cedix lleument.

Nou focus de malaltia de Newcastle en una granja de pollastres a València

Confirmat per PCR un focus extremadament virulent en una granja de broilers de La Vall d'Albaida amb uns 75.000 animals, el quint de la temporada. S'han activat immobilització, sacrifici, zona de restricció i reforç de vacunació i bioseguretat.

Orihuela emprén accions judicials per a reclamar a la Generalitat la devolució del Llibre dels Repartiments

L'Ajuntament d'Orihuela iniciarà accions judicials per a recuperar el Llibre dels Repartiments, custodiat per la Biblioteca de Catalunya, després d'anys de requeriments rebutjats. El consistori contracta assessoria legal especialitzada per a sustentar la demanda.

La Generalitat tanca l’últim punt de residus de la DANA a L’Alcúdia després de gestionar 3.200 tones

La Generalitat ha clausurat l'últim punt d'apilament de residus a L'Alcúdia després de gestionar prop de 3.200 tones. L'operació s'emmarca en el pla autonòmic per a accelerar la recuperació i alleujar als municipis més afectats.